|
Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 | ||||
Auteur: |
|
|
Ik vind het wel mooi dat de Brawn GP snel een goed gaan maar ik zie Sebastian Vettel het liefst boven aan xD dat ventje is dem goed Rock On!! |
|
Damn, toch? |
|
quote: officiël is het damn maar om op mijn taalgebruik te letten schrijf ik dem Rock On!! |
|
quote: Zat eraan te komen. De enige constructeurs die tot nu toe akkoord gaan met een budgetlimiet zijn Brawn, Force India en Williams. Faustian Spirit of the Earth |
|
Idd... en mijn inziens terecht ook. Het slaat nergens op om binnen 1 sport twee pakketten regels te gaan hanteren. Dat is ook hetgeen waar ze tegen zijn alhoewel dat uit veel koppen boven dergelijk berichten niet wordt gesuggereerd... Maarja, sensatiepers. Formule 1 "Ferrari dreigt met vertrek Team ziet budgetplafond niet zitten" Bron onbekend (citaat van een citaat zonder bron dus) "Ferrari bevestigd terugtrekking uit Formule 1" [Dit bericht is gewijzigd door Forever After op 13-05-2009 6:49] |
|
quote:B.S. het team heeft gewoon verkeerde beslissingen gemaakt want ze wisten precies hoeveel brandstof hij gebruikte tijdens te race. |
|
En nu dreigt ook Renault er officieel mee om de F1 te verlaten. Faustian Spirit of the Earth |
|
Het is makkelijker om te zeggen dat er tot op heden slechts 3 teams zijn die akkoord zijn wat de FIA in de planning heeft. Brawn, Williams en Force India |
|
Beide kampen zijn hypocriet bezig, veel is er al niet meer over om kapot te maken. |
|
Misschien wel, maar twee regelgevingen binnen 1 kampioenschap is vragen om problemen. Had de FIA zelf ook kunnen bedenken. Buiten dat is de eenzijdigheid van de FIA een punt van kritiek van diverse teams. Wat men wil, als FOTA, is meer overleg en inspraak. |
|
Dat het kostenplaatje flink naar beneden moet ben ik het mee eens, maar de FIA pakt dat totaal verkeerd aan. Een budgetcap valt totaal niet te controleren. Door het aanpassen van de technische reglementen kun je veel beter de kosten laten drukken. |
|
Controle zal inderdaad niet makkelijk zijn, maar zoals gezegd twee regelementen in 1 kampioenschap is ook niks. Formule 1A en 1B. Technische beperkingen drukken wel de kosten, maar dan creeer je weer een eenheidsworst a la A1GP. En dat willen de teams, imo terecht, ook niet. Formule 1 heeft altijd gestaan voor ontwikkeling en dat wordt met standaardisering om zeep geholpen. Budget is dan het meest voor de hand liggend. En men schijnt nu ook het windtunnel gebruik te kunnen controleren, dus met de kosten is het misschien toch makkelijker als we (of iig ik) denken... |
|
De aerodynamica moet sowieso aan banden worden gelegd, laat de motoren helemaal vrij qua regelgeving, enige beperking is een brandstof limiet. Alleen motormanagement nog toestaan op het gebied van elektronica. De LMP1 klasse is een veel geschikter platform voor nieuwe technologie, de F1 moet gewoon weer een piloten-kampioenschap worden zoals het van oudsher was. |
|
Alleen is de LMP1 verder niet in trek dus stukken minder interessant. |
|
Interessanter maken dus voor de grote jongens, zoals het geval was met de oude Groep C klasse, de voorloper van LMP1 klasse. De oude Groep C klasse was op een gegeven moment zelfs populairder dan de F1. |
|
Ook voor het publiek? Dan heb ik in al die jaren dat ik F1 kijk daar weinig van gemerkt. |
|
Jazeker. |
|
quote: Faustian Spirit of the Earth |
|
Ferrari heeft de FIA voor de Franse rechter gedaagd nadat het een gerechtelijk bevel indiende tegen de plannen van de internationale automobielfederatie om verder te gaan met de regels voor 2010. De Italiaanse renstal zegt dat het een technisch veto heeft op wijzigingen in het technisch reglement, iets wat de FIA verbrak door eenzijdig de budgetlimiet van 40 miljoen pond door te voeren. De gerechtelijke stappen kwamen er nadat Ferrari-president Luca di Montezemolo van de raad van bestuur van Ferrari de toelating kreeg om alles te doen wat mogelijk was om de belangen van Ferrari te verdedigen. Ferrari-teambaas Stefano Domenicali weigerde het specifieke bestaan van het technisch veto te bevestigen, maar naar verluidt is het al in voege sinds 1998. "Ik kan niet op de details ingaan, er zijn bepaalde zaken die in de rechten vervat zitten en niet meer dan dat," aldus Domenicali. FIA-president Max Mosley zegt in de tussentijd dat het veto van Ferrari simpelweg niet meer bestaat. signature |
|
Aston Martin heeft nu twijfels over haar deelname aan de Formule 1 voor volgend seizoen omwille van de controverse over de budgetlimiet. Dat heeft de baas van Prodrive, David Richards, verklaard. Prodrive is eigenaar van Aston Martin en had enkele jaren terug al plannen om met een nieuw team in de Formule 1 actief te zijn. Die plannen werden terug uit de koelkast gehaald omdat de FIA voor 2010 op de proppen komt met een budgetlimiet. Maar doordat de grote teams er nu mee dreigen de Formule 1 te verlaten, zegt Richards dat hij nog even wacht met de inschrijving van zijn team. "We zijn heel bezorgd over de controverse die deze voorstellen heeft gecreëerd bij de bestaande teams en de onzekerheid die daaruit voortvloeide," vertelde Richards aan GPWeek. "Het is belangrijk voor ons en onze partners dat er stabiliteit is in de sport met een brede groepering voor de toekomstige richting van de Formule 1 en dit zal een kritiek punt zijn in ons beslissingsproces of we al dan niet ons zullen inschrijven." Normaal gezien worden de inschrijvingen voor 2010 afgesloten op 29 mei, maar de FIA lijkt bereid te zijn laattijdige deelnames te aanvaarden mits de nodige vergoeding. signature |
|
quote: Faustian Spirit of the Earth |
|
Er staat op Nu.nl dat ecclestone ferrari " absoluut niet kwijt wil"... Ze gaan wel een oplossing vinden, anders kunnen ze de F1 opdoeken |
|
quote: Ach, Ferrari kunnen ze ook wel opdoeken als ze uit de F1 stappen. Nou ja, opdoeken misschien niet, maar de F1 is wel veel te belangrijk voor ze. Beide partijen hebben elkaar nodig, beide partijen weten dat ook en daarom wordt er aan allebei de kanten zo hard gespeeld. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
Er zou vandaag toch nog een bespreking tussen de FIA en de team bazen zijn? Ik weet niet meer waar ik dat gelezen had en ik zie er ook in het nieuws niks van terug... Weet iemand hier meer over? |
Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |