quote:
Op 23 mei 2008 15:06 schreef De Tegenpartij het volgende:
En wie heeft er ooit verzonnen dat pakken daar voor staan? Die dingen zijn al jaren en jaren geleden verzonnen, maar men blijft er maar in lopen, de één nog saaier dan de ander. "Ja maar, kijk eens goed, er zit een lichtgrijs streepje door de donkergrijze stof". Nou, werkelijk briljant, dan is het wel hip, hoor. Sjeez...
Tuurlijk zijn er talloze pakkendragers die inspiratieloze, saaie kostuums dragen, puur vanuit het oogpunt "werkuniform".
Een automonteur loopt in een met olie besmeurde overall, een dokter in een witte jas, een IT consultant in een kostuum. Functionele kleding dus, inherent aan de functie die je uitoefent.
Echter, ik als kledinghomo, erger me mateloos aan de grijze mussen brigade met te korte pantalons, te wijde colberts, foute kleurencombinaties, dassen met cartoon-figuren en lelijke schoenen.
Het is helemaal niet moeilijk om met weinig geld, een beetje durf bij een goede zaak goed geadviseerd te worden en met een kostuum in "jouw stijl" de deur uit te stappen. Het helpt als je enige smaak hebt..
Zeker in de tak van sport waarin het merendeel kostuums draagt, maken kleren wel degelijk de man. Ik besteed daar dan ook veel aandacht aan. Het ritueel "aankleden" vind ik al prettig en de knoop in mijn das moet perfect zijn. (als ik slaapdronken ben knoop ik hem soms wel 5 keer voordat ik tevreden ben..)
Het is een heel ander gevoel om een mooi, goed passend kostuum aan te trekken dan een slobberbroek en vergrijsd t-shirt. Dan Kleed Ik Mij Echt Aan, zal ik maar zeggen.
En dan stap ik zelfverzekerd de deur uit en kan ik op mijn werk/ afspraak whatever goed voor de dag komen.
Met de goede outfit onthouden mensen je ook sneller en dat is weer goed voor de zaken.
Wat een tirade, en met het dragen van bandshirts lijkt het weinig te maken te hebben.. Echter.. Kleding waar je je prettig in voelt draagt bij aan je zelfverzekerdheid. Of dat nou zakelijk of persoonlijk is.
Van een puberend metalheadje van 14 kan ik me voorstellen dat het belangrijk is "het goede shirt" te dragen om geaccepteerd te worden in "de groep". Alleen is de grap dat binnen die groep iedereen die gevoelens heeft en elkaar dus feitelijk belazerd, haha
Ook is provocatie op die leeftijd nog erg belangrijk. "Kijk eens hoe stoer ik wel niet ben en hoe hard ik wel niet tegen de maatschappij trap door het dragen van een shirt met 'Jesus is a cunt' erop!!".
Er zijn effectievere manieren om te provoceren dan het dragen van bandshirts. Steek dan een kerk in de fik ofzo, als je een echte rebel bent.
Als dit als, zeg, knul van 25 nog belangrijk voor je is is er toch iets mis gegaan bij de ontwikkeling van je persoonlijkheid en ben je een onzekere, hoogstwaarschijnlijk LARP-ende kneus.
Wat ik wil zeggen: ik heb geen lang haar, kisten, zwarte jeans en metalshirt nodig om me "metal" te voelen. Ik ben ook totaal niet op zoek naar acceptatie en provocatie.. Sja.. Ik zou niet weten hoe ik hier in Rotterdam nog iemand kan provoceren. Misschien dat ik een handjevol moslims achter me aan krijg als ik een shirt ga dragen met "Allah is gay" erop ofzo.
Als ik naar een metalconcert toe ga (sporadisch) is dat voor de muziek en niet om me te kunnen identificeren met hordes in metaluniform gehulde nerds.
De meeste bandshirts vind ik spuuglelijk, dus uit estethisch oogpunt weiger ik ze te dragen. Dat is echter een kwestie van smaak. (dat heb je, of niet)
quote:
Maar misschien ben je wel degene met de grootste lul. Kan de ander nog zo'n duur pak aan hebben, in feite win je dan toch!
LOL.