quote:
Op 13 november 2009 12:25 schreef Schaffelaer het volgende:
Dit is net de situatie dat 'experts' de PVV extreem-rechts noemen en dat de PVV het zelf ontkent.
Klopt wel.
quote:
Op 13 november 2009 12:12 schreef ColdheartMinor het volgende:
Dani Filth zei in een interview:
Dani weet niet waar hij het over heeft en is niet de baas over genrebeschrijvingen, daar is namelijk iedereen de baas over
Nu zijn heel veel mensen nu eenmaal heel spastisch en willen ze liever niet dat hun favoriete band ofwel gegroepeerd wordt met andere bands die ze kut vinden ofwel zogenaamd niet meer bijzonder lijkt omdat een genreomschrijving als "black metal" niet de volledige omvang van hun muziek omschrijft. Tsja...
quote:
Met The Principle of Evil made Flesh straalt CoF black metal uit, alleen wel met een twist. Toen des tijds was het symfonische black metal, alleen wel met dat vleugje romantiek erin dat absoluut niets te maken heeft met black metal. Dat is vanaf V Empire doorgezet en heeft met Dusk... and her Embrace een geheel eigen stijltje neergezet.
Ik zie CoF totaal niet als een bm band, ook niet het oude werk. Daar is het veel te gotisch voor. "Echte" black metal bands gaan over onderwerpen als Satan/anti-relegie, haat, oorlog, winter etc etc (al komen deze wel erg veel terug in CoF zijn teksten!). Niet over romantische fantasieen.
Uiteraard heeft bm een duistere sfeer, maar dat hebben gothic en death metal bands ook zat. Ik ben het er helemaal mee eens dat CoF erg veel invloeden uit de bm scene heeft, maar je kunt ze niet echt in een vakje plaatsen, ook door de steeds wisselende stijl. Naar mijn mening zijn ze van symfonische black metal (wat al bitter weinig heeft te maken met de "echte" bm) band, veranderd naar een gotische/vampirische symfonische metal band (wat een mond vol!) en weer door succes veranderd naar (ook zoals Dani zelf noemt in een interview) een extreme heavy metal band.
Ik lees vooral veel onnodig complexe genrebeschrijvingen

Nee, zonder gekheid, dat is wel handig om een band precies te beschrijven. Alleen valt iets als "symfonische black metal" natuurlijk wel onder "black metal" (net als dat "black metal" weer onder "metal" valt enzovoorts). En "echte black metal" is even goed een subset van "black metal". Genres evolueren nu eenmaal. Dus, Cradle heeft black metal gemaakt. Ik vind dat ze nog steeds black metal maken, net als dat een band als <code> voor mij black metal maakt terwijl dat ook grotendeels niet klopt.
Overigens zit er dondersveel romantiek in black metal. Niet zo veel in de zin van liefde, maar wel in het verlangen naar bepaalde ideaalbeelden met betrokking tot bos, sneeuw, paganisme. Daarbij, nogmaals, genres evolueren en daarmee ook de onderwerpen die bezongen worden. Black metal die over bos, sneeuw of oorlog gaat zou anders ook niet onder black metal mogen vallen