|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
laten we er daar maar van uit gaan, dan kan ik nu met gerust hart op mijn zit/ligzak gaan pitten And my marlboro light |
|
Ik bedoel maar, mutatie van wezens door/via evolutie is een stochastisch proces. Er is geen 'teleologische' neiging om het 'meest geschikt' ('fittest') te worden of zo... er is gewoon variatie, mutatie, en dan zal blijken dat de beste wint... maar het is niet zo dat ons genetisch materiaal 'toewerkt' naar het worden van de 'fittest'... gewoon permutaties, en dan blijven de 'fittest' over. 'Dank'zij het meta-denken zijn de natuurwetten aan de oppervlakte voor (en door) ons veranderd. Wij leven niet meer in een jungle -- andere vaardigheden zijn ons eigen, zoals kunnen communiceren, empathie, etc. 'meta-denken' zaken. *speculatie* latent-intelligente primaten gingen steeds complexer communiceren (taal (de grondslag van 'meta-denken') is niet 'efficient'; het is veel makkelijker om met een piepje aan te geven dat je honger hebt, dan om dit te moeten omschrijven met woorden uit een woordenschat die door een grammatica heengeperst moeten worden; echter, als er honderden versch. piepjes nodig zijn wordt het piepen onpraktisch en is er een abstracte structuur nodig waarin je dingen kunt plaatsen zodat je toch je bedoeling duidelijk kan maken) ENFIN, latent-intelligente primaten gingen dus steeds complexer communiceren met het bijbehorende ontstaan van sociale verhoudingen en dergelijke, en op een gegeven moment is over meerdere random-permutatie het 'meta-denken' ontstaan (in het begin heel rudimentair natuurlijk); deze permutaties bleken beter te functioneren binnen de groep en vaker de leider te zijn en meer vrouwen te mogen bevruchten, vandaar dat het dus wel degelijk 'nut' had. Niet ontstaan OM te overleven dus, maar op z'n minst wel beter helpend MET overleven. En (een kwaal?), toen het er was, werd het ook nodig OM te overleven. Want zonder 'meta-denken' kom je nergens (als mens). Ja, je kunt een latent-intelligente primaat gaan neuken. Maar ja. *edit* en dat in een zelfmoord-topic. fucking hell. sorry mods [Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 09-04-2003 23:55] |
|
quote: Heel simpel, door gewoon Darwins evolutietheorie toe te passen.. De mens heeft 2 belangrijke mutaties als gelukstreffers gehad: 4 vingers en een duim die tot aan de wijsvinger reikt, en het rechtop lopen, waardoor er plaats is gemaakt voor de stembanden (en dus betere communicatie en betere ontwikkeling van de hersencapaciteit). Wij zijn de enige wezens die via taal ook geschiedenis meekrijgen (weten zonder ervaring). Onze hersenen zijn gegroeid, door goede voeding, en functioneren daardoor ook veel te breed. Maar waarom zouden onze hersenen kleiner en efficiënter gericht worden op puur overleving, wanneer de denkende mens de (ook toevallige) mogelijkheid heeft om zich te blijven voortplanten? Tot nu toe is er toch nog geen enkele reden geweest voor het niet voortplanten van de denkende mens, hoe gestoord en onnuttig zijn denken ook mag zijn?.. Ons denken blijft bestaan om dezelfde reden dat mannen tepels hebben. Not all who wander are lost. - JRR Tolkien |
|
Nog ff meer off-topic, voor geïnteressen een boek wat de red queen heet, waarin de stelling: doel van evolutie om is om sex => dus voortplanting => dus nageslacht te hebben, om voortbestaan soort veilig te stellen het boek is een samenvoeging van verschillende bekende theorieen, goed te lezen zeer en is IMHO heel interessant en zeer aan te raden (titel vanwege the Red queen uit alice in wonderland, die moest meerennen met het landschap om niet achter te raken, zoals volgens de stelling bij de evolutie ook het geval is. Versimpelt voorbeeld; Als een haas sneller wordt, moeten ook de vossen sneller worden, want de te langzame vossen sterven 9omdat ze geen haas vangen) uit en eindigen de dieren weer in dezelfde stelling zodat de hazen weer sneller moeten worden en de vossen ook enz enz And my marlboro light |
|
quote: Verder geldt ook nog eens dat de vossen ook niet te snel mogen lopen anders vangen ze alle konijnen en sterven ze zelf ook uit wegens uitputting van de voedselbron. doet me overigens een beetje aan de mensheid denken die te rap vooruitschiet maar dat is weer een geheel ander onderwerp. |
|
NP: Pink Floyd - Comfortably numb "Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine" |
|
quote: verkeerde topic? (of wil je suggesteren dat Comfortably Numb een "zelfmoord"nummer is?) Heerscht wel zeer erg hard overigens |
|
Ik wil ermee zeggen dat er nummers zijn die daarmee in verband gebracht kunnen worden: het mooiste zelfmoord nummer is Suicide is Painless (van de serie M.A.S.H.) P.s. ik zeg niet dat iedereen nu spontaan z'n polsen door moet gaan snijden "Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine" |
|
quote: dat was m'n vermoeden al, de teksten zijn van enorme invloed |
|
Ik hoorde vanmiddag dat een meisje dat bij me op school zat zelfmoord heeft gepleegd... |
|
de ex van m'n vriend heeft een zelfmoordpoging gefaket: ze wist dondersgoed dat als ze teveel slaappillen in zou nemen dat ze buiten westen zou raken, maar er niet aan zou overlijden. Dat heeft ze dus gedaan: m'n vriend kon d'r dus naar 't ziekenhuis brengen. Waarom ze 't heeft gedaan? Ze wilde weleens weten hoe ver hij voor d'r zou gaan. Hij heeft 't diezelfde avond uitgemaakt met d'r. Ze schijnt trouwens wel vaker dit soort geintjes te hebben geflikt. Maar goed, dit is ruim 1,5 jaar terug gebeurd en we zijn nu bijna een jaar samen, maar nog heeft 'ie d'r een litteken aan over gehouden. Met andere woorden: mensen die een zelfmoordpoging doen als een schreeuw om aandacht, moeten maar eens goed gaan beseffen waar ze mee bezig zijn, wat ze een ander aandoen. [Dit bericht is gewijzigd door Chantalie op 28-05-2003 19:59] So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos) |
|
quote:Wie heeft dat eigenlijk geschreven? [Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation. |
|
'n kennis van mijn zwager heeft zelfmoord gepleegd, heb er totaal geen respect voor, vind het wel erg voor m'n zwager. Ik denk dat veel mensen de duistere kant van depressie niet kennen en willen kennen en dan zich voor de trein gooien. Er zijn veel mensen die honger en aan gemene ziekte's lijden, en door dit soort mensen is deze ziekte(depressie wat het ook mag wezen) bedrog, want laten we wel wezen, zelfmoord is bedrog en rot voor de na-bestaande. [Dit bericht is gewijzigd door Captain Winter War op 28-05-2003 22:00] GODLESS NORTH buy it now. |
|
Aha, mn favoriete topic is weer onder de levenden oftewel actieven ofwatte SOMEWHERE ELSE Somewhere else, Anywhere far from this place (I) can no more breath While I remember your face Today again (I) won't come to weep for your remains Can't find the strength Oh yes I'm coward, yes I'm afraid But please don't look at me now I think that I won't bear To brave this confusion Oh yes I'm coward but I don't care Oh please don't look at me now (I) Won't come to stare at the show Of your bed made of stone Of the worst thing you've ever done I can't Come to blossom your grave My feelings Should fall in pieces (And) dissolve in my veins I don't know if one day I don't know if one day I'll come To read the beloved name Engraved on your new home I don't know if one day I don't know if one day I'll come I don't think that I will (Be)cause I'll be somewhere else I can't find the words In front of your mother I now that I'm sad But I feel better than her I can't imagine The hell she's been living in Since the day you've gone You, the younger son. Her feelings have felt in pieces (And) dissolve in her Veins "The difference between guilt and shame is very clear: We feel guilty for what we do. We feel shame for what we are." [Dit bericht is gewijzigd door Asherah op 28-05-2003 23:42] |
|
quote: "graag" gedaan. |
|
Zodra ik zelfmoord neigingen krijg ga ik vet depressieve doom metal nummer schrijven en super veel geld verdienen. Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
Zelfmoord is de uitweg... Hakkuh |
|
quote: Niemand zal je missen!! Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
Tsja voor sommige mensen zal het echt een uitweg zijn, dus die moeten het ook vooral niet laten als ze het echt willen. Je moet natuurlijk wel proberen zo'n cooool mogelijk leven lijden en als het voor jou tot zn eind komt dan follow the tsja above.....Meestal zullen zij in hun poging ook niet aan anderen denken omdat ze zo met zichzelf bezig zijn. Hierdoor zullen ze er waarschijnlijk ook anderen bij betrekken (wat heel erg jammer is voor die anderen) zoals zichzelf voor een trein gooien. Five Million christians On A Ride Towards Us. Oh, I Slaughtered The Bunch With One Single Hit (With My Spear) |
|
Maar Fedaykin is zat, dus dan kun je zo'n verhaal verwachten Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
haha, misschien ben ik daardoor wel heel loslippig enzo Five Million christians On A Ride Towards Us. Oh, I Slaughtered The Bunch With One Single Hit (With My Spear) |
|
quote: Da's wel 't beste he. Je zou er toch niet aan moeten denken dat je iemand met leed zou achterlaten! Hakkuh |
|
Sinds kort heb ik al mijn medelijden verloren met mensen die proberen zelfmoord te plegen en (opzettelijk?) falen. Mijn broertje Jon van 21 sprong van zijn studentenflat op/rond 2 feb. (chinees nieuwjaar naar 't schijnt). Hier een pic van rond 1998: ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt [Dit bericht is gewijzigd door MBMarduk op 29-05-2003 3:44] |
|
Sinds kort heb ik al mijn medelijden verloren met mensen die proberen zelfmoord te plegen en (opzettelijk?) falen. Mijn broertje Jon van 21 sprong van zijn studentenflat op/rond 2 feb. (chinees nieuwjaar naar 't schijnt). Hier een pic van rond 1998: ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |