|
Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 | ||||
Auteur: |
|
|
Gewoon gaan met de zooi. Van mij mag er weer harder worden gedaan met autorace hoor. Altijd dat gezeik over straffen ivm elkaar raken etc. Dat haalt de spanning er wel af. En als je elkaar raakt met inhaalacties (niet te erg natuurlijk) hoort wel bij het racen. Dat mis ik tegenwoordig echt wel hoor. the only pleasure is pain |
|
quote: |
|
quote: Dat krijg je als de belangen tegenwoordig heel groot zijn, F1 is al lang geen sport meer, maar keiharde business. |
|
Ik vond het een erg vermakelijke race en een verdiende zegetocht voor Vettel en Red Bull. De Ferraririjders presteerden dit weekend eigenlijk écht goed, maar werden genekt door de mechaniek. Zeer ergerlijk... Faustian Spirit of the Earth |
|
+1 |
|
Canvas zendt vanavond in de reeks Belga Sport een documentaire uit van Michael Schumacher, de meest succesvolle F1-piloot aller tijden. Geïnteresseerden schakelen best hun TV-toestel aan om 21u10. De documentaire loopt tot 22u05. De Grote Prijs van België van 25 augustus 1991 is een kantelmoment in de geschiedenis van de Formule 1. Op de startgrid in Spa/Francorchamps staat voor eerst Michael Schumacher, een jongen van 21, die slechts door een speling van het lot zijn debuut maakt in het eldorado van de motorsport. Schumacher, opgegroeid in de schaduw van een kartbaan vlakbij Keulen, heeft nog nooit een voet op het circuit van Spa gezet. Voor velen in de Formule 1 is hij een nobele onbekende die maar heel even invaller komt spelen voor de Belg Bertrand Gachot. Die is enkele dagen daarvoor door een rechtbank in Londen onverwacht tot een celstraf van achttien maanden veroordeeld. Gachot had eind 1990 na een opstootje in het Londense stadscentrum een taxichauffeur met traangas aangevallen. Uit zelfverdediging, beweert Gachot tot op vandaag, maar de rechter kan er niet om lachen en stuurt de beloftevolle rijder linea recta naar de gevangenis van Brixton. Het is pas in laatste instantie dat Eddie Jordan, de argwanende eigenaar van het gelijknamige F1-team, Schumacher als de vervanger van Gachot aanduidt. Schumacher laat deze unieke kans niet onbenut en wringt zich vanaf de eerste trainingsrit tussen de groten van toen: Senna, Prost, Piquet en Mansell. De race zelf is nog even een ontnuchtering – de wedstrijd eindigt voor Schumacher door een technisch defect na goed 500 meter. Maar daarna is zijn opmars niet meer te stuiten. Schumacher schiet met zijn doelgerichte aanpak de Formule 1 voorgoed een ander tijdperk in. Precies één jaar na zijn debuut bereikt Schumacher in Spa een nieuwe mijlpaal. Op een waterkoude augustusdag wint hij in België ook zijn allereerste van in totaal 91 Grand Prixs. Belga Sport reconstrueert tot in detail de opzienbarende intrede van Schumacher in de Formule 1 en sprak als allereerste VRT-programma uitgebreid met de meest succesvolle F1-rijder uit de geschiedenis. Alles begon in Spa is een documentaire van Luc Kempen, Koen Warlop en Dirk Van Nijverseel. signature |
|
Ik ga kijken Faustian Spirit of the Earth |
|
ik wok signature |
|
quote: McLaren pakt toch eindel9ijk wel weer wat punten, in tegenstelling tot Ferrari. Die snel in elkaar geflanste diffuser van ze heeft blijkbaar toch wel enig effect. Aan de andere kant, die lage diffuser blijkt toch niet zaligmakend, want voor zover ik weet heeft Red Bull er nog steeds geen. De Ferrari is momenteel nog onkarakteristiek onbetrouwbaar. Nog flink wat sleutelwerk voor de boeg. She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
Ik denk dat je wat de Red Bull betreft wel kunt zeggen dat Adrian Newey weer eens laat zien dat ie bijzonder goed is in aerodynamica. Ik heb het al eens eerder ergens gezegd. Als die Red Bulls ook nog eens over zo'n "super" diffuser beschikken dan is het niet Button maar Vettel die iedereen het nakijken geeft. En dat gaat ie waarschijnlijk zonder ook al wel een enkele keer doen dit jaar. |
|
Het is natuurlijk ook goed mogelijk dat in natweer-condities als gisteren downforce een minder grote rol speelt, aangezien ze zowat een halve kilometer voor elke bocht toch al vol in de remmen moesten. Dus ik vrees voor Red Bull dat ze vooral maar moeten hopen op veel regen dit seizoen. She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
Ferrari weer mooi achteraan in Bahrein voorlopig... Faustian Spirit of the Earth |
|
Ze spelen toch wel vaker verstoppertje? |
|
quote: nee, eerder ex-toppertje signature |
|
McLeugen heeft de pot slijm weer uit de kast gehaald... quote: Bron: F1 Racing En ook de sponsoren worden voor het karretje gespannen om de straf te minimaliseren: quote: Bron: Formule 1 [Dit bericht is gewijzigd door Forever After op 24-04-2009 18:11] |
|
Lekker dat geneuzel van de laatste tijden. Nee, dan liever Indycar of NASCAR Hoewel dat laatste ook niet echt meer op tv is, en dat is dan wel weer kut. More Evil0r Than Skelet0r |
|
Tjee, nu weer de twee Toyota's vooraan. Het moet niet gekker worden! Nu wordt 't letterlijk de Trulli-train, ghehe.. Hoewel hij natuurlijk ontzettend licht is. Ben benieuwd naar de race morgen! Wel een heel verrassend seizoen tot nu toe en dat is eigenlijk alleen maar gaaf! En @ mijn voorganger: Indy is inderdaad gaaf, mooi dat dat nu ook op tv is. Alleen 't duurt me af en toe wat te lang doordat er zo'n beetje om de 5 rondjes een safety-car is. Maar dat kwam natuurlijk ook weer door de (semi-)stratencircuits van de afgelopen 2 races. ..."Hate can only create more hate"... |
|
waar tonen ze dat op tv? mooi van toyota signature |
|
RTL 7. |
|
ja haha das ni beschikbaar hier signature |
|
De prestaties van Ferrari stemmen me al iets positiever, omdat ze toch niet superlicht geladen zijn. Nu hopen dat de wagen eens heel blijft en dan zitten er mss wat puntjes in. Faustian Spirit of the Earth |
|
quote: Ik kijk al tijden via internet naar NASCAR. Echt supergaaf. Montoya staat vandaag op pole in Talladega. gitarist/vocalist Garsecg *** DJ Crusher @ www.metalmessiahrecords.com |
|
Zo mezelf maar eens voor de tv planten...hehe. |
|
Ik vind de race geen reet aan, na 20 minuten maar weer afgezet. |
Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |