|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Onze vakantiebestemming voor dit jaar: http://www.belvilla.nl/detail.php?fh_location=//accommodations/nl_NL&fh_secondid=FR-50480-09&fh_view=detail Op fietsafstand (fietsen krijgen we er gratis bij ) van oa een natuurgebied en enkele invasiestranden. En op kruipafstand van een kleine rivier Je moeder. |
|
quote: En dit is het definitief geworden, camping bij Hamelen geboekt. Krijg nu pas echt zin in vakantie... spelfout weggehaald... |
|
Net terug.. rondje Balkan gedaan met eigen vervoer: - Sloveense kust (Piran, Slo) - Sloveens binnenland, o.a. een fantastische grot bezocht - Metalcamp (Tolmin, Slo) - Kroatische kust (o.a. in de buurt van Krk, Zadar en Dubrovnik) - Montenegro (Kotor) - Bosnie (Mostar) - Kroatische kust (o.a. Split) - Kroatisch binnenland (o.a. Plitvice natuurgebied en Zagreb (hoofdstad) - Weer geeindigd in Slovenie, vlak bij Bled - en weer naar NL gesjeesd in een nachtje Tijd: 20 dagen Afstand: 2.400 km heen & terugreis (2x een nacht rijden) en 2.600 km binnen Slovenie/Kroatie/Montenegro/Bosnie |
|
Nog 7 dagen en de roadtrip gaat beginnen Against God and Government |
|
quote: Toevallig al een bestemming in je hoofd of bedenk je dat met een dag of 6? |
|
quote: We gaan eerst een avond belgisch bier harken in Antwerpen, daarna is nog niks bekend Against God and Government |
|
Wat vakantiekiekjes: Piran, Slovenië Vanuit een Sloveense grot (druppels is een hoosbui overigens) Nationaal park, vlakbij Zadar: Fjord in Montenegro: Kotor, Montenegro: De herbouwde brug in Mostar, Bosnië: Uitzicht vanaf hotelrestaurant onder Split, Kroatië: Plitvic meren, Kroatië: Bohinsj, Slovenië: En er komt nog meer aan, morgen even foto's uitwisselen met Valorian en Necromantica. Boeiender |
|
Ziet er erg gaaf uit, Mr n. Mijn vakantie word dit jaar Oost Duitsland, Endless Summer Festival en daarna/daarvoor zien we wel waar we eindigen. |
|
quote: Ga je met z'n 2? quote: Heeft je vast ook gigantisch veel gekost of viel dat mee? Maar gaaf hoor! [Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 21-07-2009 18:01] |
|
quote: Viel heel erg mee na berekening. Ik krijg al het brandstofgeld terug en kom dan inclusief Metalcamp uit op om en nabij de 12 / 1300 euro voor 3 weken genieten en elke dag lekker uit eten. Boeiender |
|
quote: Sjezoes, das inderdaad heel netjes! |
|
waarschijnlijk geen vakantie voor mij deze zomer, wegens verhuizing en opzegtermijn bij de huidige baas Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia. |
|
Daar ziet slovenie er wel leuk uit. het gedeelte wat ik gezien heb was alleen maar lelijk en plat, het mooiste stukje slovenie vond ik toch burgerland |
|
Mag ik vragen welk gedeelte je hebt bezocht dan? Volgens mij is alleen rondom de hoofdstad alles redelijk vlak. Boeiender |
|
Volgens mij heet het dorpje beltinci. |
|
Wij moeten nog naar de BurgerBar "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." |
|
Daar ben jij veel te vegetarisch voor vriend. |
|
quote: Oh, dat is bijna in Hongarije volgens mij, dat landschap is inderdaad redelijk saai, lijkt een beetje op Polen rond Poznan... Boeiender |
|
quote: Valt inderdaad erg mee, ik ben ongeveer hetzelfde kwijt als Mr. N. denk ik. Prijzen vallen gewoon erg mee in de Balkan, zelfs in de wat meer toeristische delen van de Balkan heb je nog dit soort prijzen: - bord pasta ('side dish') 5 euro - biefstuk of andere hoofdmaaltijd: 9 euro - 1/2 liter bier: een paar euro - koffie: max. 1 euro - etc. En reken maar dat je dan goed kan eten! Het beste heb ik gegeten in Kroatie, ergens een excellente biefstuk en in de hoofdstad voor een prikkie een zeer goed bereide zalmfilet. Ook laatste dag Slovenie was briljant, hadden de hele dag zitten kutten aan een meer met heel veel vis en 's avonds voor de terugreis nog even wat gaan eten: verse forel! Overnachtingen zijn ook prima te doen. Nergens geboekt of gereserveerd, en overal was plaats, laatste anderhalve week geen tent meer op hoeven te zetten en nooit meer kwijt geweest dan een of twee tientjes per persoon per nacht. Zelfs als je je eigen benzine moet betalen is zo'n vakantie nog prima te doen, met een gemiddeld benzineautootje ben je met zijn drieeen dan voor 5.000 km zeker onder de 200 euro p.p. ook wel klaar, en met Diesel nog een stuk goedkoper. Meeste geld per dag heb ik nog uitgegeven op Metalcamp denk ik, al was dat door het weer ook minder dan vorig jaar. Alleen tijdens de Cuba-Libre-cocktailavonden ging het erg hard haha. |
|
Cuba Libre is dan ook ernstig goed hehe. Maarreh ja goedkoop eten enzo weet ik, ben zelf in Slovenie geweest en vaak in Kroatie/Istrie enz. Maar toch, zeer netjes hoor. Pff ik ben ook aan vakantie toe, moet nog wachten tot 8 september.. |
|
quote: Ik zou als ik jou was ook eens de rest van Kroatië verkennen, erg de moeite waard Boeiender |
|
quote: Ja staat zeker op de planning, stukkie binnenland in. |
|
Wow, wat een reisje was dat, morgen meer uitleg en vooral foto's. Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
Zo, even wat foto's van mijn reisje: Weris, megalitische hoofdstad van België met natuurlijk megalieten: Le Lit du Diable Le pierre Haina Deze fietstocht in Weris werd mede mogelijk gemaakt door koga Miyata en Couchenn (op de gepaste plaats drinkt men de gepaste drank ) Overzichtskaart van de streek rond Weris Dolmen nord Weris Dolmen sud oppagne Les 3 Menhir d'Oppagne Het schilderachtige Weris Durbuy: Overzichtje Het kasteel in closeup De rots in Durbuy Vieuxville: Het uitzicht vanop het Fort de Logne De achterkant van het fort De voorkant In de verte zie je het fort. Even een valkenshow meegepikt waar ook andere prachtige roofvogels te zien waren zoals deze steenarend (12 weken oud) Deze uil (specifieke ras even vergeten) : De oudste stad van België, Tongeren Restanten van een Romeinse toren Volgens mij zei Caesar iets anders toen hij het nieuws hoorde van Ambiorix Een tumulus Een andere tumulus gezien vanop die ene tumulus. Die andere tumulus nog eens maar wat dichter. Restanten van een Romeinse muur Tijdens het terugkeren maar even halt gehouden aan kasteel Alden Biesen: Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |