IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Zelfmoord? Vorige pagina | Volgende pagina
winters rage
I am my own savior
Usericon van winters rage
Posted 18-07-2002 8:38 by winters rage Profiel van winters rage

niet dat ik et ooit van plan ben (ben op et moment vrij tevreden met me leven op wat dingen na maar nix is perfect...) maar anyway... ik zou een bos in lopen tot ik zeker weet dat geen hond me zou vinden en een kogel door me kop jagen


My madness, my sadness


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 18-07-2002 8:55 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 18 juli 2002 8:32 schreef elessar het volgende:
Ik heb ook een keer iemand zien liggen, was van het universiteitsgebouw afgesprongen.
Eew.. dat is nog erger dan wat ik heb gezien, en dat vond ik al behoorlijk traumatiserend. We hadden een keer vertraging toen ik van Breda naar Tilburg moest met de trein.. volgens het omroepbericht was het een seinstoring. Toen we drie kwartier later eindelijk op weg waren en van spoor wisselenden (op dat traject rij je ALTIJD op hetzelfde spoor) had iedereen dus zo iets van 'seinstoring, my a**, dan wisselen we niet van spoor' en zat op het andere spoor te turen naar wat er kapot zou zijn. En toen lag daar op het spoor een zwarte zak waar een arm nog helemaal uit stak Als de NS nou gewoon gezegd had dat er iemand gesprongen had had ik dus niet gekeken...

Overigens bleek later dat de jongen een bekende van een goeie vriend van me was. Hij zat in het eindexamenjaar en is gesprongen omdat z'n schoolonderzoekresultaten tegen vielen


I'm not being rude. You're just insignificant.


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 18-07-2002 9:07 by elessar Profiel van elessarhttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

quote:
Op 18 juli 2002 8:55 schreef helmet het volgende:

Overigens bleek later dat de jongen een bekende van een goeie vriend van me was. Hij zat in het eindexamenjaar en is gesprongen omdat z'n schoolonderzoekresultaten tegen vielen


auw, dat vind ik wel triest. Het is misschien gek, maar ik kan het beter begrijpen wanneer mensen het doen als ze een zware depressie hebben of doodziek zijn bijvoorbeeld. Maar zoiets... zo zonde. Ik bedoel ook als je diep in de schulden zit en dat soort dingen, dat is minder emotioneel - voor mij dan. Ik zie dat als minder uitzichtloos. Waarschijnlijk is het voor mensen die niet echt weten wat het is om zwaar depressief te zijn juist andersom.

edit: kan me voorstellen dat het dan veel traumatiserender is dan een onbekend lijk dat je aanstaart - het was zo vreemd dat ik er iig niet akelig van werd. Toen ik vorige week in St. Petersburg een dronken zwerver door de lucht zag vliegen tijdens een aanrijdig stond ik wel te trillen op m'n benen. Maar goed, dat is off-topic.

[Dit bericht is gewijzigd door elessar op 18-07-2002 9:10]



Vinay
Usericon van Vinay
Posted 18-07-2002 10:14 by Vinay Profiel van Vinayhttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 18 juli 2002 8:32 schreef elessar het volgende:
Ik heb ook een keer iemand zien liggen, was van het universiteitsgebouw afgesprongen. Ze lag op het dakterras en keek recht onze bar/kantine in vanuit een plas bloed.



ik vind dit verhaal wel erg . ik zou haar wel geholpen willen hebben als ik dat kon .



elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 18-07-2002 10:19 by elessar Profiel van elessarhttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

Ik weet eigenlijk niet eens zeker of het wel zelfmoord was, maar ik heb er nooit meer wat van gehoord dus ik neem aan van wel. Wel bizar, ze had nog een rugzak om, jas aan en alles. Maar voor helpen was het te laat.



Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 18-07-2002 18:14 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 18 juli 2002 8:55 schreef helmet het volgende:
Eew.. dat is nog erger dan wat ik heb gezien, en dat vond ik al behoorlijk traumatiserend. We hadden een keer vertraging toen ik van Breda naar Tilburg moest met de trein.. volgens het omroepbericht was het een seinstoring. Toen we drie kwartier later eindelijk op weg waren en van spoor wisselenden (op dat traject rij je ALTIJD op hetzelfde spoor) had iedereen dus zo iets van 'seinstoring, my a**, dan wisselen we niet van spoor' en zat op het andere spoor te turen naar wat er kapot zou zijn. En toen lag daar op het spoor een zwarte zak waar een arm nog helemaal uit stak Als de NS nou gewoon gezegd had dat er iemand gesprongen had had ik dus niet gekeken...


Jij misschien niet, maar geloof me, op het moment dat ze omroepen dat er iemand plat is gereden en dat ze adviseren niet naar buiten te kijken, dan kijken er geheid MEER mensen! (allemaal zo van, 'yuk, dat wil ik niet zien', maar ze kijken wel!)

quote:


Overigens bleek later dat de jongen een bekende van een goeie vriend van me was. Hij zat in het eindexamenjaar en is gesprongen omdat z'n schoolonderzoekresultaten tegen vielen


Ik kwam ooit eens op school met een vriend (middelbare school) toen ik 15 was ofzo, en toen hing de vlag halfstok... 'is er iemand dood ofzo' vroeg ik aan hem, bij wijze van grap, kwamen we aangelopen, allemaal huilende mensen, bleek er echt iemand dood te zijn.. een jongen van 13 jaar, voor de trein gesprongen....



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 14-10-2002 11:48 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Sja dan pleur ik het ook maar hier neer:

Mocht iemand op het briljante idee komen om zelfmoord aan te kondigen, doe dat dan alsjeblieft bij de psychiater en val niet-gekwalificeerde wildvreemden niet lastig met je privé-sores.

Bah, internet...


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 14-10-2002 11:50 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

quote:
Op 14 oktober 2002 11:48 schreef Dwaallicht het volgende:
Mocht iemand op het briljante idee komen om zelfmoord aan te kondigen, doe dat dan alsjeblieft bij de psychiater en val niet-gekwalificeerde wildvreemden niet lastig met je privé-sores.

Idd, het is ook nog eens gratis en eigen mening vrij...


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 14-10-2002 11:59 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 14 oktober 2002 11:50 schreef helmet het volgende:
Mja, ik zie je punt wel.. maar ik kan er natuurlijk tegenin brengen dat als het je niet aan staat niemand je verplicht het te lezen.

Da's waar... maar toch vind ik het in dit geval te makkelijk. Dan kan je net zo goed je drollen op straat gaan draaien, want als je er last van hebt, nou, dan loop je toch om me heen? Mensen zijn geen eilanden en door iets als zelfmoord op het web aan te kondigen met de overduidelijke intentie om een dialoog uit te lokken ben je in feite de diepte in aan het duiken met wildvreemden.

Ik vind dat opdringerig gedrag, bijna een inbreuk op je privé-leven. Dankzij het web komt dat wellicht niet zo over, want het is niet duidelijk op wiens privéleven je inbreuk maakt (nu ja... op dat van een ieder die het leest).

Het is dus IMO niet zozeer 'als je het niet wil zien moet je het niet lezen' maar eerder een kwestie van hoe je omgaat met je eigen problemen en of je daar andere mensen mee opzadelt of niet. Maakt niet uit of dat wildvreemden zijn -- het zijn echte mensen en geen spoken achter een keyboard. Je gaat het toch ook niet op straat rondroepen?

quote:
Ik weet uit ervaring dat, bijvoorbeeld, een psychiater 'out of the blue' moeilijk te bereiken is.. daar moet je een heel lang en ingewikkeld pad voor bewandelen (triest, maar waar) en juist de mensen die de hulp het meeste nodig hebben zijn simpelweg niet in staat daar genoeg energie in te steken.

Da's wel klote, dat dat zo'n traject is dan. Maar zijn er geen telefonische hulpdiensten? De kindertelefoon?

quote:
En als je dan als een van de weinige banden met 'de buitenwereld' een forum hebt.. dan zie ik best in waarom zo'n topic op ZM komt. En wie zijn wij dan om zo'n noodkreet (als het allemaal legitiem is) weg te drukken?

Ja, wie zijn wij om dat te doen. Wie zijn wij om te bepalen hoe bot of niet bot anderen mogen zijn? Dat soort vragen kunnen we natuurlijk geen antwoord op geven... vooral niet omdat er 1 probleem is, nl. dat de shit er al staat. En daar heb je dus die verantwoordelijkheid voor andermans gevoelsleven waar je NIET om gevraagd hebt.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 14-10-2002 12:21 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 14 oktober 2002 11:59 schreef Dwaallicht het volgende:
Da's waar... maar toch vind ik het in dit geval te makkelijk. Dan kan je net zo goed je drollen op straat gaan draaien, want als je er last van hebt, nou, dan loop je toch om me heen?
Hmm, met het verschil dat de geur nogal penetrant is natuurlijk... Verder zal 't me eerlijk gezegd een wordst wezen wat jij op straat doet, als je het maar in de goot doet
quote:
Mensen zijn geen eilanden en door iets als zelfmoord op het web aan te kondigen met de overduidelijke intentie om een dialoog uit te lokken ben je in feite de diepte in aan het duiken met wildvreemden. Ik vind dat opdringerig gedrag, bijna een inbreuk op je privé-leven.
Dat is helemaal waar... maar in dat opzicht zou je dan ook geen nieuws moeten kijken, de krant dicht moeten laten etc. Stel je voor dat je geconfronteerd wordt met een mening of opmerking van iemand waar je je mee bezig gaat houden. Nu geef ik toe dat niet alles even ingrijpend is als zelfmoord, maar in principe staat het gelijk. Je gedachtenprocessen zijn niet af te schermen voor invloeden van buitenaf.
quote:
Je gaat het toch ook niet op straat rondroepen?
Typisch genoeg doen mensen die 'ver genoeg heen zijn' dat wel. En die springen ook voor het oog van iedereen voor de trein...
quote:
Da's wel klote, dat dat zo'n traject is dan. Maar zijn er geen telefonische hulpdiensten? De kindertelefoon?
De kindertelefoon zou niet weten wat ze aan moeten met een suicidaal persoon.. die verwijzen je door naar de huisarts of schoolarts. Dat zullen alle instanties doen in de praktijk, want het kanaal loopt nou eenmaal langs die artsen. Als het daar dan spaak loopt zit je met een groot probleem. En de telefonische hulpdiensten die er echt voor zijn claimen vaak geen tijd te hebben om met iemand te gaan zitten praten, terwijl dat juist is wat ze zouden moeten doen.


I'm not being rude. You're just insignificant.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 14-10-2002 12:21 by mislyd Profiel van mislydhttp://mislyd.deviantart.com/

Hmmm.. Ik snap niet waarom het zo verkeerd zou zijn om over zelfmoord te praten op het internet? Het net is lekker vrij, en om dat niemand je ziet, kan je vaak ook eerlijkere/botte antwoorden krijgen, wat niet slecht is..
Ikzelf vind het vaak ook makkelijker om 'de diepte in te duiken met wildvreemden'. Wat is het verschil tussen iemand te 'kennen' op het net of irl? Het ene is niet beter dan het andere.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 14-10-2002 12:25 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 14 oktober 2002 12:21 schreef mislyd het volgende:
Hmmm.. Ik snap niet waarom het zo verkeerd zou zijn om over zelfmoord te praten op het internet? Het net is lekker vrij, en om dat niemand je ziet, kan je vaak ook eerlijkere/botte antwoorden krijgen, wat niet slecht is..
Ikzelf vind het vaak ook makkelijker om 'de diepte in te duiken met wildvreemden'. Wat is het verschil tussen iemand te 'kennen' op het net of irl? Het ene is niet beter dan het andere.

Dat hoor je mij niet zeggen -- ik vind echter dat je zo'n conversatie samen moet aangaan en als ik dan 's morgens wakker word, ff ZM check, 'hey nieuw topic 'afscheid', ff kijken' en hoplaaa daar komt de ellende over het scherm gerold. Dan ben je als poster verkeerd bezig. Ik ga er niet om zitten janken, maar ik vind het geen toffe manier van omgaan met anderen.

Maar, goed, ik had er mijn mond over moeten houden want nu ben ik ook al bezig met nadenken over die gast en dat was niet m'n bedoeling.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 14-10-2002 12:27 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 14 oktober 2002 12:25 schreef Dwaallicht het volgende:
'hey nieuw topic 'afscheid', ff kijken' en hoplaaa daar komt de ellende over het scherm gerold.
Maar dat probleem ligt natuurlijk ook deels in de titel van het topic en de opbouw van de eerste post...
quote:
Maar, goed, ik had er mijn mond over moeten houden want nu ben ik ook al bezig met nadenken over die gast en dat was niet m'n bedoeling.
My point exactly


I'm not being rude. You're just insignificant.


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 14-10-2002 12:28 by Sharteel Profiel van Sharteelhttp://www.photopit.be

Mijn probleem met dat topic waren zowelde poster, als sommige reacties. Djeezus, gaan mensen die kerel nog aanmoedigen ook. Opmerkingen als: ik vind het moedig van je om dit te posten, blablabla.. Sommige mensen denk toch echt niet na. Als ik van iemand hoor dat ie zelfmoord wil plegen, probeer ik daar godverdomme toch wel een stokje voor te steken. Totdaar mijn tirade..


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 14-10-2002 12:32 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 14 oktober 2002 12:28 schreef Sharteel het volgende:
Djeezus, gaan mensen die kerel nog aanmoedigen ook. Opmerkingen als: ik vind het moedig van je om dit te posten, blablabla.. Sommige mensen denk toch echt niet na.
Ehm... dat is geen aanmoedigen. Het zou je verbazen om te horen hoe prettig mensen het vinden dat te horen.. zo maar (vaak voor het eerst sinds lange tijd) krijgen ze gelijk. Iemand heeft ineens respect voor ze en voor hun beslissingen.. dat doet iemand heel veel goed.

Bovendien onderken je hun probleem daarmee, terwijl als je ze direct uit zelfmoord gaat zitten praten je (zeker naar die mensen toe) de indruk kunt wekken dat het allemaal wel meevalt. En erkenning van het probleem door derden is heel veel waard.
quote:
als ik van iemand hoor dat ie zelfmoord wil plegen, probeer ik daar godverdomme toch wel een stokje voor te steken. Totdaar mijn tirade..
Er zit natuurlijk heel veel verschil in "Ja doe maar, lekker rustig!" en "Dat zou enorm zonde zijn, want... ... maar als je er toch voor kiest dan is dat begrijpelijk"...


I'm not being rude. You're just insignificant.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-10-2002 12:33 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Ik deel Dwaallicht's mening in dit geval, ik hoef dit niet zo nodig te weten. Ik heb ook altijd erg veel moeite om het serieus te nemen, ik kan mezelf namelijk niet voorstellen dat als je zoiets echt wilt, je dat dan op een internetforum gaat lopen vertellen.


Mortanius
Dark Lord
Usericon van Mortanius
Posted 14-10-2002 12:36 by Mortanius Profiel van Mortaniushttp://www.myspace.com/thearchest

quote:
Op 14 oktober 2002 12:28 schreef Sharteel het volgende:
Mijn probleem met dat topic waren zowelde poster, als sommige reacties. Djeezus, gaan mensen die kerel nog aanmoedigen ook. Opmerkingen als: ik vind het moedig van je om dit te posten, blablabla.. Sommige mensen denk toch echt niet na. Als ik van iemand hoor dat ie zelfmoord wil plegen, probeer ik daar godverdomme toch wel een stokje voor te steken. Totdaar mijn tirade..


Als ik hier of gelijk waar lees of hoor dat er iemand zelfmoord wil plegen dan weet ik al genoeg: een grote AANSTELLER! iemand die aandacht en medelijden nodig heeft en die dat zo tracht te bekomen.
Deze mensen lach ik dus uit, dat zijn zielige debielen die het lef niet hebben om zelfmoord te plegen. Iemand die echt in de put zit daarentegen zegt niets en is ineens verdwenen zonder dat iemand ervan wist of het verwachtte. Al de rest is bullshit!


Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive!


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 14-10-2002 12:38 by Sharteel Profiel van Sharteelhttp://www.photopit.be

quote:
Op 14 oktober 2002 12:33 schreef Jenje het volgende:
Ik deel Dwaallicht's mening in dit geval, ik hoef dit niet zo nodig te weten. Ik heb ook altijd erg veel moeite om het serieus te nemen, ik kan mezelf namelijk niet voorstellen dat als je zoiets echt wilt, je dat dan op een internetforum gaat lopen vertellen.


Ik heb zelf al enkele begrafenissen moeten meemaken van mensen die zelfmoord pleegden. Niemand van hen had het aan wie dan ook verteld. Want dat doe je niet als je het meent. Als je echt geen uitweg meer ziet, ga je ook niet effe op een forum naar medelijden hengelen. Eén keer ben ik geconfronteerd geweest met een vriend die het me wel vertelde. Ik heb alles geprobeerd om hem eruit te praten. Achteraf bleek dat ie me goed bij m'n pietje had, want zijn zelfmoorddaad was perfect getimed zodat mammie lief hem zou vinden..
Maar ik zal maar zwijgen, want ik zal wel niet kunnen begrijpen hoe triest en slecht het leven wel niet is...


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 14-10-2002 12:39 by IronGlory Profiel van IronGloryhttp://users.pandora.be/malagant/

quote:
Op 14 oktober 2002 12:36 schreef Mortanius het volgende:
Iemand die echt in de put zit daarentegen zegt niets en is ineens verdwenen zonder dat iemand ervan wist of het verwachtte. Al de rest is bullshit!
idd...


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 14-10-2002 12:49 by mislyd Profiel van mislydhttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 14 oktober 2002 12:39 schreef IronGlory het volgende:
idd...

Waarom? Omdat dat stoerder is ofzo? Ieder z'n eigen stijl hee..


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 14-10-2002 12:55 by IronGlory Profiel van IronGloryhttp://users.pandora.be/malagant/

quote:
Op 14 oktober 2002 12:49 schreef mislyd het volgende:
Waarom? Omdat dat stoerder is ofzo? Ieder z'n eigen stijl hee..
neen, het is echt zo
iemand die't neit meer ziet zitten gaat zo hulp zoeken als ie niet durft (of zo)
een ander maakt er gewoon en einde aan, fini


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


Angela Mortis
Sinistre Française
Usericon van Angela Mortis
Posted 14-10-2002 12:57 by Angela Mortis Profiel van Angela Mortis

Het is idd vaak zo dat iemand die zelfmoord wil plegen dat doet, en het niet openbaar tentoonstelt. Ik begrijp AN dan ook niet, maar dat moet hij zelf weten.


MuayThaigerrr!!


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 14-10-2002 13:01 by mislyd Profiel van mislydhttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 14 oktober 2002 12:55 schreef IronGlory het volgende:
neen, het is echt zo
iemand die't neit meer ziet zitten gaat zo hulp zoeken als ie niet durft (of zo)
een ander maakt er gewoon en einde aan, fini

Logisch. Het is duidelijk dat een dode niet om hulp vraagt. Er zijn gewoon mensen die eerst willen praten en anderen niet.. Wie weet wat is er ondertussen met AN gebeurd? Durf jij zomaar te beweren dat jij 100% zeker bent dat AN niks gaat doen?
Het lijkt wel alsof iedereen nu zegt tegen die jongen 'lul er niet over, laat ons gerust en doe het gewoon'. Vind ik wel triest hoor..


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Angela Mortis
Sinistre Française
Usericon van Angela Mortis
Posted 14-10-2002 13:02 by Angela Mortis Profiel van Angela Mortis

Ik denk niet dat de mensen hier het zo bedoelen. Natuurlijk is het heel vervelend voor AN, alleen komt het wel raar over om dat op een forum te zetten.


MuayThaigerrr!!


IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 14-10-2002 13:08 by IronGlory Profiel van IronGloryhttp://users.pandora.be/malagant/

quote:
Op 14 oktober 2002 13:01 schreef mislyd het volgende:
Logisch. Het is duidelijk dat een dode niet om hulp vraagt. Er zijn gewoon mensen die eerst willen praten en anderen niet.. Wie weet wat is er ondertussen met AN gebeurd? Durf jij zomaar te beweren dat jij 100% zeker bent dat AN niks gaat doen?
Het lijkt wel alsof iedereen nu zegt tegen die jongen 'lul er niet over, laat ons gerust en doe het gewoon'. Vind ik wel triest hoor..

Helemaal zeker, niet echt, maar dan kan je beginnen he (als je een blik laat vallen is't ook nooit zeker dat het op de grond gaat vallen).
En ik wil niet dat ie dat doet, integendeel. Als ie hulp wil of praten of.... dat hij het dan zegt, en zegt waarbij/waarover/... ipv zo een afscheidsthread te openen die heel weinig zegt. odtss is ie al met zn problemen opde proppen gekomen, dus ik denk niet dat ie zich een ongeluk in zal storten.


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen