IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nieuws topic deel 14. Vorige pagina | Volgende pagina
Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 02-03-2006 14:06 by Chelman Profiel van Chelman

Hoe wil je het algemeen belang bepalen zonder menselijke interactie?

Bestaat er zoiets als een universeel algemeen belang?

Moet de politiek de beste keuzes maken of de keuzes die de bevolking wilt ongeacht hun 'kwaliteit'?


Op die vragen zijn meerdere vragen mogelijk. Politiek is geen systeem dat werkt volgens booleanse logica:

IF A THEN B AND NOT C

Zo simpel ligt het niet.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-03-2006 14:06 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 2 maart 2006 14:01 schreef Chelman het volgende:
Veerman? Met zijn inentingstoestemming?

Goed gedaan idd.
Jep, Brussel was echt geen makkie om daarover te overtuigen ...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-03-2006 14:12 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 2 maart 2006 14:06 schreef Chelman het volgende:
Hoe wil je het algemeen belang bepalen zonder menselijke interactie?

Bestaat er zoiets als een universeel algemeen belang?

Moet de politiek de beste keuzes maken of de keuzes die de bevolking wilt ongeacht hun 'kwaliteit'?


Op die vragen zijn meerdere vragen mogelijk. Politiek is geen systeem dat werkt volgens booleanse logica:

IF A THEN B AND NOT C

Zo simpel ligt het niet.


de beste keuzes, en dat zijn in een groot deel van de gevallen waar het merendeel van de bevolking iets aan heeft. de politiek moet die keuzes kunnen herkennen en nemen ook al herkent "het volk" die keuze niet. daarom is politiek ook een zeer serieuze baan die alleen door zeer geschikte mensen moet worden uitgevoerd. en mogelijke beslissingen moet op feiten worden gemaakt niet op basis van vriendjes bevoordelen, etc etc. (wat niet uit wil sluiten dat er genoeg besluiten genomen worden die wel "vriendjes" bevoordelen natuurlijk). hier terug


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 02-03-2006 14:14 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 2 maart 2006 14:02 schreef attila_de_hun het volgende:
Dude, leer eenduidig, duidelijke te schrijven zelfs een slimmerik als ik raak door jou kronkels helemaal van slag




deels, in de politiek moeten beslissingen genomen worden die het algemene belang dienen. Niet diegene die het meest in de oor fluisteren of meer hun standpunt naar voren mogen brengen (al dan niet vergezeld door lekkere etentjes, enveloppen die onder de tafel door worden geschoven). En interactie is er natuurlijk. gropen moeten hun standpunten in principe gelijkwaardig presenteren waarna wijze mensen een eerlijk beslissing kunnen nemen.
Wat is 'algemeen belang'?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 02-03-2006 14:15 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 2 maart 2006 14:12 schreef attila_de_hun het volgende:
de beste keuzes, en dat zijn in een groot deel van de gevallen waar het merendeel van de bevolking iets aan heeft. de politiek moet die keuzes kunnen herkennen en nemen ook al herkent "het volk" die keuze niet. daarom is politiek ook een zeer serieuze baan die alleen door zeer geschikte mensen moet worden uitgevoerd. en mogelijke beslissingen moet op feiten worden gemaakt niet op basis van vriendjes bevoordelen, etc etc. (wat niet uit wil sluiten dat er genoeg besluiten genomen worden die wel "vriendjes" bevoordelen natuurlijk). hier terug


Jij bent dus een voorstaander van een technocratie. Dat is niet bepaald mijn ideaalbeeld om eerlijk te zijn. Het leidt alleen tot bureuacratie.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-03-2006 14:18 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 2 maart 2006 14:15 schreef Chelman het volgende:
Jij bent dus een voorstaander van een technocratie. Dat is niet bepaald mijn ideaalbeeld om eerlijk te zijn. Het leidt alleen tot bureuacratie.


Ik denk dat dit het beste is, of het minst slechtste. Maar goed, ik ben zeer benieuwd naar jou ideaal systeem.

En misanthrope, dat heb ik daarnet in een andere post beschreven.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 02-03-2006 14:26 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 2 maart 2006 14:18 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik denk dat dit het beste is, of het minst slechtste. Maar goed, ik ben zeer benieuwd naar jou ideaal systeem.


Technocratie = vervreemding en gebrek aan idealen.

Maar ik zou een pure technocratie wel steunen. Die zou namelijk onontkomelijk en senl tot de conclusie komen dat een minimale staat en meer vrije markt wenselijk is. Een ideale technocratie zou zich opheffen. NIet omdat ze in dat ideaal geloven maar omdat hun expertise ze zou influisteren dat dat de beste keus is.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-03-2006 14:33 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 2 maart 2006 14:26 schreef Chelman het volgende:
Technocratie = vervreemding en gebrek aan idealen.



= mening (gepresenteert als feit maar wat het niet is)

quote:

Maar ik zou een pure technocratie wel steunen. Die zou namelijk onontkomelijk en senl tot de conclusie komen dat een minimale staat en meer vrije markt wenselijk is. Een ideale technocratie zou zich opheffen. NIet omdat ze in dat ideaal geloven maar omdat hun expertise ze zou influisteren dat dat de beste keus is.



zie eerdere opmerking.
Maar , het zal mogelijk een verrassing zijn, ik wijk enigszins van jou visie af.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 02-03-2006 14:37 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 2 maart 2006 14:33 schreef attila_de_hun het volgende:
= mening (gepresenteert als feit maar wat het niet is)



Nee. Dat was geen mening. Dat was een hele korte samenvatting van de werken van mensen die technocratie beschreven, ja ook degenen die er wat in zagen.




KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-03-2006 14:43 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 2 maart 2006 14:37 schreef Chelman het volgende:
Nee. Dat was geen mening. Dat was een hele korte samenvatting van de werken van mensen die technocratie beschreven, ja ook degenen die er wat in zagen.





Dat zal ik dan maar moeten aannemen alhoewel een hele korte samenvatting de subtiele bijbetekenissen vaak geen eer aandoen.



Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 02-03-2006 16:26 by Chantalie Profiel van Chantalie

quote:
Op 2 maart 2006 13:44 schreef Snaack het volgende:
Zag gister op dat nieuws dat dat kind ook valsheid in geschrifte heeft gepleegd doordat ze een visum heeft GEKOCHT. "Ik kon niet anders", uh-huh!

Nu blijkt dat ze oprotpremie hebben gekregen, dat ze in Kosovo gewoon het Nederlands staatsexamen kan doen, what the fuck is the problem? Ze mag blij zijn dat ze geen gevangenisstraf krijgt wegens het plegen van valsheid in geschrifte..



Dit begrijp ik dus ook niet. Waarom doet dit meisje zo moeilijk als ze de kans krijgt alsnog haar diploma te behalen? Waarom wil ze dat ze zo graag in Nederland doen? Ze mag hier, terecht, toch niet blijven. En ook vraag ik me af of het in haar geval niet verstandiger is om een Korsovaars (of waar ze nu ook wonen mag) te behalen, is een Nederlands diploma wel geldig daar?
Ik mag dan links zijn (als een van de weinigen hier, gok ik zo), dit soort mensen moeten gewoon niet zo miepen. Je krijgt verdorie nog de kans om je diploma te behalen, iets meer dankbaarheid zou eerder op z'n plaats zijn dan dat wat ze nu aan 't proberen is. En buiten dat, als ze inderdaad valsheid in geschrifte heeft gepleegd: dan heeft ze zich dus misdragen. En hoe haal je dat in je hoofd in een land waar je te gast bent!


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-03-2006 16:28 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Heel simpel Chantal, stufi, uitkering, dat soort regeling die in haar geboorteland niet aanwezig zijn ....

Eerste vogeltrek mee sturen die ...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-03-2006 16:30 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 2 maart 2006 16:26 schreef Chantalie het volgende:

Ik mag dan links zijn (als een van de weinigen hier, gok ik zo),


+1
verder ben ik het inhoudelijk met je post eens.


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 02-03-2006 16:30 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Mee eens, en je zou dr het recht nog moeten ontnemen ook op een NL staatsexamen in Kosovo. Valsheid in geschrifte, ja maar ik kon niet anders, GELUL, en al die anderen dan die het wel lukt he??


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-03-2006 16:31 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 2 maart 2006 16:28 schreef Jenje het volgende:
Heel simpel Chantal, stufi, uitkering, dat soort regeling die in haar geboorteland niet aanwezig zijn ....

Eerste vogeltrek mee sturen die ...


het schijnt ook dat de gemiddelde balkan man ietwat hardhandiger is als een westeuropeaan.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 02-03-2006 16:32 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 2 maart 2006 16:31 schreef attila_de_hun het volgende:
het schijnt ook dat de gemiddelde balkan man ietwat hardhandiger is als een westeuropeaan.


Ja. En metalheads schenden graven.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-03-2006 16:33 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 2 maart 2006 16:32 schreef Chelman het volgende:
Ja. En metalheads schenden graven.


en Polen haten homo's


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 02-03-2006 16:33 by Chantalie Profiel van Chantalie

quote:
Op 2 maart 2006 16:28 schreef Jenje het volgende:
Heel simpel Chantal, stufi, uitkering, dat soort regeling die in haar geboorteland niet aanwezig zijn ....

Eerste vogeltrek mee sturen die ...


Ik ga er voor het gemak van uit dat ze geen Nederlandse nationaliteit heeft, dat lijkt me behoorlijk sterk namelijk. En jij wilde me gaan vertellen dat ze dan nog aanspraak maakt op dit soort regelingen? Argh! (ehm, niet als boosheid op jij gericht uiteraard he, lieve Jenje)
Er is een reden waarom deze familie teruggestuurd werd: zodat we nog een beetje plek overhouden voor vluchtelingen die opvang hier wel nodig hebben. Geen misbruik maken van dingen die niet voor jou bedoeld zijn!


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 02-03-2006 16:33 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

+ 1
Dat is weer zo'n typisch vooroordeel.
Ok, ze hebben andere maatstaven dan bij ons (gek he, als je de kraam daar platbombardeerd)maar over het algemeen gaan ze hetzelfde om met vrouwen als westerlingen, zo niet beter in een aantal gevallen
edit: dit was een reactie op Chelman

[Dit bericht is gewijzigd door Murdering Monk op 02-03-2006 16:34]


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 02-03-2006 16:34 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 2 maart 2006 16:33 schreef Chantalie het volgende:
Ik ga er voor het gemak van uit dat ze geen Nederlandse nationaliteit heeft, dat lijkt me behoorlijk sterk namelijk.



Natuurlijk niet. Hoe wil je iemand uitzetten die WEL de Nederlandse nationaliteit bezit?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 02-03-2006 16:35 by Chantalie Profiel van Chantalie

quote:
Op 2 maart 2006 16:34 schreef Chelman het volgende:
Natuurlijk niet. Hoe wil je iemand uitzetten die WEL de Nederlandse nationaliteit bezit?


Daar heb je helemaal gelijk in. Mag ik m'n oerstomme vraag skippen?


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-03-2006 16:36 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 2 maart 2006 16:33 schreef Murdering Monk het volgende:
+ 1
Dat is weer zo'n typisch vooroordeel.
Ok, ze hebben andere maatstaven dan bij ons (gek he, als je de kraam daar platbombardeerd)maar over het algemeen gaan ze hetzelfde om met vrouwen als westerlingen, zo niet beter in een aantal gevallen
edit: dit was een reactie op Chelman


waarschijnlijk meer op mij gericht als ik het goed lees. nou, ik had het ook maar gehoord zoals je wel meer dingen hoort die niet kloppn he??


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 02-03-2006 16:36 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

quote:
Op 2 maart 2006 16:34 schreef Chelman het volgende:
Natuurlijk niet. Hoe wil je iemand uitzetten die WEL de Nederlandse nationaliteit bezit?

Tegenwoordig zou ik zelfs af en toe wensen dat ze daar een oplossing voor zouden bedenken...


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-03-2006 16:37 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 2 maart 2006 16:36 schreef Murdering Monk het volgende:
Tegenwoordig zou ik zelfs af en toe wensen dat ze daar een oplossing voor zouden bedenken...

wanneer dan?


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 02-03-2006 16:40 by Chantalie Profiel van Chantalie

quote:
Op 2 maart 2006 16:36 schreef Murdering Monk het volgende:
Tegenwoordig zou ik zelfs af en toe wensen dat ze daar een oplossing voor zouden bedenken...


Als mensen zich gruwelijk misdragen (in het geval van volledige toerekenigsvatbaarheid uiteraard), waarom zou je mensen die niet de geboren Nederlandse nationaliteit hebben en die hier hebben gekregen, die niet uiteindelijk mogen ontnemen? Ik geef die plek liever aan iemand die 'm wel verdiend heeft.
Ik ben zo'n hippie die vindt dat iederen hier welkom is als hij/zij door omstandigheden in z'n thuisland niet kan blijven wonen (niet dat dat haalbaar is, maar je snapt 't idee). Maar ik vind zeker wel dat er de eis aan mag worden gesteld dat je je gedraagt, en anders opzouten.


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen