IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Mercyful Fate, van alles wat topic. Vorige pagina | Volgende pagina
Buiksmurf
Usericon van Buiksmurf
Posted 04-01-2018 21:38 by Buiksmurf Profiel van Buiksmurf

quote:
Op 4 januari 2018 19:40 schreef F.Jacobse het volgende:
Ik was er ook bij, samen met eega. We stonden ook vooraan, recht voor Hank Shermann. Het optreden was zeker niet perfect, maar dat hoorde ik later pas.

Man, man, man, wat ging ik uit m'n dak. Ik had ze nog nooit eerder live gezien, in de jaren '80 dat ze in Nederland optraden, was ik domweg te jong.





Effe inwrijven wat mijn eerste concert en band ooit live was. Aarschokdag 1983 met als eerste band Mercyful Fate. Op de mooie leeftijd van 15 lentes.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 04-01-2018 22:02 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 4 januari 2018 21:38 schreef Buiksmurf het volgende:
Effe inwrijven wat mijn eerste concert en band ooit live was. Aarschokdag 1983 met als eerste band Mercyful Fate. Op de mooie leeftijd van 15 lentes.


Toen mocht ik hooguit naar de fanclubdag van Normaal, hehe.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 04-01-2018 22:06 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Een collega bij de marine heeft MF live in '84 gezien, countdown cafe in hilversum. Hij deed daar wat vrijwilligersgedoe.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 04-01-2018 22:41 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 4 januari 2018 21:38 schreef Buiksmurf het volgende:
Effe inwrijven wat mijn eerste concert en band ooit live was. Aarschokdag 1983 met als eerste band Mercyful Fate. Op de mooie leeftijd van 15 lentes.


Ik had dat concert op VHS. Vet hoor. Maar in '83 was ik 7. Het ruigste dat ik toen kende was Still Loving You van The Scorpions, denk ik, hahahaha. Wel vet nummer, daar niet van.


lampje


Attila_the_hun
Covfefing in Nambia!
Usericon van Attila_the_hun
Posted 05-01-2018 10:39 by Attila_the_hun Profiel van Attila_the_hun

quote:
Op 4 januari 2018 22:06 schreef F.Jacobse het volgende:
Een collega bij de marine heeft MF live in '84 gezien, countdown cafe in hilversum. Hij deed daar wat vrijwilligersgedoe.




dat optreden was toen ook op de radio te beluisteren. Was toen een maand iedere vrijdagavond metal werd gedraaid met als afsluiting een live optreden (ook Highway chile en Bodine als ik het mij goed herinner). Door daar naar te luisteren heb ik echt veel bands leren kennen als beginnende metalliefhebber.

[Dit bericht is gewijzigd door Attila_the_hun op 05-01-2018 10:40]


“If you think the economy is more important than the environment, try holding your breath while counting your money.” – Professor Guy McPherson


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 05-01-2018 11:00 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 4 januari 2018 22:41 schreef Lampje het volgende:
Maar in '83 was ik 7. Het ruigste dat ik toen kende was Still Loving You van The Scorpions, denk ik, hahahaha. Wel vet nummer, daar niet van.


Dat lijkt me stug want dat nummer stamt uit 1984. En.. werd pas in 1987 in Nederland een hitje.


... hoe de hazen lopen ...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 05-01-2018 11:30 by bastianus Profiel van bastianus

In '83 luisterde ik nog gewoon naar Normaal en de Dutch Boys.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Buiksmurf
Usericon van Buiksmurf
Posted 05-01-2018 11:43 by Buiksmurf Profiel van Buiksmurf

quote:
Op 5 januari 2018 10:39 schreef Attila_the_hun het volgende:
dat optreden was toen ook op de radio te beluisteren. Was toen een maand iedere vrijdagavond metal werd gedraaid met als afsluiting een live optreden (ook Highway chile en Bodine als ik het mij goed herinner). Door daar naar te luisteren heb ik echt veel bands leren kennen als beginnende metalliefhebber.


Op de radio was helaas niet het gehele optreden te horen. Paar jaar geleden is er een prima bootleg van het gehele optreden uitgebracht.
Mooie maand was dat met die metaloptredens en Countdown Café gepresenteerd door Annette van Trigt. Later op het werk nog eens met haar over gehad. Ze wist niet wat haar overkwam met al die metalheads in St. Anna's Hoeve destijds


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 06-01-2018 10:12 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 5 januari 2018 11:00 schreef faalhaas het volgende:
Dat lijkt me stug want dat nummer stamt uit 1984. En.. werd pas in 1987 in Nederland een hitje.



Ah, nou, dan was Hotel CaliFornia het ruigste dat ik kende. Of zo.


lampje


Sadistic Sinner
Usericon van Sadistic Sinner
Posted 10-09-2018 19:14 by Sadistic Sinner Profiel van Sadistic Sinner

Interessant om te constateren wat er voor een hoeveelheid inmiddels is aan Mercyful Fate bootlegs en in zoveel verschillende uitgaves.

Zie het Heavy Metal Museum:

http://heavymetalmuseum.com/

King zelf schijnt het nog steeds niets te interesseren,
maar in hoeverre kan hij er wat tegen doen?


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 10-09-2018 20:14 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Echt veel, ja. Gelukkig ben ik geen verzamelaar van dat spul. Ik heb wel wat, maar dat is lang geleden gekocht.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 10-09-2018 22:07 by Bub Profiel van Bub

Er zijn giga veel Mercyful Fate bootlegs. Ik heb er een aantal. Maar voor de verzamelaar is er de lol wel af.
Zelfs van de oude bootlegs zijn er weer bootlegs gemaakt.

De oude Curse Of the Paraohs bootleg is wel de mooiste naar mijn mening. Dit i.v.m. met de oude demo's van ook Dangerzone. Maar deze oude bootleg was ook nieuw te krijgen in 2013 en 2015.

En van de nieuwere bootlegs is deze, voor zover ik bekend ben met de nieuwe bootlegs, wel de mooiste en eigenlijk ook wel "essentieel" voor de liefhebber.





Tof artwork in een mooie klaphoes.
Eigenlijk is dit een soort opgepoetste versie van de Curse Of The Pharaohs bootleg.
Op de achterkant staat:
"This compilation was made by die-hard Mercyful Fate fans and contains the complete demo sessions from 1981-1982. All tracks were compiled from the best available lossless sources. Carefully restored & mastered for high fidelity".

Nu neem ik dit soort dingen meestal met een korreltje zout maar verdomme, de oude opnames klinken op deze elpee wel te gek.








[Dit bericht is gewijzigd door Bub op 10-09-2018 22:08]


bub


Sadistic Sinner
Usericon van Sadistic Sinner
Posted 13-09-2018 0:54 by Sadistic Sinner Profiel van Sadistic Sinner

Als tapetrader van de jaren tachtig en negentig had ik vrijwel alle opnames al die er van Mercyful Fate waren via het traden ontvangen die er toen in omloop waren.

Als je kijkt wat er nu gebeurd is dat o.a. Cult Legend Recordings oude tape recordings aan het oppoetsen is of niet en ze slecht perst op zwart en diverse kleuren vinyl.

https://www.discogs.com/label/922399-Cult-Legend-Recordings

Je betaald vaak dus een hoop geld voor een kartonnen hoes, want de opnames waren vaak eerder al beter op tape te verkrijgen of een andere geluidsdrager.

Ook ik ga voor de eerste originele persing zoals inderdaad de fanclub uitgave van Curse of The Pharaohs.
Wat er nu gebeurd bootlegs herpersen van originele bootlegs is natuurlijk matennaaierij van de bovenste plank.
Sommige weten het niet eens en denken dat ze de eerste en originele persing gekocht hebben.

The Vampire is Back is een mooie uitgave. Maar uiteraard zijn er zo meer.
Als ze pas uit zijn en tussen de 25 en 50 euro zijn koop ik ze nog.
Na een half jaar vragen ze al het dubbele.

Echt interessant zou het pas zijn als er eens een goede zeldzame oefenruimte opname van Mercyful Fate zou worden uitgebracht.

Tot nu toe is het interview op tape met Mercyful Fate over de UK tour met Manowar het meest echte obscure. Hoe groot de afschuw en ergernis is van King die hij uitspreekt tegen deze band. En Ross the Boss. En uiteraard Joey de Maio die ervoor heeft gezorgd dat ze in de UK nooit echt zijn doorgebroken.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 14-09-2018 21:17 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 13 september 2018 0:54 schreef Sadistic Sinner het volgende:
En uiteraard Joey de Maio die ervoor heeft gezorgd dat ze in de UK nooit echt zijn doorgebroken.



Oh?


... hoe de hazen lopen ...


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 14-09-2018 21:48 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Dit dus. Tenminste, neem ik aan.

"Joey: This King Diamond or Queen Diamond joined us on our tour, cause Mercyful Fate had signed to the same record label like Manowar. We thought, it would be cool, to take them with us. When they showed up, we heard, that their equipment was only hired! We gave them drum sticks and guitar strings and told them, just to tell us, if they would need more stuff. Then we told Mercyful Fate, we would be glad, to have them with us, cause it was the first tour in England for both bands. It was our intention, to do the best shows we can. King Diamond and his band used our P.A. and our lights, but they were not a very professional band. They didn't had the experience, so our crew helped them, to build up the equipment. When the English people saw King Diamond's face painting and the chicken bones, they started to laugh! Mercyful Fate left the stage and refused to go on with the tour! Instead of coming back on the stage to proof, that he believes in his music, he fucked his fans! Later on, King Diamond told everybody, that we treated him bad. Ten years are gone now and he still hasn't appologized for having told lies about Manowar! We have never treated a support act bad. Ask Gamma Ray, Risk or Drifter! "

http://www.manowar-magic.narod.ru/eband/int_jr01.htm




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 14-09-2018 22:09 by faalhaas Profiel van faalhaas

Achja, King zal wel gelijk hebben want Manowar is kut


... hoe de hazen lopen ...


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 14-09-2018 22:12 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Hoppatee!

Geen groot Manowar fan hiero. Blood of my enemies is een gaaf nummer, maar dan wel de cover door Edge of Sanity.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


ex-filosofem
Usericon van ex-filosofem
Posted 14-09-2018 22:23 by ex-filosofem Profiel van ex-filosofem

Mercyful Fate en Manowar zijn beide kut.
Zo.
Nu naar bedje toe.


That we build great walls, but for our sins. We open up the gates and let the assassins in.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 14-09-2018 22:30 by bastianus Profiel van bastianus

De King lijkt me een grotere sjankerd dan Manowar.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 14-09-2018 22:35 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

Beiden leuke muziek wel.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 14-09-2018 22:36 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 14 september 2018 22:30 schreef bastianus het volgende:
De King lijkt me een grotere sjankerd dan Manowar.


Het is meer een gillerd toch?


... hoe de hazen lopen ...


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 14-09-2018 22:38 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Don't break the oath is de beste metal release ooit.
Zo.
Nu een biertje.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 14-09-2018 23:32 by bastianus Profiel van bastianus

Ik ben al jeuren fan van de muziek van King. Maar wie zijn Facebook heeft gevolgd weet dt het een zeurkous is als persoon. Allemaal gedram over muzikanten die nog geld van hem willen enzo. Kan mij dat toch allemaal verrekken. Of dat gezeik in interviews over dat midlifecrisis-wijf van hem.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Sadistic Sinner
Usericon van Sadistic Sinner
Posted 15-09-2018 11:52 by Sadistic Sinner Profiel van Sadistic Sinner

Het is natuurlijk typisch Joey De Maio om andere bands heel klein te maken en te beschimpen dat ze niets zijn en dat hij en zijn Manowar alleen maar wat voorstellen.

Die houding zette hij jaren kracht bij door tijdens een Manowar optreden een kid het podium op te trekken en dan die jongen eigenlijk belachelijk te maken met wat voor een band hij op zijn shirt liep.

Tijdens Graspop 1999 was Manowar headliner, hetzelfde tafereel deed zich wederom voor, de kid had een Iced Earth shirt aan.
Dat was natuurlijk niets, de jongen kreeg een echt Manowar shirt.

Joey maakt zich in dat intervieuw over de UK tour met Mercyful Fate zelf belachelijk en ongeloofwaardig.
Hij beweert daar dat Mercyful Fate zelfs geen gitaarsnaren en drumsticks bij zich heeft en die van hun moesten krijgen.
Daarmee valt Joey dus overduidelijk mee door de mand.
Iedereen die wel eens in een band gezeten heeft als drummer of als gitarist heeft altijd een paar setjes gitaarsnaren of drumsticks extra.
En zeker als je op tournee gaat.

Mijn voordeel van twijfel gaat naar King, tijdens Tilburg, Noorderligt 1997 kwam hij ook heel reëel en open en oprecht over toen hun attributen, o.a. de Abigail pop nog bij de Poolse grens stonden.

Zoiets zou Joey nooit toegeven daar is zijn ego veel te groot voor, dus: King heeft gelijk!


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 15-09-2018 13:55 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

Ach, waar er twee vechten hebben er twee schuld, zo simpel is het vaak. Joey is een lul en King een beetje een zeikerd en de waarheid zal wel ergens in het midden liggen.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen