|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Als je het doet doe het dan wel zo dat je er geen andere mensen mee bezwaard zoals voor een trein springen of zo. (zodat er weer machinist een half jaar thuis zit vanwege de trauma.) Of dat iemand van een dak afspringt en vlak voor iemands neus op de grond kwakt. Dan vind ik zelfmoord dus een egoistische daad en dus heel fout. |
|
Zelfmoord moet je niet generaliseren; de meeste gevallen verschillen veel van elkaar. Oordelen is al helemaal gevaarlijk, want je kan niet in iemands hoofd/ziel kijken. Verstandiger is het, denk ik om naar andere gevaren te kijken. Gevaar no.1: Zelfmoord is een taboe. Het is niet/nauwelijks bespreekbaar en juist daarom komt zelfmoord zo hard aan, daarom is het niet geaccepteerd. Als er beter over zelfmoord en de problemen die ertoe leiden gesproken kon worden, zou dat heel veel leed voorkomen (ja, ik ben misschien wel een idealist). Touché, pussycat! |
|
Zelfmoord, zwak of moedig? Beetje nutteloze vraag eerlijk gezegd. Zelfs de dood moet men een oordeel over vellen. Het is een keuze. Ik heb er ook aan gedacht deze keuze te maken, maar ik heb besloten te blijven knokken. Van strijd wordt je sterker. SCUM FUCK |
|
2 vriendinnen van me hebben zelfmoord gepleegd. Mijn beste vriendinnen destijds. Pijn Pijn Pijn maar ik weet wel waarom. en soms ben ik boos omdat ik om ongeveer dezelfde redenen me kut voel (hand uit me broek hale?) , en zij dus om die redenen zelfmoord hebben gepleegd. Dan voel ik me zo machteloos. Ik heb helemaal geen tijd om zeg maar over ze heen te komen. Er gebeurt zoveel. Er wordt zoveel gezegd. Ik voel me stom dat ik niet óók zelfmoord pleeg. Dat ik niet ook op tijd door heb dat t geen zin heeft. want ik heb t wel door. Ik moet t alleen nog verwerken. Ik moet dus verwerken dat ik zelfmoord zal moeten plegen. ziekheid Goed ik voel me vrij rot* [Dit bericht is gewijzigd door ro=zizboos op 29-12-2001 16:38] Ik vergiet als zeef hebben |
|
Om met de wijze woorden van Herman Finkers te spreken : Zelfmoord, dat is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
quote: Ik denk wel dat ik namens ZM kan spreken als ik zeg dat ik met je meeleef.. Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you |
|
quote: Mij uitgesloten uiteraard... SCUM FUCK |
|
*knuffel* voor Roos... I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything... |
|
Pijn, eenzaamheid en wanhoop kunnen soms zo intens en allesoverheersend zijn. Je wilt op dat moment gewoon dat het ophoudt, niets meer dan dat. Rust... stilte... Maar achteraf ben ik enorm blij dat ik volgehouden heb. Ik geloof dat tegenover alle pijn uiteindelijk fijne gevoelens staan. In ieder geval is mijn verdriet inmiddels ruimschoots gecompenseerd, en ik heb erdoor geleerd naar "kleine" dingen te kijken en daarin de essentie van het leven te zien... en geluk te vinden. Roos, heel veel sterkte... Dead things grow from deep inside... |
|
quote: Overschot van gelijk heb je. Als je dan toch zelfmoord pleegt, bezorg dan geen last aan mensen die er niets mee te maken hebben. Een mooie zelfmoord vind ik persoonlijk is in Noorwegen van zo'n afgelegen, hoog fjord springen, en in zee wegzinken. This ode to my unfading sorrow: A diary in minor-notes |
|
quote: Juist, grote knuffel voor roosje... |
|
quote: Wat ben jij toch ook een ongelooflijke klootzak! Je weet niet waar je over praat! STERF, stomme kutpuber! |
|
Dat ik het leven realistisch bekijk wil niet zeggen dat ik niet intelligent ben. Ik zal de laatste zijn iets positiefs over mezelf te zeggen, overigens-- dat is het exclusief recht van anderen. Maar je kan met geen mogelijkheid ontkennen dat er verschrikkelijke dingen kunnen gebeuren in je leven. Ik ben dus van mening dat deze gebeurtenissen ingrijpender zijn in je leven dan positieve dingen en de positieven dingen zullen gaan overheersen. Ten tweede kan er geen twijfel over bestaan dat deze negatieve dingen op een dag jou raken en dan sta je met je positieve instelling en geluk: het kan allemaal ineens in elkaar vallen. Je kan beter voorbereid zijn. Er is geen begin zonder eind. Dat geld ook voor geluk. [Dit bericht is gewijzigd door Mutation op 30-12-2001 17:05] |
|
quote: Zelfmoord is niet laf, maar is in de ogen van teveel mensen het laatste redmiddel om uit hun depressie te komen. Ik ken zelf te veel mensen die al een poging ondernomen hebben en een aantal waren erin geslaagd, anderen weer niet. Ik heb zelf ook op de rand gestaan, maar ik onthoud me van details. |
|
ik vind zelfmoord een zieliche manier van het ontsnappen aan de aardse hel, er zij veel mensen die hun leven (depresief of niet ) wel uitzitten ik vind dat je echt een mietje bent als je zelfmoord pleegt. toen ik zwaar depressief was heb ik er niet eens aangedacht, dat is gewoon het laagdte wat je kunt doen |
|
Dus omdat jij het niet gedaan hebt is iedereen die het wel doet een mietje? Denk es na dombo Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you |
|
quote: ik heb veel ervaring met mensen die lopen te gillen dat ze zelfmoord gaan plege maar het uiteiderlijk niet doen omdat ze ere te bang voor zijn hierdoor ben ik misschien er iets te bevooroordelld over |
|
quote: Ik vindt niet dat je mag schelden naar mensen die zelfmoord hebben gepleegd, jij ken hun redenen niet.. Dus Sjaan: |
|
quote: dus jij denkt dat jou situatie vergelijkbaar is met elke andere zwaar depressieve? |
|
derpressiefitei is een vorm van zelfmedelijden als je dat hebt en er in doorgaat ben je zwak, dat was ik ook maar ik ben eruit opgekropen |
|
quote: Nu, ik denk dat ik zeer goed weet waar ik over praat. daarvoor heb ik genoeg ***zooi meegemaakt. Ik wens alleen niet mee te doen en dat hypocriete geblaat. Alsof het jullie werkelijk een ruk interesseert..heb je er minder om geslapen dat je deze post hebt gelezen? De enige reden dat men meteen medeleven betuigt is omdat het zo "hoort". Ik doe gewoon niet mee aan dit soort praktijken. Wat je hiervan denkt is jouw zaak. [Dit bericht is gewijzigd door Jenje op 31-12-2001 12:08] SCUM FUCK |
|
duxmortem rulez |
|
quote: Zoals ik al zei: Je weet niet waar je over praat. |
|
quote: jij ben net zo dom als die gasten in de tweede wereld oorlog Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |