IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : kunst die je raakt Vorige pagina | Volgende pagina
Nix
Usericon van Nix
Posted 08-04-2005 16:19 by Nix Profiel van Nix

quote:
Op 8 april 2005 10:23 schreef Inferno het volgende:
Conceptuele Kunst is grappig man. Het lauwe kutkunst op zijn best. Maar opzich niet echt de naam kunst waard. Kon er wel om lachen tho.

Wat wel vet blijf is Pop-Art. Lekker makkelijk herkenbaar.

Andy Warhol




quote:
Op 10 maart 2005 22:31 schreef Nix het volgende:










I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Nix
Usericon van Nix
Posted 08-04-2005 16:21 by Nix Profiel van Nix

quote:
Op 8 april 2005 8:56 schreef Jenje het volgende:

Maar waar ik Heiden ook gelijk in moet geven is dat er erg veel mensen zijn die kunstzinnig lopen te doen om zelf als interessant over te komen. En dat mensen die geen interesse in kunst hebben als dom afschilderen, beetje sneu aangezien ze daarmee enorm door de mand vallen wat betreft het zogenaamd kunstzinnig doen. Immers daar mee willen ze toch laten zien dat ze over combinaties van primaire kleuren en vormen (wat imho toch de basis van kunst(zinnigheid) is) verder nadenken dan mensen die er geen interesse in hebben, maar over reacties en meningen van mensen zijn ze dan weer zo platvloers als een Tuindorper.






Het lijken zowaar metalheads...


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


PHeMoX
Somewhere up there..
Usericon van PHeMoX
Posted 09-04-2005 22:27 by PHeMoX Profiel van PHeMoXhttp://www.freewebs.com/phemox/index.htm

quote:
Op 7 april 2005 1:08 schreef aerodis het volgende:
argh. Het is een knap gemaakte tekening, maar dat maakt iets nog geen 'kunst'.

Zoals al gezegd, is 'kunst' iets dat je persoonlijk defineert, maar om gewoonweg te gaan roepen : 'het is geen kunst' vind ik wel erg simpel.... En wat je zegt klopt opzich wel hoor, een knap gemaakte tekening maakt nog geen kunst, maar dit hangt ook weer van zeer veel zaken af.. Een knap gemaakte tekening met balpen, zal waarschijnlijk niet snel kunst worden genoemd... Tenzij je bijvoorbeeld graffiti-achtige tekeningen kunst vind, etc. etc.


Another Day, Another Way ....


A.
Twenty Four Hours
Usericon van A.
Posted 09-04-2005 22:37 by A. Profiel van A.



Welcome to the Atrocity Exhibition


PHeMoX
Somewhere up there..
Usericon van PHeMoX
Posted 09-04-2005 22:43 by PHeMoX Profiel van PHeMoXhttp://www.freewebs.com/phemox/index.htm

quote:
Op 9 april 2005 22:37 schreef A. het volgende:



Dit is bijvoorbeeld ZEKER wel kunst gnahahaha....


Another Day, Another Way ....


chucknorris
Black metal ist lief!
Usericon van chucknorris
Posted 11-04-2005 13:03 by chucknorris Profiel van chucknorris

quote:
Op 8 april 2005 10:23 schreef Inferno het volgende:
Conceptuele Kunst is grappig man. Het lauwe kutkunst op zijn best. Maar opzich niet echt de naam kunst waard. Kon er wel om lachen tho.

Wat wel vet blijf is Pop-Art. Lekker makkelijk herkenbaar.

Andy Warhol


Ik lach mij ook kapot om genoeg spul.. Alleen de naam kunst is een beetje geassraped.. Wat voor mij echte kunst is komt veel minder tot zijn recht..

Vooral als ik naar de lochemse kunstroute kijk (plaatselijke "kunstenaartjes" ) zie ik dat deze noemer VEEEEEEEEEL te snel gebruikt word...


Metalboeren zijn kankerlelijk!


spectre
Usericon van spectre
Posted 11-04-2005 13:05 by spectre Profiel van spectre

hahaha die naam


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Wolveken
Usericon van Wolveken
Posted 11-04-2005 13:15 by Wolveken Profiel van Wolveken

quote:
Op 8 april 2005 8:32 schreef M. het volgende:
Ben je nou echt zo'n fantasieloze zak patat dat dit het enige is waarmee je op de proppen kunt komen als het over kunst gaat? Ga eens naar het Kröller-Müller of zo...

'Kunst' is een moeilijk in te kaderen begrip en er speelt daarbij zeker een mate van subjectiviteit mee, maar veel minder dan je denkt. Een prachtige, vakkundig gemaakte tekening met veel vakmanschap is niet kunst omdat het knap is... in dat geval zou een perfect gemetselde muur ook kunst zijn, of een extreem glad gestucd plafond. En dat is het niet.



Wat een verschikkelijke bull-shit zeg. Dan is een Van Eyck, Bosch of Memling ook geen kunst.

Puur elitarisme is DE ziekte onder al die zelfvermaarde kunstenaars en ditto aanhangers.


'Sex can be very stressful for men. You judge us on technique, sensitivity, stamina...we're just happy if you're naked...half naked...one breast'


slome
Usericon van slome
Posted 19-04-2005 20:22 by slome Profiel van slome

Over de discussie: wat wel 'kunst' genoemd mag worden en wat niet, ga ik mijn energie niet aan verspillen. Maar wat me wel raakt zijn de landschappen van Bob Ross. Ik vind ze prachtig
Vooral kunstig dat die man zijn schilderijen eventjes in een uurtje kon maken, dat doe ik hem niet na.





MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 19-04-2005 20:40 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 19 april 2005 20:22 schreef slome het volgende:
Over de discussie: wat wel 'kunst' genoemd mag worden en wat niet, ga ik mijn energie niet aan verspillen. Maar wat me wel raakt zijn de landschappen van Bob Ross. Ik vind ze prachtig
Vooral kunstig dat die man zijn schilderijen eventjes in een uurtje kon maken, dat doe ik hem niet na.







Oeh ja dat is mooi inderdaad, maar had het liever nog iets meer met grijstinten gezien

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 19-04-2005 20:43]


slome
Usericon van slome
Posted 19-04-2005 20:47 by slome Profiel van slome

quote:
Op 19 april 2005 20:40 schreef MindlessMayo het volgende:
Oeh ja dat is mooi inderdaad, maar had het liever nog iets meer met grijstinten gezien


Ah, dat is pech voor jou. De meeste andere schilderijen zijn nog wat kleurrijker


Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 19-04-2005 22:42 by Brujo Profiel van Brujo

quote:
Op 19 april 2005 20:22 schreef slome het volgende:
Over de discussie: wat wel 'kunst' genoemd mag worden en wat niet, ga ik mijn energie niet aan verspillen. Maar wat me wel raakt zijn de landschappen van Bob Ross. Ik vind ze prachtig
Vooral kunstig dat die man zijn schilderijen eventjes in een uurtje kon maken, dat doe ik hem niet na.






hahaha, pas nog een bob-ross feest gehad, maar dan meer omdat hij zo enorm fout is. "and a lonely little tree around here..."(mier-zoete zwijmelplaatjes als je 't mij vraagt)


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 19-04-2005 22:48 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 8 april 2005 16:21 schreef Nix het volgende:
Het lijken zowaar metalheads...
Metalheads zijn dan ook gay.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 20-04-2005 13:31 by windkracht10 Profiel van windkracht10

quote:
Op 19 april 2005 20:22 schreef slome het volgende:
Over de discussie: wat wel 'kunst' genoemd mag worden en wat niet, ga ik mijn energie niet aan verspillen. Maar wat me wel raakt zijn de landschappen van Bob Ross. Ik vind ze prachtig
Vooral kunstig dat die man zijn schilderijen eventjes in een uurtje kon maken, dat doe ik hem niet na.






Jezus hoe kitcherig


mvg wk10


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 20-04-2005 13:51 by Leviathanica Profiel van Leviathanicahttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

Het is idd wel kitcherig, maar toch ook wel mooi.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


slome
Usericon van slome
Posted 20-04-2005 20:33 by slome Profiel van slome

quote:
Op 20 april 2005 13:31 schreef windkracht10 het volgende:
Jezus hoe kitcherig


Goed, verlicht me maar. Wat is volgens jou wel mooi? En kom niet met: "In ieder geval niet Bob Ross". Geef maar een voorbeeld van wat jij echte kunst vind.


WMP
Usericon van WMP
Posted 20-04-2005 20:46 by WMP Profiel van WMP

Is dit kunst? I don't care. Het boeit me geen reet of dit volgens de 'kenners' nou kunst is of niet. Feit is dat het me wat doet:



Zoals alle schetsen, tekeningen, schilderijen enzovoorts van Clive Barker.


slome
Usericon van slome
Posted 20-04-2005 20:58 by slome Profiel van slome

quote:
Op 20 april 2005 20:46 schreef WMP het volgende:
Is dit kunst? I don't care. Het boeit me geen reet of dit volgens de 'kenners' nou kunst is of niet. Feit is dat het me wat doet:



Zoals alle schetsen, tekeningen, schilderijen enzovoorts van Clive Barker.


Het heeft wel wat.


soepkoeltoer
Fashion Police
Usericon van soepkoeltoer
Posted 20-04-2005 22:26 by soepkoeltoer Profiel van soepkoeltoer

Wat mij de laatste tijk raakt is de shit van Matthew Barney, waaronder ook zijn Cremaster meesterwerk.

Check die site: http://www.cremaster.net/#finalState


Nix
Usericon van Nix
Posted 20-04-2005 22:28 by Nix Profiel van Nix

quote:
Op 19 april 2005 22:48 schreef Misanthrope het volgende:
Metalheads zijn dan ook gay.



Precies.



Ben je mijn posts aan het stalken?


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 21-04-2005 11:52 by windkracht10 Profiel van windkracht10

quote:
Op 20 april 2005 20:33 schreef slome het volgende:
Goed, verlicht me maar. Wat is volgens jou wel mooi? En kom niet met: "In ieder geval niet Bob Ross". Geef maar een voorbeeld van wat jij echte kunst vind.

Bajaa, verlichten. Ieder zijn smaak zeker. Ik vind vooral dat paars kleurgebruik enorm lelijk.
Dit vind ik dan weer wel mooi, maar of het nu kunst is?


mvg wk10


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 23-04-2005 21:45 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 12 maart 2005 20:32 schreef JVV het volgende:
Dank je!
www.jeroenvanvalkenburg.exto.nl
www.jeroenvanvalkenburg.artolive.nl




Heey, ik dacht al je schilderijen ergens van te herkennen op de EFF. Maarre mooi werk hoor, heb drie mini poster gevalletjes van je gekocht


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 23-04-2005 21:58 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

sommige dingen van Dali vind ik wel erg mooi. Je kan er lang naar kijken en steeds weer nieuwe dingen ontdekken.



dingen van esher vind ik ook wel mooi.



maar zoals de blauwebomen van de post van hierboven vind ik ook wel mooi. het straalt wel een bepaalde rust uit. Maar ik ben niet echt een kunstliefhebber.

[Dit bericht is gewijzigd door Cadaveria op 23-04-2005 21:59]


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 24-04-2005 1:04 by Beli Mawr (Moderator) Profiel van Beli Mawrhttp://www30.brinkster.com/belimawr

Esher heerscht





Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


slome
Usericon van slome
Posted 24-04-2005 2:53 by slome Profiel van slome

quote:
Op 21 april 2005 11:52 schreef windkracht10 het volgende:
Bajaa, verlichten. Ieder zijn smaak zeker. Ik vind vooral dat paars kleurgebruik enorm lelijk.
Dit vind ik dan weer wel mooi, maar of het nu kunst is?



Eerlijk gezegd vind ik dit maar weinig aan, een computertekening van een Coulancant (Zo schrijf je dat toch?). Ik zie liever een werkje van verf of koolstof.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen