IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : nieuwstopic deel veel Vorige pagina | Volgende pagina
mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 30-11-2006 21:59 by mental Profiel van mental



Fuck the world and fuck you


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 30-11-2006 22:01 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 30 november 2006 21:59 schreef mental het volgende:



Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 30-11-2006 23:22 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Bos kreeg felle kritiek van CDA, VVD, Partij voor de Vrijheid en SGP. Deze partijen vrezen dat ons land de deur openzet voor tal van asielzoekers.
Tering, hoe dom kun je zijn..



Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 30-11-2006 23:24 by Psychonaut Profiel van Psychonaut

Verdonk wijst generaal pardon af

Minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) is en blijft tegen een generaal pardon voor asielzoekers die voor april 2001 Nederland binnenkwamen. Dat maakte ze donderdagavond duidelijk in het spoeddebat met de Tweede Kamer, die in meerderheid aandringt op zo'n regeling.

,,Een demissionair kabinet zet geen nieuw beleid in, dus ook geen pardonregeling'', zei Verdonk. De VVD-minister zei het ,,ongebruikelijk en ongewenst'' te vinden dat de Kamer de politieke terughoudendheid van het demissionaire kabinet probeert te veranderen.

Sinds de Tweede Kamerverkiezingen van vorige week is er een meerderheid voor een pardonregeling. CDA, VVD, de Partij voor de Vrijheid en de SGP zijn tegen.

Verdonk noemde zo'n regeling donderdag ,,een premie'' op het niet meewerken aan asielprocedures. Ze vindt een generaal pardon ook onrechtvaardig tegenover de groep asielzoekers die wel meegewerkt hebben aan hun terugkeer.

De Kamer wil verder dat de overheid vooruitlopend op een pardon geen 'oude' asielzoekers meer uitzet. Verdonk wijst ook dat af.

,,Ik moet als minister de wet uitvoeren'', zei ze. Het aanhouden van zaken leidt volgens de bewindsvrouw tot overschrijding van termijnen. Ook vroeg Verdonk zich af hoe het mogelijk is geen onomkeerbare stappen te nemen ten aanzien van een groep waarvan niet is aan te geven hoe groot die is.

Een pardonregeling zal er ook toe leiden dat asielzoekers in ons land een nieuw verzoek indienen, aldus Verdonk. De overheid moet hen dan opvangen. Alleen al de kans op een pardonregeling zet mensensmokkelaars aan het werk, zei de minister verder.

Ze wees erop dat de voorgestelde regeling niet gericht is op een beperkte, afgebakende groep zoals de Kamermeerderheid stelt.

Oorspronkelijk ging het om 26.000 asielzoekers die onder de oude Vreemdelingenwet vielen. Volgens een berekening van Verdonk zou het voorstel echter kunnen gelden voor 225.000 asielzoekers.

,,Wat hier gebeurt, is mensen valse hoop geven'', oordeelde Verdonk.



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 01-12-2006 1:27 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 30 november 2006 23:22 schreef Judge M. het volgende:
Tering, hoe dom kun je zijn..


Bos? Waht's new...


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 01-12-2006 1:32 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 30 november 2006 23:24 schreef Psychonaut het volgende:
Verdonk wijst generaal pardon af

Minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) is en blijft tegen een generaal pardon voor asielzoekers die voor april 2001 Nederland binnenkwamen. Dat maakte ze donderdagavond duidelijk in het spoeddebat met de Tweede Kamer, die in meerderheid aandringt op zo'n regeling.

,,Een demissionair kabinet zet geen nieuw beleid in, dus ook geen pardonregeling'', zei Verdonk. De VVD-minister zei het ,,ongebruikelijk en ongewenst'' te vinden dat de Kamer de politieke terughoudendheid van het demissionaire kabinet probeert te veranderen.

Sinds de Tweede Kamerverkiezingen van vorige week is er een meerderheid voor een pardonregeling. CDA, VVD, de Partij voor de Vrijheid en de SGP zijn tegen.

Verdonk noemde zo'n regeling donderdag ,,een premie'' op het niet meewerken aan asielprocedures. Ze vindt een generaal pardon ook onrechtvaardig tegenover de groep asielzoekers die wel meegewerkt hebben aan hun terugkeer.

De Kamer wil verder dat de overheid vooruitlopend op een pardon geen 'oude' asielzoekers meer uitzet. Verdonk wijst ook dat af.

,,Ik moet als minister de wet uitvoeren'', zei ze. Het aanhouden van zaken leidt volgens de bewindsvrouw tot overschrijding van termijnen. Ook vroeg Verdonk zich af hoe het mogelijk is geen onomkeerbare stappen te nemen ten aanzien van een groep waarvan niet is aan te geven hoe groot die is.

Een pardonregeling zal er ook toe leiden dat asielzoekers in ons land een nieuw verzoek indienen, aldus Verdonk. De overheid moet hen dan opvangen. Alleen al de kans op een pardonregeling zet mensensmokkelaars aan het werk, zei de minister verder.

Ze wees erop dat de voorgestelde regeling niet gericht is op een beperkte, afgebakende groep zoals de Kamermeerderheid stelt.

Oorspronkelijk ging het om 26.000 asielzoekers die onder de oude Vreemdelingenwet vielen. Volgens een berekening van Verdonk zou het voorstel echter kunnen gelden voor 225.000 asielzoekers.

,,Wat hier gebeurt, is mensen valse hoop geven'', oordeelde Verdonk.




en terecht


Je moeder.


spectre
Usericon van spectre
Posted 01-12-2006 9:09 by spectre Profiel van spectre

75 tegen 74


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-12-2006 9:36 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 1 december 2006 9:09 schreef spectre het volgende:
75 tegen 74
geen duidelijke meerderheid dus


spectre
Usericon van spectre
Posted 01-12-2006 9:36 by spectre Profiel van spectre

Maar wel een meerderheid


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 01-12-2006 9:47 by Snaack Profiel van Snaack

En het gaat nog verder, uiteraard.

quote:
TK overweegt motie van wantrouwen Verdonk
Minister Rita Verdonk van Vreemdelingenzaken en Integratie weigert tegemoet te komen aan de wens van de nieuwe Tweede Kamer om voorlopig geen uitgeprocedeerde asielzoekers uit te zetten. De linkse partijen in de Kamer overwegen nu een motie van wantrouwen tegen haar in te dienen. Het zou de derde keer zijn dat dat gebeurt.

De partijen die voor het uitzettingsverbod stemden, vinden dat Verdonk het voorstel gewoon moet uitvoeren. "U heeft gewoon gehoor te geven aan wat de Kamer wil", zei GroenLinks-leider Femke Halsema.

Verdonk zegt dat ze de wil van de Kamer rustig kan negeren en dat kan ze formeel ook. De Kamer wil volgens haar met het voorstel immers nieuwe regels maken en dat hoort niet bij een demissionair kabinet. Een demissionair kabinet moet namelijk "terughoudend zijn in het maken van nieuw beleid".

Bovendien stemden maar 75 Kamerleden voor de maatregel en 74 tegen. De regering hoeft zich dus niets aan te trekken van de motie. Het enige 'wapen' dat de Kamer dan in handen heeft is het indienen van een motie van wantrouwen tegen Verdonk. Linkse partijen overwegen dat, omdat Verdonk zich niet laat temmen. De vraag is echter of dat wel nut heeft, omdat de kans groot is dat haar opvolger ook niet overstag zal gaan.

De rechtse partijen hebben felle kritiek geuit op de motie van PvdA-leider Wouter Bos. Zo stelt CDA-Kamerlid Wim van de Camp dat het niet meer gaat om '26.000 gezichten', maar om tussen de 31.600 en 38.000 mensen. Dat komt door geboorten en nareizende familieleden. Een zwak punt van Bos is dat hij geen idee heeft hoeveel asielzoekers onder zijn motie vallen.

Van de Camp noemde Bos "inhumaan", omdat hij valse verwachtingen zou wekken en niet eerlijk zou zijn tegen reeds uitgezette asielzoekers.

Bos noemde het generaal pardon een 'breekpunt' voor zijn partij. Balkenende had in de campagne beloofd dat "als het CDA de grootste wordt, er geen generaal pardon komt".

Het CDA is allerminst blij met deze crisis. Dat is immers de partij die het huidige kabinet steunt, maar ook deel zal uitmaken van een toekomstige regering met linkse partijen. Het CDA denkt na over een compromis. Dat is echter onbespreekbaar voor de VVD. Het is dan niet onmogelijk dat alle VVD-ministers af zullen treden.


Godsamme. Het compromiskabinet is nog niet eens geformeerd en het gekonkel begint al. Ik denk dat we in no time weer mogen gaan stemmen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-12-2006 9:47 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

zou mooi zijn ..


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 01-12-2006 9:51 by Snaack Profiel van Snaack

Ik hoop dat JP een beetje kloten heeft. Misschien kan hij wat van Rita lenen.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 01-12-2006 10:43 by Chelman Profiel van Chelman

Wat ik niet begrijp is dat de lnkse partijen een beleidswijziging doordrukken terwijl normaliter van een overgangskabinet verwacht wordt dat ze geen controversiele beleidswijzigingen doorvoeren totdat een nieuw kabinet gevormd is.

Dit is altijd zo geweest en vooral de linkse partijen drongen altijd erop aan. Nu dat het ze uitkomt drukken ze wel even een beleidswijziging door...


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 01-12-2006 11:11 by Jebes Profiel van Jebeshttp://jebes.hyves.nl/#

Ik snap het ook niet helemaal. Het lijkt me verstandiger als men zich eerst bezighoudt met het formeren van een nieuw kabinet en zich daarna met beleidsmatige kwesties gaat bezighouden.


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Stefan
Usericon van Stefan
Posted 01-12-2006 12:38 by Stefan Profiel van Stefan

quote:
Op 1 december 2006 10:43 schreef Chelman het volgende:
Wat ik niet begrijp is dat de lnkse partijen een beleidswijziging doordrukken terwijl normaliter van een overgangskabinet verwacht wordt dat ze geen controversiele beleidswijzigingen doorvoeren totdat een nieuw kabinet gevormd is.

Dit is altijd zo geweest en vooral de linkse partijen drongen altijd erop aan. Nu dat het ze uitkomt drukken ze wel even een beleidswijziging door...



En dat heeft het rompkabinet de afgelopen maanden niet gedaan?


Oh, sorry... Ik dacht dat je wél leuk was...


spectre
Usericon van spectre
Posted 01-12-2006 12:45 by spectre Profiel van spectre

Zoals wat dan?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Stefan
Usericon van Stefan
Posted 01-12-2006 12:48 by Stefan Profiel van Stefan

quote:
Op 1 december 2006 12:45 schreef spectre het volgende:
Zoals wat dan?


Kamer keurt omstreden agendapunten goed

Tijdens de laatste vergaderdag voor de verkiezingen heeft de Tweede Kamer bij enkele omstreden agendapunten de knoop doorgehakt.

Openbaar vervoer

Zo stemde de Kamer in met de liberalisering van het openbaar vervoer in de vier grote steden. Dit ondanks de protestacties van het personeel van bus, tram en metro. Op 15 november komt er een landelijke staking tegen het kabinetsplan.

Huurbeleid

Verder kreeg minister Winsemius van Volksgezondheid en Huisvesting groen licht om het huurbeleid vrij te geven. Door de huren vanaf volgend jaar te liberaliseren hoopt het kabinet dat er meer beweging in de woningmarkt komt.

Lastenverlichting

Als laatste keurde de Kamer de lastenverlichting goed. Hierdoor gaat de vennootschapsbelasting voor ondernemers volgend jaar omlaag en gaan de burgers minder belasting betalen. Met de lastenverlichting is een half miljard euro gemoeid.

http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/)/components/actueel/rtlnieuws/2006/11_november/01/binnenland/1101_0615_Kamer_jast_stukken_erdoorheen.xml



Oh, sorry... Ik dacht dat je wél leuk was...


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 01-12-2006 12:50 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Dat waren geen NIEUWE beleidspunten. Die plannen lagen er al lang. Daarbij wordt daar de kamer genoemd, en niet het kabinet.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Stefan
Usericon van Stefan
Posted 01-12-2006 13:01 by Stefan Profiel van Stefan

quote:
Op 1 december 2006 12:50 schreef ZelThoR het volgende:
Dat waren geen NIEUWE beleidspunten. Die plannen lagen er al lang. Daarbij wordt daar de kamer genoemd, en niet het kabinet.


Ik had het ook niet over NIEUWE beleidspunten, maar over controversiële beleidswijzigingen.

En als ik lees "Kamermeerderheid voor generaal pardon", lees ik niet dat het kabinet voor een generaal pardon is.

Bij beide keren is er dus sprake geweest van een kamermeerderheid. Maar omdat het deze keer uit linkse hoek komt, mag die groep daar blijkbaar op afgerekend worden en als het uit rechtse hoek komt niet?



Oh, sorry... Ik dacht dat je wél leuk was...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 01-12-2006 13:10 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

grote vriend stefan!!!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-12-2006 13:21 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Kameraad bedoel je


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 01-12-2006 13:25 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 1 december 2006 13:01 schreef Stefan het volgende:
Ik had het ook niet over NIEUWE beleidspunten, maar over controversiële beleidswijzigingen.

En als ik lees "Kamermeerderheid voor generaal pardon", lees ik niet dat het kabinet voor een generaal pardon is.

Bij beide keren is er dus sprake geweest van een kamermeerderheid. Maar omdat het deze keer uit linkse hoek komt, mag die groep daar blijkbaar op afgerekend worden en als het uit rechtse hoek komt niet?




De door jouw genoemde punten zijn geen beleidswijziging ze zijn een wetswijziging. Overgangsregeringen mogen best hun beleid wat al RUIM van te voren aangekondigd is door blijven voeren en zonodig de relevante wetten wijzigen. Liberalisering, huurbeleid en lastenverlichting zijn vier jaar lang het beleid geweest, het is dus geen 'achteraf' aanpassing.

Het is geen bedoeling om 'op laatste moment' verrassingsaanvallen uit te voeren die niet aangekondigd of niet in lijn met het gevoerde beleid zijn. Daar gaat het om en niet dat het kabinet niks meer zou mogen doen.

----
Anyway.

Ik vraag me af of deze motie uitgevoerd wordt. Een minister mag een motie dacht ik naast zich neerleggen wanneer er goede redenen zijn. Bijvoorbeeld risico op DUIZENDEN schadeclaims van mensen die WEL uitgezet zijn. Het scheppen van een beeld van onbetrouwbare overheid. Creëren van rechtsongelijkheid etc. etc. We zullen zien.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


spectre
Usericon van spectre
Posted 01-12-2006 13:26 by spectre Profiel van spectre

Het gaat er simpelweg om dat Rita nog snel zoveel mogelijk mensen eruit gooit voordat ze geen Minister meer is (gewoon uitvoeren van het Kabinetsbeleid), en dat je nu een linkse kamermeerderheid hebt door de verkiezingen.

Formeel gezien moet gewoon dit kabinetsbeleid doorgevoerd worden totdat er een nieuw kabinet is.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 01-12-2006 13:27 by Mikeee Profiel van Mikeee

quote:
Op 1 december 2006 9:47 schreef Jenje het volgende:
zou mooi zijn ..

Idd. Al denk dat we dan verder weg van huis zijn omdat de huidige centrum-kiezers dan helemáál naar de uiteinden opschuiven.



spectre
Usericon van spectre
Posted 01-12-2006 13:28 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 1 december 2006 13:27 schreef Mikeee het volgende:
Idd.
Zodirect is alleen nog maar een zetel voor Pechtold :p


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen