|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: Klinkt goed Toch durf ik aan jouw lijstje met bands ook nog goede dosis DSO toe te voegen, ook al is het lang niet zo chaotisch. |
|
+1 Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
geef mij maar Nightwing signature |
|
quote: When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself. |
|
Heeft er hier nog iemand tips voor bands in het straatje van Emperor? (Anthems - Prometheus tijdperk) |
|
volgens Hypnos: Nazxul Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote:Die laatste schijf van hun is indd best ok, maar niet de plaat waar Hypnos het over heeft. Epische, slepende nummers die qua opbouw wel aan WitTR, Fauna of zelfs Burzum kunnen doen denken. Dat gemixt met Dimmu Borgirachtige keys en geluid. Persoonlijk vond ik het wel gaaf toen ik het checkte en de CD binnen kreeg, maar achteraf heb ik'm toch niet echt vaak gedraaid. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
Hmm, dat klinkt niet echt interessant, ik bedoel echt bands/cd's die de gelaagdheid hebben van bv een Prometheus. |
|
Drautran (Throne of the Depths) werd vaak met Emperor vergeleken toen die schijf uitkwam. Ik heb'm volgens mij al zo'n twee jaar niet meer gehoord. Staat mij iets van bij dat de vergelijking op zich wel opging, maar dat die band het qua niveau, natuurlijk, echt niet haalde bij Emperor. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
Of misschien Anaal Nathrakh - Domine Non Es Dignus? Verder ben uik het eens met kwelgeest w.b. Nazxul. Sterke band met een gaaf geluid, maar de nummers blijven uiteindelijk nauwelijks hangen. Zelfde geldt eigenlijk ook voor Drautran imo. Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
Nog even zitten denken en zoeken. In het verleden werden op dit forum o.a. Infernum, Thunderbolt, Thy Primordial (door NecRobert) en Aes Dana Met Emperor vergeleken. Maar eigenlijk gaan ze niet op. Zeker Thunderbolt en Aes Dana niet. 'Nord' van Setherial kwam volgens mij nog wel aardig in de buurt. Hun latere werk niet. Zaaddodend Dark Funeralachtig gekneus. Punt is dat Emperor, iig op ItNE, snelle, schelle en agressieve black metal perfect wist t combineren met toffe symfonische synths waar andere bands op zo'n moment gaan prutsen of vervallen in gaye, zoetsappige intermezzo's. Oftewel, Emperor is redelijk uniek, op eenzame hoogte in wat zij deden. Je zou ook eens de eerste vier platen van Lunar Aurora kunnen proberen. Sterke, sfeervolle, underground black, maar toch ook geen Emperor. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
Ik zit ook net te denken, Emperor is eigenlijk de enige die dat ooit vet heeft gedaan Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Precies Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
Misschien zoek ik dan juist ook geen "black" bands, want ik vind Prometheus behoorlijk DM klinken. Maar idd heeft Emperor een compleet eigen geluid. |
|
quote: Niet te vergeten! Misschien wel de grootvaders van de symfonische BM [Dit bericht is gewijzigd door R. op 30-03-2010 14:58] |
|
@R: |
|
quote: Ik ken nog wel iemand die zijn verzameling te koop heeft staan Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote: Ja, lachen hey. Met je neusch. [Dit bericht is gewijzigd door R. op 30-03-2010 15:27] |
|
quote:Ik moet erkennen niet echt bekend te zijn met MH. Acid heeft het me jaren geleden wel eens laten horen, maar toen wes ik of al vrij heen of het maakte geen indruk. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
Thou Shalt Suffer? She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
Apocalypse Command is brute, morbide chaotische black metal, op een of andere manier doet het me wel wat aan bands als War denken, hun demo echt wel de moeite waard. http://www.myspace.com/blasphemicapocalypse Het luisteren wel waard iig! [Dit bericht is gewijzigd door Crypt_666 op 31-03-2010 7:15] Evil Dick |
|
Ik wil tips in de stijl van Altar of Plagues (White Tomb) en Wolves in the Throne Room (Black Cascade). |
|
Krallice, Fen en Cobalt komen wel dicht inde buurt vind ik. |
|
Krallice word vaker genoemd, wát precies van hen? |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |