IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Auteur:
Topic : Wâldrock 2008 Vorige pagina | Volgende pagina
XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 06-07-2008 11:01 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Queensryche was muzikaal gezien wel ok. Alleen jammer dat Geoff Tate de oudere zanglijnen niet meer aan kan en enorm op safe gaat.

En gaaf dat slayer er volgens mij duidelijk zin in had, gisteren. Dat heb ik de afgelopen jaren wel eens minder mee gemaakt.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 06-07-2008 11:54 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Ik heb alleen de eerste 2 nummers van Queensryche meegekregen...en daarna de technische storing!
Maar ik vond Tate juist heel goed bij stem. Veel beter dan ik had verwacht.

Tijdens de storing ben ik toch maar naar de tent gelopen om My Dying Bride te aanschouwen welke erg goed was.

+ mooi weer
+ zeer gezellig
+ Rose Tattoo
+ My Dying Bride

Helaas de rest van Queensryche dus niet kunnen zien ivm dubbele programmering.
Forbidden en Death Angel ook niet gezien om die reden.

Slayer was inderdaad goed en dhr Araya was eens nuchter (= niet stoned)
Strakke set.

3 uur thuis!


[Dit bericht is gewijzigd door Bub op 06-07-2008 11:54]


bub


~~**Boemba**~~
Usericon van ~~**Boemba**~~
Posted 06-07-2008 12:40 by ~~**Boemba**~~ Wijzig reactieProfiel van ~~**Boemba**~~Quote dit bericht

ik ben ook weer veilig thuis en ik kan zeggen dat het een prima festival was.

wel vreemd dat ze in hun programmaboekje zo trots deden over vorig jaar wat volgens mij (en volgens velen) in meerdere zinnen des woords bagger was.

maar dit jaar was het dus gewoon heel prettig. mooi zonnetje, niet te warm, fris buitje in de avond

we kwamen binnen bij hail of bullets, die volgens mij veel hoger had moeten staan. bijv op de plek van 1349. martin was goed bij stem (of zoiets) en het klonk gewoon goed.

death angel en forbidden gehoord en een beetje gezie, maar ik vond het niet zoveel. wel opmerkelijk dat de bands die in jaren 90 heel makkelijk headliner hadden kunnen zijn (of dat ook geweest waren) nu verbannen waren naar de middag (death angel, morbid angel, helmet). heel triest eigenlijk

Rose tattoo klonk goed, was nooit zo bezig met die band, maar was hier wel op zijn plaats.

Morbid Angel viel mij vies tegen. Dacht eerst dat het geluid in de tent gewoon slecht was, maar dat was dus alleen maar bij hun. het was een inconsistente geluidsbrij, solo's vielen weg, de hele boel sloeg dood.

Nooit verwacht, maar Biohazard vond ik heel goed te doen. Speelden jammer genoeg niet hun stoerdere nummers, maar de laatste keer dat ik ze bewust zag (doa, de zanger haalde het nog aan) vond ik het nogal patserige amerikaantjes en nu was dat iets minder.

toen verlate lunch, even wat gewandeld, klein stukje life of agony gezien. vond er niet veel aan.

tja
Lordi
Geen idee wat je daarmee moet. Muzikaal een soort aftreksel van Europe denk ik. Beetje jaren 80 meidenmetal, maar ja dan met dat voorkomen dus. Zelfs ik vond het goed dat het eurovisie songfestival een schop onder kont kreeg, maar meer is het toch ook echt niet.

Hollenthon deed het beter. We stonden bij de signeersessie van pagan's mind, in het half uur dat wij er stonden, vroegen drie mensen om een handtekening.

My Dying Bride vond ik goed. Erg sterk, goed geluid, tikkeltje dramatisch, maar dat zal er wel bijhoren. De zanger kon in ieder geval lekker theatertje spelen en lag zo nu en dan zo overtuigend kermend op de grond dat ik mij afvroeg of hij niet gewoon een warme hand op zijn schouder nodig had.

Over Jezus gesproken, ik irriteer mij niet aan die hordes evangelisten die mij de toegang tot waldrock proberen te belemmeren, maar ze gingen nu toch wel iets verder. Nu komen er al weinig meisjes op waldrock af (ik schat zo'n 1 op 10), maar als die meisjes dan ook nog christelijk kaartje nr. 5 in handen gedrukt kregen, met daarop de impliciete opmerking dat de waldrock meisjes hoeren zijn, dan wordt het me toch iets te gortig.
dat wordt dus een boze brief richting e leeuwarder courant.

1349; waardeloos. wart deden die daar?

Slayer: erg goed natuurlijk, wel een aantal technische foutjes die ik zelfs hoorde. Ze worden ouder. En een wel heel voorspelbare setlist. Erg veel van seasons in abbyss, ik hoopte op iets meer ouder werk (deden ze in 2000 tenminste wel). Ik vind seasons persoonlijk een van hun mindere lp's.

Al met al prima. Nette mensen, heel beschaafd, goed geslapen, niemand die op mijn tent sprong of er overheen zeikte.

Wel wat tam, maar ik word ook een dagje ouder.

Oh en dat nieuwe statiegeldsysteem werkte dus niet. ik zag allee maar kinderen en punkers glazen verzamelen.

Ook raar om los van die glazen dan ook weer plastic petflesjes met water te verkopen...

Het zal wel goedkoper zijn, ee milieuvoordeel zi ik er niet in. Vond de harde glazen wel leuk eigenlijk. Onderscheidde waldrock zich nog een beetje van andere festivals.

Plus:
- My dying bride, slayer, fijne campeerplaats, mooi weer
Min:
- erg weinig meisjes (dit gaat echt problemen geven in de toekomst, het is niet gezond voor jongens in die leeftijd als ze nooit met meisjes in contact komen)






XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 06-07-2008 12:52 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Aan de muntenkassa:

Munten 2 euro en dan een hele lijst met de prijzen bij een bepaalde hoeveelheid munten. Best moeilijk voor de gemiddelde metalhead, die tafel van 2.

En daarnaast nog een a4-tje met daarop in grote letters:

25 MUNTEN VOOR 50 EURO!!

Dat zal de dagaanbieding wel zijn geweest.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 06-07-2008 12:55 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 6 juli 2008 12:40 schreef ~~**Boemba**~~ het volgende:
Min:
- erg weinig meisjes (dit gaat echt problemen geven in de toekomst, het is niet gezond voor jongens in die leeftijd als ze nooit met meisjes in contact komen)



En ligt het nou aan mij of loopt een steeds groter deel van de meiden de bandhoer uit te hangen en achter muzikanten aan te geilen?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


6sic6
Zotte ros!
Usericon van 6sic6
Posted 06-07-2008 12:55 by 6sic6 Wijzig reactieProfiel van 6sic6Quote dit bericht

Zo ook dit was weer een leuk festival.
Gezien:
Death Angel- Altijd goed
Slayer- Tom was inderdaad goed bij stem. Wederom een erg voorspelbare setlist(Wel Die By The Sword)
Biohazard- Had aub die reunietour achterwegen gelaten
Forbidden- Stuk beter dan op Graspop, maar op Hellfest vond ik ze zonder twijfel toch het best. Toch een goede show
Life Of Agony- Heel klein stukje gezien, toen maar weggegaan. Totaal niet mijn ding
Lordi- Heel klein stukje meegepikt omdat dit de enige plaats was waar het op dat moment droog was. Dat ze deze band nog ergens boeken....
Hail Of Bullets- Klonk erg lekker. Volgende keer toch liever een clubshow dan een festival.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 06-07-2008 12:56 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Wat een heerlijk weekend weer. Lekker zitten zuipen en alles gezien wat ik wou zien. Band van de dag: absoluut Symphony X. En ook Slayer was weer te gek. Ja, dit was zeker weten de beste Waldrock van dit jaar.


spelfout weggehaald...


6sic6
Zotte ros!
Usericon van 6sic6
Posted 06-07-2008 12:58 by 6sic6 Wijzig reactieProfiel van 6sic6Quote dit bericht

quote:
Op 6 juli 2008 12:56 schreef varanus het volgende:
Ja, dit was zeker weten de beste Waldrock van dit jaar.

Scheelt dat er ook maar 1 per jaar is


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 06-07-2008 12:59 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 6 juli 2008 12:58 schreef 6sic6 het volgende:
Scheelt dat er ook maar 1 per jaar is


Ach, traditionele flauwe opmerking die we hier elk jaar weer maken


Oh ja, Lordi is een zaadband.


spelfout weggehaald...


6sic6
Zotte ros!
Usericon van 6sic6
Posted 06-07-2008 13:00 by 6sic6 Wijzig reactieProfiel van 6sic6Quote dit bericht

quote:
Op 6 juli 2008 12:59 schreef varanus het volgende:



Oh ja, Lordi is een zaadband.

Dikke +1!


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 06-07-2008 13:02 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Echt, wat is dat slaapverwekkende meuk. En vrouwlief vond het leuk


spelfout weggehaald...


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 06-07-2008 13:06 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 6 juli 2008 12:52 schreef XXL het volgende:
Aan de muntenkassa:

Munten 2 euro en dan een hele lijst met de prijzen bij een bepaalde hoeveelheid munten. Best moeilijk voor de gemiddelde metalhead, die tafel van 2.

En daarnaast nog een a4-tje met daarop in grote letters:

25 MUNTEN VOOR 50 EURO!!

Dat zal de dagaanbieding wel zijn geweest.
Ze rekenen gewoon op veel Friezen. Klaar.

Tof dat het een leuk fest was, maar mij zien ze daar écht niet meer terug.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Smithereens
Usericon van Smithereens
Posted 06-07-2008 13:07 by Smithereens Wijzig reactieProfiel van SmithereensQuote dit berichthttp://www.lieshc.com

Het was dit jaar weer zwaar okay. Super gezellig en het weer zat lekker mee wat ook weer veel voordelen had bij de ingang en bij de bier- en snacktenten.

+ Slayer, Greyline, Biohazard, Death Angel

Hail of Bullets vond ik wat tam overkomen. Of het lag aan het tijdstip, maar ik denk dat deze band veel beter overkomt in een club en verder Forbidden en Morbid Angel daar had ik veel meer van verwacht. De overige bands deels gezien. Er waren dit jaar niet echte uitschieters maar ook geen echte wanvertoningen.. goed te doen!

Oh en over meer vrouwen op dit soort festivals.. Boek eens bands als The Black Dahlia Murder, Job for a Cowboy voor het wat jongere publiek of juist pure vrouwen-magneten zoals Bullet for my Valentine.. Deze bands trekken veel publiek met name het vrouwelijke (beide geslachten ) Maar of iedereen daar blij van wordt..




~~**Boemba**~~
Usericon van ~~**Boemba**~~
Posted 06-07-2008 13:08 by ~~**Boemba**~~ Wijzig reactieProfiel van ~~**Boemba**~~Quote dit bericht

quote:
Op 6 juli 2008 13:06 schreef Greycloak het volgende:

Tof dat het een leuk fest was, maar mij zien ze daar écht niet meer terug.


dat zeg ik ook ieder jaar...



Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 06-07-2008 13:09 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 6 juli 2008 13:08 schreef ~~**Boemba**~~ het volgende:
dat zeg ik ook ieder jaar...


Daad + woord.



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


~~**Boemba**~~
Usericon van ~~**Boemba**~~
Posted 06-07-2008 13:17 by ~~**Boemba**~~ Profiel van ~~**Boemba**~~Quote dit bericht

quote:
Op 6 juli 2008 13:07 schreef Smithereens het volgende:
Oh en over meer vrouwen op dit soort festivals.. Boek eens bands als The Black Dahlia Murder, Job for a Cowboy voor het wat jongere publiek of juist pure vrouwen-magneten zoals Bullet for my Valentine.. Deze bands trekken veel publiek met name het vrouwelijke (beide geslachten ) Maar of iedereen daar blij van wordt..




ik zou er wel mee kunnen leven

niks leukers om ook even te Von Bloemensteinen op bands.

ik zag nog wel een trio n marilyn manson fans (die zal iederen wel gezien hebben)
verder weinig extravagantie, dus ik sta helemaal open voor poserbandjes met rare kapsels en vrouwvriendelijke acts.



[Dit bericht is gemodereerd door Lainedil op 06-07-2008 13:21]


~~**Boemba**~~
Usericon van ~~**Boemba**~~
Posted 06-07-2008 13:19 by ~~**Boemba**~~ Wijzig reactieProfiel van ~~**Boemba**~~Quote dit bericht

quote:
Op 6 juli 2008 13:09 schreef Greycloak het volgende:
Daad + woord.




waarom wil je zo graag kenbaar maken dat je volgend jaar niet meer komt?



yowannuzz
Usericon van yowannuzz
Posted 06-07-2008 13:25 by yowannuzz Wijzig reactieProfiel van yowannuzzQuote dit bericht

Zou ik ook wel willen weten, ja.


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 06-07-2008 13:26 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

beetje raar


raarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr


Suck my piss


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 06-07-2008 13:30 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 6 juli 2008 13:19 schreef ~~**Boemba**~~ het volgende:
waarom wil je zo graag kenbaar maken dat je volgend jaar niet meer komt?


Ben er vorig jaar al mee gekapt. Ik verrek het de locale economie een boost te geven + ik wil graag met een grotere groep de Duitse festivals beleven, dus iedereen die ik kan bekeren is mooi meegenomen.



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


yowannuzz
Usericon van yowannuzz
Posted 06-07-2008 13:32 by yowannuzz Wijzig reactieProfiel van yowannuzzQuote dit bericht

Je gaat liever de Duitse lokale economie een boost geven ?!


innerlogicmarty
Map Ref. 41ºN 93ºW
Usericon van innerlogicmarty
Posted 06-07-2008 14:28 by innerlogicmarty (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van innerlogicmartyQuote dit bericht

Wederom een geslaagde Waldrock, vroeg aanwezig met de Jouster ploeg (waaronder NecRobert) en vroeg aan het bier terwijl Greyline begon. Waren erg overtuigend.

Vervolgens bier.

Vervolgens naar het podium ernaast voor Death By Stereo, die erg symphatiek en enthousiast overkwamen, al speelden ze met een gitarist minder waardoor er wat gaten vielen.

Daarna bier. En water, vanwege de verschroeiende hitte.

Direct daarna weer naar het hoofdpodium voor Helmet. Band van de dag wat mij betreft, na twee recentere nummers alleen maar oud spul, waaronder mijn eeuwige favoriet Milquetoast en het gros van In The Meantime. Ontiegelijk strak, dwars, stiocijns en abstract en met nog steeds die geweldige grooves. Nogmaals, mijn band van de dag.

Bier. Bier. Hitte. Water.

Alchemist had een erg brak geluid en ben er snel bij wegegaan. Robert vond het een stuk beter geloof ik.

Bier. Bier. Bier.

Van een afstandje Hail Of Bullets meegepikt, goede band en wat een gave strot heeft die Van Drunen toch.

Biertje? Mwoh.

Terug naar de tent want Death Angel was bezig. Die hadden er blijkbaar erg veel zin want ze gingen behoorlijk tekeer. Ik heb in elk geval Soulless, Kill As One, Seemingly Endless Time (eindelijk!) en die laatste twee nummers mee kunnen pikken.

Biertje? Ach, doe maar.

Moprbid Angel. Qua geluid misschien wat rommelig maar ik vond het geweldig. Ze speelden geloof ik nog een nieuw nummer, iets met Never Nevermore of zo. Klonk goed. Maze Of Torment, Where The Slime Live en God Of Emptiness deden het mij ook goed.

Bier. Eten. Bier. Eten. Bier eten.

Biohazard van een behoorlijk afstand meegepikt, Evan Seinfeld moet eens ophouden met dat crowd-pleasing gezwets want het komt totaal niet oprecht over. Aardige setlist, dat dan weer wel.

Nog meer bier. En cola vanwege de droge bek.

Life Of Agony was een plus/min gevalletje. Ze weten wat hun beste songs zijn, dus stoppen ze daarmee de set lekker vol. Caputo was goed bij stem, maar mag zich wat mij betreft toch wel wat vaker aan de originele zanglijnen houden. Verder oke.

Guess what? Bier. En regen.

Vanaf dat punt was het wachten op Slayer. Dus bier. Bier. Metalmarkt. Bier. Jointje? Mwah, lekker. Bier. Dom ouwehoeren met een rugtas. Bier. Rondlopen.

Queensryche had dikke uitval van het geluid. Verder niks van meegekregen.

Tussendoor even checken bij Lordi. Om te janken zo slecht dus na een minuut bij weggelopen. Onvoorstelbaar dat er mensen zijn die dit goed vinden. Maar goed, ik gun ieder zijn pleziertje dus als je gelukkig wordt van babymetal met kindermelodietjes, infantiele teksten en opgestapelde cliches heb je mijn zegen.

Op aandringen van Robert mee naar My Dying Bride, die ik 13 jaar geleden voor het laatst had gezien. Duurde mij wat te lang allemaal. Bier en cola. Op aandringen van Robert naar 1349. Wat een kutband en wat een slecht geluid. Robert plaatste echter wel de legendarische opmerking "Hoezo slecht geluid? Ik kan zelfs de riffjes horen..."

Uiteindelijk Slayer. Van redelijk grote afstand aan de linkerkant meegemaakt (de hoofdpijn begon genadeloos toe te slaan). Goede set. King was nauwelijks te horen, Hanneman, Lombardo en Araya des te meer. Araya had vrolijke babbels en plaatste terecht opmerkingen over de lauwe publieksreactie. Zijn afsluiting was ronduit briljant ("You zombies go back to your cave. Or tomb. Or cellars. Or Whatever...").Eindigen met Mandatory Suicide en Angel of Death en iedereen kon weer met een tevreden gevoel naar huis gaan.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 06-07-2008 14:34 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 6 juli 2008 13:32 schreef yowannuzz het volgende:
Je gaat liever de Duitse lokale economie een boost geven ?!
Valt mee, als je kijkt wat je over de grens voor 60 pop krijgt en wat je in Friesland krijgt voor dat bedrag. Daar houdt een bepaalde groep buitenlanders dus duidelijk meer aan over dan een andere groep buitenlanders.



Maarem, qua drankomzet zeker ja.



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 06-07-2008 14:49 by BongoBongo Wijzig reactieProfiel van BongoBongoQuote dit bericht

Dikke plus voor de opstelling van de podia dit jaar


7th Fallen Angel
Oh RLY?
Usericon van 7th Fallen Angel
Posted 06-07-2008 14:59 by 7th Fallen Angel Wijzig reactieProfiel van 7th Fallen AngelQuote dit bericht

Sinds 2 uurtjes weer thuis en wauw, was echt te gek dit jaar. Heb in mn hele Waldrock historie nog niet 1 keer zoveel bands gekeken als deze editie.

+
Greyline
Alchemist (vette shit man!)
Death Angel (vanaf het veld klonk het goed)
Rose Tattoo
Morbid Angel!!
Hollenthon (net zoals vorige week op Graspop gewoon gaaf!)
Symphony X
Lordi (ja ik vond het leuk, sue me!)

++++++++
MY DYING BRIDE (net zoals vorige week, alleen was de sfeer op Waldrock bij MDB echt anders, toffer!)
SLAYER (fucking hell, 3 jaar geleden na 3 nrs op Graspop weggelopen, maar gisteren was het echt echt heel gaaf. Goede goedmaker! En ze waren zelf ook heel duidelijk enthousiast en hadden het naar hun zin! )

En natuurlijk de mensen op de camping!

-
Weinig, eigenlijk vooral Strawelte, wie verzint het nou om een band neer te zetten die TOTAAL NIET kan spelen??? Stomme Friezen.

Pagans Mind; speelden wel goed en zanger ook goed, maar na 3 nrs trokken Charlotte en ik die zang echt niet meer..

Al met al denk ik toch wel echt de tofste editie Waldrock sinds ik er heen ga!

O ja, en ze hebben EIN-DE-LIJK de sigarettenstand uitgevonden, alleen had ik dit jaar net genoeg bij me...

Zo, en nu lekker chillen in bad!



Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen