IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Offer hier je kleine konijntje aan Satan (Black Metal Topic) Vorige pagina | Volgende pagina
Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 18-01-2013 16:21 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

quote:
Op 18 januari 2013 14:24 schreef iPim het volgende:
Ik heb zin om wat moderne black metal te downloaden, maar weet niet echt waar ik moet beginnen. Van eindeloze blast beats houd ik niet zo. Tragere black dan weer ook niet echt. Het liefst dynamisch en redelijk up-tempo. Wellicht een beetje in de stijl van Blut Aus Nord en Deathspell Omega. Wat meer melodie mag ook, zoals Watain en Dissection (als dat al black is).

Ik heb veel van de golden oldies al eens geprobeerd: Enslaved, Marduk, Immortal, Burzum, Mayhem, Gorgoroth, Emperor, Darkthrone, Wolves In The Throne Room, Bathory, Dornenreich en Ulver. Taake, Altar Of Plagues, Fen, Nebura Bunget en Ash Borer staan ook op het lijstje.


Mooi lijstje!

Als toevoeging misschien: Keep of Kalessin, Dark Fortress, Dordeduh (aangezien je Negura ook gaat proberen) Limbonic Art, Gris, Forest Silence, An Autumn for Crippled Children, Lantlos, Drudkh, Shining (sowieso tot Halmstad en negeer dat debiele kinderachtige imago)

[Dit bericht is gewijzigd door Mottighaerd op 18-01-2013 16:21]


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 18-01-2013 16:21 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 18 januari 2013 16:20 schreef iPim het volgende:
Ik lees ook dat ik Drudkh - Blood In Our Wells en Shining - V - Halmstad moet hebben?

'Weet ik niet.' en 'Nee.'.

Van Shining dan beter IV, III, II, I.


I wish I was a butterfly


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 18-01-2013 16:23 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

quote:
Op 18 januari 2013 16:21 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
'Weet ik niet.' en 'Nee.'.

Van Shining dan beter IV, III, II, I.


"Jawel" "Ja" en "Die ook inderdaad"


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 18-01-2013 16:28 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Gaat goed nergens heen dit.

quote:
Op 18 januari 2013 14:24 schreef iPim het volgende:
Ik heb zin om wat moderne black metal te downloaden, maar weet niet echt waar ik moet beginnen. Van eindeloze blast beats houd ik niet zo. Tragere black dan weer ook niet echt. Het liefst dynamisch en redelijk up-tempo. Wellicht een beetje in de stijl van Blut Aus Nord en Deathspell Omega. Wat meer melodie mag ook, zoals Watain en Dissection (als dat al black is).
Als je opzoek bent naar math black zoals DSO sinds Kenose/Fas maakt, bij mijn weten bestaat dat verder niet.
BaN en DSO zijn naar mijn mening geen vergelijkbare bands. Alhoewel het hier eerder genoemde Svartidaudi veel met beide tegelijk vergeleken wordt.
Als je de 'sound'/sfeer die bands als DSO en Watain op een bepaalde manier gemeen hebben gaaf vindt, die wordt vaak aangeduid als orthodox of religieuze black.
Veel van deze bands zijn wat beter, 'volwassener', besteden meer aandacht aan het esthetisch geheel incl. teksten en artwork, aan de totale beleving.
In dit straatje is Funeral mist een aanrader; en als je Funeral Mist gaaf vindt, kan je Marduk vanaf "Plague Angel" en Triumphator proberen. Verder Blaze of Perdition, Ondskapt en nog wel wat namen die mij nu even niet tebinnenkomen.

quote:
Ik heb veel van de golden oldies al eens geprobeerd: Enslaved, Marduk, Immortal, Burzum, Mayhem, Gorgoroth, Emperor, Darkthrone, Wolves In The Throne Room, Bathory, Dornenreich en Ulver. Taake, Altar Of Plagues, Fen, Nebura Bunget en Ash Borer staan ook op het lijstje.
WitTR, Dornenreich, Altar of Plagues, Fen, Negura Bunget en Ash Borer zijn geen 'golden oldies'. Zelfs Taake een twijfelachtig.
Verder heeft dit lijstje naast de noemer black metal muzikaal behoorlijk weining tot niets gemeen. Je zult specifieker moeten zijn.

Dodecahedron kan je overigens met een gerust hart overslaan.

quote:
Op 18 januari 2013 15:44 schreef Nyghtslave het volgende:
Ik moest me inhouden niet gigantisch in de lach te schieten toen ik ze zag, maar ik heb er dan ook niet zo veel mee... Valt voor mij een beetje in dezelfde catergorie als Marduk...


Ja, maar dan niet.
Marduk heeft veel meer sfeer, gevoel en emotie. Sowieso betere songs. En heerlijke midtempostukken.
Beide bands zijn wellicht wat 'harder', maar daar houdt de vergelijking dan ook op.

[Dit bericht is gewijzigd door Kvelgeest op 18-01-2013 16:43]


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 18-01-2013 16:29 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 18 januari 2013 16:20 schreef iPim het volgende:
Ik lees ook dat ik Drudkh - Blood In Our Wells en Shining - V - Halmstad moet hebben?
NEE!!


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 18-01-2013 16:33 by Nyghtslave Profiel van Nyghtslave

quote:
Op 18 januari 2013 16:28 schreef Kvelgeest het volgende:
DSO


Diablo Swing Orchestra, ja?

quote:
Op 18 januari 2013 16:28 schreef Kvelgeest het volgende:Ja, maar dan niet.
Marduk heeft veel meer sfeer, gevoel en emotie. Sowieso betere songs. En heerlijke midtempostukken.
Beide bands zijn wellicht wat 'harder', maar daar houdt de vergelijking dan ook op


Hiervoor suggereer ik dat je heel even een paginaatje terug leest

[Dit bericht is gewijzigd door Nyghtslave op 18-01-2013 16:36]


Black seeds of bunny!


Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 18-01-2013 16:35 by Sonic Titan Profiel van Sonic Titanhttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

quote:
Op 18 januari 2013 16:28 schreef Kvelgeest het volgende:

In dit straatje is Funeral Winds een aanrader; en als je Funeral Winds gaaf vindt, kan je Marduk vanaf "Plague Angel" en Triumphator proberen. Verder Blaze of Perdition, Ondskapt en nog wel wat namen die mij nu even niet tebinnenkomen.


Volgens mij bedoel jij hier toch echt Funeral Mist.


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 18-01-2013 16:38 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 18 januari 2013 16:35 schreef Sonic Titan het volgende:
Volgens mij bedoel jij hier toch echt Funeral Mist.
Buh.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 18-01-2013 16:39 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 18 januari 2013 16:21 schreef Mottighaerd het volgende:
Dark Fortress, Gris, Forest Silence, An Autumn for Crippled Children, Lantlos,


Dank!

Limbonic Art was me iets te symfonisch en Dordeduh te veel ''folk''.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 18-01-2013 16:40 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 18 januari 2013 16:33 schreef Nyghtslave het volgende:
Hiervoor suggereer ik dat je heel even een paginaatje terug leest
Irrelevant.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 18-01-2013 16:41 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 18 januari 2013 16:39 schreef iPim het volgende:
Dank!

Limbonic Art was me iets te symfonisch en Dordeduh te veel ''folk''.
Dat lijstje ga je wellicht ook niet trekken.
Behoorlijk hoog post-hetero core (post-black/Alcest) niveau.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 18-01-2013 16:43 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 18 januari 2013 16:28 schreef Kvelgeest het volgende:
Als je opzoek bent naar math black zoals DSO sinds Kenose/Fas maakt, bij mijn weten bestaat dat verder niet.

Svartidauði lijkt er wel wat in de buurt te komen, maar haalt het toch ook niet. Ik schaar die toch een beetje onder de DSO-vlag, zogezegd

Dodecahedron kun je inderdaad overslaan, ja. Komt wel net als Svartidauði enigszins in de buurt van DSO. Maar is ook net anders, sowieso kwalitatief wat minder, maar muzikaal misschien wat... jazzier? Wel ontzettend dissonant en aardig complex. Vind het wel een leuke plaat, benieuwd wat ze verder gaan doen.

Samengevat: in het hoekje DSO vind ik op volgorde van voorkeur DSO, Svartidauði en Dodecahedron logische aanraders.
quote:
BaN en DSO zijn naar mijn mening geen vergelijkbare bands.

Inderdaad. Beetje hetzelfde geluid, maar muzikaal fundamenteel anders. BaN is veel minder complex, minder verwrongen, en veel minder naar dissonant. Veel liever. Niet daardoor per se minder goed of juist beter, slechts anders.


I wish I was a butterfly


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 18-01-2013 16:45 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 18 januari 2013 16:28 schreef Kvelgeest het volgende:
WitTR, Dornenreich, Altar of Plagues, Fen, Negura Bunget en Ash Borer zijn geen 'golden oldies'. Zelfs Taake een twijfelachtig.


Dat wat er nog op het lijstje staat relateerde ook niet aan de golden oldies.

Svartidaudi klinkt erg gaaf.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 18-01-2013 16:46 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 18 januari 2013 16:45 schreef iPim het volgende:
Dat wat er nog op het lijstje staat relateerde ook niet aan de golden oldies.

Svartidaudi klinkt erg gaaf.

Maar Wolves In The Throne Room, en Dornenreich noemde je wel in dat rijtje golden oldies

Wat vond je tot nu toe de vetste albums die je gehoord hebt dan? Is makkelijker vanaf daar verder helpen


I wish I was a butterfly


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 18-01-2013 16:46 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Svartidaudi gaat qua structuur en melodiën veel meer naar BaN dan naar DSO.
"Si Monumentum Requires, Circumspice" lijkt nog het meest op Svartidaudi.

BaN is epischer, melodieuzer, minder 'chaotisch' en conventioneler dan DSO.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 18-01-2013 16:47 by Nyghtslave Profiel van Nyghtslave

quote:
Op 18 januari 2013 16:40 schreef Kvelgeest het volgende:
Irrelevant.


Ja hoor es jan als je niet wil lezen moet je ook niet zeiken


Black seeds of bunny!


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 18-01-2013 16:49 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 18 januari 2013 16:46 schreef Kvelgeest het volgende:
Svartidaudi gaat qua structuur en melodiën veel meer naar BaN dan naar DSO.
"Si Monumentum Requires, Circumspice" lijkt nog het meest op Svartidaudi.

Vind ik niet, nu redelijk vaak Flesh Cathedral geluisterd en ik vind die match niet zo raar meer als in het begin. Het is er nog niet, daar niet van, maar meer DSO dan BaN in mijn oren.
BaN is epischer, melodieuzer, minder 'chaotisch' en conventioneler dan DSO.[/quote]
Yup.


I wish I was a butterfly


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 18-01-2013 16:49 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 18 januari 2013 16:45 schreef iPim het volgende:
Dat wat er nog op het lijstje staat relateerde ook niet aan de golden oldies.

Er staat 'staan ook op het lijstje'. En gezien je maar een lijstje noemt kan ik er logischerwijs niet vauitgaan dat je daarmee naar een ander lijstje verwijst.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 18-01-2013 16:51 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 18 januari 2013 16:47 schreef Nyghtslave het volgende:
Ja hoor es jan als je niet wil lezen moet je ook niet zeiken
Ik lees wel. Jij wilt blijkaar niet goed formuleren en je er dan met irrelevante, nietszeggende kutexcusjes vanaf maken.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 18-01-2013 16:55 by Nyghtslave Profiel van Nyghtslave

[mening]ik vind Endstille een zaadband, en Marduk idem dito. Ze werken enkel op mijn lachspieren[/mening]

Zo duidelijker? Anders veranderen we de topictitel wel even in Kvellie's Truie Nekro Gezever...


Black seeds of bunny!


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 18-01-2013 16:55 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 18 januari 2013 16:46 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Maar Wolves In The Throne Room, en Dornenreich noemde je wel in dat rijtje golden oldies


Dat ontken ik ook niet!

quote:
Wat vond je tot nu toe de vetste albums die je gehoord hebt dan? Is makkelijker vanaf daar verder helpen


Ik heb nu heel veel albums gedownload, dus ik trek me voor de rest terug uit de discussie die hier uit het niets ontketend is. Niet dat ik ondankbaar ben voor de tips, maar omdat ik al zoveel tips heb verzameld dat ik eerst even dit moet uitchecken allemaal. Svartidaudi, Altar Of Plagues (Mammal), Negura Bunget (OM), Taake (Hordalands Doedskvad), Blut Aus Nord (vooral 777 Sects), Deathspell Omega (Paracletus maar ook die nieuwe EP). Verdere random black: Bathory (Blood Fire Death), Mayhem (De Mysteriis Dom Sathanas), Emperor (In The Nightside Eclipse), Watain (Lawless Darkness) is wat in me opkomt. En alles van Anaal Nathrakh, als dat een beetje black metal is.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 18-01-2013 16:59 by Nimbus Profiel van Nimbus

Abigor, Akercocke, Anteus, Averse Sefira, Blacklodge, Blessed in Sin, Cobalt, Craft, Destroyer 666, Die Toten Kehren Wieder Mit Dem Wind, Dodsheimgard, Dragged Into Sunlight, Draugar, Frost, Furze, Geist, Glorior Belli, Grand Belial's Key, Graupel, Kermania, Kristallnacht, Leviathan, Lunar Aurora, Lurker of Chalice, Nagelfar, Peste Noire, Portal, Revenge, The Ruins of Beverast, Satyricon, Seigneur Voland, Shining(NO), Svartsyn, Truppensturm, Twilight, Verdunkeln, Wolves in the Throneroom


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 18-01-2013 17:00 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Van Mayhem is "The Grand Declaration of War" is erg gaaf album. Veel true-e Mayhem-fans trekken die niet; het is een licht experimenteel conceptalbum, maar het spel en het geluid zijn verschrikkelijk goed en persoonlijk vind ik nummers ook erg sterk.
Van Blut aus Nord vind ik de "What Once Was... Liber I"-EP het beste werk. Zit wat subtiele psychedelica in en is minder dissonant/DSO-gericht dan de 777-serie.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 18-01-2013 17:00 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 18 januari 2013 16:55 schreef Nyghtslave het volgende:
[...]Kvellie's Truie Nekro Gezever...
Geen gezever, communiceren heet dat.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 18-01-2013 17:03 by Schuurman Profiel van Schuurman

Tijd voor een verversbeurt van den tampon?


Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen