IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Offer hier je kleine konijntje aan Satan (Black Metal Topic) Vorige pagina | Volgende pagina
MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 28-01-2013 10:56 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com



Boeiender


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 28-01-2013 10:57 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Anders ben je een keer niet off-topic, aapje.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 28-01-2013 11:03 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 28 januari 2013 10:57 schreef Kvelgeest het volgende:
Anders ben je een keer niet off-topic, aapje.


*zucht*, jouw reactie is meer offtopic dan mijn post. Maar dat zal jij wel niet beseffen.


Boeiender


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 28-01-2013 11:04 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque



I wish I was a butterfly


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 28-01-2013 11:05 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

.

AG: kappen met dat geruzie!

[Dit bericht is gemodereerd door Ascendant Grotesque op 28-01-2013 11:06]


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 21-02-2013 15:27 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

http://www.cvltnation.com/sangre-y-tierra/

Beetje suffe documentaire, maar ik vind de muziek erin wel gaaf.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 22-02-2013 13:32 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html



Dit klinkt helemaal niet slecht. Uitstekend geluid, volle productie, paar gave rifs en de drums zijn hier en daar best vet.
Jammer alleen dat het allemaal wel heel erg conventioneel klinkt. Beetje Setherial meets Dark Funeral met een heel licht vleugje Dimmu Borgir misschien, maar dan wat langzamer.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 22-02-2013 16:28 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

Omdat ik al langer tegen mezelf zeg dat ik wat meer dingen dan enkel de grote klassiekers uit dit genre wil proberen, heb ik wat willekeurige dingen uit de line-up van dit festival binnengehaald.

Intussen Vemod, Urfaust en Black Witchery beluisterd. Vemod (die Venter-cd) klinkt goed, maar is enorm wennen. Black Witchery (Inferno of Sacred Destruction) is cool en beukt goed door. Meer dan dat lijkt het niet te bieden, maar ik denk wel dat ik het nog ga draaien. Urfaust (Geist Ist Teufel) is best vreemd maar trek ik nog goed. Ik ga er eens een andere plaat van binnenslingeren, misschien dat die mij nog iets beter bevalt.

NP: Sargeist - Disciple of the Heinous Path


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 22-02-2013 17:17 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

quote:
Op 22 februari 2013 16:28 schreef BenKnuckles het volgende:
NP: Sargeist - Disciple of the Heinous Path

Die is erg kut bevonden. One Tail, One Head is dan weer ok, maar saai. En wat een kneuzen zijn het toch.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 22-02-2013 17:24 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

dat is ook tweederangsblack

probeer es deze plaat



signature


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 22-02-2013 17:36 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 22 februari 2013 17:17 schreef BenKnuckles het volgende:
Die is erg kut bevonden. One Tail, One Head is dan weer ok, maar saai. En wat een kneuzen zijn het toch.
Het debuut van Sargeist, "Satanic Black Devotion", vind ik erg fijn. One Tail, One Head is wel redelijk black&roll waardoor het voor jou als core-fan waarschijnlijk wat behapbaardere muziek is.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 22-02-2013 17:40 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 22 februari 2013 16:28 schreef BenKnuckles het volgende:
Omdat ik al langer tegen mezelf zeg dat ik wat meer dingen dan enkel de grote klassiekers uit dit genre wil proberen, heb ik wat willekeurige dingen uit de line-up van dit festival binnengehaald.

Intussen Vemod, Urfaust en Black Witchery beluisterd. Vemod (die Venter-cd) klinkt goed, maar is enorm wennen. Black Witchery (Inferno of Sacred Destruction) is cool en beukt goed door. Meer dan dat lijkt het niet te bieden, maar ik denk wel dat ik het nog ga draaien. Urfaust (Geist Ist Teufel) is best vreemd maar trek ik nog goed. Ik ga er eens een andere plaat van binnenslingeren, misschien dat die mij nog iets beter bevalt.

NP: Sargeist - Disciple of the Heinous Path
Mja, wat bedoel je met 'klassiekers'?
Er bestaat een flinke Urfaust0cultus, maar persoonlijk vind ik die band niet bepaald wat. Black Witchery is in een bepaalde (sub_scene ook behoorlijk cult. Maar grote klassiekers zou ik beide bands niet willen noemen. Sowieso heb je daar een behoorlijk meer underground georiënteerd festival te pakken. Met desalniettemin een paar lekkere namen als Mare, Svartidaudi en Mgla. Behexen en Horna zijn ook wat grotere bands; al vind ik van die laatste bij lange na niet alles bijzonder.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 22-02-2013 17:42 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

quote:
Op 22 februari 2013 17:36 schreef Kvelgeest het volgende:
Het debuut van Sargeist, "Satanic Black Devotion", vind ik erg fijn. One Tail, One Head is wel redelijk black&roll waardoor het voor jou als core-fan waarschijnlijk wat behapbaardere muziek is.

Behapbaar wel, maar dat maakt het tegelijk ook saaier. Enkel Darkthrone lijkt er bij mij echt mee weg te komen. En Satyricons Volcano.

Maar er zijn weinig black metalbands die voorlopig echt blijven hangen hier. Uit het blote hoofd zou ik oude Funeral Mist (Maranatha is p03p), Blut Der Nacht, Germ, Deafheaven en Axis of Light opnoemen.

quote:
Op 22 februari 2013 17:40 schreef Kvelgeest het volgende:
Mja, wat bedoel je met 'klassiekers'?

De typische namen die je als eerste tegenkomt als je naar informatie over black metal zoekt. Gorgoroth, Dark Funeral, Emperor, Venom, Dissection, zelfs Wolves in the Throne Room, etc.

quote:
Er bestaat een flinke Urfaust0cultus, maar persoonlijk vind ik die band niet bepaald wat.

Ik ga de laatste full-length eens proberen, die lijkt me op het eerste gehoor wat meer te liggen. Misschien dat gewoon wat moet wennen aan het debuut.

quote:
Op 22 februari 2013 17:40 schreef Kvelgeest het volgende:
Sowieso heb je daar een behoorlijk meer underground georiënteerd festival te pakken.

Da's de bedoeling

edit: ziekelijk veel edits

[Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 22-02-2013 17:46]


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 22-02-2013 17:47 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Meeste black&roll is even lekker, maar mist diepgang om lang te blijven boeien. Carpathian Forest zit ook wel in dat straatje en onze held Sonic Titan heeft ooit het debuut van hij Ijslandse Finngálkn uitgebracht.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 22-02-2013 18:13 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

bij Black n Roll moet ik altijd aan dit denken



signature


spectre
Usericon van spectre
Posted 22-02-2013 18:23 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 22 februari 2013 17:42 schreef BenKnuckles het volgende:
Behapbaar wel, maar dat maakt het tegelijk ook saaier. Enkel Darkthrone lijkt er bij mij echt mee weg te komen. En Satyricons Volcano.

Maar er zijn weinig black metalbands die voorlopig echt blijven hangen hier. Uit het blote hoofd zou ik oude Funeral Mist (Maranatha is p03p), Blut Der Nacht, Germ, Deafheaven en Axis of Light opnoemen.


De typische namen die je als eerste tegenkomt als je naar informatie over black metal zoekt. Gorgoroth, Dark Funeral, Emperor, Venom, Dissection, zelfs Wolves in the Throne Room, etc.


Ik ga de laatste full-length eens proberen, die lijkt me op het eerste gehoor wat meer te liggen. Misschien dat gewoon wat moet wennen aan het debuut.


Da's de bedoeling

edit: ziekelijk veel edits


Vergeet niet de recente werkjes van God Seed en Nidingr, dat is wat mij betreft echt onderhoudende en spannende blek, zeker als je die Volcano erg goed trekt (pssst Rebel Extravaganza moet je ook eens luisteren). Maar eigenlijk zijn er zoveel smaken, je kan alle kanten nog op.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 22-02-2013 19:08 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

vergeet zeker Deathspell Omega niet

core-zijnde zal dat wel klikken


signature


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 22-02-2013 20:15 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 22 februari 2013 17:42 schreef BenKnuckles het volgende:
De typische namen die je als eerste tegenkomt als je naar informatie over black metal zoekt. Gorgoroth, Dark Funeral, Emperor, Venom, Dissection, zelfs Wolves in the Throne Room, etc.



Dark Funeral kan je echt overslaan. Mis je helemaal niets aan.

Ff een lijstje dan maar (waarin ik vast veel albums ga vergeten):

Proto-black:
Venom - t/m Possessed
Bathory - Bathory
Hellhammer - Apocalyptic Raids
Celtic Frost - Morbid Tales

Meer richting death metal:
Possessed - Seven churches
Sepultura - Morbid Viosions/Bestial Devastation
Sarcofago - I.N.RI.

En dan ietsje later "Bathory - Blood, Fire, Death".

Maar toch zeker ook belangrijk:
Mercyful Fate - Melissa/Don't Break the Oath
Slayer - Show no Mercy/Haunting the Chapel/Hell Awaits

De Scandinavische jaren'90:
Mayhem - De Mysteriis Dom Sathanas/Deathcrush
Darkthrone - A Blaze in Northern Sky/Under a Funeral Moon/Transilvanian Hunger; maar ik moet zeggen vd week met dank aan Schuurman "Panzerfaust" ontdekt te hebben.
Burzum - alles vóór "Dauði Baldrs"
Gorgoroth - Pentagram
Immortal - Pure Holocaust
Emperor - In the Nigthside Eclipse/Anthems to the Welkin at Dusk
Enslaved - Frost
Satyricon - Dark Medieval Times/Nemesis Divina
Beherit - Drawing Down the Moon
Impaled Nazarene - Tol Cormpt Norz Norz Norz
Dissection - The Somberlain/Storm of the Light's Bane
Marduk - Those of the Unlight/Opus Nocturne
Ulver - Bergtatt
Mysticum - In the Streams of Inferno
Ildjarn - Strength & Anger/Forest Poetry

Griekenland:
Rotting Christ - Non serviam
Necromantia - Crossing the Fiery Path/Scarlet Evil Witching Black
Varathron - His Majesty at the Swamp/Walpurgisnacht

Lekkers uit de V.S.:
Von - Satanic Blood
Demoncy - Joined in Darkness
Grand Belial's Key - Mocking the Philanthropist/Judeobeast Assassination
Absu - The Sun of Tiphareth

En een oud klassiekertje uit Nederland:
Bestial Summoning - The Dark War has Begun

Maar je hebt natuurlijk inmiddels ook heel veel modernere klassiekers. En zoals Spectre al postte kan je verschrikkelijk veel kanten op: death, catchy thrash, crusty/punky, noisie, ambient, industrial, gothic/symfonisch, post-, cascadian/hipster, progressief/avant-garde, viking/folk et cetra, et cetera.



[Dit bericht is gewijzigd door Kvelgeest op 23-02-2013 16:18]


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 22-02-2013 20:16 by M. Profiel van M.

quote:
Op 22 februari 2013 20:15 schreef Kvelgeest het volgende:
cascadian/hipster

Eheh.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 22-02-2013 20:37 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 22 februari 2013 20:15 schreef Kvelgeest het volgende:
Dark Funeral kan je echt overslaan. Mis je helemaal niets aan.





objection!

Diabolis Interium moet je wel es luisteren voor de leute


verder ook een
1349 - Hellfire; om het te horen

Antaeus - Cut Your Flesh And Worship Satan;

Blood of Kingu / Hate Forest - Rus/Oekraïene black

de laatste Craft

Infernal War/Thunderbolt -> de Poolse extreme P3op




signature


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 22-02-2013 23:00 by Sisyphos Profiel van Sisyphos

100 Zweepslagen voor Kvelboii omdat hij Nocternity overslaat


Northward
Usericon van Northward
Posted 23-02-2013 1:00 by Northward Profiel van Northward

Misschien bewust.


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 23-02-2013 4:42 by Lijdend Voorwerp Profiel van Lijdend Voorwerp

Dan twee pijpbeurten voor bart vanwege Hate Forest.
En lees ik over TRoB heen of staat dat er gewoon niet?


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 23-02-2013 9:45 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Volgens mij lezen of begrijpen jullie mijn post niet helemaal goed.
Hoewel ik nu zie dat IK Ben "Rapcore is niet dood" Knuckles verkeerd gelezen heb, wilde ik een lijstje klassiekers die het genre gevormd hebben posten. Boven de lijst post ik al dat ik albums ga vergeten en dat die lijst derhalve incompleet is en dus voor discussie en aanvulling openstaat. In die lijst hjeb ik het over jaren'80 (proto-)black, jaren'90 Scandinavische black, de oude Griekse scene en wat toppertjes uit de V.S. van voordat de USBM op/inkwam en ik sluit af met: "Maar je hebt natuurlijk inmiddels ook heel veel modernere klassiekers.

Nocternity is een band waar ik nooit opgekomen zou zijn. Niet dat ik Nocternity niet tof vind; integendeel zelfs. Maar ik heb het idee dat, hoewel er een redelijke hardcore cult fanschare bestaat, haar invloed op de scene wel meevalt. Net als TRoB. Die's behoorlijk (te?) contemporain. Dan zou ik context van mijn idee achter de hierboven gepostte lijst eerder voor Nagelfar of Lunar Aurora gegaan zijn.

Zelfde geldt een beetje voor de bands waar Hypnos mee aankomt. "The Hate Forest - Most Ancient Ones" is zeker een klassiekertje. En als Ben wat ondergewaardeerde pareltjes wil horen moet hij zeker voor "Blood of Kingu - Sun in the House of the Scorpion" gaan.
'Infernal War' vind ik zelf wat suf. En 'Thunderbolt' eigenlijk ook. Wat niet wegneemt dat ik beide wel eens draai (ze zijn vééél boeiender en beter dan 1349 of Dark Funeral), maar dan zijn "Kriegsmaschine - Altered States of Divinity", "Blaze of Perdition - The Hierophant" en "Mgła - With Hearts Toward None" veel interessanter.
En als we het over Poolse klassiekers hebben, dan kan je denk ik, en al is het niet qua muzikale invloed, danwel ideologie en esthetiek, niet om Graveland (The Celtic Winter/Carpathian Wolves/Thousand Swords) heen. Net als het Duitse Absurd met "Facta Loquuntur".
Beide bands zijn toch wel een katalysator geweest voor de NSBM.

Verder als moderne, invloedrijke klassiekers zat ik te denken aan:
Xasthur - Nocturnal Poisoning/Leviathan - Tentacles of Whorror --> USBM
Watain - Casus Luciferi/Funeral Mist - Salvation/Deathspell Omega - Si Monumentum Requires, Circumspice --> Orthodoxe/religieuze black metal
Alcest - Souvenirs d'un Autre Monde -->post-/shoegaze black
Wolves in the Throne Room - Two Hunters --> Cascadian black metal

Maar goed, nogmaals, ik heb Ben. verkeerd gelezen.
En ik beweer nergens dat deze lijst compleet is.

Maar wellicht dat dan Ben. zelf kan aangeven in welke (sub)stromingen hij geinteresseerd is of denkt te zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Kvelgeest op 23-02-2013 16:15]


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 23-02-2013 11:00 by Hexegot Profiel van Hexegot

quote:
Op 23 februari 2013 9:45 schreef Kvelgeest het volgende:

En ik beweer nergen dat deze lijst compleet is.

Als ik zo vrij mag zijn:

Bathory - Blood Fire Death
Cradle Of Filth - The Principle Of Evil Made Flesh / Dusk... And Her Embrace
Dimmu Borgir - Stormblast / Enthrone Darkness Triumphant
Enslaved - Vikingligr Veldi
Immortal - Diabolical Fullmoon Mysticism / Battles In The North
Root - ZJeveni

Nie?


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen