|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
... hoe de hazen lopen ... |
|
Ik ben zelf van een latere generatie, maar slingert hier nog verdwaalde oude garde rond die hier bij is geweest? [Dit bericht is gewijzigd door Hexegot op 07-08-2013 17:56] |
|
quote: yep, was daar bij bij die radio uitzending van Countdown Cafe van Veronica gepresenteerd door Annette van Trigt. Was onderdeel van de Countdown Cafe metalmaand. Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight. |
|
quote: Kijk, zo leer ik weer eens wat. |
|
quote: beetje een late reply van mij, maar toch : Ik ben het met je eens, maar, het latere werk van MF is nog altijd stukken beter dan het latere werk van King Diamond. IMO natuurlijk. lampje |
|
+ veel lampje! Even voor de omdat. Ik kende deze nog niet, goed gedaan! En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
Een zeer goede kopie ja. En daarmee mijn inziens ook volkomen nutteloos. Ik vind een cover alleen interessant als een band er een eigen draai aan geeft. ... hoe de hazen lopen ... |
|
Het is vandaag 30 jaar geleden dat Melissa verscheen! Hoera! En om dat te vieren hebben Michael Denner en Hank Sherman het volgende clipje op facebook / internet gezet. quote: bub |
|
Oew, effe de gewone pc met normale boxen opstarten! Zo! Kippenvel all over the place, ondanks de paar foutjes van denner. Hoe ontiegelijk vet om de heren weer eens samen te zien/horen spelen. [Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 30-10-2013 21:43] En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
aaaaarrrrgghhh, ik moet nu toch echt Melissa weer draaien ! Blijft geweldig ! lampje |
|
En black masses! En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
quote: Heel grappig, ik ken al die nummers van toen ik ze bij jou vroeger uit de kamer hoorde komen.Ik heb het zelf nooit opgezet maar herken ze allemaal! Herman van de bakker |
|
Ik heb die plaat vroeger KAPOT gedraaid, dus ja. :-) Over jaar of wat hopelijk het don't break the oath filmpje. Ik denk dat je die plaat misschien nog iets beter kent maar niet gedraaid hebt. ;-p En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
Kans is dan idd groot dat ik die nummers ook wel ken. Die riffs heb ik wel altijd geweldig gevonden. Zo speelden wij vroeger trouwens ook nog wel eens samen,hèhè. Herman van de bakker |
|
En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
Eindelijk ook eens een duidelijke uitleg waarom Black Masses het toen niet haalde, maar apart werdt uitgebracht als 12// en 7//. De reaktie op het gezicht van Michael Denner wat betreft de riffs in Black Funeral spreken boekdelen! |
|
Wat zijn de meningen over de cd Dead again? Ik vind dit stiekem toch wel een erg sterke cd. Erg sterke nummers, en erg gaaf gitaarwerk. Nu ga ik iig geen vrienden maken met De Tegenpartij, maar ik vind m zelfs sterker dan dont break the oath |
|
Ik vind 9 een van de betere latere platen.... Zo... Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling.... |
|
quote: Dat kan helemaal niet, want don't break the oath is mercyful fate's absolute hoogtepunt qua release! O, wacht. Imo. Ik zal eens wat latere cd's vermp3'en, lang geleden dat ik dat spul gedraaid heb. En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
Vooral in the shadows en dead again vind ik op gitaargebied erg gaaf en sterk. Ik vind wel dat mf en kd steeds meer op elkaar lijken qua muziek, maar opzich hoeft dat geen ramp te zijn. Large heeft nu trouwenstrainingsbroeken van kd en mf en vesten en capuchontruien |
|
quote: Ik meende me iets te herinneren van een tijd geleden. ;-) quote: Maarre, trainingsbroeken? Ik ga meteen loeren, bedankt voor de tip! edit: kut, alleen een kd joggingbroek, hmmmmm. [Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 29-01-2014 20:44] En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
quote: Feit! Sterker nog. Het is de beste plaat aller tijden! Dead Again is trouwens net als ALLES van Mercyful Fate een uitstekende plaat. quote: Niet mee eens. Uiteraard zijn er de logische overeenkomstem. Mercyful Fate is echter meer heavy metal zonder muzikale theatrale poespas. King Diamond heeft dit duidelijk hoorbaar wel. bub |
|
@ Wim: ja, sorry, voor mij is een joggingbroek een trainingsbroek, meende dat ie er ook was van mf. Die nieuwe shirtjes zijn wel erg goede kwa Iteit en prints trouwens. @Bub: tuurlijk blijft het grote verschil dat kd de conceptverhalen heeft, maar de riffs zijn in mijn ogen wel steeds meer op elkaar gaan lijken. Dit noem ik niet slecht ofzo, maar ik weet niet, ik vond mf eerste ht anders klinken dan kd, net iets thrashier/meer evil, in mijn oren. |
|
quote: King schrijft natuurlijk ook riffs. dus de spreekwoordleijk overeenkomsten, ja ze zijn er, Desondanks klinkt de laatste Mercyful Fate plaat - 9 (alweer uit 1999) een heel stuk anders dan Give Me Your Soul...Please. Mischien toch eens na elkaar eens opzetten en goed luisteren? Als er juist een plaat is die het meest "thrash" is, dan is het 9 wel. bub |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |