IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Zelfmoord? Vorige pagina | Volgende pagina
Septimus
Usericon van Septimus
Posted 01-04-2003 18:58 by Septimus Profiel van Septimus

quote:
Op 1 april 2003 18:49 schreef Twone het volgende:
wat 'n fag





Sorpresa
love sucks
Usericon van Sorpresa
Posted 01-04-2003 20:49 by Sorpresa Profiel van Sorpresahttp://www.thats-me.nl/apocalypse

Septimus mag al geeneens zelfmoord plegen
En Twone, oordeel eens niet zo snel, op iemand die 1 post maakt...


"If God were suddenly condemned to live the life which he had inflicted on men, he would kill himself"


Septimus
Usericon van Septimus
Posted 01-04-2003 20:52 by Septimus Profiel van Septimus

ach sopresa, check z'n profiel 's.
volgens mij issie zo chaggo van de zelfmoord dat ie gekwetst is ofzo. Die gast is net zo chaggo.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 01-04-2003 20:53 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

hej n00b, ga eerst eens jezelf in mensen verdiepen voordat je dom gaat lullen


Je moeder.


Septimus
Usericon van Septimus
Posted 01-04-2003 20:55 by Septimus Profiel van Septimus

n00b. moeha, ik stop toch met die anale bosberen forum.


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 01-04-2003 20:57 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

,

[Dit bericht is gewijzigd door Burzum op 01-04-2003 20:57]


Thanatos
Blah
Usericon van Thanatos
Posted 01-04-2003 21:00 by Thanatos Profiel van Thanatos

wet is dit weer een leuke conversatie
Naja goed, leave the kid alone


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 01-04-2003 21:00 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

idd, bedtijd...


Je moeder.


Septimus
Usericon van Septimus
Posted 01-04-2003 21:01 by Septimus Profiel van Septimus

Sorry liet me even gaan. Zit net op dit forum, dus moet toch ergens wat posten
Ik ga mn best doen

[Dit bericht is gewijzigd door Septimus op 01-04-2003 21:01]


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 01-04-2003 21:07 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 1 april 2003 21:01 schreef Septimus het volgende:
Sorry liet me even gaan. Zit net op dit forum, dus moet toch ergens wat posten
Ik ga mn best doen

Als is jou was zal ik toch voor die anale bosberen kiezen, wat dat ook moge zijn


Septimus
Usericon van Septimus
Posted 01-04-2003 21:08 by Septimus Profiel van Septimus

quote:
Op 1 april 2003 21:07 schreef ghoulliette het volgende:
Als is jou was zal ik toch voor die anale bosberen kiezen, wat dat ook moge zijn


Wehehe, nee geen bos in de buurt. Alhoewel...
Ga me toch hier maar proberen te vermaken


Thanatos
Blah
Usericon van Thanatos
Posted 01-04-2003 21:11 by Thanatos Profiel van Thanatos

zal ik het goede voorbeeld maar eens geven zeker

Sommige mensen vinden zelfmoord een laffe daad, meestal is dit door mensen die zelf niet weten hoe het voelt om door een hel te gaan, om het leven echt niet meer te zien zitten.

Ik erger mij dood aan mensen die het zeggen, en natuurlijk zeggen de mensen rondom mij dat zelfmoord een laffe daad is, ipv eerst even na te denken dat men mensen kan kwetsen door dit te zeggen, zeker als diegene zelf met het mes heeft klaargestaan...

Nee soms kunnen mensen echt zo ontaktisch zijn dat het geen naam heeft, kan ik mij dus mateloos aan ergeren.

Zelfmoord is in de meeste gevallen geen laffe daad, maar een daad van geen uitweg meer te weten. Je hebt gewoon alles geprobeert maar niks helpt, je voelt je niet goed, het liefste wat je wil doen is de hele dag slapen en niet denken, alleen in je eigen droomwereld leven, alleen dit en verder niks.

Ik zei "in de meeste gevallen is zelfmoord niet laf", in sommige gevallen dus wel, zoals iemand die een tegenslagje heeft in de liefde en daarom zelfmoord pleegt, dan moet ik toch wel eens twee keer nadenken naar de reden van die persoon.


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 01-04-2003 21:12 by No Nonsense Profiel van No Nonsense

quote:
Op 1 april 2003 20:55 schreef Septimus het volgende:
n00b. moeha, ik stop toch met die anale bosberen forum.


Flikker dan op.


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


Septimus
Usericon van Septimus
Posted 01-04-2003 21:14 by Septimus Profiel van Septimus

quote:
Op 1 april 2003 21:11 schreef Thanatos het volgende:
zal ik het goede voorbeeld maar eens geven zeker

Sommige mensen vinden zelfmoord een laffe daad, meestal is dit door mensen die zelf niet weten hoe het voelt om door een hel te gaan, om het leven echt niet meer te zien zitten.

Ik erger mij dood aan mensen die het zeggen, en natuurlijk zeggen de mensen rondom mij dat zelfmoord een laffe daad is, ipv eerst even na te denken dat men mensen kan kwetsen door dit te zeggen, zeker als diegene zelf met het mes heeft klaargestaan...

Nee soms kunnen mensen echt zo ontaktisch zijn dat het geen naam heeft, kan ik mij dus mateloos aan ergeren.

Zelfmoord is in de meeste gevallen geen laffe daad, maar een daad van geen uitweg meer te weten. Je hebt gewoon alles geprobeert maar niks helpt, je voelt je niet goed, het liefste wat je wil doen is de hele dag slapen en niet denken, alleen in je eigen droomwereld leven, alleen dit en verder niks.

Ik zei "in de meeste gevallen is zelfmoord niet laf", in sommige gevallen dus wel, zoals iemand die een tegenslagje heeft in de liefde en daarom zelfmoord pleegt, dan moet ik toch wel eens twee keer nadenken naar de reden van die persoon.



Toch zijn er denk ik wel veel mensen die zo denken als jij in je laatste alinea beschrijft. Mensen grijpen al snel naar iets waar ze zichzelf mee van kant kunnen maken. Vaak genoeg zijn er ook jongeren die zich helemaal vol stoppen met pillen hopend dat ze er de volgende dag niet meer zijn.

Ik denk dat ouderen er vaak meer overna denken dan jongeren. Die deze hele maatschappij klote vinden en de wereld toch aan zn einde toe is. Ook psychisch gestoorde mensen denken niet altijd 2 keer na.



ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 01-04-2003 21:15 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

Laat ik er ook een serieuze reactie plaatsen. Las in een psychelogen magazine een stukje over iemand die bij zo'n zelfmoordhulplijn werkt. En uit haar verhaal blijkt dat een groot aantal potentiele zelfdoders achteraf blij zijn als ze toch geen zelfmoord hebben gepleegd. Ik vind het erg zonde als mensen die zich achteraf beter zouden voelen toch zelfmoord plegen omdat ze niet zien dat hun neigingen bij een (oplosbare/ overkoombare) depressie horen.


Septimus
Usericon van Septimus
Posted 01-04-2003 21:17 by Septimus Profiel van Septimus

quote:
Op 1 april 2003 21:15 schreef ghoulliette het volgende:
Laat ik er ook een serieuze reactie plaatsen. Las in een psychelogen magazine een stukje over iemand die bij zo'n zelfmoordhulplijn werkt. En uit haar verhaal blijkt dat een groot aantal potentiele zelfdoders achteraf blij zijn als ze toch geen zelfmoord hebben gepleegd. Ik vind het erg zonde als mensen die zich achteraf beter zouden voelen toch zelfmoord plegen omdat ze niet zien dat hun neigingen bij een (oplosbare/ overkoombare) depressie horen.


Ik hoorde laatst iets van iemand die al een aantal keren zelfmoord heeft proberen te plegen, maar er altijd iemand te snel bij was die haar nog kon redden. Achteraf is ze helemaal niet blij dat ze nog leeft en wilt ze liever dood zijn. Toch schijnt er nog iets te zijn wat haar in leven houdt. Want de moet om het te doen heeft ze (gelukkig) niet.


Thanatos
Blah
Usericon van Thanatos
Posted 01-04-2003 21:23 by Thanatos Profiel van Thanatos

quote:
Op 1 april 2003 21:17 schreef Septimus het volgende:
Ik hoorde laatst iets van iemand die al een aantal keren zelfmoord heeft proberen te plegen, maar er altijd iemand te snel bij was die haar nog kon redden. Achteraf is ze helemaal niet blij dat ze nog leeft en wilt ze liever dood zijn. Toch schijnt er nog iets te zijn wat haar in leven houdt. Want de moet om het te doen heeft ze (gelukkig) niet.

Zolang er iemand in je leven is aanwie je je kan optrekken moet je die met alle macht vasthouden, en als die persoon een echt vriend (of wat dan ook) is, dan zal die alles doen om je te helpen, en om die personen te danken moet je in leven blijven.

Zo een bevlieging van zelfmoord is veel pijnlijker voor de nabestaanden omdat ze niets zagen aankomen, en zoals in het voorbeeld dat ik aangaf zal de ex-partner zich schuldig voelen. Dus eigenlijk is een bevlieging slechter dan er langer mee rondlopen, of zie ik het verkeerd?


Ajakkes
Not a Metal-Head.
Usericon van Ajakkes
Posted 01-04-2003 22:53 by Ajakkes Profiel van Ajakkeshttp://Ajakkes.cu2.nl

Zelfmoord, waarom niet?
Heel makkelijk, omdat er altijd mensen achterblijven die het niet leuk vinden. Weet nie maar soms denk ik weleens dat ik leef voor de mensen om me heen. Niet dat ik ongelukkig ben ofzo. Maar ben niet bang voor de dood. Dan is het maar klaar.

Ik zeg het nu wel heel cru, en misschien kloppen mijn woorden niet helemaal met mijn echte gevoel.


TotZiens


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 01-04-2003 23:01 by mislyd Profiel van mislydhttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 1 april 2003 22:53 schreef Ajakkes het volgende:
Zelfmoord, waarom niet?
Heel makkelijk, omdat er altijd mensen achterblijven die het niet leuk vinden. Weet nie maar soms denk ik weleens dat ik leef voor de mensen om me heen.

Dat zeg je goed. De meeste mensen lijken ook idd te leven voor anderen, wat een beetje zielig is.
Meer nog dan de mensen die achterblijven, zit een zelfdoder met dingen om niet leuk te vinden.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 02-04-2003 8:01 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 1 april 2003 22:53 schreef Ajakkes het volgende:
Zelfmoord, waarom niet?
Heel makkelijk, omdat er altijd mensen achterblijven die het niet leuk vinden. Weet nie maar soms denk ik weleens dat ik leef voor de mensen om me heen. Niet dat ik ongelukkig ben ofzo. Maar ben niet bang voor de dood. Dan is het maar klaar.

Ik zeg het nu wel heel cru, en misschien kloppen mijn woorden niet helemaal met mijn echte gevoel.

Ga dan voor jezelf leven!

Btw dat voor andere leven, als je moeder bent leef je ook voor anderen, daar heb je dan zelf voor gekozen (voor kinderen) en als zij ( de moeders) dan zelfmoord willen plegen vind ik niet bepaald oke, ze hebben dan wel het recht tot zelfbeschikking maar dan hadden ze naar mijn mening beter geen kinderen kunnen krijgen.


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 04-04-2003 11:10 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

@Thanatos, over je stelling een paar posts terug...
Ik vind(en dit is MIJN mening) Dat zelfmoord altijd de meest zwakke en laffe weg is. Je stelt dat de mensen die dat zeggen waarschijnlijk niet zelf door een behoorlijk diep dal gegaan zijn, ik kan je vertellen, ik ben dat wel, sterker nog ik probeer nog steeds om er weer uit te komen, maar ik zal zelfmoord altijd een laffe daad vinden, alleen al vanwege dat jij van de problemen afbent en een hoop anderen met een probleem opzadelt.


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Nihil
Casus belli
Usericon van Nihil
Posted 04-04-2003 11:44 by Nihil Profiel van Nihil

Dood gaan we allemaal, als sommige mensen per se hun beurt niet willen afwachten, mogen ze van mijn part gerust voorsteken.


Tum podem extulit horridulum...


MetalfanBlackness
mfbforum.tk
Usericon van MetalfanBlackness
Posted 04-04-2003 12:37 by MetalfanBlackness Profiel van MetalfanBlacknesshttp://forum.metalfanblackness.com

Nihil ik ben blij dat de meeste mensen je meening niet delen anders zou ik nu zeker dood zijn en waarschijlijk een hoop andere mensen ook...


What is this hell you have put me through, Do as I say not as I do, pushed onto me what's wrong or right, hidden from this thing that they called live, Mijn forum


Nihil
Casus belli
Usericon van Nihil
Posted 04-04-2003 17:55 by Nihil Profiel van Nihil

No great loss.


Tum podem extulit horridulum...


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 04-04-2003 18:00 by mörke Profiel van mörkehttp://www.nattekrant.net/~mark

quote:
Op 4 april 2003 11:10 schreef Murdering Monk het volgende:
@Thanatos, over je stelling een paar posts terug...
Ik vind(en dit is MIJN mening) Dat zelfmoord altijd de meest zwakke en laffe weg is. Je stelt dat de mensen die dat zeggen waarschijnlijk niet zelf door een behoorlijk diep dal gegaan zijn, ik kan je vertellen, ik ben dat wel, sterker nog ik probeer nog steeds om er weer uit te komen, maar ik zal zelfmoord altijd een laffe daad vinden, alleen al vanwege dat jij van de problemen afbent en een hoop anderen met een probleem opzadelt.


Maar laf is het niet, het vereist best veel moed om je leven te stoppen. Vind ik. Ik durf het niet.


Dit slaat nergens op.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen