IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Mercyful Fate, van alles wat topic. Vorige pagina | Volgende pagina
De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 01-10-2011 21:12 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 1 oktober 2011 17:19 schreef Bub het volgende:
Ik heb 4 verschillende Oath shirts waar ze wat "moeite" hebben gedaan.
De lelijkste is een zwart shirt met een witte duivelskop.
Ik geloof een Amerikaans tour shirt maar redelijk lelijk.
Dan de oude Dynamo Open Air reunion 1993 shirt, welke erg tof is.
En een kanarie geel shirt met de duivelskop met vlammen op de voorkant. Een lekker shirtje voor in de zomer.
Daarnaast heb ik nog een baseball shirt waar de duivelskop door de Amerikaans vlag heen komt.
Maar dit is kwalitatief een waardeloos shirt.

Dit nieuwe shirt is gewoon ouderwets prachtig. Elpee hoes in vierkant op de voorkant met oude logo en elpee titel.
Een dikke vette prima! Ik zal hem dragen met gepaste trots tot hij grijs is en vol gaten is!


Die witte duivelskop, deze?






Dan even wat anders, ik zat een beetje te loeren tussen m'n shirts en bekeek het officiële reunie concert 1993 shirt. En ik keek op zm en dacht huh? En pakte m'n officiële poster erbij. En de originele plaat uit 1984 er bij en dacht huh? WTF. Was me nooit eerder opgevallen dat het shirt en de poster in spiegelbeeld zijn geprint.

Heel weird.



edit: dat logo op dat shirt klopt ook voor geen meter, zeg. Wat slecht.

[Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 01-10-2011 23:48]


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 01-10-2011 21:20 by faalhaas Profiel van faalhaas

Blijft wel een geniale voorkant, ook maar eens zo'n shirtje opsnorren. Had vroeger een King Diamond "Spiders Lullabye" shirtje maar dit is natuurlijk wel het echte werk

Het enige minpuntje wat ik aan Don Break The Oath zou kunnen bedenken is de wat iele productie... Is er eigenlijk ooit een remaster van uitgekomen met een wat vetter/voller geluid?

edit: wel raar van dat spiegelbeeld ja, zal wel niet officieel zijn dan

[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 01-10-2011 21:24]


... hoe de hazen lopen ...


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 01-10-2011 21:26 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 1 oktober 2011 21:20 schreef faalhaas het volgende:
Blijft wel een geniale voorkant, ook maar eens zo'n shirtje opsnorren. Had vroeger wel een King Diamond "Spiders Lullabye" shirtje maar dit is natuurlijk wel het echte werk

Het enige minpuntje wat ik aan Don Break The Oath zou kunnen bedenken is de wat iele productie... Is er eigenlijk ooit een remaster van uitgekomen met een wat vetter/voller geluid?

edit: wel raar van dat spiegelbeeld ja, zal wel niet officieel zijn dan


Was gewoon bandmerchendise. Ik heb ook een poster van melissa en van allebei nog 1 met handtekeningen. Echt wel echt.

De productie iel? Ik vind de productie gewoonweg super, klopt precies bij de muziek.

Het liefst zet ik trouwens de lp op, die klinkt na al die jaren nog geweldig.

edit:

Wat kom ik nou weer tegen.



[Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 01-10-2011 21:32]


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 01-10-2011 21:39 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 1 oktober 2011 21:26 schreef De Tegenpartij het volgende:
Was gewoon bandmerchendise. Ik heb ook een poster van melissa en van allebei nog 1 met handtekeningen. Echt wel echt.



ok

quote:
Op 1 oktober 2011 21:26 schreef De Tegenpartij het volgende:
De productie iel? Ik vind de productie gewoonweg super, klopt precies bij de muziek.



Ik vind de productie op Melissa en de Nuns Have No Fun EP veel vetter klinken. Maar gewoon een kwestie van smaak natuurlijk, ik hou persoonlijk meer van die vollere sound.


... hoe de hazen lopen ...


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 01-10-2011 21:43 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Die twee platen vind ik dan weer te clean klinken. Hele goede platen verder. Oath verzupt natuurlijk in de chorus/echo, maar dat vind ik juist zo ontzetten gaaf.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 01-10-2011 21:53 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 1 oktober 2011 21:43 schreef De Tegenpartij het volgende:
Die twee platen vind ik dan weer te clean klinken. Hele goede platen verder. Oath verzupt natuurlijk in de chorus/echo, maar dat vind ik juist zo ontzetten gaaf.


Draagt wel bij aan het macabere sfeertje ja. Alsof ze letterlijk ergens ver weg in de hel staan te spelen.


... hoe de hazen lopen ...


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 01-10-2011 21:56 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Hehehe, precies! Vet gesproken!

Ik dacht vroeger altijd bij het beluisteren, dat ze in een brandende kerk stonden te spelen, vanwege de achterkant van de lp.



Wat een ontzettend vette achterkant ook nog eens.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 01-10-2011 22:25 by faalhaas Profiel van faalhaas

Mooie achterkant ook ja. En slim om King niet helemaal goed in beeld te brengen, dat maakt het extra duister en zal zeker wat nieuwsgierigheid hebben opgewekt bij potentiële kopers. Was wel eigenlijk best mooi dat google-loze tijdperk waarbij je het moest doen met de hoes. Ik ging ook altijd meteen mijn eigen verhaal erbij verzinnen.

[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 01-10-2011 22:26]


... hoe de hazen lopen ...


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 01-10-2011 22:30 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Herkenbaar, ja. Ik vond het altijd weird dat ik amper een foto vroeger kon vinden van king zonder make-up. Ja, op de binnenhoes van melissa, maar daar heeft hij weer een zonnebril op.

Laatst zocht ik wat op zolder, kwam ik een map tegen met alle knipsels van king diamond en mercyful fate die ik vroeger rond 1985 op de muren van mijn kamertje thuis had hangen. Plakband er nog op. Echt bizar veel, hahaha. Gaafheid eighties deluxe.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 01-10-2011 22:39 by faalhaas Profiel van faalhaas

Heb me ook jaren afgevraagd hoe King er nu uitzag! Idd als je hem zag zonder schmink dan met zonnebril ja






... hoe de hazen lopen ...


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 01-10-2011 22:41 by Staalman Profiel van Staalman

Dit shirt is qua print wel het gaafst denk ik, niet zo'n plak.





"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 01-10-2011 22:42 by bokkie666 Profiel van bokkie666

quote:
Op 1 oktober 2011 21:12 schreef De Tegenpartij het volgende:

San even wat anders, ik zat een beetje te loeren tussen m'n shirts en bekeek het officiële reunie concert 1993 shirt. En ik keek op zm en dacht huh? En pakte m'n officiële poster erbij. En de originele plaat uit 1984 er bij en dacht huh? WTF. Was me nooit eerder opgevallen dat het shirt en de poster in spiegelbeeld zijn geprint.

Heel weird.
Net een vikinghelm met een opgestoken duimpje ervoor.

Spiegelbeeld kan ook komen door een fout bij de drukker, als ze dat pas vlak voor de tour ontdekt hebben, hebben ze het er maar bij gelaten. De fans kopen het toch wel, hoe lelijk of mislukt het ook is.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 01-10-2011 22:44 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 1 oktober 2011 22:41 schreef Staalman het volgende:
Dit shirt is qua print wel het gaafst denk ik, niet zo'n plak.






Dis is inderdaad ook erg vet!

Now playing trouwens maar weer eens The Oath. Machtige plaat.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 01-10-2011 22:46 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 1 oktober 2011 22:42 schreef bokkie666 het volgende:
Net een vikinghelm met een opgestoken duimpje ervoor.

Spiegelbeeld kan ook komen door een fout bij de drukker, als ze dat pas vlak voor de tour ontdekt hebben, hebben ze het er maar bij gelaten. De fans kopen het toch wel, hoe lelijk of mislukt het ook is.


Kan ja. Of misschien om onder copyright gezeik met Roadrunner uit te komen. Daar lagen ze ook een tijdje mee in de clinch.


... hoe de hazen lopen ...


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 01-10-2011 22:50 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 1 oktober 2011 22:44 schreef Onweerwolf het volgende:
Dis is inderdaad ook erg vet!

Now playing trouwens maar weer eens The Oath. Machtige plaat.


In mijn wereld is don't break the oath met afstand de allerbeste metal plaat ooit.

Shirt is vet, ja. Ook ooit ergens een keer gekocht.



Oew, best dik daar, hehe. Was nij loud from the south met de carcass reunie toer, dacht ik.

edit.

Ik vind gewoon de album hoes op het shirt, zoals Bub die hier plaatste, het mooist. Zoals het hoort. Blijkbaar vinden vele mensen dat juist niet mooi, ik dus wel. Naja, ik koop ze sowieso idd wel, hehe.

Over niet zo'n plak. Ik heb een melissa shirt met een loeier van een print, niet mooi meer. Nee, echt. 1 keer gedragen.

[Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 01-10-2011 22:53]


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 01-10-2011 23:15 by Bub Profiel van Bub

quote:
Op 1 oktober 2011 21:12 schreef De Tegenpartij het volgende:
Die witte duivelskop, deze?

http://i285.photobucket.com/albums/ll54/fjacobse/MF1.jpg



Ja, die ja.


quote:
Op 1 oktober 2011 21:26 schreef De Tegenpartij het volgende:

De productie iel? Ik vind de productie gewoonweg super, klopt precies bij de muziek.

Het liefst zet ik trouwens de lp op, die klinkt na al die jaren nog geweldig.




Helemaal mee eens. De elpee draaien. Hij klinkt geweldig...nu ook nog.
Ik snap wel wat faalhaas bedoelt met dat iele maar ik vind het juist te gek en sfeerverhogend.
Dit maakt het voor mij de beste Mercyful Fate plaat ooit en beste plaat allertijden.

Melissa en de Nuns EP vind ik verder ook uitstekend klinken.
Overigens had ik Melissa heel vroeger op een cassettebandje met veel ruis.
In 87/88 destijds de elpee gekocht en die vond ik toen behoorlijk tegenvallen. Hij klonk veel te clean aangezien ik die ruis gewend was.
Die satanische sfeer kwam voor mij gelijk een stuk minder over.
Het is over de jaren wel goedgekomen.


bub


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 01-10-2011 23:25 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 1 oktober 2011 23:15 schreef Bub het volgende:

Dit maakt het voor mij de beste Mercyful Fate plaat ooit en beste plaat allertijden.



quote:
Op 1 oktober 2011 22:50 schreef De Tegenpartij het volgende:
In mijn wereld is don't break the oath met afstand de allerbeste metal plaat ooit.




*BOKS*

quote:


Overigens had ik Melissa heel vroeger op een cassettebandje met veel ruis.
In 87/88 destijds de elpee gekocht en die vond ik toen behoorlijk tegenvallen. Hij klonk veel te clean aangezien ik die ruis gewend was.
Die satanische sfeer kwam voor mij gelijk een stuk minder over.
Het is over de jaren wel goedgekomen.


Mooi! Dat had ik met reign in blood, hahaha. Ik had de advance tape. Naja, de kopie van de kopie van de kopie van... Die klonk wel zo bruut. De uiteindelijke lp viel erg tegen toen die eindelijk uit kwam.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Alexcinerator
Usericon van Alexcinerator
Posted 02-10-2011 13:56 by Alexcinerator Profiel van Alexcinerator

quote:
Op 1 oktober 2011 17:19 schreef Bub het volgende:
Ik heb 4 verschillende Oath shirts waar ze wat "moeite" hebben gedaan.
De lelijkste is een zwart shirt met een witte duivelskop.
Ik geloof een Amerikaans tour shirt maar redelijk lelijk.
Dan de oude Dynamo Open Air reunion 1993 shirt, welke erg tof is.
En een kanarie geel shirt met de duivelskop met vlammen op de voorkant. Een lekker shirtje voor in de zomer.
Daarnaast heb ik nog een baseball shirt waar de duivelskop door de Amerikaans vlag heen komt.
Maar dit is kwalitatief een waardeloos shirt.

Dit nieuwe shirt is gewoon ouderwets prachtig. Elpee hoes in vierkant op de voorkant met oude logo en elpee titel.
Een dikke vette prima! Ik zal hem dragen met gepaste trots tot hij grijs is en vol gaten is!

Wat is er kwalitatief mis met et baseball shirt? Heb ik zelf nog nie veel van gemerkt.


Don't forget the ancient feeling.........It still rules.


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 02-10-2011 15:35 by Bub Profiel van Bub

quote:
Op 2 oktober 2011 13:56 schreef Alexcinerator het volgende:
Wat is er kwalitatief mis met et baseball shirt? Heb ik zelf nog nie veel van gemerkt.


Ik vind de stof een beetje dun en het zit niet lekker.

Ik heb via Renzo (fanclub) destijds ook een Into The Unknown longsleeve gekocht.
Die kwaliteit is helemaal om te huilen (kan hij ook niets aan doen).
Dat shirt is zo dun als een panty en je steekt er zo een vinger erdoor heen.
Hij ligt in een plastic tas met allemaal andere oude King Diamond / Mercyful Fate shirts die ik niet meer draag.


bub


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 02-10-2011 18:44 by Sjaakie Profiel van Sjaakiehttp://www.context-band.nl

quote:
Op 1 oktober 2011 11:22 schreef Bub het volgende:


Dit shirt is weer officieel te koop bij o.a. http://www.jsrdirect.com/cgi-bin/category.cgi?category=MFT en ook andere online shops

Aangezien mijn Dynamo Open Air 1993 The Oath shirt zijn beste tijd nu wel gehad heeft deze zelf besteld.
Ongetwijfeld zijn er andere liefhebbers die hem willen bestellen, dus bij deze.

Die was vorig jaar al via oa. Large te koop. Heb het shirt zelf, maar de backprint klopt niet, volgens mij is dat een foto uit de King Diamond collectie ipv het MF tijdperk.


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 02-10-2011 20:00 by Bub Profiel van Bub

quote:
Op 2 oktober 2011 18:44 schreef Sjaakie het volgende:
Die was vorig jaar al via oa. Large te koop. Heb het shirt zelf, maar de backprint klopt niet, volgens mij is dat een foto uit de King Diamond collectie ipv het MF tijdperk.


Ah, ok. Ik wist niet dat Large hem vorig jaar had.

Volgens mij zit er bij dit shirt geen backprint. Geen info of plaatje bekend.


bub


Zwarte Kruisiging
Usericon van Zwarte Kruisiging
Posted 02-10-2011 22:58 by Zwarte Kruisiging Profiel van Zwarte Kruisiging

Met pijn in het hart verkoop ik een hoop van mijn LP's, waaronder ook the Oath en de mini-LP van Mercyful Fate. Dus als iemand die LP's nog zoekt: ze staan vanaf vandaag op eBay voor een schappelijke prijs.

http://shop.ebay.nl/schmutzige/m.html?_trksid=p4340.l2562


Crappy days


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 02-10-2011 23:26 by faalhaas Profiel van faalhaas

denk dat die eerste ep wel wat gaat opleveren


... hoe de hazen lopen ...


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 27-10-2011 20:29 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl



En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 27-10-2011 20:37 by faalhaas Profiel van faalhaas

die bovenste herken ik helemaal niet, de onderste is van Time (niet dat ik jou dat hoef uit te leggen natuurlijk )


... hoe de hazen lopen ...


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen