|
Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 | ||||
Auteur: |
|
|
Wat is dit voor een belachelijke regeling Word dit vanaf race 1 seizoen 2009 toegevoegd? |
|
Ja. |
|
quote: +1.... |
|
wacht nou eerst eens af... |
|
quote: Nee! Gewoon lekker vooraf zeiken en dan zien hoe het loopt! Maar serieus, ik denk echt niet dat het spannender wordt door dit soort regels in te voeren, want mijns inziens kan het dan zo zijn dat de beste coureur van het seizoen niet perse wint. En dat is erg, erg jammer. Van mij mag het ergens wel weer terug naar hoe het een jaar of zes geleden ging. Vroegah! ..."Hate can only create more hate"... |
|
jaar of zes geleden was het juist kut....er was maar één winnaar. Mensen vragen om mooie spannende circuits als Francorchamps, Monaco (in de regen) en willen ongelukken zien, weliswaar geen doden of zwaargewonden, maar wel heftige actie. Van mij mogen ze banen natspuiten op een 'willekeurig' vantevoren vastgesteld tijdstip...action guaranteed. Als je niet kunt inhalen omdat de vuile lucht de grip van de wagens haalt krijg je dus optochten als Magny Cours & Hongarije... |
|
quote: Weer een kunstmatigheid om de F1 weer spannend te maken, niks meer dan symptoombestrijding. |
|
quote: nee, het is nóóit spannend geweest. Niet in de tijd van Moss, Prost, Senna, Schumacher....mensen willen heroiek, waaghalzerij, dat is wat anders dan spanning. |
|
quote: Wat versta jij dan wel niet onder spannend? |
|
het geheel of samenwerking van factoren in een gebeurtenis waardoor de aandacht gespannen blijft... |
|
Ja, lul je er maar onder uit. |
|
oftewel, het is juist fun als iets afbreekt, iemand de bocht niet haalt, de bezinenslang blijft hangen, een coureur finisht een ronde te vroeg, coureurs weten niet wie er nu 5de of een ronde achter ligt, ben ook voorstander van loopings in de baan, hehe. Alle teams met hetzelfde vaste budget en een technisch reglement waaraan ze moeten voldoen, etc. |
|
quote: overigens |
|
quote: Ik heb het dan ook niet over Schumacher en zijn tijdperk, maar meer over de regels die er destijds golden. Ik wil ook graag spannende races en actie zien, dus inderdaad regenraces, etc. vind ik als liefhebber ook gaaf. Er zijn ook wel een paar goede regels bij gekomen in de laatste paar jaar, maar dit puntensysteem slaat alles hoor. Ik vind het (tot nu toe) niets. ..."Hate can only create more hate"... |
|
races in de vroege jaren tachtig... dikke heersch en Indycars jaren 94 95- 96 ... man, wat een races signature |
|
quote: mid- en eind jaren zeventig, ik was er wel, maar niet meegemaakt, de tijd van rook, vuur, vlammen en échte playboys. Alhoewel Nick Heidfeld met zijn ongeschoren kop komt aardig in de buurt. Ik zou graag weer eens een race uit die periode integraal uitgezonden zien worden. |
|
quote: Die man is stoer. ..."Hate can only create more hate"... |
|
quote: zalig is me dat op de betaalzenders heb je zo een zender die dat soms doet signature |
|
quote: Ben benieuwd wat dit gaat inhouden. Of het het daadwerkelijk 'opleukt' en informatie verschaft, of dat het bloedirritante, onbegrijpelijke info gaat zijn die constant door het commentaar heen geroepen wordt. Ik zie het al voor me, Mol die om de 5 seconden onderbroken wordt door een teamradio! Anderzijds kan het misschien leuke info verschaffen over strategieën e.d. ..."Hate can only create more hate"... |
|
Ja, dit is dan wel weer een goede zaak Faustian Spirit of the Earth |
|
quote: Nu maar hopen dat ze tegen 2010 dit systeem stilletjes vergeten... Maar goed nieuws dus Faustian Spirit of the Earth |
|
Wat een slap gelul van de FIA dat ze dachten dat de teams achter het voorstel stonden van Ecclestone. De teams kwamen niet voor niets met een eigen voorstel betreffende een nieuwe puntensysteem wat wel mijn goedkeuring kon wegdragen. Enige punt van kritiek op het 12-9-7-5-4-3-2-1 puntensysteem van mijn kant is dat het verschil in punten tussen de nummer 2 en 3 evenveel is als het verschil tussen de nummer 3 en 4, wat niet helemaal in verhouding is. Mijn alternatief is een 12-8-5-3-2-1 puntensysteem waar dus alleen de eerste zes punten krijgen en een podiumplaats extra wordt beloond. |
|
dat reglement is dus niet meer van kracht hoor ik!! oja De Duitser Nico Rosberg (Williams) heeft de eerste en de tweede oefensessie van de Grote Prijs van Australië gewonnen. Ook het nieuwe Brawn GP presteerde niet slecht. Lewis Hamilton eindigde twee keer in de tweede helft van het klssement. (belga/gb) Eerste vrije oefensessie: 1. Nico Rosberg (Dui/Williams) 1:26.687 2. Kazuki Nakajima (Jap/Williams) 1:26.736 3. Kimi Räikkönen (Fin/Ferrari) 1:26.750 4. Rubens Barrichello (Bra/Brawn GP) 1:27.226 5. Heikki Kovalainen (Fin/McLaren-Mercedes) 1:27.453 6. Jenson Button (GBr/Brawn GP) 1:27.467 7. Felipe Massa (Bra/Ferrari) 1:27.642 8. Timo Glock (Dui/Toyota) 1:27.710 9. Adrian Sutil (Dui/Force India) 1:27.993 10. Fernando Alonso (Spa/Renault) 1:28.123 11. Nick Heidfeld (Dui/BMW Sauber) 1:28.137 12. Jarno Trulli (Ita/Toyota) 1:28.142 13. Robert Kubica (Pol/BMW Sauber) 1:28.511 14. Giancarlo Fisichella (Ita/Force India) 1:28.603 15. Sébastien Buemi (Zwi/Toro Rosso) 1:28.785 16. Lewis Hamilton (GBr/McLaren-Mercedes) 1:29.042 17. Mark Webber (Aus/Red Bull) 1:29.081 18. Nelsinho Piquet (Bra/Renault) 1:29.461 19. Sébastien Bourdais (Fra/Toro Rosso) 1:29.499 20. Sebastian Vettel (Dui/Red Bull) 1:32.784 Tweede vrije oefensessie: 1. Nico Rosberg (Dui/Williams-Toyota) 1:26.053 2. Rubens Barrichello (Bra/Brawn-Mercedes) 1:26.157 3. Jarno Trulli (Ita/Toyota) 1:26.350 4. Mark Webber (Aus/Red Bull-Renault) 1:26.370 5. Jenson Button (GBr/Brawn-Mercedes) 1:26.374 6. Timo Glock (Dui/Toyota) 1:26.443 7. Kazuki Nakajima (Jap/Williams-Toyota) 1:26.560 8. Sebastian Vettel (Dui/Red Bull-Renault) 1:26.740 9. Adrian Sutil (Dui/Force India-Ferrari) 1:27.040 10. Felipe Massa (Bra/Ferrari) 1:47.064 11. Kimi Räikkönen (Fin/Ferrari) 1:27.204 12. Fernando Alonso (Spa/Renault) 1:27.232 13. Giancarlo Fisichella (Ita/Force India-Ferrari) 1:27.272 14. Nick Heidfeld (Dui/BMW-Sauber) 1:27.317 15. Robert Kubica (Pol/BMW-Sauber) 1:27.398 16. Sébastien Bourdais (Fra/Toro Rosso) 1:27.479 17. Heikki Kovalainen (Fin/McLaren-Mercedes) 1:27.802 18. Lewis Hamilton (GBr/McLaren-Mercedes) 1:27.813 19. Nelson Piquet Jr (Bra/Renault) 1:27.828 20. Sébastien Buemi (Zwi/Toro Rosso) 1:28.076 signature |
|
|
Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |