|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Over 5 weken weer een lang weekend in Trondheim, Noorwegen en daarna fijn een weekje Finland rond oud en nieuw! hopelijk hebben ze daar namelijk wel een echte winter! Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia. |
|
Als je een goede winter wilt hebben zit je in Finland zekers goed! Ik heb een druk jaartje in de planning: -Begin 2008: richting Zweden en het Koningspad bewandelen met wat vrienden terwijl we in tentjes verblijven en leven op broodjes pindakaas. -Mei vakantie: Met mijn vader, een kam'raad en zijn vader naar Noorwegen (Stavanger) voor een mooie 2 weken vol gevis. -Zomer vakantie: Met mijn zus naar Egypte. |
|
Begin februari waarschijnlijk wel weer naar Zweden, alsook 's zomers. Familiebezoekjes. |
|
quote: Welke regio(nen)? Information is not knowledge is not wisdom is not truth |
|
Kuopio + Tampere Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia. |
|
Gaaf, echt typisch Finse leuke grijze, kille, doodse stadjes dus. <- Koskenkorva Information is not knowledge is not wisdom is not truth |
|
Korskenkorva ken ik ja, zeer goed te drinken! Kuopio en Tampere zijn prima steden, vorig jaa rook geweest. Vooral in tampere zit een zeer goede muziekzaal: Swampmusic :> Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia. |
|
Ah kijk es aan, een kenner. Het zijn idd best leuke stadjes; Tampere heeft m.i. de meest interessante muziekscene van Finland (veel psych, folk, noise, etc etc.) In Kuopio zit Levykauppa Äx. Ik ben nog nooit in de zaak geweest maar ik bestel m'n CDs vaak via hun online winkel. http://www.levykauppax.fi Information is not knowledge is not wisdom is not truth |
|
quote: U vraagt, wij draaien. Ik ben, tezamen met mij ma, oom en tante en een aantal onbekenden (wat zeer relaxte mensen bleken te zijn) op groepsreis naar Jordanië gegaan (van 3 t/m 10 november). Jordanië is werkelijk een prachtig land waar zowel op cultureel vlak als op het gebied van natuur veel te bewonderen valt. Hoogtepunt van de reis was één van de nieuwe wereldwonderen: Petra. (Dit is maar een deel van de enorme stad) Onbeschrijfelijk mooi. Daarnaast was het bezoek aan de stad Jerash (stad uit de Romeinse tijd) ook absoluut de moeite waard. Verder hebben we ook een jeepsafari door Wadi Rum gemaakt, een prachtig woestijngebied. Andere plaatsen die onder andere aangedaan zijn: Mount Nebo (Mozesberg), Aqaba (havenstad van Jordanië), Amman (hoofdstad) en Kerak (stad met een enorme kruisvaardersvestiging). Verder zijn de mensen erg vriendelijk en een stuk minder opdringerig dan bijvoorbeeld in Turkije. Ik zou een bezoek aan dit land aan iedereen aan kunnen (en willen) raden. Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks - |
|
JOrdanie staat ook nog in mijn 'wil ik nog een keer heen' lijstje. Fijn om te weten dat de mensen er zo aardig zijn. Maar hoe zit het met de locale houding van vooral mannen t.o.v. vrouwen dan? Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! |
|
Is 8 dagen lang genoeg om van alles te zien of moet je dan als een idioot overal langs heen rennen? Is het lang vliegen of valt dat mee en.. is het een veilig land voor toeristen. Een hele tijd hoorde je allerlei negatieve verhalen over Jordanie, maar mij lijkt het echt een prachtig land. |
|
quote: De houding van mannen ten opzichte van westerse vrouwen verschilt. In plaatsen waar veel toeristen komen gaan mannen heel gewoon om met westerse vrouwen (gemengd dansen om maar wat te noemen). In streken die de invloed van het toerisme zich wat minder heeft doen gelden worden westerse vrouwen wat anders aangekeken (ook afhankelijk van de kleding die je als vrouw draagt). Ook tussen de lokale vrouwen is veel verschil waar te nemen. De een loopt met een burka, de ander met een hoofddoek en weer iemand anders draagt een kleding zoals de vrouwen 'bij ons' dragen. Maar over het algemeen hebben de vrouwen met wie ik op reis was (vrouwen uit de reisgroep, niet mijn harem ) geen negatieve ervaringen gehad betreffende de houding van mannen ten opzichte van vrouwen. quote: Acht dagen is wel wat kort (zeker omdat we door de vliegtijden effectief maar zes volle dagen hadden). Als je wat langer gaat kan je het net wat relaxter aan doen. Het is niet lang vliegen, ongeveer 5 uur. Over de veiligheid hoef je niet in te zitten, ik heb geen moment het gevoel gehad dat het niet veilig zou zijn. Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks - |
|
quote: Oh valt wel mee ja de vliegduur, alleen inderdaad.. vliegtijden is altijd maar weer afwachten. Klinkt in ieder geval super, wat ik heb gelezen beviel mij ook wel. Denk dat ik eens ga kijken naar zo'n groepsreis, want alleen naar Jordanie lijkt me niet handig hehe. |
|
Damn Jordanie, dat had ik voor deze zomer ook geboekt, maar het zat volgeboekt uiteindelijk Misschien volgend jaar dan maar |
|
Ik wil ook heel erg graag es naar Jordanië... maar ik heb eigenlijk nog een hele lijst met toekomstige reisbestemmingen, waar ik minstens even graag naartoe wil... ga nog wel eventjes bezig zijn voor ik in Jordanie geraak denk ik... |
|
Net een weekje Senseo, files, bitterballen, pindakaas, motregen, tocht, hash, goede tripels, lawaai en gezelligheid achter de rug. Ik kreeg zowaar een vakantiegevoel*! *Toen ik terug in Finland reed. Information is not knowledge is not wisdom is not truth |
|
In een voorgaand topic aan iemand (geloof Mmayo) dat ik foto's zou posten van mijn vakantie in Polen. Dus bij deze, een impressie. Erg mooi in de bergen iig, Krakow is een fantastische stad, aardige mensen, maar niemand spreekt een woord Engels (behalve in Krakow, maar dat is toch eigenlijk nét iets te toeristisch, voor het mooi). Ondanks dat, erg leuk, heerlijk om daar door de bergen te lopen op de paden die niet zo populair zijn onder de toeristen. Kerk in Krakow. Op een wandeling in een soort van bergketen, Pieniny. Heel erg mooi, maar het weer daar kan wel ontzettend veranderlijk zijn, de ene dag bloedmooi, om de volgende dag koud en nat te zijn, en daarna weer heel erg warm en mooi. En tot slot, een verlaten fabriek in Zyrardow. Ook wel indrukwekkend om een keer doorgelopen te hebben. Een groot gedeelte van de oude fabriek wordt momenteel omgevormd tot appartementen. [Dit bericht is gewijzigd door Rasputin op 13-11-2007 1:37] Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen |
|
Mooie foto's! |
|
niet slecht die foto's "If you throw money at people, Is that Assault or Charity?" |
|
Mooie foto's, mooi land! + die laatste voor extra added Half-Life 2-ness! [Dit bericht is gewijzigd door M. op 13-11-2007 7:15] Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
Ik ga in Mei weer een weekje door de Ardennen fietsen. Hopen dat het mooi weer is. Onlangs een oude racefiets (geen fancy dingen, slechts 10 versnellingen, maar wel erg licht en fijn) op de kop getikt. Daarnaast moet ik mijn vorige fietsvakantie, die vroegtijdig ophield door een compleet verrotte fiets (achternaaf verziekt). Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen |
|
In februari naar Tenerife, in augustus naar Engeland, hopelijk in december naar Paramaribo en volgend jaar voor juni een Vlaamse kameraad opzoeken in Valencia. [Dit bericht is gewijzigd door Schaep op 07-12-2007 22:39] |
|
Op 29 februari vertrek ik richting Kiev (Ukraine) en vanuit daar reis ik door naar Moskou en St. Petersburg en helaas op 3 maart alweer naar huis. Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
quote: Da's kort! Zie je dan nog wel iets, klinkt alsof je de hele tijd in de trein/auto zit! Of bedoel je 3 maart 2009? @Schaep: goed bekeken man! Ik wou dat ik dat soort dingen al gedaan had mijn studietijd, geniet ervan. Ik ben al een beetje mijn route komende zomer aan het plannen, zit nog een beetje te twijfelen tussen "compleet van Zuid-Noorwegen naar Noord-Noorwegen" of "niet helemaal compleet van Zuid naar Noord maar wel met extra bergen" Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |