|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: Dacht dat BM teksten satanistisch moesten zijn? BS heeft meer horror als inspiratiebron voor de teksten. En dhr. Iommi heeft juist een normaal kruis om de nek hangen en op zijn SG als positiebepaling staan. Zeker geen satanistische band, hehe, Fairies Wear Boots.... Iron Man... Paranoid... Neuh, geen satanaanbidderteksten. Boeiender |
|
Oh ok. Ik dacht dat de teksten wat door aleister crowley beinvloed waren. Maar goed, dat zijn volgens mij sommige tekesten van the rolling stones en the beatles ook. Stelletje oer-satanisten. En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
quote: Nee hoor, laat de true blekkies je niets wijsmaken. Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
quote: Okay, hehe. Boeiender |
|
quote: Beatles: Op de hoes van Sgt. Pepper, Stones hebben ook Crowley gebruikt in nummers, en Led Zeppelin schijnt in Stairway to Heaven een backwards message te hebben die van Crowley afkomstig is, verder heeft Jimmy Page het oude huis van Crowley gekocht en heeft hij veel spul van hem verzameld. BS heeft echter geen link met hem, behalve het nummer Mr. Crowley, dat van Ozzy solo is. Boeiender |
|
quote: Één ding is zeker, geen black metal band heeft een plaat gemaakt die qua satanische sfeer in de buurt komt van Don't break the Oath. |
|
quote:Dat is idd datgene waarmee de Hate Forest frontman doorgegaan is na het stoppen. Ik wist alleen niet dat ze al materiaal hadden! Ik ga het meteen checken, thx! |
|
quote:Blood of Kingu is wel een leuke band, ja. |
|
quote: |
|
quote: Niet hè... sowwy. Wat typeert BM dan? De accoorden? Krijszang? Kloteproducties? Boeiender |
|
Sfeer? Thematiek? |
|
quote: Sfeer, hmm, dat zou goed kunnen. Thematiek, sja, welk thema dan? Boeiender |
|
quote: Volgens mij wil je BM gewoon überhaupt niet serieus nemen quote: Op hoog abstractieniveau: individualisme. Wat zich vaak uit in anti-religieuze en/of misantropische teksten. Of een hang naar romantische ideeën over vroeger en de natuur. edit: dat is wel de uitleg voor serieuze acts. Gewoon shockeren is natuurlijk ook vaak een doel [Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 18-11-2009 9:26] Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
Screams, Extreme snelheid, tremolo gitaar, distortion, double-bass en een minimale rol voor de bas zijn wat mij betreft wel de voornaamste muzikale kenmerken van black metal. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: Ja, black geschoeid op de true norwegian leest. Tegenwoordig gaat dat ook niet meer op. Black is bijna breder dan metal zelf [Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 18-11-2009 9:57] Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
Ah, norsecore. |
|
quote: Daar heb je gelijk in maar als je een definitie wilt geven moet je natuurlijk ergens beginnen. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
Zeg er dan iig even bij dat je het van Wikipedia plukt. |
|
quote: Als je het tegen mij hebt; je vergist je. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
Extreme snelheid? Ik heb zelf nogal een hekel aan die allejezussnelle black. Hoeft toch ook helemaal niet, kijk naar filosofem van burzum of oude darkthrone. En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
quote:Precies, het is toch godverdomme geen grindcore. |
|
quote:Ik wil het toch echt eerst horen maar ik vind enkel dooie torrents. |
|
quote: Klopt; verspil er maar geen tijd en moeite aan ...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light... |
|
Maar weer even serieus...ik zal wel gebitch krijgen dat niet alles even black metal is, maar goed.. Mijn huidige top 50 meestal alleen de debut albums maar toch 1349 (Norway) Absu (USA) Bathory (Sweden) Bilskirnir (Germany) Blasphemy (Canada) Blodsrit (Sweden) Burzum (Norway) Carpathian Forest (Norway) Craft (Sweden) Dark Storm (Cze) Darkthrone (Norway) Dimmu Borgir (Norway) Eisregen (Germany) Endstille (Germany) Enthroned (Belgium) Fluisterwoud (Holland) Funeral Winds (Holland) Galgenberg (Poland) Gorgoroth (Norway) Grand Belial's Key (USA) Graveland (Poland) Hate Forest (Ukraine) Horna (Finland) Ildjarn (Norway) Immortal (Norway) Impaled Nazarene (Finland) Inquisition (Colombia) Judas Iscariot (USA) Kampfar (Norway) Keep Of Kalessin (Norway) Koldbrann (Norway) Kristallnacht (France) Lord Belial (Sweden) Lunar Aurora (Germany) Marduk (Sweden) Mayhem (Norway) Negator (Germany) Profanatica (USA) Ragnarok (Norway) Samael (Switzerland) Satanic Warmaster (Finland) Satyricon (Norway) Seigneur Voland (France) Slechtvalk (Holland) Tormentor (Hungary) Urgehal (Norway) Veles - The Triumph Of Pagan Beliefs [demo 1994] Verloren (Belgium) Vlad Tepes - Belketre [March to the Black Holocaust] (1995) Watain (Sweden) |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |