IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Zelfmoord? Vorige pagina | Volgende pagina
Asherah
Usericon van Asherah
Posted 08-04-2003 18:33 by Asherah Profiel van Asherah

quote:
Op 8 april 2003 14:33 schreef Mystica het volgende:
precies je weet nooit hoe je leven zich weer kan omkeren en wat voor moois je allemaal nog kan ervaren!



Dat slaat echt nergens op, sorry Hippie


ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 08-04-2003 18:34 by ratje Profiel van ratjehttp://www.conradhultermans.com

quote:
Op 8 april 2003 18:03 schreef wild cat het volgende:
Ook ik vind zelfmoord een eerder laffe daad, al moet ik wel toegeven dat die mensen ook enorm moedig moeten zijn om er echt mee door te gaan. Eigenlijk kan ik het het beste omschrijven als egoïstisch. Vooral voor de mensen die je achterlaat in hun verdriet. Zelf heb ik ook al heel kl*** momenten gehad, tot depressies toe. Ik heb serieuse problemen met mijn gezondheid gehad, een heel slechte relatie, beste vrienden, familie verloren en noem maar op. Maar niet één keer heb ik ook maar gedacht aan zelfmoord. Want wie zegt dat het morgen niet veel beter gaat? Als ik mensen zie die ernstig ziek zijn, of verlamt ... dan begrijpt ik hoe gelukkig ik eigenlijk moet zijn! Ik geniet van elke dag, zelfs van de simpele dingen. Mijn vriend en ik hebben een prachtige reis naar de Canarische eilanden geboekt. Daar kijk ik heel erg naar uit. Zou me niet kunnen voorstellen dat je zoiets niet meer zou kunnen meemaken. Sterker nog, ik hoop dat ik nog heel heel lang mag leven.


Een sterke gedachtegang Wild cat;
ik heb zelf ook dergelijke zaken van dichtbij meegemaakt, dat heeft me behoorlijk aangegrepen (gelukkig is dit verleden tijd).
Ik leef gewoon met de dag en probeer er elke dag weer iets moois van te maken....



IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 08-04-2003 18:34 by IronGlory Profiel van IronGloryhttp://users.pandora.be/malagant/

idd


reactie op AsheraH

[Dit bericht is gewijzigd door IronGlory op 08-04-2003 18:35]


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 08-04-2003 18:36 by ratje Profiel van ratjehttp://www.conradhultermans.com

quote:
Op 8 april 2003 18:34 schreef IronGlory het volgende:
idd


reactie op AsheraH


Van da gezeik in de wereld wordt je ook nie blij van..... SUKKELS



Asherah
Usericon van Asherah
Posted 08-04-2003 18:37 by Asherah Profiel van Asherah

Heej, ik heb dat topic hier niet gestart hé


IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 08-04-2003 18:38 by IronGlory Profiel van IronGloryhttp://users.pandora.be/malagant/

quote:
Op 8 april 2003 18:36 schreef ratje het volgende:
Van da gezeik in de wereld wordt je ook nie blij van..... SUKKELS
Sukkel?


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 08-04-2003 18:42 by ratje Profiel van ratjehttp://www.conradhultermans.com

quote:
Op 8 april 2003 18:38 schreef IronGlory het volgende:
Sukkel?


hahaha SUKKELS bedoel ik de oorlogvoerders



Asherah
Usericon van Asherah
Posted 08-04-2003 18:42 by Asherah Profiel van Asherah

In dat geval

[Dit bericht is gewijzigd door Asherah op 08-04-2003 18:43]


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 09-04-2003 22:09 by webblaster wim Profiel van webblaster wimhttp://www.judgementday.nl

zelfmoord?

NU - EVEN - NIET!!!

hehheh, maarre, ik heb het 1X van dichtbij meegemaakt en 1X poging tot van mensen in m'n omgeving meegemaakt, gewoon zonde...


geld euthanasie ook als zelfmoord? heb niet alles gelezen.


Oud Vuil.


kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 09-04-2003 22:17 by kleine Micha Banaan Profiel van kleine Micha Banaan

quote:
Op 8 april 2003 10:22 schreef pale enchantress het volgende:
niets heeft zin,alles is nutteloos....

We leven hier gewoon op dit planeetje in het oneindige heelal waar er misschien nog 1000-den andere planeten zijn zoals wij, zich af zitten te vragen of het wel zin heeft en of er nog andere bewoonde planeten zijn.

Ik bedoel maar,wat zijn wij in die miljarden jaren die deze wereld heeft doorgemaakt..niets dus...

En toch zijn we allemaal bang om te leven,om echt te leven zonder over de gevolgen na te denken en wat er daarna zou kunnen gebeuren.We willen ons vasthouden aan die zekerheid,maar de waarheid is dat die zekerheid niet bestaat en we van de 1 op de andere dag misscien al dood in een putteke in de grond liggen.

Dus eigenlijk heeft zelfmoord plegen nog minder zin dan het leven zelf...




of evenveel als het leven zelf, maar dit zou ik je graag nog een keer horen zeggen als je bijv onder een zooi hete ijzers ligt, of bijv. tegen je climax zit aan te komen (om maar wat sterke emoties te tonen )


And my marlboro light


kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 09-04-2003 22:24 by kleine Micha Banaan Profiel van kleine Micha Banaan

quote:
Op 8 april 2003 18:03 schreef wild cat het volgende:
Ook ik vind zelfmoord een eerder laffe daad, al moet ik wel toegeven dat die mensen ook enorm moedig moeten zijn om er echt mee door te gaan. Eigenlijk kan ik het het beste omschrijven als egoïstisch. Vooral voor de mensen die je achterlaat in hun verdriet. Zelf heb ik ook al heel kl*** momenten gehad, tot depressies toe. Ik heb serieuse problemen met mijn gezondheid gehad, een heel slechte relatie, beste vrienden, familie verloren en noem maar op. Maar niet één keer heb ik ook maar gedacht aan zelfmoord. Want wie zegt dat het morgen niet veel beter gaat? Als ik mensen zie die ernstig ziek zijn, of verlamt ... dan begrijpt ik hoe gelukkig ik eigenlijk moet zijn! Ik geniet van elke dag, zelfs van de simpele dingen. Mijn vriend en ik hebben een prachtige reis naar de Canarische eilanden geboekt. Daar kijk ik heel erg naar uit. Zou me niet kunnen voorstellen dat je zoiets niet meer zou kunnen meemaken. Sterker nog, ik hoop dat ik nog heel heel lang mag leven.


Hoezo egoïstisch, als je jezelf beschouwd als last tot andere mensen is het misschien wel een daad vol compassie, trouwens als je iemand bent die al zelfmoord overweegt, ben je je vrienden dan wel waard, als je hun niet als een reden om te blijven leven beschouwt? en is het dan niet beter dat je dood bent (voor jou en voor hun)?

en je blijft altijd uitgaan van een leven is goed / leven is slecht systeem, iets waar je iets uit kan halen (dus automatisch een vorm van after-life / behalve als je leven ziet als een ervaring om beleefd te worden, waarin dit natuurlijk niet opgaat), wie zegt er dat het niet nog veel erger wordt, en wie zegt er dat je nog wat uit het leven gaat halen, waarom, kinderen krijgen die ook zullen sterven, een relatie waar ook de vlam uit zal doven na een jaar of 20, of eerder, alle gebreken die met ouderdom gepaard gaan,
dit zijn argumenten die zeker wel even zwaar zouden kunnen wegen (voor sommige mensen) als de argumenten tegen...

maar wat wilde ik nou eigenlijk zeggen


And my marlboro light


ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 09-04-2003 22:25 by ratje Profiel van ratjehttp://www.conradhultermans.com

woooooooww..das pas een dilemma



wild cat
Catch me if I fall
Usericon van wild cat
Posted 09-04-2003 22:53 by wild cat Profiel van wild cat

quote:
Op 9 april 2003 22:25 schreef ratje het volgende:
woooooooww..das pas een dilemma
Absoluut...maar als je zo pessimistisch gaat denken geef je het op voorhand al op...


Some men see things as they are and ask why. I dream things that never were and ask why not.


kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 09-04-2003 22:59 by kleine Micha Banaan Profiel van kleine Micha Banaan

quote:
Op 9 april 2003 22:53 schreef wild cat het volgende:
Absoluut...maar als je zo pessimistisch gaat denken geef je het op voorhand al op...


oh nee hoor ik denk al een langere tijd zo en leven bevalt me nog steeds goed (maar of ik met de volle overtuiging leef of het zo is, maar dat maakt op zich niets uit)


And my marlboro light


wild cat
Catch me if I fall
Usericon van wild cat
Posted 09-04-2003 23:05 by wild cat Profiel van wild cat

quote:
Op 9 april 2003 22:59 schreef kleine Micha Banaan het volgende:
oh nee hoor ik denk al een langere tijd zo en leven bevalt me nog steeds goed (maar of ik met de volle overtuiging leef of het zo is, maar dat maakt op zich niets uit)
Ok dat is heel goed van je! Soms is het zelfs goed eens bij al die dingen stil te staan. Ook als een soort afweermechanisme..stel dat het dan allemaal niet zo meevalt ben je toch een beetje voorbereidt en hoef je niet meteen van je roze wolkje te vallen. Maar ik kan me voorstellen dat zo een denkwijze bepaalde mensen depressies bezorgen wat weer kan leiden tot het 'willen opgeven te bestaan'. Maar ik ben heel blij dat dat bij jou niet zo is, je hebt blijbaar gewoon een heel realistische kijk op het leven


Some men see things as they are and ask why. I dream things that never were and ask why not.


kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 09-04-2003 23:09 by kleine Micha Banaan Profiel van kleine Micha Banaan

ach ja, zo met zijn ups and downs he, maar voor mij is het toch het ene kwaad (of goed) voor het andere kwaad (of goed) verkiezen, maar waarom k toch blijf leven, misschien genetisch overlevingsinstinct, of misschien ben ik toch niet zo van mijn eigen standpunt overtuigd


And my marlboro light


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 09-04-2003 23:15 by mislyd Profiel van mislydhttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 9 april 2003 23:09 schreef kleine Micha Banaan het volgende:
ach ja, zo met zijn ups and downs he, maar voor mij is het toch het ene kwaad (of goed) voor het andere kwaad (of goed) verkiezen, maar waarom k toch blijf leven, misschien genetisch overlevingsinstinct, of misschien ben ik toch niet zo van mijn eigen standpunt overtuigd

Je genetisch overlevingsinstict beperkt zich toch tot de ademreflex, automatische hartspiersamentrekkingen en een adrenalinestoot zo nu en dan. De rest is in the mind, toch?


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 09-04-2003 23:20 by kleine Micha Banaan Profiel van kleine Micha Banaan

quote:
Op 9 april 2003 23:15 schreef mislyd het volgende:
Je genetisch overlevingsinstict beperkt zich toch tot de ademreflex, automatische hartspiersamentrekkingen en een adrenalinestoot zo nu en dan. De rest is in the mind, toch?


jep maar die is naar mijn mening niet gemaakt om de zin des levens te doorgronden, maar meer om in leven te blijven met als doel voortplanting


And my marlboro light


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 09-04-2003 23:24 by mislyd Profiel van mislydhttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 9 april 2003 23:20 schreef kleine Micha Banaan het volgende:
jep maar die is naar mijn mening niet gemaakt om de zin des levens te doorgronden, maar meer om in leven te blijven met als doel voortplanting

Natuurlijk, maar waarom neem je dan je overlevingsinstinct in acht, terwijl dat aan het menselijk denken toch totaal ondergeschikt is?

Maw, de enige vraag is:"Vind ik het de moeite om te leven?"
Als het antwoord 'nee' is, is het nog een kwestie van durf. That's it.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 09-04-2003 23:25 by Asherah Profiel van Asherah

De mens is gewoon n ongelukkig toeval. Niet


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 09-04-2003 23:26 by mislyd Profiel van mislydhttp://mislyd.deviantart.com/

Toeval idd.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 09-04-2003 23:30 by kleine Micha Banaan Profiel van kleine Micha Banaan

quote:
Op 9 april 2003 23:24 schreef mislyd het volgende:
Natuurlijk, maar waarom neem je dan je overlevingsinstinct in acht, terwijl dat aan het menselijk denken toch totaal ondergeschikt is?

Maw, de enige vraag is:"Vind ik het de moeite om te leven?"
Als het antwoord 'nee' is, is het nog een kwestie van durf. That's it.


Ik denk persoonlijk niet echt dat het overlevingsinstinct OVER HET ALGEMEEN aan het denken ondergeschikt is, niet andersom, denken is uitgevonden om te overleven, we overleven niet om te denken, maar we denken om te kunnen overleven, ons brein wordt ook aangewend door dingen waarvoor het niet bedoelt is (ook al vindt ik dit een vrij dubieuze stelling) door de luxe waarin we nu leven, hebben we wel de tijd om "nutteloos" te gaan denken over van alles en nog wat... (oa de zin van het leven)


And my marlboro light


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 09-04-2003 23:41 by mislyd Profiel van mislydhttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 9 april 2003 23:30 schreef kleine Micha Banaan het volgende:
Ik denk persoonlijk niet echt dat het overlevingsinstinct OVER HET ALGEMEEN aan het denken ondergeschikt is, niet andersom, denken is uitgevonden om te overleven, we overleven niet om te denken, maar we denken om te kunnen overleven, ons brein wordt ook aangewend door dingen waarvoor het niet bedoelt is (ook al vindt ik dit een vrij dubieuze stelling) door de luxe waarin we nu leven, hebben we wel de tijd om "nutteloos" te gaan denken over van alles en nog wat... (oa de zin van het leven)

Ok, ik denk dat een minimaal denkvermogen nodig was om te kunnen overleven als vrij kwetsbare wezens, maar het meta-denken is een onwelgekomen afwijking die er toevallig is gekomen (evolutietheorie), en niet om te overleven (teleologische misinterpretatie van de evolutietheorie).
Ikzelf ben me iig niet bewust van zoiets als een overlevingsinstinct, tenzij ik een adrenaline-opstoot krijg als iemand me fysiek bedreigt, wat op een veel lager niveau ligt dan mijn denken.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 09-04-2003 23:43 by kleine Micha Banaan Profiel van kleine Micha Banaan

quote:
Op 9 april 2003 23:41 schreef mislyd het volgende:
Ok, ik denk dat een minimaal denkvermogen nodig was om te kunnen overleven als vrij kwetsbare wezens, maar het meta-denken is een onwelgekomen afwijking die er toevallig is gekomen (evolutietheorie), en niet om te overleven (teleologische misinterpretatie van de evolutietheorie).
Ikzelf ben me iig niet bewust van zoiets als een overlevingsinstinct, tenzij ik een adrenaline-opstoot krijg als iemand me fysiek bedreigt, wat op een veel lager niveau ligt dan mijn denken.


pfff is het goed als ik hier een nachtje over denk, nuchter wordt en dan een antwoord geef? (you are way beyond my level )

[Dit bericht is gewijzigd door kleine Micha Banaan op 09-04-2003 23:43]


And my marlboro light


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 09-04-2003 23:45 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 9 april 2003 23:41 schreef mislyd het volgende:
Ok, ik denk dat een minimaal denkvermogen nodig was om te kunnen overleven als vrij kwetsbare wezens, maar het meta-denken is een onwelgekomen afwijking die er toevallig is gekomen (evolutietheorie), en niet om te overleven (teleologische misinterpretatie van de evolutietheorie).

Hoe kom je hier precies bij? (oftewel: hoe weet je dat? Wat heeft jou deze conclusie doen trekken?)


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen