IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Auteur:
Topic : Het tuin topic... Volgende pagina
varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 07-06-2006 10:41 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Jawel, weer een lekker burgerlijk topic. Naar aanleiding van een onderwerp in het "onlangs aangeschaft topic".....

Wie heeft hier beschikking over een tuin en hoe gebruik je die?? Ook een beetje om de mensen met een balkonnetje te pesten...

Ikzelf heb een tuin op het zuid-westen, waar ik de hele (mid)dag zon heb.

Ik heb zelf zo ongeveer 9 jaar terug een hardhouten terras gebouwd die meer dan de helft van het oppervlakte beslaat. Dat heb ik destijds van m'n overuren betaald. Tegenwoordig zou ik voor dit terras zo'n 10.000 euro kwijt zijn....
Dit terrasheeft als fundatie 48 hardhouten palen van 1.50 m van 10x10 cm dik. Als leggers Azobé (hardhoutsoort..) delen van 10x5 cm met daarop een bangkirai dek.

Nast het terras heb ik nog een vijver van zo'n 2,5 meter lang bij 1.20 meter breed, met daarin 1 grote goudvis, 10 kleinere oranje visjes (kleinblijvende soort) en een lading stekelbaarsjes. Ook wonen er 5 salamanders in ghehehe...


Aan de andere kant heeft vrouwlief nog een rotstuintje met ongeveer dezelfde afmetingen als de vijver.

En heb dus zonet een soort van partytent van metaal opgebouwd zodat we ook een overdekt stukkie hebben. De bedoeling is om dit geval helemaal te laten begroeien met klimplanten. Godver, wat een paradijsje...


Nog meer mensen met een paradijsje in de achtertuin??


[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 02-08-2010 19:32]


spelfout weggehaald...


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 07-06-2006 10:44 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

Ik heb vorige zomer nog eens een dikke 10 m2 terras ontdekt in de overwoekerde jungle achter het huis. Het is de bedoeling dat we voor de heerschende Warbeque de boel nog eens flink gaan ontbossen, zodat het er iig toonbaarder uitziet dan nu.


Bruce Banner


spectre
Usericon van spectre
Posted 07-06-2006 10:44 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Uh, bij mij is het nog een kale toendra. Maar het plan is om er deze zomer wat van te gaan maken. Maar eerst gaan alle centjes op aan een schutting ben ik bang


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Marjolijn
Satyricon heerscht
Usericon van Marjolijn
Posted 07-06-2006 10:49 by Marjolijn Wijzig reactieProfiel van MarjolijnQuote dit bericht

Ik heb een hele grote tuin, maar ik woon dan ook nog bij mijn ouders. Who cares. Achter de tuin hebben we nog een weiland, waar mijn pony in loopt. Lang leve de grote tuin! In de zomer als het erg heet is, tent erin en daar maf ik dan. Anders is het niet te doen. Gaaf hoor



Rechts buiten de foto staat nog een vrij grote schuur, voor t peerd en overige rommel.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-06-2006 10:56 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Voor voornamelijk gras met 1 aardig stuk voor planten, maar er komt nu één of ander woekerspul door de cacaodoppen heen en dat spul is verdomd hardnekkig en groeit verdomd hard ...

Zijkant moet een mooie grote rhodondendron komen, die groeit nu aardig ...

Achter een aardig terrasje, met stukkie gras, mooie grote berk en wat bordertjes. En een heel mooi nieuw bestraat stuk pad ... achtertuin is helemaal afgesloten met schuttingen met hardhouten palen .. schermen zelf zijn goedkope meuk, die gaan lang zat mee ... Staan wat kruiden in de tuin, wat blauwe regens en meer bloemdragende vaste planten ... rozenstruik moet eruit .. klote ongedierte


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 07-06-2006 11:00 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Voortuin met half overwoekerde oprit en smalle, diepe achtertuin met berghok en terrasje. Heb de zooi net pas gemaaid, dus het ziet er eindelijk eens overzichtelijk uit (toen we erin trokken stond het gras bijna eren meter hoog ). Misschien dat ik binnenkort ene BBQ in de achtertuin mik


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Marjolijn
Satyricon heerscht
Usericon van Marjolijn
Posted 07-06-2006 11:00 by Marjolijn Wijzig reactieProfiel van MarjolijnQuote dit bericht

Uiteraard meer foto's he! Tuinen zien!


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 07-06-2006 11:02 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

De lading slakken die tevoorschijn kwamen na de maaibeurt was trouwens ongelooflijk! En groot dat die krengen zijn. Ik weet niet wat ze hier in Engeland in de grond stoppen.

Dit soort knapen bedoel ik dus:


[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 07-06-2006 11:04]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-06-2006 11:09 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Zal binnenkort eens foto's maken en posten, eerst onkruid tussen de tegels uit ..


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 07-06-2006 11:10 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Die slakken heb ik ook met honderden onder het terras ja. Als het heeft geregend wil je niet weten wat hier rondkruipt. Trouwens, onder m'n terraszitten ook altijd padden, ook leuk

@Jenje, klinkt als wat we hier hanepoten noemen. Erg hardnekkig ja, bijna niet vanaf te komen zelfs.

@Marjolijn, tegen zo'n tuin kan ik ook niet op nee, super
ZAl binnenkort ook es effe foto's maken van hier


spelfout weggehaald...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-06-2006 11:10 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Komen ze aan die naam vanwege de vorm van het blad?


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 07-06-2006 11:11 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2006 11:10 schreef Jenje het volgende:
Komen ze aan die naam vanwege de vorm van het blad?


Geloof het wel ja..

Trouwens Jenje, jij lijkt me ook wel een type voor een treurwilg in de tuin, das überdoom tuinieren

[Dit bericht is gewijzigd door varanus op 07-06-2006 11:14]


spelfout weggehaald...


Marjolijn
Satyricon heerscht
Usericon van Marjolijn
Posted 07-06-2006 11:13 by Marjolijn Wijzig reactieProfiel van MarjolijnQuote dit bericht

Kun je die slakken niet gewoon tussen de maaier stoppen?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-06-2006 11:27 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2006 11:11 schreef varanus het volgende:
Geloof het wel ja..

Trouwens Jenje, jij lijkt me ook wel een type voor een treurwilg in de tuin, das überdoom tuinieren
Staat een mini versie van in de voortuin


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 07-06-2006 11:52 by Smoochy Wijzig reactieProfiel van SmoochyQuote dit bericht

In de tuin voor het huis staat een giga-spar handig kijken de mensen ook niet naar binnen.

Achtertuin heb ik gisteren het oude terras eruit gehaald, moet nog wachten op me grind dan gooi ik een nieuw terras erin met houtenflonder 3meterx3meter
BBQ erbij...


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 07-06-2006 12:00 by Murdering Monk Wijzig reactieProfiel van Murdering MonkQuote dit berichthttp://www.myspace.com/murdering_monk

Huh? Je had toch laatst je tuin al opnieuw aangelegd?


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 07-06-2006 12:21 by Smoochy Wijzig reactieProfiel van SmoochyQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2006 12:00 schreef Murdering Monk het volgende:
Huh? Je had toch laatst je tuin al opnieuw aangelegd?


Nee vorige keer dat we het over me tuin hadden had ik drainagebuis erin gelegd. En had ik verteld dat ik een nieuw terras had gekocht..


Minder blowen...hahahahaha


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 07-06-2006 12:37 by Murdering Monk Wijzig reactieProfiel van Murdering MonkQuote dit berichthttp://www.myspace.com/murdering_monk

hehe, al bezig :-p

Meende dat je toen al klaar was omdat je toen ook al giin bbqen, hehe


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 07-06-2006 12:39 by Smoochy Wijzig reactieProfiel van SmoochyQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2006 12:37 schreef Murdering Monk het volgende:
hehe, al bezig :-p

Meende dat je toen al klaar was omdat je toen ook al giin bbqen, hehe


Ja hebben we ook gedaan nog op het oude terras...maar was zo 1x te gebruiken geval...


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-06-2006 12:40 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Niemand die iets weet hoe ik dat woekerspul kan aanpakken? Kan het niet doodspuiten aangezien er andere planten tussenstaan


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 07-06-2006 12:40 by Smoochy Wijzig reactieProfiel van SmoochyQuote dit bericht

Bedoel je dat mierenkruid...gewoon weg trekken..en beetje voorzichtig zijn bij de planten..


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-06-2006 12:45 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Nee het is geen onkruid, is door de vorige bewoners geplant. Behoorlijk dikke wortels en behoorlijk stevig ook ..


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 07-06-2006 12:46 by Smoochy Wijzig reactieProfiel van SmoochyQuote dit bericht

Dan zou het er kunnen uitsteken met een smalle spade..


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-06-2006 12:48 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

zat ik ook aan te denken ... alles weer eens omspitten

Klote is dat ik er een laag cacaodoppen op heb liggen en ik die er dus eerst af mag scheppen ...

En ben ook bezig met alles binne te schilderen ...


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 07-06-2006 12:50 by Smoochy Wijzig reactieProfiel van SmoochyQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2006 12:48 schreef Jenje het volgende:
zat ik ook aan te denken ... alles weer eens omspitten

Klote is dat ik er een laag cacaodoppen op heb liggen en ik die er dus eerst af mag scheppen ...

En ben ook bezig met alles binne te schilderen ...


Die doppen kan je beter wegkrijgen met een gewone grashark..dat werkt beter dan spade aangezien je dan veel aarde meeneemt. Dan kan je die doppen apart houden, en weer gebruiken.


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-06-2006 12:53 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

jA ZO HEB IK ZE IDD OOK EROP GEKREGEN (kut capslock)

Nha ja, wordt weer ochtendje beunen ... klote zooi ...


Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen