IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : kunst die je raakt Vorige pagina | Volgende pagina
Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 14-01-2006 7:52 by Slechtheid Profiel van Slechtheid



Jeff Soto.


SoM
Usericon van SoM
Posted 14-01-2006 12:01 by SoM Profiel van SoM

Ha, copycat


"My greatest fantasy involves you, some sausages down your pants, and pack of starving Rotweilers." - Duckman


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 19-01-2006 3:31 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/


"Rond 1900 schilderde de kunstenaar Louis Wain deze vier katten, steeds woester naarmate zijn schizofrenie vorderde."



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Cpt.Chaos
No antivenom available...
Usericon van Cpt.Chaos
Posted 19-01-2006 8:37 by Cpt.Chaos Profiel van Cpt.Chaoshttp://www.chaos.antisociaal.nl

inderdaad gaaf om te zien hoe zo iets je werk enorm kan beinvloeden.

mijn opvatting is ook dat de beste kunstenaars toch ergens een steekje los hebben of gewoon een kutleven leiden/lijden... maar ja dat is natuurlijk weer best riskant om te zeggen

kunst die mij raakt is bijvoorbeeld werken van pieter bruegel den oude. En nee daar plaats ik geen pic van want dat zou zijn werk ten onrechte doen. Dat moet je in het echt zien in het boijman van beuningen hangt 1 schilderij van hem en als je daar eens goed naar kijkt en ook nog eens zijn achtergrond kent weet je wel wat ik bedoel. en dat raakt mij dus echt(zijn werk is zo ongeveer over de hele werled verspreid...).

Ik moet toch eens wat meer gaan reizen


if testing is the art of finding bugs, programming must be the art of inserting them


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 19-01-2006 9:56 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Nou, 'raken' doet het mij niet maar ik vind het wel erg tof en mooi, Gustave Dore:













Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


skitzoid kitten
Usericon van skitzoid kitten
Posted 23-01-2006 12:45 by skitzoid kitten Profiel van skitzoid kitten

vind dit heel mooi, maar geen idee waarvan het is:







FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 23-01-2006 14:23 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

Nou die bovenste is duidelijk van een paard die een pauw kapot stampt en z'n baasje probeert em te bedaren.

Maar wel mooi ja


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 23-01-2006 14:26 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Ik vind dat ding wat vlak bij Station Arnhem hangt wel gaaf

Men neme een pot verf en kwakt die keihard tegen het doek aan. Voila!


oscura
Usericon van oscura
Posted 23-01-2006 14:50 by oscura Profiel van oscura

quote:
Op 19 januari 2006 9:56 schreef kwelgeest het volgende:
Nou, 'raken' doet het mij niet maar ik vind het wel erg tof en mooi, Gustave Dore:














zekers!!!!


carcasstrid


Daops
Usericon van Daops
Posted 23-01-2006 15:09 by Daops Profiel van Daops

Jeroen Bosch, rechter paneel van De Tuin Der Lusten: De Hel (om maar metal verantwoord te blijven ). Blijft me boeien, door alle details, de stijl en zn rijke fantasie. Daarbij het feit dat het werk 500 jaar oud is, ver zn tijd vooruit.



www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 23-01-2006 15:10 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 19 januari 2006 3:31 schreef ElitE het volgende:

"Rond 1900 schilderde de kunstenaar Louis Wain deze vier katten, steeds woester naarmate zijn schizofrenie vorderde."




Bizar, hehe.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 23-01-2006 15:15 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 23 januari 2006 14:26 schreef Burzum het volgende:
Ik vind dat ding wat vlak bij Station Arnhem hangt wel gaaf

Men neme een pot verf en kwakt die keihard tegen het doek aan. Voila!


hehe juist!


Je moeder.


soepkoeltoer
Fashion Police
Usericon van soepkoeltoer
Posted 23-01-2006 16:22 by soepkoeltoer Profiel van soepkoeltoer

quote:
Op 23 januari 2006 15:09 schreef Daops het volgende:
Jeroen Bosch, rechter paneel van De Tuin Der Lusten: De Hel (om maar metal verantwoord te blijven ). Blijft me boeien, door alle details, de stijl en zn rijke fantasie. Daarbij het feit dat het werk 500 jaar oud is, ver zn tijd vooruit.





Ach, waarom niet? Al die pestepidemieën waren gewoon voor hem en zijn tijdgenoten een inspiratie geweest. Niks te maken met het vooruit te zijn.


Daops
Usericon van Daops
Posted 23-01-2006 23:09 by Daops Profiel van Daops

quote:
Op 23 januari 2006 16:22 schreef soepkoeltoer het volgende:
Ach, waarom niet? Al die pestepidemieën waren gewoon voor hem en zijn tijdgenoten een inspiratie geweest. Niks te maken met het vooruit te zijn.
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Inderdaad, de pest was in die tijd natuurlijk voor velen een inspiratiebron omdat ie zo vernietigend aanwezig was. Ik doel meer op de bijna surrealistische stijl, die totaal afwijkt van zn tijdgenoten. En nu nog navolging vind. Ik denk bijvoorbeeld aan de animaties van Terry Gilliam (vooral zn Monty Python werk) en tal van fantasy-kunstenaars waar je toch duidelijk raakvlakken mee ziet.

Maar goed, daar ging het niet om. Ik vind het drieluik gewoon een boeiend werk.


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


soepkoeltoer
Fashion Police
Usericon van soepkoeltoer
Posted 23-01-2006 23:16 by soepkoeltoer Profiel van soepkoeltoer

Het is ook een bijzonder werk. Wel eens in het echt bekeken? Dan is het pas overweldigend.
Het is maar net hoe je het bekijkt. Je zou kunnen zeggen dat Bosch een voorloper ergens van is geweest, maar hij was zeker niet de enige die zulke tafarelen heeft weergegeven en ja ook in zijn tijd niet.


Daops
Usericon van Daops
Posted 23-01-2006 23:40 by Daops Profiel van Daops

Nee, nooit in het echt gezien. Waar hangt het eigenlijk? Lijkt me zeker tof eens te bekijken.



www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


soepkoeltoer
Fashion Police
Usericon van soepkoeltoer
Posted 23-01-2006 23:53 by soepkoeltoer Profiel van soepkoeltoer

Dat weet ik zo niet uit mijn hoofd. Zijn werk is helaas overal in de wereld verspreid. Ik was zo gelukkig geweest om zijn tentoonstelling in Rotterdam te beschouwen waar ze de belangrijkste werken bijeen hebben gevoegd.
Fuck it, nou ben ik benieuwd waar ie hangt.


soepkoeltoer
Fashion Police
Usericon van soepkoeltoer
Posted 23-01-2006 23:54 by soepkoeltoer Profiel van soepkoeltoer

Zoals ik al dacht , Prado in Madrid.


Nix
Usericon van Nix
Posted 23-01-2006 23:58 by Nix Profiel van Nix

quote:
Op 23 januari 2006 23:54 schreef soepkoeltoer het volgende:
Zoals ik al dacht , Prado in Madrid.



Mag ik vragen wat voor studie je doet/hebt gedaan?


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Nix
Usericon van Nix
Posted 23-01-2006 23:59 by Nix Profiel van Nix

Zo ja, bij deze.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Daops
Usericon van Daops
Posted 24-01-2006 0:06 by Daops Profiel van Daops

quote:
Op 23 januari 2006 23:54 schreef soepkoeltoer het volgende:
Zoals ik al dacht , Prado in Madrid.
Da's best ver fietsen, toch?

[Dit bericht is gewijzigd door Daops op 24-01-2006 0:08]


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


soepkoeltoer
Fashion Police
Usericon van soepkoeltoer
Posted 24-01-2006 13:12 by soepkoeltoer Profiel van soepkoeltoer

quote:
Op 23 januari 2006 23:58 schreef Nix het volgende:
Mag ik vragen wat voor studie je doet/hebt gedaan?


Aber natürlich. Ik doe 'docent beeldend', op de kunstacademie.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 24-01-2006 13:37 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 23 januari 2006 23:16 schreef soepkoeltoer het volgende:
Het is ook een bijzonder werk. Wel eens in het echt bekeken? Dan is het pas overweldigend.
Het is maar net hoe je het bekijkt. Je zou kunnen zeggen dat Bosch een voorloper ergens van is geweest, maar hij was zeker niet de enige die zulke tafarelen heeft weergegeven en ja ook in zijn tijd niet.


Zijn werk; en zeker dit triptych; lijkt enorm veel parallelen te vertonen met een ander kunstwerk dat het werk van Bosch met een tweetal eeuwen predateert....alleen viel dat andere kunstwerk niet onder de noemer 'beeldend'.....

Maar ik denk dat hij inderdaad een voortrekker op zijn gebied was maar zeker niet uniek.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Daops
Usericon van Daops
Posted 24-01-2006 13:49 by Daops Profiel van Daops

quote:
Op 24 januari 2006 13:37 schreef Chelman het volgende:
Zijn werk; en zeker dit triptych; lijkt enorm veel parallelen te vertonen met een ander kunstwerk dat het werk van Bosch met een tweetal eeuwen predateert....alleen viel dat andere kunstwerk niet onder de noemer 'beeldend'.....

Maar ik denk dat hij inderdaad een voortrekker op zijn gebied was maar zeker niet uniek.
Op welk werk doel je hier nu?


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 24-01-2006 13:51 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 1 december 2005 14:42 schreef Brujo het volgende:
Als je Dali leuk vind dan vallen muurschilderingen Diego Rivera waarschijnlijk ook wel in de smaak.








Vieze commie.

Zijn schilderingen zijn wel mooi en indrukwekkend, ik heb de murals in Mexico City op het paleis bij de Socalo gezien. Enorm vet. Maar...zijn surrealisme is flinterdun, het is eerder een ietwat lompe weergave van standaard arbeiderssymboliek en het kan niet wedijveren met de subtiliteit van een Dali. Dat is een minpuntje.

Hij wilde ook zijn walgelijke idealen op de Rockerfeller center tentoonspreiden. Dat is een nog groter minpuntje.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen