|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Demo van Bone Ritual herontdekt. Primitieve, logge, mid-tempo black maar o zo lekker. http://bone-ritual.bandcamp.com/album/bone-ritual-demo-2009 [Dit bericht is gewijzigd door Northward op 27-08-2013 21:37] |
|
America's Got Talent 2013 Die kop van Heidi Klum. Edit: Meer: [Dit bericht is gewijzigd door Dying Embrace op 09-08-2013 0:11] |
|
Coolste zesjarige OOIT. Willekeur en dictatuur! |
|
|
|
de nieuwe arfsynd is onverwachts sterk zeg signature |
|
signature |
|
nieuwe Inferno klinkt zeer sfeervol signature |
|
quote: Nord is wel een klassieker uiteraard. En nu gaan we vegen |
|
Deze van de week pas ontdekt, rijkelijk laat : Best wel sterk. |
|
quote: Beter laat dan nooit... DSBM avant la lettre was dit, vocaal denk ik dat Natramm (Silencer) hier goed naar geluisterd had. |
|
Dat heb ik wel bij meer, met name BM, bands. Ik las al dat het als DSBM word omgschreven, of het komt dat ik daar niet zo in thuis ben, maar ik vind het niet typisch DSBM, wel typisch Duits en dat is natuurlijk goed. |
|
quote: Ho es, dit is fucking tof! Thanks! "What binds us to our grief, binds the sculptor to his clay." |
|
quote: Jemig... Ik las ipv DSBM 'DSO' dus ik werd al bijna héél boos. Maar goed, inderdaad, DSBM avant la lettre zou je het kunnen noemen. De typische elementen deelt het, maar tegelijkertijd zit er ook teveel anders in om het (nu) DSBM te noemen. Desalniettemin, als DSBM-land eens dit soort muziek als voorbeeld gaat nemen zou de wereld een stuk beter zijn! Zelfde iets als met Weakling. quote: Volgens mij heb ik dit weleens losjes rondgeroepen, dus sowieso 100% hiermee eens Als we de definitie van Romantisch (en black metal) wat los hanteren is hier zeker wat voor te zeggen; vrije expressie van emotie, een hang naar natuur als toonbeeld van perfectie, spiritueel, dat soort zaken. Heel strikt genomen weet ik het niet; vooral omdat ik het voor wat betreft Romantisch überhaupt niet strikt genoeg in de vingers heb om zo'n vergaande uitspraak te kunnen doen [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 04-03-2014 22:49] Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Niet helemaal eens eigenlijk: niet de bands als Bathory en Gorgoroth en niet om die reden. Bands met satanisme en de cliché-bm-topics zijn niet Romantisch te noemen enkel en alleen omdat heel diepe gevoelens op een soort woeste manier naar buiten gebracht worden. De Romantiek is veel meer dan dat en draait ook om andere zaken. Los daarvan zijn er veel bm-bands die wél zeker veel raakvlakken met de Romantiek vertonen: de verheerlijking van de woeste, ongerepte natuur, de nostalgische kijk op het verleden, verheerlijking van het verleden en afwending van de huidige maatschappij, in sommige gevallen nationalisme en verheerlijking van eigen identiteiten, hevige emotie, de nodige existentiële crises en daarbij horende suïcidale neigingen. Het lijkt me dan ook geen toeval dat - over het algemeen gesproken - bm-fans meer dan de doorsnee muziekliefhebbers aangetrokken worden tot klassieke muziek, en dan in het bijzonder componisten als bv. Beethoven. (Ik heb weleens gelezen dat Beethoven in deze tijd waarschijnlijk (o.a.) een metalfan zou zijn, en dat kan ik me best prima voorstellen.) Maar er zijn ook trekken van de Romantiek die je zeker wel op sommige bands kan toepassen, maar echt niet op de 'cliché'-groepen (niet neerbuigend bedoeld): verheerlijking van schoonheid, puurheid, intense levensvreugde, vriendschap. Wel eens dus wat betreft de donkere kanten van de Romantiek (de 'Zwarte Romantiek'), maar enkel wat een bepaald genre bands betreft. Willekeur en dictatuur! |
|
Na het lezen van de link: uiteraard werd dit deels aan Liturgy ontleend. Toch mooi hoe die pretentieuze wauwel van Hunter Hunt Hunterix tot inzichten leidt In casu de Cascadian-beweging gaat het Romantische ook zeker wel op. Verder helemaal eens met bovenstaande; mooi dat stukje nuancering wat ik niet op kon brengen [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 04-03-2014 23:18] Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Siked voor een nieuwe Liturgy. |
|
Geen idee of dit hier al ooit gepost is, maar is wel hilarisch. Vooral de 'wijze' levenslessen en 'tr00 attitude' vanaf 7:30 (met authentiek accent). Ik stel me de vraag of die gasten überhaupt nog actief zijn in de scene. discogs sale list: https://www.discogs.com/seller/williamblake?sort=artist%2Casc |
|
Ik kom in de reportage ja. Niet fier op, maar ik was een puber. Kopstuk van BBET komt er ook in. En nu gaan we vegen |
|
De bedoeling van de regisseuse van die reportage was trouwens om BM in een slecht daglicht te zetten (what's new), maw dat de fans een zware leegte tonen, niks van geschiedenis kennen en blablabla... Trut, ik zat in Latijn. Was show met Emperor als headliner, memorabel. De dudes in het bos waren Westvlamingen, niet meer actief. En nu gaan we vegen |
|
Interessant. If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
8:43, dat is Hypnos, toch? If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
neej, ik zag er beter uit [Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 05-03-2014 19:38] signature |
|
William stelt de vraag, ik antwoord. Toch blijkbaar interessantwaardig om te replyen en het fimpje te bekijken. En nu gaan we vegen |
|
Daar vergis je je flink in. Ik werd getipt. If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |