IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nieuws topic deel 14. Vorige pagina | Volgende pagina
Ivo
Usericon van Ivo
Posted 13-02-2006 21:33 by Ivo Profiel van Ivo

http://frontpage.fok.nl/nieuws/62264

De Europese Commissie heeft het bedrag dat Nederland krijgt aan Europese subsidies gehalveerd. Dit is een direct gevolg van de verlaagde contributie die Nederland vanaf 2007 aan de Europese Unie (EU) zal betalen. De Volkskrant meldt dat het ministerie van Economische Zaken deze informatie confirmeert.

Afgelopen december bereikte Nederland een akkoord met de EU, wat inhield dat Nederland één miljard euro korting krijgt op de jaarlijkse contributie die zij aan de EU moet betalen tussen 2007 en 2013. Nu blijkt dat dit leidt tot een daling van ontvangsten uit Europese sociale fondsen en regionale ontwikkelingsfondsen.

De sociale fondsen bekostigen de reïntegratie van werklozen en cursussen Nederlands voor migranten. Het geld van de regionale ontwikkelingsfondsen wordt gebruikt voor gebieden waar het economisch minder sterk gaat. Het ministerie van Economische zaken en de EU overleggen deze week over welke gebieden de ontwikkelingsfondsen verdeeld worden.


misschien de EU eens inruilen voor een scandinavisch verbond?


madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 14-02-2006 10:21 by madeline usher Profiel van madeline usher

Een paar dagen geleden poogden 2 meisjes uit Charleroi hun lerares Haarzorg te vergiftigen.

En een paar weken geleden is een wiskundeleerkracht van een Ukkelse school in elkaar geslagen door zijn klas.

Columbine II nadert met rasse schreden en néén, ik ben geen onheilsprofeet, laat staan doemdenkguerilla...



Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 14-02-2006 13:12 by chriz Profiel van chrizhttp://www.youtube.com/user/facesofcain

quote:
Gilmore en Keisse verdedigen voorsprong in Hasselt
Uitgegeven op dinsdag 14 februari 2006 om 11:25:11

(Novum) - Matthew Gilmore en Iljo Keisse voeren met nog een avond te gaan nog altijd het algemeen klassement aan van de Zesdaagse van Hasselt. Het Belgische duo verdedigt een voorsprong van 43 punten op de Nederlanders Robert Slippens en Danny Stam. De Belg Tom Steels en de Italiaan Marco Villa staan derde op een ronde achterstand.

De Nederlander Peter Schep staat met de Zwitser Kurt Betschart op de vierde plaats. Om op het podium te komen, moeten de twee 76 punten goedmaken op Steels en Villa. Een ronde voorsprong pakken op het Belgisch/Italiaanse duo is ook voldoende voor de derde plaats.



ligt het nou aan mij, of wordt er in dit hele stuk nergens de sport genoemd?



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-02-2006 14:14 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Mohammed taboe in carnavalsoptochten

Uitgegeven: 14 februari 2006 12:04
Laatst gewijzigd: 14 februari 2006 12:12

OLDENZAAL/MAASTRICHT - De spot drijven met de profeet Mohammed is verboden tijdens carnavalsoptochten in verschillende steden. Het bestuur van de carnavalsvereniging in Oldenzaal, waar de grootste optocht boven de rivieren wordt georganiseerd, zal afbeeldingen en leuzen over de profeet niet tolereren. Ook in Limburg is het verboden met de profeet te spotten. In Den Bosch geldt geen verbod, maar niemand verwacht problemen.

"We willen graag carnaval vieren met alle bevolkingsgroeperingen inOldenzaal", zei voorzitter P. Kip van de Grote Twentsche Carnavalsoptocht dinsdag. Het optochtbestuur in Oldenzaal zal bij de voorinschrijvingen streng controleren. "De gebeurtenissen van afgelopen weken in Denemarken hebben een rol gespeeld bij ons besluit. Echter, we proberen al jarenlang een optocht te houden die niet aanstootgevend is, maar wel erg leuk is", aldus Kip.


Elk jaar doen tussen de 4000 en 5000 wagens en loopgroepen mee in Oldenzaal. De optocht wordt dit jaar op 26 februari gehouden.

Cartooncrisis

Mohammeds en boerkadragers zullen ook niet meelopen in de Limburgse optochten. De Heerlense carnavalsvereniging De Winkbülle zal dat niet toestaan. Het optochtreglement verbiedt aanstootgevende en beledigende teksten of uitbeeldingen. Een woordvoerder van de Rogstaekers uit Weert ziet een andere reden waarom de cartoons geen aandacht krijgen: "Bij het sluiten van de inschrijving voor de optocht moest de cartooncrisis nog uitbreken".

Bij de Maastrichtse carnavalsvereniging De Tempeleers gaan ze er blind van uit dat niemand de cartoons als onderwerp zal kiezen. "Het is niet gebruikelijk dat carnavalvierders mensen of groeperingen kwetsen tijdens de optocht. Bin Laden is ook nooit onderwerp geweest in een optocht toen daar ophef over was", aldus woordvoerder F. Jongen van De Tempeleers.

"Hooguit worden burgemeester of wethouders op de hak genomen." Mocht er toch iemand een scheve schaats rijden, dan geldt het optochtreglement en kan de persoon of groep daarop aangesproken worden, aldus Jongen.

Fatsoen

In Den Bosch zal geen verbod worden opgelegd zoals in Oldenzaal. "De mensen hebben zelf het fatsoen en weten wat wel en niet kan", aldus R. van de Laar, minister-president van de Oeteldonksche Club van 1882. Hij wijst erop dat het carnaval in Oeteldonk, de naam voor Den Bosch tijdens carnaval, een 'boertig' carnaval is.

"De stad wordt drie dagen omgetoverd tot dorp. Er wordt vooral de spot gedreven met lokale kwesties zoals gemeentebestuur en het vertrek van Karel Noordzij als prins Amadeiro XXIV. Noordzij is tevens voorzitter van het pensioenfonds PGGM. Voor mondiale zaken is nauwelijks ruimte tijdens het carnavalsfeest in Den Bosch.




Bah wat een klote zwak land weer


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-02-2006 14:21 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:





Bah wat een klote zwak land weer



ter illustratie:

Rellende Marokkanen belaagden agent Bij relletjes na afloop van de demonstratie in Amsterdam tegen de Deense spotprenten is afgelopen zaterdag een agent door Marokkaanse jongeren belaagd en mishandeld. Het incident vond plaats toen de politieman een relschopper wilde arresteren. De jongen verzette zich echter, en werd bijgestaan door een aantal vrienden die hem probeerden te ontzetten.

Bij de worsteling raakte de politieman gewond aan het hoofd. Hij moest worden behandeld in een ziekenhuis. Een woordvoerder van justitie meldde dat de zaak hoog wordt opgenomen. De gearresteerde jongeman wordt vandaag voorgeleid aan een rechter-commissaris. Zijn vrienden, die verantwoordelijk zouden zijn voor de mishandeling, wisten echter te ontkomen. Naar hen wordt gezocht.

Bij de ongeregeldheden in de winkelstraat Nieuwendijk werd ook een Turkse winkelier belaagd, zo meldde Het Parool gisteren. Ruiten van de schoenenzaak werden ingegooid en schoenen werden op de grond en over de straat gegooid. "Ik ben ook moslim. Maar dit is niet goed. Alweer die Marokkanen, hè", liet de winkeleigenaar weten. "Je zag goed het verschil tussen de relschoppers en de echte demonstranten."

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 14-02-2006 14:21]


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 14-02-2006 14:22 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 14 februari 2006 14:14 schreef Jenje het volgende:
"We willen graag carnaval vieren met alle bevolkingsgroeperingen inOldenzaal"

Mohammeds en boerkadragers zullen ook niet meelopen in de Limburgse optochten.


Haha, goed zo!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 14-02-2006 14:23 by Chelman Profiel van Chelman

Het lijkt mij dat streng gelovige moslims toch niet meedoen.
Het is immers een christelijk feest en bovendien flink doordrongen van verwerpelijke alcoholische versnaperingen.

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 14-02-2006 14:24]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-02-2006 14:27 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 14 februari 2006 14:23 schreef Chelman het volgende:
Het lijkt mij dat streng gelovige moslims toch niet meedoen.
Het is immers een christelijk feest en bovendien flink doordrongen van verwerpelijke alcoholische versnaperingen.


en schaars geklede vrouwen


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 14-02-2006 14:38 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

quote:
Op 10 februari 2006 10:38 schreef Mutilator het volgende:
Dat je ff weet waar in NL de prioriteiten liggen:

Boete voor opruimen plastic zakje

Een 75-jarige vrouw uit Geldrop heeft een boete van 75 euro gekregen, omdat ze een plastic zakje met broodkruimels in een openbare afvalbak gooide. "Dit lijkt toch nergens op? Ik gooi mijn zakje netjes weg en krijg dan als dank een bekeuring! Onbegrijpelijk!", aldus een verontwaardigde Josephine Nuyts-Wordragen.

De vrouw had net de kippen in de Geldropse Kasteeltuin gevoerd. Ze stopte het zakje in haar fietstas en ging op weg naar de supermarkt. Daar wierp ze het afval netjes in de daarvoor bestemde afvalbak. Ineens stond er een mileubeambte voor haar neus die, volgens de vrouw, op de loer lag in een verdekt opgestelde, geblindeerde auto. "Huisvuil hoort in een grijze container en niet in zo'n afvalbak!" aldus de diender en hij slingerde haar op de bon. Nuyts-Wordragen: "Ik schrok me werkelijk kapot. Ik ben er ook kwaad om. Maar ik laat het er echt niet bij zitten. Ik zal beroep aantekenen tegen zo'n belachelijke boete."

Saillant detail is dat de vrouw slechts een boete van vijftig euro had gekregen, wanneer zij het zakje op de grond had gegooid. Milieuwethouder Laurent Sommer van de gemeente Geldrop is echter onvermurwbaar. Hij is van mening dat de milieubeambte juist heeft gehandeld. "Het is tegen de regels van de Algemene Plaatselijke Verordening. Die regels gelden voor iedereen hier. Die mevrouw is op heterdaad betrapt. Zij was in overtreding. Dat betekent betalen!"



Dit kan ook echt alleen maar hier gebeuren.

Echt, wat woon ik toch in een belachelijk gehucht

En wat een zeikertje van een ambtenaar zeg, poepoeh


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 14-02-2006 15:01 by Heiden Profiel van Heiden

quote:
Op 14 februari 2006 14:23 schreef Chelman het volgende:
Het lijkt mij dat streng gelovige moslims toch niet meedoen.
Het is immers een christelijk feest en bovendien flink doordrongen van verwerpelijke alcoholische versnaperingen.


Ik heb nog nooit een Marokkaan of Turk gezien met de Carnaval, zo lang als ik leef. Die komen de deur niet uit als het Carnaval is.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-02-2006 15:34 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 14 februari 2006 15:01 schreef Heiden het volgende:
Ik heb nog nooit een Marokkaan of Turk gezien met de Carnaval, zo lang als ik leef. Die komen de deur niet uit als het Carnaval is.


bij ons wel maar de meest waren er alleen maar op uit om herrie te schoppen


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 14-02-2006 15:36 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 14 februari 2006 15:34 schreef attila_de_hun het volgende:
bij ons wel maar de meest waren er alleen maar op uit om herrie te schoppen
carnavallen dus.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-02-2006 15:51 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 14 februari 2006 15:36 schreef Chelman het volgende:
carnavallen dus.
Nee hoor, een goed carnaval verloopt in grote lijnen als een metalconcert. Ziet er druk en rumoerig uit maar sfeer is in 9 vd 10 gevallen top en amper ruzies. Jammer dat veel blagen niet tegen drank kunnen en dus gaan knokken.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 14-02-2006 15:51 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 14 februari 2006 15:51 schreef Jenje het volgende:
Nee hoor, een goed carnaval verloopt in grote lijnen als een metalconcert. Ziet er druk en rumoerig uit maar sfeer is in 9 vd 10 gevallen top en amper ruzies. Jammer dat veel blagen niet tegen drank kunnen en dus gaan knokken.


Jezoes Karistoes man. Je hapt laatste tijd als een Paris Hilton die om een leuter verlegen zit.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 14-02-2006 15:56 by Heiden Profiel van Heiden

quote:
Op 14 februari 2006 15:34 schreef attila_de_hun het volgende:
bij ons wel maar de meest waren er alleen maar op uit om herrie te schoppen


Hier in het zuiden word het zo massaal gevierd en is er zo'n gevoel van saamhorigheid dat het geen zin heeft om herrie proberen te schoppen, dan heeft men namelijk de hele stad achter zich aan.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 14-02-2006 15:58 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

quote:
Op 14 februari 2006 15:56 schreef Heiden het volgende:
Hier in het zuiden word het zo massaal gevierd en is er zo'n gevoel van saamhorigheid dat het geen zin heeft om herrie proberen te schoppen, dan heeft men namelijk de hele stad achter zich aan.
Saamhorigheid? Met carnaval hangen persoon X und Y je om de nek. Drie dagen later groeten ze je niet eens op straat.

Nee, ik snap niet dat mensen carnaval nodig denken te hebben om eens flink los te gaan. Ik niet iig.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 14-02-2006 16:02 by Heiden Profiel van Heiden

Ik hou er ook absoluut niet van, dat heb ik hier ook al vaker gezegd. Om precies dezelfde redenen als jou.
Dat neemt niet weg dat tijdens de carnaval hier een heel erg "wij en zij" gevoel heerscht, dat natuurlijk snel verdwijnt als men de laatste kater achter zich heeft.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-02-2006 16:04 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 14 februari 2006 15:51 schreef Chelman het volgende:
Jezoes Karistoes man. Je hapt laatste tijd als een Paris Hilton die om een leuter verlegen zit.
Ja ik weet het, ben te vrolijk lately


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 14-02-2006 16:38 by Leviathanica Profiel van Leviathanicahttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

quote:
Op 14 februari 2006 15:51 schreef Chelman het volgende:
Je hapt laatste tijd als een Paris Hilton die om een leuter verlegen zit.
Geniaal!


Iedereen heeft recht op mijn mening.


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 14-02-2006 22:11 by Oud Vuil Profiel van Oud Vuilhttp://www.judgementday.nl

Grocery shopping? Take your rubber gloves!


SEOUL (Reuters) - Shopping cart handles are the most bacteria-infested items among some commonly used objects while doorknobs on public bathrooms are not as bad as might be expected, according to a survey conducted in
South Korea.


The Korea Consumer Protection Board tested six items that are commonly handled by the public and ran tests for their bacteria content.

Shopping cart handles led the way with 1,100 colony forming units of bacteria per 10 sq cm (1.55 sq inches) followed by a mouse used on computers in Internet cafes, which had an average of 690 colony forming units.

"The reason that shopping cart handles had so much bacteria is because the area is larger than the others and people have more space to place their hands," Kwon Young-il, an official at the consumer body, said by telephone.

Hand straps on buses were next with 380 units, followed by bathroom doorknobs at 340.

Rounding out the list were elevator buttons at 130 colony forming units and hand straps on subways at 86.

The report released this week said washing hands with soap removes almost all of the bacteria.

Dan maar een mandje pakken.



chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 15-02-2006 9:14 by chriz Profiel van chrizhttp://www.youtube.com/user/facesofcain

quote:
Italiaanse minister wil T-shirt met Mohammedprent
Uitgegeven op woensdag 15 februari 2006 om 08:23:33

(Novum/AP) - De Italiaanse minister voor hervormingen Roberto Calderoli wil T-shirts dragen met sommige van de Mohammed-cartoons die zoveel ophef teweeg hebben gebracht onder moslims.

"Ik heb er een paar laten maken en vanaf vandaag zal ik enkele T-shirts dragen met sommige van de cartoons die door de islam worden aangevochten", zo haalde het Italiaanse persbureau ANSA de woorden van de minister aan.

Calderoli behoort tot de anti-immigratiepartij Lega Nord. Hij zei later dat premier Silvio Berlusconi hem telefonisch had laten weten dat hij het een onzalig plan vond, maar Calderoli zei dat het een persoonlijk initiatief van hemzelf was. Desnoods zou hij ontslag nemen, zei hij tegen ANSA.




als zelfs Berlusconi het een slecht idee vindt....



M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 15-02-2006 11:19 by M. Profiel van M.

We gaan allemaal DOOD:

quote:
Vogelgriepvirus in Duitsland

Uitgegeven: 15 februari 2006 08:49
Laatst gewijzigd: 15 februari 2006 09:09
BERLIJN - De dode zwanen die zijn gevonden op een Duits eiland in de Oostzee hebben inderdaad het gevreesde H5N1-virus. Dat hebben verdere tests in de nacht van dinsdag op woensdag bevestigd, zei een expert de Duitse televisie woensdagochtend.

Bekijk video: Modem/ Breedband

"Helaas is het bevestigd dat de zwanen waren geïnfecteerd met H5N1 uit Azië", aldus Reinhard Kurth, hoofd van het Robert Koch Insitut in Berlijn. "We hebben er geen enkele twijfel meer over."

Besmetting

H5N1 heeft mogelijk niet alleen zwanen maar ook andere vogelsoorten besmet. Volgens de Rotterdamse viroloog A. Osterhaus, die pleit voor onderzoek naar een mogelijke besmetting bij andere vogels als eenden, zou dat de snelle verspreiding van het virus over Europa verklaren.

Zwanen

Zwanen zijn "heel gevoelig" gebleken voor het virus, waardoor ze snel doodgaan, zei Osterhaus woensdag. Gezien het tempo waarin de ziekte zich verspreidt - enkele dagen na de vondst van de dode zwanen in Italië en Griekenland zijn dieren aangetroffen in Duitsland - sluit hij niet uit dat andere wilde vogels minder zichtbaar het virus verspreiden.

Nederland

Of Nederland zich snel in het rijtje Europese landen met het H5N1-virus kan scharen, durft de viroloog niet te voorspellen. "Het is niet onmogelijk dat het binnen enkele dagen ook hier is. We moeten er rekening mee houden dat het komt." Dat minister Veerman (Landbouw) besloten heeft de ophokplicht voor het pluimvee te vervroegen van 1 maart naar maandag 20 februari noemt Osterhaus dan ook "absoluut zinnig".

Want dat het steeds om enkele gevonden dode vogels gaat, maakt de situatie volgens hem niet minder ernstig. "Het feit dat een heel gevaarlijk virus voor mensen en dieren in de buurt is, is al heel erg zorgwekkend."


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 15-02-2006 11:20 by bazzio Profiel van bazzio

Ongetwijfeld!

Moet jij niet werken?


Bazzio Attacks!!!


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 15-02-2006 11:20 by M. Profiel van M.

Nee. Dit is griepdag no. 3, maar het gaat wel wat beter. Morgen weer aan den slag.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 15-02-2006 11:22 by bazzio Profiel van bazzio

Aha, je begint nog niet met je armen te wapperen? Beterschap. (glaasje water met asperine)


Bazzio Attacks!!!


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen