IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 33 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33
Auteur:
Topic : Gemeenteraadsverkiezingen Vorige pagina | Volgende pagina
spectre
Usericon van spectre
Posted 09-03-2006 17:36 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

ja dus, dat is niet wat ik bedoel


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 09-03-2006 18:28 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Ik ben hier waarschijnlijk de enige die SGP gestemd heeft?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 09-03-2006 18:44 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 9 maart 2006 18:28 schreef kwelgeest het volgende:
Ik ben hier waarschijnlijk de enige die SGP gestemd heeft?
Laten we het hopen van wel.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 09-03-2006 18:45 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 9 maart 2006 18:44 schreef Misanthrope het volgende:
Laten we het hopen van wel.
VVD Apeldoorn kon echt niet man. Een beetje heroine willen gaan verstrekken. Wat is dat nou voor PvdA schijn oplossing. Nee; Ik ben maar voor echt rechts gegaan. En gezien SGP de enige rechtse partij in Apeldoorn is....





Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 09-03-2006 18:48 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 9 maart 2006 18:45 schreef kwelgeest het volgende:
VVD Apeldoorn kon echt niet man. Een beetje heroine willen gaan verstrekken. Wat is dat nou voor PvdA schijn oplossing. Nee; Ik ben maar voor echt rechts gegaan. En gezien SGP de enige rechtse partij in Apeldoorn is....




Wij hadden tenminste nog Liberaal Eindhoven.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 09-03-2006 18:50 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 9 maart 2006 18:48 schreef Misanthrope het volgende:
Wij hadden tenminste nog Liberaal Eindhoven.
Wij de NVU.

"Geen troepen naar Afghanistan!"

Ja, naast de VVD en de PvdA waren zij volgens mij ook ietwat vergeten dat het regionale verkiezingen waren.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 09-03-2006 19:29 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

Christenuniiiiieeeee!!!


Subtiel kamerolifantje


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 09-03-2006 19:31 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 9 maart 2006 19:29 schreef stigma het volgende:
Christenuniiiiieeeee!!!
Stink christen!


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 09-03-2006 19:31 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

quote:
Op 9 maart 2006 19:31 schreef kwelgeest het volgende:
Stink christen!
Nee jíj bent satansgebroed wilde je beweren?!


Subtiel kamerolifantje


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 09-03-2006 19:32 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 9 maart 2006 19:31 schreef stigma het volgende:
Nee jíj bent satansgebroed wilde je beweren?!
Ik stem tenminste niet sociaal.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 09-03-2006 19:33 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

Ahc ja, ik wist het allemaal ook niet hoor. Stomme vvd met zn heroïne!


Subtiel kamerolifantje


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 09-03-2006 19:34 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 9 maart 2006 19:33 schreef stigma het volgende:
Ahc ja, ik wist het allemaal ook niet hoor. Stomme vvd met zn heroïne!
Had dan tenminste nog CDA gestemd.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 09-03-2006 19:57 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 9 maart 2006 19:33 schreef stigma het volgende:
Ahc ja, ik wist het allemaal ook niet hoor. Stomme vvd met zn heroïne!
Heb jij links gestemd?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 09-03-2006 20:05 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

quote:
Op 9 maart 2006 15:01 schreef Fat Bastard het volgende:
Ook nu nog, blaten onze linkse broeders en zusters er op los. Het kabinet zou af moeten treden, omdat ze hebben verloren met de gemeenteraadsverkiezingen? Maar de gemeenteraadsverkiezingen hebben toch niets met de landelijke verkiezingen te maken?
Plaatselijke aangelegenheden worden door de gemeenteraad bepaald en niet door de 2e kamer en het kabinet.


Ik ben het er natuurlijk mee eens dat GemeenteraadsVerkiezingen maar weinig direct te maken hebben met Landelijke Verkiezingen. Des te ironischer dat juist Van Aartsen (is die niet toevallig van een van de coalitiepartijen?....Ja!) er conclusies aan verbindt. Dus links hoeft niet te zeiken, rechts ziet ook wel dat er geen houden meer aan is

Dat laatste meen ik niet; ik ben van mening dat wanneer een kabinet wordt gekozen voor vier jaar, dat ze dan ook vier jaar moeten blijven regeren zodat je kunt zien wat ze uiteindelijk bereikt hebben. Daar ben ik dan bij dit kabinet ook heel benieuwd naar.
Wanneer je altijd maar zegt dat een kabinet moet aftreden als het volk in opstand komt en niet meer bij GV op de coalitiepartijen stemt, dan krijg je om het jaar nieuwe LV en dat schiet ook niet echt op. Verder moet het volk ook niet teveel zeiken; het kabinet is toch echt door de meerderheid gekozen, dus mag je ook niet teveel klagen, behalve natuurlijk als ze dingen doen die ze niet van te voren gezegd/beloofd hadden. Mensen zeiken nu eenmaal altijd op de politiek, mensen zijn over het algemeen dom en blijven hangen in intuities zonder zich te willen interesseren voor de dingen die echt aan de hand zijn.

Dus wat dat betreft ben ik het oneens met de linkse partijen; te vaak blijven zeggen dat het kabinet moet aftreden voert de discussie weg van de inhoud en dat is kut. Wel heeft Jan Marijnissen er gelijk in dat er een kabinet is zonder volk.



Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 09-03-2006 22:30 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 9 maart 2006 18:48 schreef Misanthrope het volgende:
Wij hadden tenminste nog Liberaal Eindhoven.
En nog een stuk 5 andere partijen aan de rechtse kant van de streep waardoor ze niet in de raad zijn gekomen. Idem dito voor Nieuw Rechts met hun Mohammed B.-bokaal



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 09-03-2006 22:57 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Damn heb ik op Leefbaar Utrecht gestemd; hoor ik dat ze ermee nokken


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Fat Bastard
I'm not fat, I just have big bones
Usericon van Fat Bastard
Posted 09-03-2006 23:01 by Fat Bastard Wijzig reactieProfiel van Fat BastardQuote dit bericht

quote:
Op 9 maart 2006 20:05 schreef Cainam Ladicius het volgende:
Ik ben het er natuurlijk mee eens dat GemeenteraadsVerkiezingen maar weinig direct te maken hebben met Landelijke Verkiezingen. Des te ironischer dat juist Van Aartsen (is die niet toevallig van een van de coalitiepartijen?....Ja!) er conclusies aan verbindt. Dus links hoeft niet te zeiken, rechts ziet ook wel dat er geen houden meer aan is

Dat laatste meen ik niet; ik ben van mening dat wanneer een kabinet wordt gekozen voor vier jaar, dat ze dan ook vier jaar moeten blijven regeren zodat je kunt zien wat ze uiteindelijk bereikt hebben. Daar ben ik dan bij dit kabinet ook heel benieuwd naar.
Wanneer je altijd maar zegt dat een kabinet moet aftreden als het volk in opstand komt en niet meer bij GV op de coalitiepartijen stemt, dan krijg je om het jaar nieuwe LV en dat schiet ook niet echt op. Verder moet het volk ook niet teveel zeiken; het kabinet is toch echt door de meerderheid gekozen, dus mag je ook niet teveel klagen, behalve natuurlijk als ze dingen doen die ze niet van te voren gezegd/beloofd hadden. Mensen zeiken nu eenmaal altijd op de politiek, mensen zijn over het algemeen dom en blijven hangen in intuities zonder zich te willen interesseren voor de dingen die echt aan de hand zijn.

Dus wat dat betreft ben ik het oneens met de linkse partijen; te vaak blijven zeggen dat het kabinet moet aftreden voert de discussie weg van de inhoud en dat is kut. Wel heeft Jan Marijnissen er gelijk in dat er een kabinet is zonder volk.


Hier kan ik mij volledig in vinden!


Fat Bastard
I'm not fat, I just have big bones
Usericon van Fat Bastard
Posted 09-03-2006 23:03 by Fat Bastard Wijzig reactieProfiel van Fat BastardQuote dit bericht

quote:
Op 9 maart 2006 17:36 schreef spectre het volgende:
ja dus, dat is niet wat ik bedoel


Dan zul je dus duidelijker moeten zijn, want zo kwam het wel over.


spectre
Usericon van spectre
Posted 10-03-2006 1:01 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 9 maart 2006 23:03 schreef Fat Bastard het volgende:
Dan zul je dus duidelijker moeten zijn, want zo kwam het wel over.
of je gaat lezen


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 10-03-2006 14:37 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

CPB: Men zal meer en langer moeten werken
Gepost door Bart (Mainport) - Bron: RTL
Gepubliceerd: vrijdag 10 maart 2006 @ 14:17
Het Centraal Planbureau (CP alarmeert dat verdere hervorming van de verzorgingsstaat genoodzaakt is om met de vergrijzende bevolking de huidige voorzieningen te behouden. Dat betekent dat er meer mensen langer aan het werk moeten.

Er moeten meer (financiële) prikkels komen, ongeacht het feit dat dat waarschijnlijk pijn gaat doen, meldt het CPB in een studie. Het Planbureau heeft enkele hervormingsopties in kaart gebracht, en overal zullen pijnlijke beslissingen moeten worden genomen. Hierbij horen ook een vergrotende inkomensonzekerheid en -ongelijkheid.


Wat een mooie linkse lente gaat het toch worden!


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 10-03-2006 14:43 by Psychonaut Wijzig reactieProfiel van PsychonautQuote dit bericht

Het hele stuk is, an sich, wel interessant.

CPB: handhaven verzorgingsstaat vergt meer offers
ANP

DEN HAAG - Verdere hervorming van de verzorgingsstaat is nodig om met een vergrijzende beroepsbevolking de voorzieningen op peil te houden. Meer mensen moeten aan het werk in Nederland. Dat vraagt om meer (financiële) prikkels. Echter, prikkelen doet pijn.

Dat concludeert het Centraal Planbureau (CPB ) in de vrijdag gepubliceerde studie ‘Reïnventing the welfare state’. Het Planbureau heeft een aantal mogelijke hervormingen op een rij gezet en in alle gevallen moeten pijnlijke keuzes worden gemaakt, zoals het accepteren van toenemende inkomensongelijkheid, inkomensonzekerheid of een minder schokbestendige economie.

Een terugtredende overheid kiest voor een verzorgingsstaat die zich meer richt op individuele verantwoordelijkheden, net als in Angelsaksische landen. De hervormingen betekenen een verschuiving van sociale verzekeringen naar individuele spaarvormen, flexibilisering van de arbeidsmarkt, introductie van een vlaktaks van 27 procent en gerichte ondersteuning van de zwaksten.

Deze ‘gerichte verzorgingsstaat’ levert op de termijn de meeste banen op: circa 400.000, ofwel een groei van 6,25 procent. Het is ook ‘relatief robuust voor schokken’, zoals immigratie en technologische vernieuwing. Er is wel een risico dat een groep ‘permanente achterblijvers’ afhankelijk blijft van steun. De structurele werkloosheid onder laaggeschoolden daalt van 13 procent naar 5 procent.

Een strenge overheid kiest voor een stelsel dat lijkt op dat in Scandinavië. Mensen worden aangemoedigd om aan de slag te komen en te blijven door plichten en sancties in de sociale zekerheid. De arbeidsmarkt wordt geflexibiliseerd door soepeler ontslagrecht, gesubsidieerde kinderopvang, belastingverlaging voor tweeverdieners, minder fiscale voordelen voor niet-werkende partners en bij de opbouw van pensioen.

Deze verzorgingsstaat levert 3 procent meer banen op en de werkloosheid onder laaggeschoolden daalt tot ruim 4 procent. Vooral de arbeidsparticipatie van vrouwen stijgt en wel meer dan 14 procent. De samenleving levert wel in op privacy, keuzevrijheid, faciliteiten voor pensioenopbouw en baanzekerheid.

De overheid kan ook een stap terug doen door de sociale zekerheid meer over te laten aan collectiviteiten, zoals vakbonden en beroepsgroepen. De overheid waarborgt het bestaansminimum en zorgt voor mensen die niet beschermd worden door de collectiviteiten. Uitkeringen gaan omlaag en het belastingstelsel wordt minder progressief. Vakbonden proberen dit te repareren voor hun leden.

Deze ‘decentrale verzorgingsstaat’ past in een wereld waarin landurige arbeidsrelaties belangrijk worden gevonden. De ontslagbescherming wordt dan ook gehandhaafd. Maar de effecten op de arbeidsmarkt zijn in dit model het minst: het aantal banen groeit met 2,5 procent en de werkloosheid onder laaggeschoolden daalt met bijna 2 procent. Ook wordt het aanpassingsvermogen van de economie belemmerd.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 10-03-2006 14:47 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 10 maart 2006 14:43 schreef Psychonaut het volgende:
Een terugtredende overheid kiest voor een verzorgingsstaat die zich meer richt op individuele verantwoordelijkheden, net als in Angelsaksische landen. De hervormingen betekenen een verschuiving van sociale verzekeringen naar individuele spaarvormen, flexibilisering van de arbeidsmarkt, introductie van een vlaktaks van 27 procent en gerichte ondersteuning van de zwaksten.

Deze ‘gerichte verzorgingsstaat’ levert op de termijn de meeste banen op: circa 400.000, ofwel een groei van 6,25 procent. Het is ook ‘relatief robuust voor schokken’, zoals immigratie en technologische vernieuwing. Er is wel een risico dat een groep ‘permanente achterblijvers’ afhankelijk blijft van steun. De structurele werkloosheid onder laaggeschoolden daalt van 13 procent naar 5 procent.



Een meer liberale stelsel levert dus het meeste op.

Eens kijken wat de SP stemmers hierop te melden hebben.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 10-03-2006 14:49 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 10 maart 2006 14:47 schreef Chelman het volgende:
Een meer liberale stelsel levert dus het meeste op.

Eens kijken wat de SP stemmers hierop te melden hebben.
Discriminatie en fascisme!


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


spectre
Usericon van spectre
Posted 10-03-2006 14:55 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Ja we zullen zien.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 10-03-2006 15:37 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 10 maart 2006 14:55 schreef spectre het volgende:
Ja we zullen zien.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Dit topic is 33 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen