IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Zelfmoord? Vorige pagina | Volgende pagina
mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 09-04-2003 23:48 by mislyd Profiel van mislydhttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 9 april 2003 23:43 schreef kleine Micha Banaan het volgende:
pfff is het goed als ik hier een nachtje over denk, nuchter wordt en dan een antwoord geef? (you are way beyond my level )

Nah, zulke discussies verlopen meestal vlotter face to face, en ik gok dat we ongeveer wel hetzelfde bedoelen als we er allebei dieper over nadenken..


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 09-04-2003 23:51 by kleine Micha Banaan Profiel van kleine Micha Banaan

laten we er daar maar van uit gaan, dan kan ik nu met gerust hart op mijn zit/ligzak gaan pitten


And my marlboro light


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 09-04-2003 23:54 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Ik bedoel maar, mutatie van wezens door/via evolutie is een stochastisch proces. Er is geen 'teleologische' neiging om het 'meest geschikt' ('fittest') te worden of zo... er is gewoon variatie, mutatie, en dan zal blijken dat de beste wint... maar het is niet zo dat ons genetisch materiaal 'toewerkt' naar het worden van de 'fittest'... gewoon permutaties, en dan blijven de 'fittest' over.

'Dank'zij het meta-denken zijn de natuurwetten aan de oppervlakte voor (en door) ons veranderd. Wij leven niet meer in een jungle -- andere vaardigheden zijn ons eigen, zoals kunnen communiceren, empathie, etc. 'meta-denken' zaken.

*speculatie* latent-intelligente primaten gingen steeds complexer communiceren (taal (de grondslag van 'meta-denken') is niet 'efficient'; het is veel makkelijker om met een piepje aan te geven dat je honger hebt, dan om dit te moeten omschrijven met woorden uit een woordenschat die door een grammatica heengeperst moeten worden; echter, als er honderden versch. piepjes nodig zijn wordt het piepen onpraktisch en is er een abstracte structuur nodig waarin je dingen kunt plaatsen zodat je toch je bedoeling duidelijk kan maken) ENFIN, latent-intelligente primaten gingen dus steeds complexer communiceren met het bijbehorende ontstaan van sociale verhoudingen en dergelijke, en op een gegeven moment is over meerdere random-permutatie het 'meta-denken' ontstaan (in het begin heel rudimentair natuurlijk); deze permutaties bleken beter te functioneren binnen de groep en vaker de leider te zijn en meer vrouwen te mogen bevruchten, vandaar dat het dus wel degelijk 'nut' had. Niet ontstaan OM te overleven dus, maar op z'n minst wel beter helpend MET overleven. En (een kwaal?), toen het er was, werd het ook nodig OM te overleven. Want zonder 'meta-denken' kom je nergens (als mens).
Ja, je kunt een latent-intelligente primaat gaan neuken. Maar ja.

*edit* en dat in een zelfmoord-topic. fucking hell. sorry mods

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 09-04-2003 23:55]


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 10-04-2003 0:02 by mislyd Profiel van mislydhttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 9 april 2003 23:45 schreef Dwaallicht het volgende:
Hoe kom je hier precies bij? (oftewel: hoe weet je dat? Wat heeft jou deze conclusie doen trekken?)

Heel simpel, door gewoon Darwins evolutietheorie toe te passen..
De mens heeft 2 belangrijke mutaties als gelukstreffers gehad: 4 vingers en een duim die tot aan de wijsvinger reikt, en het rechtop lopen, waardoor er plaats is gemaakt voor de stembanden (en dus betere communicatie en betere ontwikkeling van de hersencapaciteit).
Wij zijn de enige wezens die via taal ook geschiedenis meekrijgen (weten zonder ervaring). Onze hersenen zijn gegroeid, door goede voeding, en functioneren daardoor ook veel te breed. Maar waarom zouden onze hersenen kleiner en efficiënter gericht worden op puur overleving, wanneer de denkende mens de (ook toevallige) mogelijkheid heeft om zich te blijven voortplanten? Tot nu toe is er toch nog geen enkele reden geweest voor het niet voortplanten van de denkende mens, hoe gestoord en onnuttig zijn denken ook mag zijn?..
Ons denken blijft bestaan om dezelfde reden dat mannen tepels hebben.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 10-04-2003 0:05 by kleine Micha Banaan Profiel van kleine Micha Banaan

Nog ff meer off-topic, voor geïnteressen een boek wat de red queen heet, waarin de stelling: doel van evolutie om is om sex => dus voortplanting => dus nageslacht te hebben, om voortbestaan soort veilig te stellen
het boek is een samenvoeging van verschillende bekende theorieen, goed te lezen zeer en is IMHO heel interessant en zeer aan te raden
(titel vanwege the Red queen uit alice in wonderland, die moest meerennen met het landschap om niet achter te raken, zoals volgens de stelling bij de evolutie ook het geval is. Versimpelt voorbeeld; Als een haas sneller wordt, moeten ook de vossen sneller worden, want de te langzame vossen sterven 9omdat ze geen haas vangen) uit en eindigen de dieren weer in dezelfde stelling zodat de hazen weer sneller moeten worden en de vossen ook enz enz


And my marlboro light


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 10-04-2003 10:06 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 10 april 2003 0:05 schreef kleine Micha Banaan het volgende:
Versimpelt voorbeeld; Als een haas sneller wordt, moeten ook de vossen sneller worden, want de te langzame vossen sterven 9omdat ze geen haas vangen) uit en eindigen de dieren weer in dezelfde stelling zodat de hazen weer sneller moeten worden en de vossen ook enz enz

Verder geldt ook nog eens dat de vossen ook niet te snel mogen lopen anders vangen ze alle konijnen en sterven ze zelf ook uit wegens uitputting van de voedselbron. doet me overigens een beetje aan de mensheid denken die te rap vooruitschiet maar dat is weer een geheel ander onderwerp.


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 10-04-2003 11:34 by Phriar Profiel van Phriarhttp://metal.20m.com

NP: Pink Floyd - Comfortably numb



"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 10-04-2003 11:35 by Elfensteen Profiel van Elfensteen

quote:
Op 10 april 2003 11:34 schreef Phriar het volgende:
NP: Pink Floyd - Comfortably numb




verkeerde topic? (of wil je suggesteren dat Comfortably Numb een "zelfmoord"nummer is?)

Heerscht wel zeer erg hard overigens


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 10-04-2003 11:51 by Phriar Profiel van Phriarhttp://metal.20m.com

Ik wil ermee zeggen dat er nummers zijn die daarmee in verband gebracht kunnen worden:

het mooiste zelfmoord nummer is Suicide is Painless (van de serie M.A.S.H.)

P.s. ik zeg niet dat iedereen nu spontaan z'n polsen door moet gaan snijden


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 10-04-2003 11:52 by Elfensteen Profiel van Elfensteen

quote:
Op 10 april 2003 11:51 schreef Phriar het volgende:
Ik wil ermee zeggen dat er nummers zijn die daarmee in verband gebracht kunnen worden


dat was m'n vermoeden al, de teksten zijn van enorme invloed


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 28-05-2003 19:42 by McDoom Profiel van McDoom

Ik hoorde vanmiddag dat een meisje dat bij me op school zat zelfmoord heeft gepleegd...


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 28-05-2003 19:53 by Chantalie Profiel van Chantalie

de ex van m'n vriend heeft een zelfmoordpoging gefaket: ze wist dondersgoed dat als ze teveel slaappillen in zou nemen dat ze buiten westen zou raken, maar er niet aan zou overlijden.
Dat heeft ze dus gedaan: m'n vriend kon d'r dus naar 't ziekenhuis brengen. Waarom ze 't heeft gedaan? Ze wilde weleens weten hoe ver hij voor d'r zou gaan.
Hij heeft 't diezelfde avond uitgemaakt met d'r.

Ze schijnt trouwens wel vaker dit soort geintjes te hebben geflikt.

Maar goed, dit is ruim 1,5 jaar terug gebeurd en we zijn nu bijna een jaar samen, maar nog heeft 'ie d'r een litteken aan over gehouden.

Met andere woorden: mensen die een zelfmoordpoging doen als een schreeuw om aandacht, moeten maar eens goed gaan beseffen waar ze mee bezig zijn, wat ze een ander aandoen.

[Dit bericht is gewijzigd door Chantalie op 28-05-2003 19:59]


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Lies
Usericon van Lies
Posted 28-05-2003 21:32 by Lies Profiel van Lies

quote:
Op 10 april 2003 11:51 schreef Phriar het volgende:
Suicide is Painless (van de serie M.A.S.H.)
Wie heeft dat eigenlijk geschreven?


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


Captain Winter War
OLD MAN'S CHILD en EMPALIGON kunnen echt samen.
Usericon van Captain Winter War
Posted 28-05-2003 21:58 by Captain Winter War Profiel van Captain Winter War

'n kennis van mijn zwager heeft zelfmoord gepleegd, heb er totaal geen respect voor, vind het wel erg voor m'n zwager.
Ik denk dat veel mensen de duistere kant van depressie niet kennen en willen kennen en dan zich voor de trein gooien.
Er zijn veel mensen die honger en aan gemene ziekte's lijden, en door dit soort mensen is deze ziekte(depressie wat het ook mag wezen) bedrog, want laten we wel wezen, zelfmoord is bedrog en rot voor de na-bestaande.

[Dit bericht is gewijzigd door Captain Winter War op 28-05-2003 22:00]


GODLESS NORTH buy it now.


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 28-05-2003 23:39 by Asherah Profiel van Asherah

Aha, mn favoriete topic is weer onder de levenden oftewel actieven ofwatte

SOMEWHERE ELSE

Somewhere else,
Anywhere far from this place
(I) can no more breath
While I remember your face

Today again
(I) won't come to weep for your remains
Can't find the strength
Oh yes I'm coward, yes I'm afraid

But please don't look at me now
I think that I won't bear
To brave this confusion
Oh yes I'm coward but I don't care

Oh please don't look at me now
(I) Won't come to stare at the show
Of your bed made of stone
Of the worst thing you've ever done

I can't
Come to blossom your grave
My feelings
Should fall in pieces
(And) dissolve in my veins

I don't know if one day
I don't know if one day I'll come
To read the beloved name
Engraved on your new home

I don't know if one day
I don't know if one day I'll come
I don't think that I will
(Be)cause I'll be somewhere else

I can't find the words
In front of your mother
I now that I'm sad
But I feel better than her

I can't imagine
The hell she's been living in
Since the day you've gone
You, the younger son.

Her feelings have felt in pieces
(And) dissolve in her Veins

"The difference between guilt and shame is very clear:
We feel guilty for what we do.
We feel shame for what we are."



[Dit bericht is gewijzigd door Asherah op 28-05-2003 23:42]


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 29-05-2003 0:29 by McDoom Profiel van McDoom

quote:
Op 28 mei 2003 23:39 schreef Asherah het volgende:
Aha, mn favoriete topic is weer onder de levenden oftewel actieven ofwatte



"graag" gedaan.


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 29-05-2003 2:17 by Claw Profiel van Clawhttp://www.aardtmann.tk/

Zodra ik zelfmoord neigingen krijg ga ik vet depressieve doom metal nummer schrijven en super veel geld verdienen.


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


RdP
"Fucked Up" en "Ready To Die"
Usericon van RdP
Posted 29-05-2003 2:45 by RdP Profiel van RdP

Zelfmoord is de uitweg...


Hakkuh


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 29-05-2003 3:11 by Claw Profiel van Clawhttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 29 mei 2003 2:45 schreef RdP het volgende:
Zelfmoord is de uitweg...


Niemand zal je missen!!


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Fedaykin
Where next to conquer...
Usericon van Fedaykin
Posted 29-05-2003 3:17 by Fedaykin Profiel van Fedaykin

Tsja voor sommige mensen zal het echt een uitweg zijn, dus die moeten het ook vooral niet laten als ze het echt willen. Je moet natuurlijk wel proberen zo'n cooool mogelijk leven lijden en als het voor jou tot zn eind komt dan follow the tsja above.....Meestal zullen zij in hun poging ook niet aan anderen denken omdat ze zo met zichzelf bezig zijn. Hierdoor zullen ze er waarschijnlijk ook anderen bij betrekken (wat heel erg jammer is voor die anderen) zoals zichzelf voor een trein gooien.


Five Million christians On A Ride Towards Us. Oh, I Slaughtered The Bunch With One Single Hit (With My Spear)


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 29-05-2003 3:18 by Claw Profiel van Clawhttp://www.aardtmann.tk/

Maar Fedaykin is zat, dus dan kun je zo'n verhaal verwachten


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Fedaykin
Where next to conquer...
Usericon van Fedaykin
Posted 29-05-2003 3:19 by Fedaykin Profiel van Fedaykin

haha, misschien ben ik daardoor wel heel loslippig enzo


Five Million christians On A Ride Towards Us. Oh, I Slaughtered The Bunch With One Single Hit (With My Spear)


RdP
"Fucked Up" en "Ready To Die"
Usericon van RdP
Posted 29-05-2003 3:19 by RdP Profiel van RdP

quote:
Op 29 mei 2003 3:11 schreef Claw het volgende:
Niemand zal je missen!!


Da's wel 't beste he. Je zou er toch niet aan moeten denken dat je iemand met leed zou achterlaten!


Hakkuh


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 29-05-2003 3:42 by MBMarduk Profiel van MBMarduk

Sinds kort heb ik al mijn medelijden verloren met mensen die proberen zelfmoord te plegen en (opzettelijk?) falen.
Mijn broertje Jon van 21 sprong van zijn studentenflat op/rond 2 feb. (chinees nieuwjaar naar 't schijnt).
Hier een pic van rond 1998:

...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt ...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt

[Dit bericht is gewijzigd door MBMarduk op 29-05-2003 3:44]


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 29-05-2003 3:45 by MBMarduk Profiel van MBMarduk

Sinds kort heb ik al mijn medelijden verloren met mensen die proberen zelfmoord te plegen en (opzettelijk?) falen.
Mijn broertje Jon van 21 sprong van zijn studentenflat op/rond 2 feb. (chinees nieuwjaar naar 't schijnt).
Hier een pic van rond 1998:

...had 'ie net z'n lange haren eraf geknipt


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen