IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nieuws topic deel 14. Vorige pagina | Volgende pagina
Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 27-01-2006 8:26 by Argus Profiel van Argus

'Verdoofde patiënten illegaal betast'

Uitgegeven: 27 januari 2006 07:14
AMSTERDAM - Vrouwen die een gynaecologische operatie ondergaan, worden zonder dat ze het weten betast. Zij zijn daarbij een 'levende oefenpop' voor artsen in opleiding. Deze co-assistenten worden door hun opleiders, gynaecologen, aangespoord om de bewusteloze patiënt vaginaal te onderzoeken. Dat schrijft Algemeen Dagblad vrijdag.

Artsen in opleiding moeten tijdens hun ziekenhuisstage ervaring opdoen met het onderzoeken van patiënten. Voordat een patiënt door een co-assistent betast wordt, is de toestemming van de patiënt nodig. Tegenover de ochtendkrant verklaren diverse geneeskundestudenten dat zij de artsen nooit om toestemming hebben horen vragen aan de patiënt. Ook zou in de medische dossiers van patiënten niets terug te lezen zijn over gegeven toestemming.

Het zou niet gaan om incidenten, zegt de krant. Dat wordt opgemaakt uit de eerste conclusies van een nog lopend landelijk onderzoek van het VU Medisch Centrum in Amsterdam. Daarin geven artsen aan dat zij onderzoek doen bij verdoofde patiënten, zonder dat deze daar toestemming voor heeft gegeven.

De beroepsvereniging voor gynaecologen, de Nederlandse Vereniging voor Obstetrie en Gynaecologie (NVOG), is geschokt door de bevindingen. In het dagblad laat de vice-voorzitter Ellen Everhardt van de NVOG weten dat deze uitkomsten 'zeer ernstig en absoluut niet van deze tijd zijn'. De vereniging kondigt maatregelen aan om een einde te maken aan de praktijken.

-----------

Het blijven smerige jongetjes. Die gastjes die kut-kunde studeren.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 27-01-2006 12:09 by Leviathanica Profiel van Leviathanicahttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

Subsidie voor WK-straatfeesten in Amsterdam

Amsterdammers die tijdens het WK voetbal van komende zomer een straatfeest willen organiseren, kunnen daarvoor subsidie krijgen. Burgemeester Cohen heeft hiervoor 15.000 euro uitgetrokken. Voor dit geld kunnen 100 straatfeesten die door de bewoners zelf georganiseerd worden een subsidie van 150 euro krijgen.

Het idee voor de subsidies komt van de SP-fractie in de Amsterdamse gemeenteraad. Zij stellen dat "straatfeesten leuk zijn en bovendien goed zijn voor de sociale samenhang in de wijken". VVD, PvdA, D66, Amsterdam Anders en GroenLinks vonden het allen een goed plan. Het CDA vindt het plan wel sympathiek, maar steunt het niet.

Een straatfeestcheque van 150 euro wordt pas gegeven als 75 procent van de adressen in de straat meedoet. Eerder besloot Cohen dat de horeca geen biertaps en videoschermen buiten mag plaatsen. Dit plan kan de feestvreugde misschien wat compenseren. "Met een steuntje in de rug van de gemeente kunnen de Amsterdammers er een echt volksfeest van maken voor álle Amsterdammers.", zo zegt SP-fractievoorzitter Remine Alberts.




Achterlijk gedoe.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 27-01-2006 12:12 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

hahaha, wat een bull-shit zeg. kunnen ze carnaval ook wel gaan subsidieren in Brabant.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 27-01-2006 12:16 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

haha zonder schermen

al denk ik dat veel horecagelegenheden die nu achter een ruit hangen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 27-01-2006 12:19 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 27 januari 2006 12:12 schreef attila_de_hun het volgende:
hahaha, wat een bull-shit zeg. kunnen ze carnaval ook wel gaan subsidieren in Brabant.


euh...dat doen ze ook.



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 27-01-2006 12:20 by Leviathanica Profiel van Leviathanicahttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

quote:
Op 27 januari 2006 12:19 schreef Chelman het volgende:
euh...dat doen ze ook.



Echt waar?
Wat belachelijk.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 27-01-2006 12:20 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 27 januari 2006 12:19 schreef Chelman het volgende:
dat doen ze ook.




oh, dat wist ik niet zonde van het geld dan.



chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 27-01-2006 12:21 by chriz Profiel van chrizhttp://www.youtube.com/user/facesofcain

quote:
Op 27 januari 2006 12:09 schreef Leviathanica het volgende:
Subsidie voor WK-straatfeesten in Amsterdam

Een straatfeestcheque van 150 euro wordt pas gegeven als 75 procent van de adressen in de straat meedoet.


en daar gaat het denk ik mis, als het uberhaupt al zou gaan werken



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 27-01-2006 12:21 by Chelman Profiel van Chelman

@Levia & Atilla: Tsja...zijn jullie beide voor of tegen de subsidieverstrekking aan de Baroeg?

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 27-01-2006 12:22]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 27-01-2006 12:22 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

alsof die limbo's en brabo's zonder subsidie opeens geen feestje kunnen houden


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 27-01-2006 12:23 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 27 januari 2006 12:21 schreef Chelman het volgende:
Tsja...zijn jullie beide voor of tegen de subsidieverstrekking aan de Baroeg?

baroeg, voor. en voor carnaval: tegen (ik had het oorspronkelijk over dat gelal in brabant (jij ook, over die internationale carnaval dat dacht ik in rotterdam wordt gehouden??).

ik vind het een wereld van verschil en heb nu helaas niet de tijd om dat uit te leggen, kom ik dus nog op terug.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 27-01-2006 12:25 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 27 januari 2006 12:19 schreef Chelman het volgende:
euh...dat doen ze ook.




effe voor de zekerhied he??? ik heb het dus over carnaval in brabant en limburg, niet die optochten met die negertjes. weet je echt zeker dat ze dat in zuid-nederland subsidieren??? mopgelijk alleen de bouw van wagens ofzo.

maar goed, volledig belachelijk dan


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 27-01-2006 12:25 by Leviathanica Profiel van Leviathanicahttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

quote:
Op 27 januari 2006 12:21 schreef Chelman het volgende:
@Levia & Atilla: Tsja...zijn jullie beide voor of tegen de subsidieverstrekking aan de Baroeg?

Ik vind dat daar toch verschil tussen zit.
Baroeg is een plek waar mensen vaker terecht kunnen voor vermaak en bands enzo.
Ik kan me wel voorstellen dat de gemeente en Baroeg in overleg gaan om te kijken hoe het verder moet.
Kijken of Baroeg het met een goed financieël plan misschien ook wel redt.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 27-01-2006 12:26 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 27 januari 2006 12:23 schreef attila_de_hun het volgende:
baroeg, voor. en voor carnaval: tegen (ik had het oorspronkelijk over dat gelal in brabant (jij ook, over die internationale carnaval dat dacht ik in rotterdam wordt gehouden??).

ik vind het een wereld van verschil en heb nu helaas niet de tijd om dat uit te leggen, kom ik dus nog op terug.


Ik ben uberhaupt niet pro-subsidie maar een kleine bijdrage om een buurt hechter te maken kan ik wel begrijpen. Banden tussen medebewoners van een wijk zijn de belangrijkste schakel naar veiligheid, zelfredzaamheid en wederzijdse hulp en zorg. Zodoende kan ik een straatfeest-subsidie goed begrijpen.

Carnaval is een oude traditie waar veel mensen culturele identiteit aan ontlenen. Natuurlijk zijn er ook veel zatlappen die alleen gaan pilsen...maar ja. Tradities horen in stand gehouden te worden. Zodoende kan ik dit ook begrijpen.

Maar goed ik ben uberhaupt niet pro-subsidie...dus.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 27-01-2006 12:28 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 27 januari 2006 12:20 schreef Leviathanica het volgende:
Echt waar?
Wat belachelijk.


Jij zou gratis bier toch ook niet afslaan?

die 15K voor heel amsterdam is natuurlijk ook een schijntje.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 27-01-2006 12:28 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 27 januari 2006 12:25 schreef attila_de_hun het volgende:
effe voor de zekerhied he??? ik heb het dus over carnaval in brabant en limburg, niet die optochten met die negertjes. weet je echt zeker dat ze dat in zuid-nederland subsidieren??? mopgelijk alleen de bouw van wagens ofzo.

maar goed, volledig belachelijk dan


Uit de subsidie regeling van gemeente Margraten:
quote:
Artikel 27 Carnaval

1. Voor de toepassing van deze verordening wordt onder carnaval verstaan de activiteit van de instelling die zich richt op de instandhouding van de viering van carnaval als algemeen volksvermaak in de vorm van optocht, revue, etc.

2. Als waardering voor activiteiten van carnavalsverenigingen kan een subsidie worden verleend.

3. De subsidie bedraagt een vast bedrag van € 365,--.

4. De subsidie bedraagt een vast bedrag van € 150,-- indien activiteiten worden georganiseerd in het bijzonder voor de jeugd door een instelling specifiek voor jeugdcarnaval. In dat geval bedraagt het subsidie voor de in lid 1. van dit artikel bedoelde activiteit in het desbetreffende werkgebied € 215,--.



Andere gemeentes zullen dat ook hebben.


enne...Zomercarnaval in Rotterdam is echt vettig gaaf. Ben er elk jaar bij.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 27-01-2006 12:29 by Leviathanica Profiel van Leviathanicahttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

quote:
Op 27 januari 2006 12:28 schreef Argus het volgende:
Jij zou gratis bier toch ook niet afslaan?

die 15K voor heel amsterdam is natuurlijk ook een schijntje.

Tuurlijk is gratis bier leuk, maar het is onzin om elk feestje maar subsidie te geven.
En zeker met voetbal weet je gewoon dat er veel gesloopt gaat worden.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 27-01-2006 12:30 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

nou okee, ongelooflijk zeg.


chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 27-01-2006 12:31 by chriz Profiel van chrizhttp://www.youtube.com/user/facesofcain

quote:
Op 27 januari 2006 12:29 schreef Leviathanica het volgende:
Tuurlijk is gratis bier leuk, maar het is onzin om elk feestje maar subsidie te geven.
En zeker met voetbal weet je gewoon dat er veel gesloopt gaat worden.


Het idee is volgens mij ook er enigzins een familie feest van te maken. In dat geval zou het juist wel eens vernieling tegen kunnen werken.

(geen basis hiervoor verder)



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 27-01-2006 12:42 by Chelman Profiel van Chelman

Over belachelijk nieuws gesproken:

quote:

By ELAINE GANLEY, Associated Press Writer
Tue Jan 24, 3:13 PM ET

PARIS - Pig's tail, pig's feet and other pig parts, all tossed into a pot with turnips, carrots and onions. Perfumed with smoked bacon and served steaming hot. Delicious!

But there's trouble brewing in this broth.

Small groups linked to the extreme right are ladling pork soup to France's homeless. Critics and some officials denounce the charity as discriminatory: because it contains pork, the soup is off-limits for Muslims.

Critics view the stew — dubbed "identity soup" by its cooks — as a cynical far-right ploy to penetrate the most vulnerable level of society while masking their intentions as humanitarian.

The associations offering the soup are satellites of Bloc Identitaire, a small, extreme-right movement that defends the European identity and, as its leader Fabrice Robert said, "the rights of the little whites."

"It's not that we don't like Muslims. It's a problem of critical mass," Robert said in a telephone interview. "Just 1,000 Muslims in France poses no problem, but 6 million poses a big problem."

The country's Muslim population — the largest in western Europe — is estimated at 5 million, many of them French citizens.

The associations deny any ties to the far-right National Front party, which opposes Muslim immigration and built its reputation around the theme of "French first."

Still, the National Front salutes the pork soup project.

"One has the right to be charitable toward whom one wants," said Bruno Gollnisch, the party's No. 2. Moves to forbid soup kitchens offering pork reveal authorities' "alienation" from the French people, he said.

Pork soup is an age-old staple of the rural heartland from which all the French, at least in the national imagination, are said to spring.

The groups dishing up the soup say their victuals are no more than traditional French cuisine and deny they are serving up a message of racial hatred — a crime in France — or that they would refuse soup to a hungry Muslim or Jew.

In Strasbourg, pork soup was banned this month after officials deemed it could disrupt public order.

"Schemes with racial subtexts must be denounced," said a statement by Strasbourg Mayor Fabienne Keller.

More than a dozen police surrounded volunteers at a recent soup distribution at Paris' Montparnasse train station. Once police determined there was pork in the broth, they ordered the 10-gallon container sealed because the group had no permit.

There has been no outright ban on pork soup giveaways in Paris, but police have been using the permit issue as a way to shut down the kitchens and avert racial tensions.

Volunteers at the train station nodded their heads toward the line of police officers and mumbled about "thought police."

"I want the French to feel at home in France," said Louis Castay, 75, a volunteer and former National Front member who long held a seat on the Paris region's municipal council.

"We want to put an end to this anti-French racism." His remarks reflect the Bloc Identitaire's view that needy French are wait-listed for social services in favor of immigrant Muslims.

This is the third winter "identity soup" is being offered in Paris. But its spread to Nice, Strasbourg and Nantes as well as Belgium is raising eyebrows.

A leading anti-racism group has urged Interior Minister Nicolas Sarkozy to ban pork soup giveaways throughout France.

For Bernadette Hatier, vice president of the Movement Against Racism and for Friendship Between Peoples, the real motive of the soup servers is to drum up far-right votes ahead of 2007 presidential elections.

National Front leader Jean-Marie Le Pen shocked the nation and the world in the last presidential vote in 2002 with his second-place showing behind

President Jacques Chirac.

However, a leading expert on the extreme right dismissed any notion of a political future for the pork soup movement.

"They are trying to profit from a context of fear of immigrants" following November unrest in heavily immigrant neighborhoods, said Nonna Mayer.

But the proportion of French who think there are too many immigrants has fallen — from 73 percent in 1995 to 63 percent today, she said.

Many of the homeless lining up for pork soup seemed oblivious to the debate.

"All associations in Paris give out ham or bacon. It's like roast beef in Britain," said 45-year-old former farm worker Daniel, who declined to give his last name.



Ja! Je mag niet meer met voedsel discrimineren!


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 27-01-2006 12:47 by Leviathanica Profiel van Leviathanicahttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

Wat een gezeik zeg!


Iedereen heeft recht op mijn mening.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 27-01-2006 12:49 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Nou ja, ik twijfel over de intenties van die lui, maar daarentegen vind ik dat je sowieso niet kieskeurig mág zijn als je voedsel nodig hebt van een "give-away".


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 27-01-2006 12:49 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 27 januari 2006 12:49 schreef ZelThoR het volgende:
Nou ja, ik twijfel over de intenties van die lui, maar daarentegen vind ik dat je sowieso niet kieskeurig mág zijn als je voedsel nodig hebt van een "give-away".
Precies.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 28-01-2006 13:38 by M. Profiel van M.

Uit de NRC van gisteren, een artikeltje over een death metal concert in Iran. Triest verhaal. Ik weet het, soms wat knullig, de schrijver is immers geen insider maar wel een eerlijke vent.

quote:
Het publiek prevelt 'We hate you'
Kees Wieringa
Pianist en documentairemaker Kees Wieringa bezocht vorige weekeen death metal-concert in Teheran. Bezoekers die meezongen ofdansten op de muziek, werden meteen afgevoerd.
Muziek is gevaarlijk. Vorige week gaf ik concerten op hetbelangrijkste festival voor muziek in Teheran, het InternationaleFadjr Muziekfestival. De mogelijkheden voor het beluisteren vanmuziek in het openbaar zijn in Iran niet groot. Voor de directievan het festival is het laveren tussen de vele regels. Alleen hetuitvoeren van 'religieuze muziek' lijkt nog toegestaan. Vandaardat ik de middag voor mijn eerste concert ontboden werd bij defestivaldirectie. Iedereen moest voorspelen voor eenmorele/islamitische commissie.
Ik speelde pianowerken van Franz Liszt en expres eenDuiveldans van de Nederlandse componist Simeon ten Holt. Er werdgoedkeurend geknikt. Ik was geen spion, besloten ze, en ik kreegofficiële toestemming om op het festival op te treden.
Waarom wordt muziek als gevaarlijk gezien? De regels voortheater zijn in Iran veel minder strak. Misschien is het omdatin de koran wel over het gevaar van muziek, maar niet over datvan theater wordt gesproken.
Een dag later, op 19 januari, word ik door studentenuitgenodigd voor een death metal-concert in de Ferdosi Zaal vande Universiteit van Teheran. Death metal: een groter contrast methet religieuze Iran is bijna niet denkbaar.
Ik neem plaats op het balkon van een zaal waar zo'n 350studenten gespannen afwachten wat komen gaat. De meesten zijngekleed in death metal-stijl: zwart, lange haren, kistjes,oorbellen en kruisen als ketting. Ongeveer een op de tien isvrouw. Zij dragen de verplichte hoofddoek (zwart).
Als de Iraanse SDS-band het podium betreedt en begint tespelen, blijkt dat op de helft van het geluidsvolume te zijn datbij dit soort muziek in het westen gebruikelijk is.
En er zijn meer verschillen: normaal zouden er door de groepteksten worden gezongen als 'We love death!', maar dat is doorde autoriteiten in Iran niet toegestaan. De vier musici spelenlouter instrumentaal en blijven stokstijf staan. Het publiekprevelt de teksten.
Iedereen moet op zijn stoel blijven zitten, zo stil mogelijk.Er is een ordedienst van de groep zelf aanwezig. Ook is erpolitie in burger, om in te kunnen grijpen. Dat gebeurt, als inhet midden van de zaal studenten bescheiden headbang-bewegingengaan maken. Direct worden ze door de geheime politie afgevoerd.
Het is pijnlijk te zien dat de jongeren willen bewegen op dezemuziek - daar is die toch voor gemaakt - maar ze zittenvastgeklonken aan de stoel. Dramatische beelden levert dat op,elk lichaamsdeel dat een paar centimeter kan bewegen wordtgebruikt.
Het meest absurde is wel dat de musici niet mogen zingen, dusprevelt het publiek 'Death en We hate you. De enkeling die hettoch aandurft 'Love to death te zingen, wordt direct door degeheime politie verwijderd.
De sfeer wordt grimmiger. Politie en ordedienst moeten steedsvaker ingrijpen. Vooral achterin de zaal laten de studenten zichtoch meevoeren met de muziek en gaan staan, maken voorzichtigedansbewegingen. De politie kijkt in paniek toe. Er wordt driftigoverlegd. De geheime politie - snelle jongens met lange jassen - loopt het podium op en eist dat de band stopt met spelen.
Na een korte uitleg van de bandleider verlaat de band, onderluid protest van het publiek, het podium. Ze hebben ongeveerveertig minuten gespeeld. De sfeer is nu zeer grimmig. Er wordtgeschreeuwd: 'Fascisten! en Dood aan het regime.
Bij het verlaten van het pand schopt een student vlak voor mijmet zijn kistje door de glazen toegangsdeur. Een geweldige klapvolgt.
Enkele studenten komen naar mij toe, maken het deathmetal-gebaar, pink en wijsvinger omhoog, en smeken bijna huilendom deze gebeurtenis aan de buitenwereld bekend te maken.
Op dezelfde universiteit in Teheran is vier jaar geleden hetstudentenprotest begonnen. Dat heeft uiteindelijk geleid tot dehervormingen die de afgelopen jaren in Iran hebbenplaatsgevonden. Onder het nieuwe regime van Mahmoud Ahmadinejadlijkt er opnieuw een rol voor de universiteit weggelegd.


Bandsite: www.sds-band.com


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 28-01-2006 13:49 by Heiden Profiel van Heiden

quote:
Op 27 januari 2006 12:19 schreef Chelman het volgende:
euh...dat doen ze ook.




Ik dacht het niet, hier in Limburg in ieder geval niet, de Carnavalsverenigingen zijn hier vette organisaties die beter in hun slappe was zitten als de gemiddelde Nederlandse Eredivisionist.
Man, dat bulkt van het geld, die hebben geen subsidies nodig. Ik heb er zelfs een hekel aan als Limburger zijnde. Stelletje dikoppen en onderkinnen die wat de grapjas staan uit te hangen, terwijl het die gasten zijn die de rest van het jaar uit hun kantoortje lopen te schreeuwen dat je door moet werken.
En dan het volk wat erop afkomt, mensen die nooit drinken en dan opeens aan je gaan hangen en niet meer weten wat ze doen enzo...
Carnaval -> Ovens!


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen