IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : kunst die je raakt Vorige pagina | Volgende pagina
Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 06-02-2002 22:12 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 6 februari 2002 21:10 schreef Lord Morgoth het volgende:
Ik zoek dat bovenstaande plaatje in dusdanige kwaliteit dat het fullcolour op A3 is uit te printen.


Moeilijk... alles op internet staat uiteraard op beeldschermresolutie.. 72 dpi..

Heb even gekeken.. dit is de 'beste' die ik zo kan vinden..

http://www.ombomb.org/gallery/dali/hires/temptation_of_st_anthony.jpg

Kom je toch al een eind mee..

976 x 748 pixels..

(sorry for the layout-fuck.. )

[Dit bericht is gemodereerd door Lord Morgoth op 06-02-2002 22:25]


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 06-02-2002 22:19 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian



hehehe..


Warheart
Usericon van Warheart
Posted 06-02-2002 22:23 by Warheart Profiel van Warheart

Dali vind ik inderdaad wel erg mooi. Zo ook het schilderij hierboven, erg mooi. Maar ik heb me nog niet echt erg verdiept in de kunst, maar dat komt nog wel, mijn kennis is dan ook ietwat beperkt op het moment. Daar zal wel verandering in komen, als ik het wat minder druk heb met zaken als school, in de zomervakantie bijvoorbeeld heb er genoeg tijd voor om me er wat verder in te verdiepen.


lord abortion
the finishing touch
Usericon van lord abortion
Posted 06-02-2002 22:24 by lord abortion Profiel van lord abortion

mmwaahahaha, zalk even het origineel derbij zetten; zoek de fout




As the light falls and darkness paints the sky in black, a cold Moon shines and the red somber eyes awake, the forest whispers...


lord abortion
the finishing touch
Usericon van lord abortion
Posted 06-02-2002 22:28 by lord abortion Profiel van lord abortion

quote:
Op 6 februari 2002 22:23 schreef Warheart het volgende:
Dali vind ik inderdaad wel erg mooi. Zo ook het schilderij hierboven, erg mooi. Maar ik heb me nog niet echt erg verdiept in de kunst, maar dat komt nog wel, mijn kennis is dan ook ietwat beperkt op het moment. Daar zal wel verandering in komen, als ik het wat minder druk heb met zaken als school, in de zomervakantie bijvoorbeeld heb er genoeg tijd voor om me er wat verder in te verdiepen.

je moet geen kennis hebben om van kunst te kunnen genieten, je moet het beleven en dat is het enigste wat je moet doen, je moet er je eigen gedachten naast plaatsen, pas dan is een tekening, schilderij of wat dan ook echt iets van betekening voor jouw. neem nu de Mona Lisa, daar maakt men zoveel ophef over en dit alleen maar voor een schilderij van 30cm op 30 (heb het niet afgemeten) en ik snap echt niet waarom, ik zie er niks verbasends in, behalve dan de lach.


As the light falls and darkness paints the sky in black, a cold Moon shines and the red somber eyes awake, the forest whispers...


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 06-02-2002 22:34 by mörke Profiel van mörkehttp://www.nattekrant.net/~mark

Ach nee man. Giger doet een truukje.
Picasso, da's pas echte kunst. Of de ouwere Mondriaans. (dus niet die blokkies)

Ik kan echt niet warm of koud worden van royo. dali sux bigtime, is wat je zegt de dimmu borgir op kunstgebied.

Maarrr.. wel eindelijk weer eens een interesting topic!


Dit slaat nergens op.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 06-02-2002 22:36 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 6 februari 2002 22:34 schreef mörke het volgende:
Ach nee man. Giger doet een truukje.
Picasso, da's pas echte kunst. Of de ouwere Mondriaans. (dus niet die blokkies)

Ik kan echt niet warm of koud worden van royo. dali sux bigtime, is wat je zegt de dimmu borgir op kunstgebied.

Maarrr.. wel eindelijk weer eens een interesting topic!


Oude mondriaans?? Hmm.. ook fan van Kazinsky? (de abstracte werken) ? Hangt nu bij ons op de plee in iets groter dan a3 formaat..


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 06-02-2002 22:38 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Royo, tja, lekkere wijven. Maar de symboliek vind ik behoorlijk plat (en dan doel ik niet op het naakt, gewoon, beetje simpele thematiek allemaal). Ik ben ook niet echt visueel ingesteld/heb er weinig sjoege van... hmmm wat vind ik mooi. Theodor Kittelsen vind ik mooi, maar ja, welke black metal fan vindt dat niet?

Wat van die ouwe schilderijen uit de Romantiek vind ik mooi. Hmmm ik kan weinig zinnigs bedenken eigenlijk, daarvoor weet ik er te weinig van af.


Voice_of_thunder
Usericon van Voice_of_thunder
Posted 06-02-2002 22:40 by Voice_of_thunder Profiel van Voice_of_thunder

Ik heb een keer een mooie tekening van een jongen gekregen, dat is nou kunst die mij raakt.


Warheart
Usericon van Warheart
Posted 06-02-2002 22:40 by Warheart Profiel van Warheart

quote:
Op 6 februari 2002 22:28 schreef lord abortion het volgende:
je moet geen kennis hebben om van kunst te kunnen genieten, je moet het beleven en dat is het enigste wat je moet doen, je moet er je eigen gedachten naast plaatsen, pas dan is een tekening, schilderij of wat dan ook echt iets van betekening voor jouw

Dat weet ik, maar ik heb gewoon nog te weinig gezien, gewoon erg weinig naar de dingen gekeken, dat moet ik juist eens gaan doen. Wel schiet me nog te binnen dat ik naar een tentoonstelling van Bosch ben geweest, een tijdje terug, waar rasputin geloof ik ook ergens al over sprak. Bosch vind ik vaak ook erg mooi trouwens. Maar ik bedoelde dus dat ik gewoon maar eens meer dingen moet gaan opzoeken en bekijken. Er zijn vast wel een paar sites op het net waar ik wel wat zal vinden, iemand misschien tips?

[Dit bericht is gewijzigd door Warheart op 06-02-2002 22:41]


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 06-02-2002 22:44 by mörke Profiel van mörkehttp://www.nattekrant.net/~mark

quote:
Op 6 februari 2002 22:38 schreef Dwaallicht het volgende:
Royo, tja, lekkere wijven. Maar de symboliek vind ik behoorlijk plat (en dan doel ik niet op het naakt, gewoon, beetje simpele thematiek allemaal). Ik ben ook niet echt visueel ingesteld/heb er weinig sjoege van... hmmm wat vind ik mooi. Theodor Kittelsen vind ik mooi, maar ja, welke black metal fan vindt dat niet?

Wat van die ouwe schilderijen uit de Romantiek vind ik mooi. Hmmm ik kan weinig zinnigs bedenken eigenlijk, daarvoor weet ik er te weinig van af.


Johannes Koekoek, en hoe heet die kerel nu ook weer.... Caspar david Friedrich... Lekker vet!

Oja, en als je naar een schilderij kijkt moet je er (naar mijn idee) alleen maar je eigen mening op loslaten, en niet van "wat de rest cool vindt vind ik ook cool".

Dat lijkt me niet zo moeilijk, aangezien de meesten hier naar metal luisteren, en er op muzikaal gebied toch al aan gewend zijn 'loners' te zijn.


Dit slaat nergens op.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 06-02-2002 22:49 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 6 februari 2002 22:44 schreef mörke het volgende:
Oja, en als je naar een schilderij kijkt moet je er (naar mijn idee) alleen maar je eigen mening op loslaten, en niet van "wat de rest cool vindt vind ik ook cool".

Dat lijkt me niet zo moeilijk, aangezien de meesten hier naar metal luisteren, en er op muzikaal gebied toch al aan gewend zijn 'loners' te zijn.



Tuurlijk... met 'ik weet er niet genoeg van' bedoel ik dan ook dat ik niet genoeg werk heb gezien om een goed referentiekader te kunnen vormen, EN dat ik er eigenlijk niet lang genoeg over heb nagedacht om een fatsoenlijk oordeel te geven.


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 06-02-2002 22:49 by Snagger Profiel van Snagger

Escher (Of is het nou Esscher ? ); ben ooit (met papa & broeder) naar een tentoonstelling van Es(s)cher geweest, als klein ventje zijnde, maar zelfs toen fascineerde dat werk mij mateloos ! Écht zo geniaal!

Ook die fantasy stijl vind ik wel leuk, welke artiest maakt niet zo veel uit... in de large (nu-metal merchandise) staat een erg mooie poster genaamd 'The farthest shore' (Als mijn geheugen de naam goed herrinnerd trouwes) erg mooi!



Ik, Wil Schuurman


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 06-02-2002 22:49 by mörke Profiel van mörkehttp://www.nattekrant.net/~mark

Even een 'on-topic feit':

Het schijnt dat er in de middeleeuwen, ten tijde van Hieronymus Bosch een bepalde schimmel voorkwam in graan dat opgeslagen lag voor langere tijd.
Dit werd 'Moederkoren' genoemd.
Dit graan werd niet merkbaar aangetast qua smaak en geur, maar had het neven-effect dat de broden die er van gebakken werden een dusdanige hoeveelheid toxinen bevatten, dat de eter hiervan de ervaringen beleefde die tegenwoordig in LSD moeten worden gezocht.

Het schijnt ook zo te zijn geweest, dat mijnheer Bosch een fervente fan van dit 'Moederkoren' was....

Dit verklaart naar mijn idee veel van de absoluut NIET christelijke en middeleeuwse voorstellingen op zijn panelen/doeken.

Ik zeg:


Dit slaat nergens op.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 06-02-2002 22:53 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 6 februari 2002 22:49 schreef mörke het volgende:
Ik zeg:


Ik doe met je mee! heersend verhaal. Zouden er meer van die brood-LSD addicts zijn?


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 06-02-2002 22:54 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 6 februari 2002 22:38 schreef Dwaallicht het volgende:


Wat van die ouwe schilderijen uit de Romantiek vind ik mooi. Hmmm ik kan weinig zinnigs bedenken eigenlijk, daarvoor weet ik er te weinig van af.


Romantiek heeft inderdaad wel een aantal zeer mooie schilderijen voortgebracht..

Delacroix bijvoorbeeld:


Waarschijnlijk de bekendste:




Ik zoek nog een mooiere.. maar kan hem niet vinden... de naam is 'arabische fantasie' (vertaald) ..


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 06-02-2002 22:55 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

D'r is zo'n schilderij met een enorme partij Valkyries erop, en op de achtergrond Thor die met z'n hamer zwaait... die is COOL. Staat ook op de hoes van 'Blood, Fire, Death' van Bathory. Maar eh, ik zou niet weten hoe het ding heet of van wie het is.


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 06-02-2002 22:59 by mörke Profiel van mörkehttp://www.nattekrant.net/~mark

Romantiek basisthema: De mens is klein in vergelijking met de onmetelijke krachten van de natuur.

Romantiek is ook één van de eerste stromingen waarin een bijna volledig abstract schilderij als echte kunst werd geaccepteerd.

(Al moet ik zeggen dat Titiaan er ook wa van kon... GodvereDOMME wat kan die gozer schilderen!)



Dit slaat nergens op.


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 06-02-2002 23:00 by Vargen666 Profiel van Vargen666http://www.facebook.com/ultravargen

quote:
Op 6 februari 2002 22:55 schreef Dwaallicht het volgende:
D'r is zo'n schilderij met een enorme partij Valkyries erop, en op de achtergrond Thor die met z'n hamer zwaait... die is COOL. Staat ook op de hoes van 'Blood, Fire, Death' van Bathory. Maar eh, ik zou niet weten hoe het ding heet of van wie het is.
Die is volgens mij door Kristian Wåhlin gemaakt. Dezelfde gast die voor Dissection, Dark Funeral, Tiamat, Nifelheim etc werkte.



Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 06-02-2002 23:01 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

NOG EEN LITHO VAN DELACROIX:



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 06-02-2002 23:07 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 6 februari 2002 23:00 schreef Vargen666 het volgende:
Die is volgens mij door Kristian Wåhlin gemaakt. Dezelfde gast die voor Dissection, Dark Funeral, Tiamat, Nifelheim etc werkte.


Nope, het is een eeuwenoud schilderij.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 06-02-2002 23:08 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 6 februari 2002 22:55 schreef Dwaallicht het volgende:
D'r is zo'n schilderij met een enorme partij Valkyries erop, en op de achtergrond Thor die met z'n hamer zwaait... die is COOL. Staat ook op de hoes van 'Blood, Fire, Death' van Bathory. Maar eh, ik zou niet weten hoe het ding heet of van wie het is.




Die is zeer gaaf ja... zal eens uitzoeken van wie hij is...


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 06-02-2002 23:09 by mörke Profiel van mörkehttp://www.nattekrant.net/~mark








Oooh aah lekker vet!

edit: dit is dus Titiaan, en het is wel jammer dat je het hier niet goed kan zien, maar de kracht van zijn schilderijen ligt ook heel erg in de manier waarop hij zijn kwast hanteert. 'De roof van Europa' is daar ook een erg goed voorbeeld van.

[Dit bericht is gewijzigd door mörke op 07-02-2002 14:25]


Dit slaat nergens op.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 06-02-2002 23:20 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 6 februari 2002 23:07 schreef Dwaallicht het volgende:
Nope, het is een eeuwenoud schilderij.


Inderdaad...

19e eeuws.. door Peter Nicolai Arbo

'Toevallig' ook nog eens een NOORSE schilder..

Hier nog een werk van hem:



mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 06-02-2002 23:24 by mörke Profiel van mörkehttp://www.nattekrant.net/~mark

Bathory = True®
Dus dan kan je het ook niet maken GEEN Noorse schilder te nemen


Dit slaat nergens op.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen