IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 33 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33
Auteur:
Topic : Gemeenteraadsverkiezingen Vorige pagina | Volgende pagina
Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 08-03-2006 11:09 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 8 maart 2006 0:36 schreef Cainam Ladicius het volgende:
Ik zeg niet dat Nederland een cultuur heeft, maar wat is daar nog van over? Een maatschappij verandert continu en dus ook de cultuur. Er is niet zomaar te zeggen wat nu de Nederlandse cultuur is. En niet zeggen dat dat te wijten is aan links, want er hebben de afgelopen decennia vooral rechtse kabinetten gezeten. Cultuur verandert, live with it. Helaas gebruiken types als Michiel Smit dat dit een excuus voor een gebrek aan argumenten om extreem-rechts te verdedigen en daarom maar een vaag begrip als Nederlandse Cultuur gebruiken om hun gelijk te krijgen.

en ik ben al zeker 4 jaar niet meer bij een mcdonalds geweest....
Duizenden jaren cultuur vallen niet weg door 50 jaar ontkenning van die cultuur.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 08-03-2006 11:12 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 8 maart 2006 0:25 schreef Cainam Ladicius het volgende:
Nederlandse (bedoel je dat?) cultuur en trots? wat is dat eigenlijk? Ik zou iig niet weten wat de Nederlandse cultuur inhoud en heb je trots in een volk nodig om een goed land te hebben? Hangt van je definitie van trots af. Ik kan niet zeggen dat ik nu echt trots voel in de zin van nationalistische gevoelens tav Nederland. Wel dat ik Nederland een behoorlijk tof land vind om in te leven.
En wat is dan het doel van 'Nederland'? Hoe wil je dat doel bereiken?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 08-03-2006 11:14 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 8 maart 2006 1:08 schreef Heiden het volgende:
Precies, wat is daar nog van over na de jarenlange dictatuur van politieke correctheid? Het na-oorlogse "vooral niemand voor het hoofd stoten-denken" heeft een milieu geschapen waarin iedere importcultuur als heilig en onaantastbaar werd en MOEST worden gezien, terwijl onze eigen cultuur, volksgebruiken en nationale trots constant in het verdomhoekje terecht kwamen.
Multicultuur....het is een utopisch waandenkbeeld dat rassen en culturen in vrede naast elkaar kunnen bestaan. De voorbeelden van oorlogen, rellen, haat en al dat soort fijne aangelegenheden zijn niet aan te slepen waarin het overduidelijk is dat rassen, religies en culturen gescheiden dienen te worden en iedereen op zijn eigen stukje Aarde moet blijven, soort zoekt soort is meer dan een gezegde, het is een universele waarheid. Vreemde of geïmporteerde culturen of rassen binnen andere culturen of rassen leiden onherroepelijk tot conflicten, de mens is een beest, dat word te vaak vergeten omdat we onszelf toch zo beschaafd en intelligent vinden.
Heiden, ik ben het zowaar bijna met je eens.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 08-03-2006 11:22 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 8 maart 2006 11:09 schreef Misanthrope het volgende:
Duizenden jaren cultuur vallen niet weg door 50 jaar ontkenning van die cultuur.


En als de buitenlanders weg zijn is er opeens weer cultuur of wat? Flikker toch op zeg..

Er kan beter wat meer geld in natuur, kunst en muziek gepompt worden om cultuur zoveel mogelijk te behouden. En wat dat betreft kan je beter een linkse gemeenteraad hebben dan een rechtse.

Ik vind het multiculturele karakter van onze maatschappij trouwens nog helemaal niet zo verkeerd voor de cultuur. Er zijn veel meer verschillende soorten muziek, dansen, eetgewoonten enz bijgekomen, en ook weer allemaal combinaties ervan met de bestaande dingen die er waren, ik moedig dat alleen maar aan!

De Nederlander is veel te individualistisch geworden om nog cultuur te kunnen behouden. Dat heeft vrij weinig met immigranten te maken. De plekken waar je mijns inziens nog het meest van cultuur kan spreken in Nederland zijn de chinatowns en de kleine christenlijke dorpjes. Voor cultuur moet er dus een collectieve gemeenschap bestaan met de neuzen die allen 1 kant op wijzen. En zoals je alleen al ziet aan de discussies hier tussen autotochtonen blijkt dat niet het geval.

Driewerf hoera voor de multiculturele samenleving!



Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 08-03-2006 11:25 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 8 maart 2006 11:22 schreef Kramy het volgende:
En als de buitenlanders weg zijn is er opeens weer cultuur of wat? Flikker toch op zeg..

Zeg ik dat dan?

En verder moet jij niet zeiken, zodra jouw inkomen groot genoeg is, ga jij toch VVD stemmen.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 08-03-2006 11:28 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 8 maart 2006 11:25 schreef Misanthrope het volgende:
Zeg ik dat dan?

En verder moet jij niet zeiken, zodra jouw inkomen groot genoeg is, ga jij toch VVD stemmen.


Moet mijn inkomen eerst groot genoeg worden he

Maar dat zeg je inderdaad niet, maar ik vind het een beetje loos om net zoals Heiden tegen de buitenlanders die onze cultuur verwoest zouden hebben te gaan schoppen terwijl je de cultuur er echt niet mee redt wanneer de buitenlanders het land uitgezet worden. En het is natuurlijk ook gewoon zo dat je ze er hoe dan ook nooit meer uit zal krijgen, dus verzin ff lekker een oplossing voor hetgeen dat jullie als probleem zien, of houdt er gewoon je bek over. Klagen kan iedereen.




Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 08-03-2006 11:35 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 8 maart 2006 11:22 schreef Kramy het volgende:
En als de buitenlanders weg zijn is er opeens weer cultuur of wat? Flikker toch op zeg..

Er kan beter wat meer geld in natuur, kunst en muziek gepompt worden om cultuur zoveel mogelijk te behouden. En wat dat betreft kan je beter een linkse gemeenteraad hebben dan een rechtse.



Daops
Usericon van Daops
Posted 08-03-2006 11:38 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

quote:
Op 8 maart 2006 11:06 schreef Judge M. het volgende:
O ja, Jozias: houdoe en bedankt
+ Wiegel . Tot over 4 jaar maar weer Hans!


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 08-03-2006 11:38 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

Het is niet alleen de buitenlanders, het is ook de mentaliteit van de na oorlogse bevolking en vooral de bestuurslieden, het politiek correcte gelul dat er al 60 jaar wordt ingestampt etc.

had ik maar een tijdmachine


Against God and Government


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 08-03-2006 11:40 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

Teven zijn niet alle rechtse partijen gelijk een achteruitgang voor het milieu, bekijk het partij programma van de NVU eens, en je zult zien dat deze partij betreft het milieu een behoorlijke vooruitgang is.


Against God and Government


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 08-03-2006 11:41 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 8 maart 2006 11:22 schreef Kramy het volgende:
De Nederlander is veel te individualistisch geworden om nog cultuur te kunnen behouden. Dat heeft vrij weinig met immigranten te maken. De plekken waar je mijns inziens nog het meest van cultuur kan spreken in Nederland zijn de chinatowns en de kleine christenlijke dorpjes. Voor cultuur moet er dus een collectieve gemeenschap bestaan met de neuzen die allen 1 kant op wijzen. En zoals je alleen al ziet aan de discussies hier tussen autotochtonen blijkt dat niet het geval.



Kleine kanttekening: gemeenschapszin en indvidualisme sluiten elkaar niet uit, ondanks wat kameraad Kim Il Jan je probeert wijs te maken.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 08-03-2006 11:42 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 8 maart 2006 10:59 schreef Mutilator het volgende:
Dat lijkt mij toch iets te ver uit de bocht...of zit je netto onder het minimum?


Vrije tijd heeft ook waarde.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 08-03-2006 11:42 by Psychonaut Wijzig reactieProfiel van PsychonautQuote dit bericht

Betreffende dat cultuur en linkse gemeenteraden, over GroenLinks in Nijmegen de afgelopen 4 jaar (en dat uit de Volkskrant):

De lokale VVD is dolblij dat de PvdA nu de grootste is. Waar Van Aartsen zijn pijlen richtte op de PvdA, ageerde VVD-lijsttrekker Peter-Paul Leferink op Reinink vooral tegen GroenLinks. ‘Een economische ramp’, zegt hij. Hij heeft vooral moeite met de ‘symboolpolitiek’ van de Nijmeegse ‘fundamentalisten’. Van de PvdA verwacht hij een realistischere koers.

Ook volgens anderen heeft GroenLinks het op het pluche niet zo goed gedaan. ‘GroenLinks jaagt de middenstand en ondernemers de stad uit’, is een veelgehoorde kreet. Fractievoorzitter Wouter van Eck meent dat de cijfers die beweringen logenstraffen. D66-lijsttrekker Duco Bodewess, vier jaar geleden nog een GroenLinks-stemmer, is een uitgesproken criticus geworden. De forse bezuinigingen op cultuur, de slechte bereikbaarheid van de stad en de softe aanpak van mensen in de bijstand stuitten hem tegen de borst. Hij werd actief voor D66 en sleepte de laatste weken een campagnebord met een beeltenis van zichzelf overal met zich mee. D66 groeit van 1 naar 2 zetels.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 08-03-2006 11:45 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 8 maart 2006 11:02 schreef Judge M. het volgende:
En Nieuw Rechts en de NVU hebben nergens een poot aan de grond gekregen.


Michiel Smit is natuurlijk een mongool eerste klas maar het constant plaatsen van zijn partij in de NVU hoek is eigenlijk best vermoeiend en slaat als een tang op een varken.

quote:
Op 8 maart 2006 11:06 schreef Judge M. het volgende:
O ja, Jozias: houdoe en bedankt


De man weet tenminste wat klasse is, in tegenstelling tot kameraad Jan.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Aaargh
Hel jawel!
Usericon van Aaargh
Posted 08-03-2006 11:46 by Aaargh Wijzig reactieProfiel van AaarghQuote dit berichthttp://www.zwangerschapspagina.nl

Ik mag hopen dat alle buitenlanderbashers hier zich goed laten informeren. Ik neem aan dat jullie bijvoorbeeld allemaal kijken naar de nieuwe documentaireserie Geloof, seks en (wan)hoop van Ingeborg Beugel (ook bekend van de documentaire Familietrots, over de familie Tokkie). En jullie zijn flexibel genoeg om je mening bij te stellen als je informatie krijgt die niet strookt met je eigen ideeën, hoop ik? Zo niet, dan is het misschien verstandiger om je tot de tanden toe bewapend te verschansen in een bunker in Texas, want dan vrees ik dat je het hier niet gaat redden nu de lefties aan de macht komen.

Liefs,

Aaargh.


“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.”


Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 08-03-2006 11:46 by Bintmeister Wijzig reactieProfiel van BintmeisterQuote dit bericht

Dit wil de SP:

1. Stop de sloop van goede en betaalbare woningen onmiddellijk.
Het plan om in Crooswijk 1800 huizen te vervangen door dure flats moet van de baan. Sloop alleen als zeventig procent van de bewoners of meer hiermee instemt. De sloop van betaalbare huurwoningen is alleen te accepteren als er minimaal evenveel betaalbare woningen voor terugkomen.

Iemand die ooit in Crooswijk gelopen heeft, kan duidelijk zien waarom deze huizen aangewezen zijn om gesloopt te worden. Zeer verpauperde, verzakte gebouwen.

2. Richt opnieuw een gemeentelijk woningbedrijf op.
Met een nieuw opgericht gemeentelijk woningbedrijf kan de gemeente zelf weer zorgen voor voldoende betaalbare huizen. Bouw in nieuwbouwwijken minstens vijftig procent sociale huurwoningen. Zorg voor huisvesting voor starters door leegstaande gebouwen om te bouwen. Voer de Rotterdamwet niet uit in Rotterdam.

Wederom wil de SP een stap terug, zoals ze dat haast altijd wil. Als je de wijken waar veel sociale woningbouw staat, vergelijkt met wijken met minder/geen sociale woningbouw, zie je dat de wijken zonder sociale woningbouw een stuk rustiger, veiliger en schoner zijn...

3. Pak de armoede in de stad aan.
Maak van I/D-banen echte banen, geef de I/D'ers een regulier contract. Stel een fonds in waar mensen een beroep op kunnen doen om mee te doen in de maatschappij. Geef eenoudergezinnen in de bijstand de mogelijkheid in deeltijd wat bij te verdienen. Breid de schuldhulpverlening uit.

EN een uitkering EN bijverdienen? Waarom dan niet gewoon werken? Waarom het eeuwige handje ophouden stimuleren? Waarom deze mensen niet thuis laten werken? Werken naar vermogen, waarom niet ook voor uitkeringstrekkers...

4. Investeer in de jeugd.
Laat scholen werken met twee wachtlijsten zodat gemengde scholen ontstaan. Schaf de ouderbijdrage voor openbare scholen af. Geef jongeren meer zeggenschap over hun wijk en omgeving. Onderneem actie tegen arbeidsdiscriminatie. Voorkom vroegtijdig schoolverlaten en zorg voor voldoende leer/werkplekken. Help dakloze jongeren weer op weg.

In hetzelfde speerpunt pleiten tegen discriminatie, en tegelijk pleiten voor positieve, selectieve discriminatie... Waarom gemengde scholen creeeren? Er is gebleken dat gemengde scholen en 'zwarte' scholen minder presteren. Waarom dan het niveau van 'blanke' scholen omlaag halen, en niet de problemen bij de wortel aanpakken?

5. Zorg voor ouderen en gehandicapten.
Laat de nieuwe Wet Maatschappelijke Ondersteuning niet leiden tot een verslechtering van voorzieningen. Bestrijd sociaal isolement met huisbezoeken. Geef meer ondersteuning aan mantelzorgers. Zorg voor voldoende gehandicaptenparkeerplaatsen en verruim de mogelijkheden voor woningaanpassing.

prima, maar kom met CONCRETE oplossingen, niet enkel linkse beloften.

6. Echte zeggenschap voor de Rotterdammers.
Kies voor democratie aan de basis en voor echte inspraak. Schaf de deelgemeenten af en vervang ze door niet-partijpolitieke wijkraden. Er moeten verkiezingen komen voor de stadsregio.

Wat schiet je op met het afschaffen van deelgementen? Niet-partijpolitieke wijkraden zijn een utopie, dat weet iedereen. Ieders mening is gekleurd.

7. Maak de stad veiliger samen met de bewoners.
Stel wijkveiligheidsplannen vast, in overleg met de wijk. Breid het aantal medewerkers van Stadstoezicht uit. Geef de politie andere prioriteiten: het gaat niet om zoveel mogelijk boetes uitschrijven. Treed óók op tegen kleine criminaliteit als fietsendiefstal.

Wordt allang aan gewerkt, echter worden deze plannen structureel (ook door de SP) tegengewerkt..

8. Maak de wijken beter.
Houd woningbouwcorporaties aan hun onderhoudsverplichting. Gebruik vaker het recht panden te onteigenen of op kosten van de eigenaar op te knappen. Zorg voor minimaal drie procent speelruimte per wijk en veel meer groen. Houd zwembaden, sporthallen en sportverenigingen in de wijk.

Prima. Alleen zullen er dan grote wetswijzigingen nodig zijn voor het onteigenen..

9. Rotterdam milieuvriendelijk en groen.
Leg de Tweede Maasvlakte niet aan en sluit Rotterdam Airport in 2010. Laat alle RET-bussen op elektriciteit of ethanol rijden. Organiseer een jaarlijkse autovrije dag. Houd meer rekening met de dieren in de stad.

Kul. Onuitvoerbaar.

10. Houd de RET in gemeentehanden.
Investeer als gemeente ook zelf in openbaar vervoer en draai de zoneverkleining terug. Maak het OV gratis voor jongeren onder de 18 en ouderen boven de 65 jaar. Zorg ervoor dat elke inwoner van Rotterdam op maximaal 500 meter van zijn woning een halte van een bus-, tram- of metrolijn heeft. Handhaaf toezicht op bus en tram, breid het nachtnet uit en zet wijkbussen in.

Leuk, openbaar vervoer gratis voor jongeren onder de 18. Het openbaar vervoer wordt nu al overspoeld door overlast veroorzakende, onopgevoede kutkoters. Waarom wil je dit stimuleren?

De SP noemt enkel punten die veel geld kosten. Waar moet dat geld vandaan komen? Meer belasting? Nog meer de hoger opgeleiden onder ons belasten? Mensen die jaren lang hard geleerd en gewerkt hebben straffen? Mensen die daadwerkelijk hard werken voor hun geld, dat geld nog meer afpakken en geven aan mensen die enkel op hun luie reet zetten en zielig hun handje ophouden?




Meer dan 80% van de PVDA stemmers is van allochtone afkomst...


[Dit bericht is gewijzigd door Bintmeister op 08-03-2006 11:47]


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 08-03-2006 11:47 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 8 maart 2006 11:45 schreef Chelman het volgende:
...
De man weet tenminste wat klasse is, in tegenstelling tot kameraad Jan.


Hehe bakkelijen over de poppetjes


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 08-03-2006 11:47 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Het is grappig dat je Texas noemt...een van de minst etnisch homogene staten van de VS waar de helft van de mensen alleen Spaans lult.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 08-03-2006 11:48 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 8 maart 2006 11:28 schreef Kramy het volgende:
Moet mijn inkomen eerst groot genoeg worden he

Maar dat zeg je inderdaad niet, maar ik vind het een beetje loos om net zoals Heiden tegen de buitenlanders die onze cultuur verwoest zouden hebben te gaan schoppen terwijl je de cultuur er echt niet mee redt wanneer de buitenlanders het land uitgezet worden. En het is natuurlijk ook gewoon zo dat je ze er hoe dan ook nooit meer uit zal krijgen, dus verzin ff lekker een oplossing voor hetgeen dat jullie als probleem zien, of houdt er gewoon je bek over. Klagen kan iedereen.


Het zijn niet de buitenlanders die onze cultuur hebben verwoest... Hypothetisch gezien kun je stellen dat wanneer een land machtig genoeg is om buitenlandse invloeden te weren, maar de cultuur toch door buitenlandse invloeden laat vernietigen, dat het land alsnog zelf schuldig is aan die vernietiging van de cultuur. Maar nogmaals, het zijn niet de buitenlandse invloeden die onze cultuur teniet hebben gedaan, maar de Nederlandse na-oorlogse mentaliteit. En oplossingen zijn er, zodra er politieke wil is, maar die politieke wil is er nu niet, dus zijn er nu ook geen oplossingen. Doet er niet aan af dat er een probleem gedefinieerd mag worden, dus ik ga mijn bek ook niet houden.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 08-03-2006 11:48 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Wat mij nog het meest opvalt met de discussies hier is het verschil van toon tussen de linkse en de rechtse kant.

De rechterkant is vooral boos van aard, zuur van toon en kwaad op mensen: zowel individu-en als groepen. Een constante woede, maar waar die woede nou precies op gericht is wordt nooit duidelijk. Vooral minderheden moeten het ontgelden, maar wat die precies fout doen wordt ook nooit duidelijk. Enkel vage begrippen als bedreiging van de nederlandse cultuur (wat dat dan ook is) passeren de revue. Die nederlandse cultuur waar steeds over wordt gesproken lijkt meer op een soort onbewust verlangen naar iets wat nooit geweest.

De linkerkant daarentegen is optimistisch en ruimdenkend en probeert op een sociale manier de problemen te benaderen.



Dear dirty delightful old drunken old days


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 08-03-2006 11:49 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 8 maart 2006 11:46 schreef Bintmeister het volgende:

Meer dan 80% van de PVDA stemmers is van allochtone afkomst...



Correctie: die zijn van Turks/Marokkaans/KaapVerdiaans afkomst. Allochtoon is een mediaeufemisme die de grootste groepen allochtonen zoals de Belgen en Duitsers niet omvat.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 08-03-2006 11:51 by Psychonaut Wijzig reactieProfiel van PsychonautQuote dit bericht

quote:
Op 8 maart 2006 11:48 schreef Schaffelaer het volgende:
Wat mij nog het meest opvalt met de discussies hier is het verschil van toon tussen de linkse en de rechtse kant.

De rechterkant is vooral boos van aard, zuur van toon en kwaad op mensen: zowel individu-en als groepen. Een constante woede, maar waar die woede nou precies op gericht is wordt nooit duidelijk. Vooral minderheden moeten het ontgelden, maar wat die precies fout doen wordt ook nooit duidelijk. Enkel vage begrippen als bedreiging van de nederlandse cultuur (wat dat dan ook is) passeren de revue. Die nederlandse cultuur waar steeds over wordt gesproken lijkt meer op een soort onbewust verlangen naar iets wat nooit geweest.

De linkerkant daarentegen is optimistisch en ruimdenkend en probeert op een sociale manier de problemen te benaderen.




Gevoel voor humor kan je niet ontzegd worden


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 08-03-2006 11:52 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 8 maart 2006 11:38 schreef Rotzak het volgende:
Het is niet alleen de buitenlanders, het is ook de mentaliteit van de na oorlogse bevolking en vooral de bestuurslieden, het politiek correcte gelul dat er al 60 jaar wordt ingestampt etc.

had ik maar een tijdmachine
En jij hebt de vooroorlogse situatie uiteraard ook zelf meegemaakt dus je weet waar je het mee moet vergelijken? Lazer toch op man.

O ja: en de kaalkopjes (incl. Smit) verstaan onder Nederlandse cultuur die knalharde teringgabber omdat dat "Made in Holland" is.. Nou, ga er maar groot op met dat hersenloze gebeuk..



Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 08-03-2006 11:53 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 8 maart 2006 11:48 schreef Schaffelaer het volgende:
Wat mij nog het meest opvalt met de discussies hier is het verschil van toon tussen de linkse en de rechtse kant.

De rechterkant is vooral boos van aard, zuur van toon en kwaad op mensen: zowel individu-en als groepen. Een constante woede, maar waar die woede nou precies op gericht is wordt nooit duidelijk. Vooral minderheden moeten het ontgelden, maar wat die precies fout doen wordt ook nooit duidelijk. Enkel vage begrippen als bedreiging van de nederlandse cultuur (wat dat dan ook is) passeren de revue. Die nederlandse cultuur waar steeds over wordt gesproken lijkt meer op een soort onbewust verlangen naar iets wat nooit geweest.

De linkerkant daarentegen is optimistisch en ruimdenkend en probeert op een sociale manier de problemen te benaderen.


Ik denk eerder dat 'rechts' (wie versta jij daaronder? De liberalen, nationaal socialisten, of wat?) als het de liberalen betreft, boos zijn op de dwangmatige individuele en economische beperkingen die hun wordt opgelegd door 'links'. Het vleugje nationalisme is boos, omdat links streeft naar een multiculturele samenleving, waarin de eigen cultuur van weinig waarde is.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 08-03-2006 11:53 by Bintmeister Wijzig reactieProfiel van BintmeisterQuote dit bericht

quote:
Op 8 maart 2006 11:22 schreef Kramy het volgende:
En als de buitenlanders weg zijn is er opeens weer cultuur of wat? Flikker toch op zeg..

Er kan beter wat meer geld in natuur, kunst en muziek gepompt worden om cultuur zoveel mogelijk te behouden. En wat dat betreft kan je beter een linkse gemeenteraad hebben dan een rechtse.

Ik vind het multiculturele karakter van onze maatschappij trouwens nog helemaal niet zo verkeerd voor de cultuur. Er zijn veel meer verschillende soorten muziek, dansen, eetgewoonten enz bijgekomen, en ook weer allemaal combinaties ervan met de bestaande dingen die er waren, ik moedig dat alleen maar aan!

De Nederlander is veel te individualistisch geworden om nog cultuur te kunnen behouden. Dat heeft vrij weinig met immigranten te maken. De plekken waar je mijns inziens nog het meest van cultuur kan spreken in Nederland zijn de chinatowns en de kleine christenlijke dorpjes. Voor cultuur moet er dus een collectieve gemeenschap bestaan met de neuzen die allen 1 kant op wijzen. En zoals je alleen al ziet aan de discussies hier tussen autotochtonen blijkt dat niet het geval.

Driewerf hoera voor de multiculturele samenleving!


Hier ben ik het, rechts en allochtoons als ik ben, niet mee eens. Mensen die zich hier vestigen dienen zich aan te passen aan het land waar komen. Veel asielzoekers komen nu naar nederland met een verkeerde instelling. Nederland is voor asielzoekers ZEER makkelijk. Als het aan de linske partijen ligt, hoeven ze geen nederlands te leren en niet te werken. Met deze instelling komen ze dan ook naar Nederland, niet omdat ze Nederland een 'warm hart' toe dragen. Als je enkel op vakantie gaat naar een Islamitisch land moet je als vrouw al een hoofdoek om, en het liefst een burka. De Nederlander dient zich aan te passen. Als zij dan hier naar Nederland toe komen om zich hier te vestigen, omdat zij het in hun eigen land niet kunnen trekken dient de Nederlander zich OOK aan te passen??@??


Dit topic is 33 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen