IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Auteur:
Topic : Honden, de enige legitieme viervoeters om thuis te houden. Vorige pagina | Volgende pagina
ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-12-2009 0:41 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

@ bovenstaande: hehe geen herinneringen zoals mensen

Zijn volgens mij genoeg honden geweest die uit respect hun baasje niet opeten, of die zelf langdurig niet eten door het verliezen van de baas.



'Stop met fokken bepaalde rashonden'

De Dierenbescherming vindt dat bepaalde hondenrassen zo ziek zijn dat zij niet meer zouden mogen bestaan. "Simpelweg omdat zij niet meer zijn te redden. Er moet paal en perk worden gesteld aan het fokken van rashonden. Met 40 procent van de Nederlandse rashonden is iets mis", stelt vandaag directeur Frank Dales van de dierenwelzijnsorganisatie.

Volgens hem is inteelt een groot probleem. De populaties zijn in Nederland te klein om mee te fokken. Tumoren, heup- of ademhalingsproblemen zijn het gevolg. Er bestaan rassen waarbij de pups alleen nog via een keizersnede kunnen worden geboren. Bij een populair ras als Cavalier King Charles Spaniels (bekend door Pim Fortuyn) heeft volgens de Dierenbescherming één op de acht hondjes een schedel die te klein is voor de hersenen.

"De pijn die de zieke dieren lijden, is ontoelaatbaar. Het uiterlijk wordt bovengesteld, waardoor de gezondheidstoestand er niet meer toe doet", aldus Dales. De directeur doet zijn uitspraken naar aanleiding van de documentaire Pedigree Dogs Exposed (Rashonden onder de loep), die vanavond op de zender Het Gesprek wordt uitgezonden. De documentaire veroorzaakte in Groot-Brittannië veel opschudding.




♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 18-12-2009 0:48 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Volledig mee eens.
Betekent dit dat je veiliger bent met een kruising?

[Dit bericht is gewijzigd door Dentz op 18-12-2009 0:49]


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-12-2009 0:52 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

zeker niet altijd, en 1 kruising ben je pas een enkele generatie verder. Maar duidelijk is dat kruisingen gemiddeld ouder worden.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 18-12-2009 1:13 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Op een gegeven moment is een ras kapot gefokt, zeker in een klein land als Nederland.

Nog even het gevaarte dat hier de boel teistert.

Brakke foto, maar ach.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 18-12-2009 15:39 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 18 december 2009 0:41 schreef ElitE het volgende:
@ bovenstaande: hehe geen herinneringen zoals mensen

Zijn volgens mij genoeg honden geweest die uit respect hun baasje niet opeten, of die zelf langdurig niet eten door het verliezen van de baas.



'Stop met fokken bepaalde rashonden'

De Dierenbescherming vindt dat bepaalde hondenrassen zo ziek zijn dat zij niet meer zouden mogen bestaan. "Simpelweg omdat zij niet meer zijn te redden. Er moet paal en perk worden gesteld aan het fokken van rashonden. Met 40 procent van de Nederlandse rashonden is iets mis", stelt vandaag directeur Frank Dales van de dierenwelzijnsorganisatie.

Volgens hem is inteelt een groot probleem. De populaties zijn in Nederland te klein om mee te fokken. Tumoren, heup- of ademhalingsproblemen zijn het gevolg. Er bestaan rassen waarbij de pups alleen nog via een keizersnede kunnen worden geboren. Bij een populair ras als Cavalier King Charles Spaniels (bekend door Pim Fortuyn) heeft volgens de Dierenbescherming één op de acht hondjes een schedel die te klein is voor de hersenen.

"De pijn die de zieke dieren lijden, is ontoelaatbaar. Het uiterlijk wordt bovengesteld, waardoor de gezondheidstoestand er niet meer toe doet", aldus Dales. De directeur doet zijn uitspraken naar aanleiding van de documentaire Pedigree Dogs Exposed (Rashonden onder de loep), die vanavond op de zender Het Gesprek wordt uitgezonden. De documentaire veroorzaakte in Groot-Brittannië veel opschudding.




Goeie zaak. Ik ken wel wat rashondexemplaren met allerlei gebreken door het doorfokken, geen doen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-12-2009 15:51 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Jep mee eens, als iemand zich een liefhebber van honden noemt, moet je wel tegen het door fokken zijn.


sneeuwwatje
Usericon van sneeuwwatje
Posted 18-12-2009 19:05 by sneeuwwatje Wijzig reactieProfiel van sneeuwwatjeQuote dit bericht

ben wel blij als er eens wat aan de doorfok gedaan wordt. En vooral de broodfokkers mogen wel eens in de gaten gehouden worden!
Zelf hebben mijn vriendin en ik twee sharpei's, ook uit de broodfok.
Allebei sharpeifever, oftewel soms in 1 keer zonder reden hoge koorts. Waarbij de organen in het lichaam langzaam kapot gaan. Eentje heeft het 35 keer in een jaar gehad. Ook net een knieoperatie gehad, omdat door het fokken en met de verkeerde lijnen de plek waar de knieschijf in ligt dus te vlak was. Dan krijg je dus dit soort dingen.





De andere is opgegroeid in een schuur, kreeg af en toe brokken en is vergroeid omdat ze alleen maar op het beton heeft gelegen in een kooitje!



maar ja, ze zijn lief en kan niet zonder ze








oooooh ja, niet gekocht hoor, allebei herplaatsers, oftewel, we hebben nog meer doggies die ergens zitten die geen plek hebben, dus wil je nog een hond en vind je het niet erg om een lege bankrekening te hebben haha maar wel veel liefde

[Dit bericht is gewijzigd door sneeuwwatje op 18-12-2009 19:06]


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 31-01-2010 20:53 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&videoid=44215931

K hoop dat er mensen zijn die hun hondje hierna laten castreren/steriliseren.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 31-01-2010 21:06 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Nee, dat doe ik niet.

Doorfokken blijft natuurlijk belachelijk.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 31-01-2010 21:11 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

mja t zijn ook de fokkers die het grote probleem zijn, en de baasjes die dat soort mislukte beesten met stamboom durven te kopen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 31-01-2010 21:15 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Exact, en aangezien ik een gezonde kruising heb.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 31-01-2010 21:19 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

idd, en als je dieren uit een lijn van werkhonden neemt zit je ook wel veilig. Mn herder had iig geen last van HD.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 31-01-2010 21:28 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Ik heb ook vaak de indruk dat mensen een kruising maar niks vinden en liever een rashond hebben. Want 'die zijn beter'.
Hoe dat ras ook al weer waar af en toe de ogen uitvallen? Leuke hé? Doorgefokte honden.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 31-01-2010 21:32 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

chihuahua? dat is echt de topper denkik, jammer dat ze zo duur zijn.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 31-01-2010 21:35 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Ook.

"Het ras Cavalier King Charles-spaniël kent grote problemen met de gezondheid, dit komt omdat er uit een kleine groep dieren is gefokt. Het ras heeft naast de normale gezondheidsproblemen als hart-, heup- en knieproblemen ook last van enkele problemen die iets minder gewoon zijn namelijk: droge ogen wat kan leiden tot blindheid en Episodic Falling wat erg veel lijkt op epilepsie, alleen blijft de hond volledig bij bewustzijn. Daarnaast is er ook een genetische probleem, dat ontstaan is doordat er uit een kleine groep dieren is gefokt, namelijk Syringomyelia: hierbij is het brein te groot voor de schedel en duwt het in de nek, wat kan resulteren in pijn. Geschat wordt dat tussen de 30% en 70% van alle cavaliers dit genetische probleem hebben maar bij enkele cavaliers resulteert dit in pijn en andere ongemakken (lucht krabben)."



Het is zo schattig, maar als je de waslijst van problemen leest moet je zo'n hond eigenlijk niet meer willen.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 31-01-2010 21:39 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

vandaar dat ze bij rijkere mensen terecht komen waardoor het weer een statussymbool wordt en juist mensen blind gaan fokken om ze goedkoper te krijgen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 31-01-2010 21:44 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Doe mij maar een kruising, het liefst een kruising van werkhonden.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-01-2010 22:06 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 31 januari 2010 21:39 schreef ElitE het volgende:
vandaar dat ze bij rijkere mensen terecht komen waardoor het weer een statussymbool wordt en juist mensen blind gaan fokken om ze goedkoper te krijgen.
Hmm, deze hondjes zie je anders veel bij het simpelere volk, zeker rond de Fortuyn tijd.

Al dat gefok blijft jammer ..


NotYourBitch
***
Usericon van NotYourBitch
Posted 02-02-2010 17:56 by NotYourBitch Wijzig reactieProfiel van NotYourBitchQuote dit bericht

quote:
Op 31 januari 2010 21:39 schreef ElitE het volgende:
vandaar dat ze bij rijkere mensen terecht komen waardoor het weer een statussymbool wordt en juist mensen blind gaan fokken om ze goedkoper te krijgen.

Zolang er genoeg mensen (zo dom) zijn die goedkope doorgefokte puppies kopen,zullen die fokkers ook doorblijven gaan.


=)


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 02-02-2010 18:05 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

beide moeten gewoon behoorlijk wat gas terug nemen, maar zoals in de docu te zien is is de rasstandaard nu de grootste bedreiging geweest voor de honden. De rasstandaard aanpassen zou het ook op kunnen lossen maar ze zijn te conservatief en te ziekelijk in hun hoofd.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Svartekunst
Usericon van Svartekunst
Posted 03-02-2010 9:10 by Svartekunst Wijzig reactieProfiel van SvartekunstQuote dit bericht

Eergisteren met de hond eens even een flink eind wezen lopen door een parkje in de buurt. Al ravottend in de sneeuw dus




















Silence
Usericon van Silence
Posted 03-02-2010 11:21 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Gaaf


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 03-02-2010 12:29 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Hond van mijn buren is gisteren flink gebeten door een herder. 500 euro kwijt bij de dierenarts en die kerel weigert dat te betalen.

Buurvrouw: nou dan bel ik de wouten wel. Die vent helemaal over de zeik.

Binnenkort zijn ruiten maar even eruit gooien, mooie mongool.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 03-02-2010 16:55 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

wie zn hond was los?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Ziona
Staaay brrrbrrrr!
Usericon van Ziona
Posted 07-04-2010 12:26 by Ziona Wijzig reactieProfiel van ZionaQuote dit berichthttp://www.myspace.com/kleines_rehlein

Hondje van mijn zus:



Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen