|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Maar wil je nou wel of niet die 100 zweepslagen? |
|
quote:Als ze van Deborah ann Woll komen (of Assie) If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
quote: Ik zal eens kijken wat ik voor elkaar kan krijgen. Moet jammer genoeg bekennen dat black metal de laatste tijd voor mij niet meer zo de lading dekt. Wat erg jammer is want daardoor keur ik voor mezelf gemakkelijk nieuwe releases af, ongeacht hoe "goed" ze zijn. Gelukkig zijn er nog hitjes waar ik altijd wel van weet te genieten. Iemand anders siked over dit handjevol oosterburen? |
|
quote: quote: Ik moest aan Root denken omdat het muzikaal toch behoorlijk afwijkt van de "standaard" black metal-gedachte. Aan de twee COF-albums (en Dimmu) moest ik denken omdat dat ontegenzeglijk ijkpunten van de symfonische black zijn en een hoop bands uit het genre daar inspiratie uit putten. Geldt tot op zekere hoogte ook nog voor Isengard, maar de andere albums en bands die jij nu nog noemt hebben volgens mij toch een minder noemenswaardige invloed gehad op het genre. (mening/subjectief) [Dit bericht is gewijzigd door Hexegot op 23-02-2013 12:11] |
|
Mwa, "Eld" van Enslaved heeft het viking-genre volgens mij nog wel flink beïnvloed. Edit: maar dan nog, een Sigh is na Scorn Defeat natuurlijk wel hun eigen dingetje gaan doen. En Primordial heeft met de 'introductie' van licht-celtische tierelantijntjes ook wel invloed gehad. (Beide zaten toen net als CoF, Dimmu, Root en Gehenna overigens op Cacophonus). De overgang bij CoF van redelijk kille en vlakke black met veel keys naar meer complexe, gothic/symfonische black met een romantisch vampiersfeertje ligt bij Vth Empire en niet bij Dusk... [Dit bericht is gewijzigd door Kvelgeest op 23-02-2013 15:52] If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
quote: No Pain, No Gain |
|
Tja, knul.. Zo zit het nou eenmaal. If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
Dat zal ten alle tijden een discussie zonder einde blijven, maar laten we die maar gewoon niet starten No Pain, No Gain |
|
Helemaal niet. Uit het feit dat jij Dark Funeral leuk vindt, blijkt dat jouw ziel de afgelopen aeonen het goede niet heeft mogen aanschouwen. En dat zal waarschijnlijk geheel terecht zijn. Sla Plato er maar op pen. Geen speld tussen te krijgen. If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
ik hou me in, ik hou me in.. No Pain, No Gain |
|
Ik heb gewoon gelijk. Leer dat nou maar; gaat je een hoop vechten tegen tranen schelen. Dark Funeral is plat en plastisch. Geen sfeer of gevoel. En muzikaal voegt het ook niets toe. Hetzelfde geldt overigens voor 1349. Clowneske gimmickmuziek voor 14-jarige overzeaskrijgers die net van hun Blink182 af zijn. Mongoloïde death metal in een semi-black metaljasje, dat is het. [Dit bericht is gewijzigd door Kvelgeest op 23-02-2013 18:11] If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
Ik mis Gehenna (first, second & third spell) en oude Abigor in de lijstjes |
|
quote: misschien, maar wel schitterende nummers. Catchy as hell, CoF maar dan sneller en harder signature |
|
quote: Vikingligr Veldi, Heaven Shall Burn & Nattens Madrigal uiteraard. Verder wel een aardig lijstje. (Er staan overigens Finse bands onder het kopje Scandinavië) Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
Ohja, Secrets of the Black Arts van Dark Funeral hoort er uiteraard ook tussen te staan. Dat lijkt me vrij evident, Zwelgfeest. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote:Er bestaat geen eenduidige definitie van Scandinavië. If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
quote: Jawel hoor; Zweden, Noorwegen & Denemarken. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
"Scandinavië is de naam waarmee een gebied in het noorden van Europa wordt aangeduid. De term Scandinavië wordt op drie verschillende manieren gedefinieerd: Puur geografisch gezien is Scandinavië het gebied dat gelijk staat met het Scandinavisch Schiereiland, wat voor het grootste deel bestaat uit het Scandinavisch Hoogland. Dit betreft de landen Noorwegen en Zweden. Politiek gezien bestaat Scandinavië uit Denemarken, Noorwegen en Zweden. Dit is de definitie die in Scandinavië zelf wordt gehanteerd en men kan aan de hand van deze definitie stellen dat Scandinavië een deel van "Norden" is (zie derde definitie). Historisch en cultureel gezien bestaat Scandinavië uit de lidstaten van de Noordse Raad: Denemarken, Finland, IJsland, Noorwegen en Zweden. In het Deens, Noors en Zweeds wordt dit aangeduid als "Norden" en in het Fins als "Pohjoismaat". Meestal wordt de tweede of de derde definitie gebruikt." If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
:') Gefeliciteerd met je wikiskills. Maar goed, Finland behoort dus niet tot Scandinavië. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: +1 Niet zo haten Kvellie [Dit bericht is gewijzigd door Nyghtslave op 23-02-2013 18:08] Black seeds of bunny! |
|
Setherial - Nord vind ik ook nog wel essentieel. Op het randje misschien maar er net binnen. Wel een hele toffe plaat ook. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
... :') |
|
Lijkt me een duidelijk beslechtte discussie, zo. Geen speld meer tussen te krijgen. If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |