IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Mercyful Fate, van alles wat topic. Vorige pagina | Volgende pagina
F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 03-08-2019 23:54 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Dat is dan 6 uur rijden, hehe. Als jij drie kaartjes regelt.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 04-08-2019 0:00 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 3 augustus 2019 23:12 schreef Bub het volgende:
...
Ik vermoed echter dat ze volgend jaar op D.O.A. staan of Fortarock.




Met de 6 ton verlies van dit jaar hoef je niet te rekenen op nog een Fortarock volgend jaar..

DMF zou natuurlijk fantastisch zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 04-08-2019 0:00]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Sadistic Sinner
Usericon van Sadistic Sinner
Posted 04-08-2019 0:06 by Sadistic Sinner Profiel van Sadistic Sinner

Amon Amarth is inderdaad behoorlijk populair en vooral in Duitsland.
En ik snap ook wel waarom ze boven Mercyful Fate staan.
Ze zijn immers gewoon aan de weg blijven timmeren.
Terwijl Mercyful Fate vanaf 2000 een winterslaap had.
Dat werkt natuurlijk niet in je voordeel bij het echt grotere publiek.
Ja, eventjes die Evil 2009 opnames gemaakt, maar verder ook niets.

Ik denk dat het meest exclusieve optreden van deze 2020 reeks gewoon in Kopenhagen zelf is, want anders werdt dat niet zo speciaal door Mercyful Fate zelf aangekondigd.

Over Carnivore hebben we het al uitgebreid in de topic zelf over gehad.
Voor mijn ogen toen in 2007 in 013 Tilburg stond een Peter Steele die zichzelf al ver had gesloopt.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 04-08-2019 0:16 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 4 augustus 2019 0:06 schreef Sadistic Sinner het volgende:

Ze zijn immers gewoon aan de weg blijven timmeren.




Ja, met kut muziek.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Sadistic Sinner
Usericon van Sadistic Sinner
Posted 04-08-2019 0:21 by Sadistic Sinner Profiel van Sadistic Sinner

quote:
Op 4 augustus 2019 0:16 schreef F.Jacobse het volgende:
Ja, met kut muziek.





Ach, het oudere werk kan ik wel goed aanhoren.
Het probleem met die band is, is dat hun nummers en dus hun platen te veel op elkaar lijken.
Ze zullen ook niet echt veel groter worden dan wat ze nu zijn.
De rek is er nu wel echt uit toen ik ze zag op Graspop dit jaar.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 04-08-2019 0:37 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Mja, dat viking gedoe, ik trek het heel slecht. Ok, Bathory. Quorthon kwam er imo mee weg, die heeft het genre dan ook verzonnen, maar buiten Bathory vond ik het allemaal niet zo, hehe.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 04-08-2019 8:57 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 2 augustus 2019 23:24 schreef Sadistic Sinner het volgende:
Met In the Shadows hadden ze wel de comeback plaat van 1993 en de beste van de reeks die ze later in de jaren negentig maakten.
Het zijn de riffs en dus de sfeer/het gevoel wat aan energie gaat verliezen waardoor de impact minder is.

En het wordt te zeer productie, tussen 6 juni 1995 en 9 juni 1998 worden 2 Mercyful Fate platen uitgebracht en 3 King Diamond platen.
Dat lijkt meer op een productiefabriek zoals het Canadese Razor dat deed midden jaren tachtig.



King had zich idd beter op één band (lees: MF) kunnen richten en daar écht goeie albums mee afleveren. Na In The Shadows werd het minder bijzonder, soms wat inwisselbaar zelfs. Op Time staan bijv. nummers die ook best op een KD album hadden kunnen staan.


... hoe de hazen lopen ...


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 04-08-2019 10:00 by Bub Profiel van Bub

quote:
Op 4 augustus 2019 8:57 schreef faalhaas het volgende:
King had zich idd beter op één band (lees: MF) kunnen richten en daar écht goeie albums mee afleveren. Na In The Shadows werd het minder bijzonder, soms wat inwisselbaar zelfs. Op Time staan bijv. nummers die ook best op een KD album hadden kunnen staan.


hmm, niet mee eens. Time is een geweldige plaat en imo, afgezien van de zang toch echt een MF plaat.
Het merendeel van die plaat is ook geschreven door Shermann en Denner.
Maar vooruit appels en peren.
Naar mijn bescheiden fanboy mening heeft King Diamond en MF nooit een slechte plaat gemaakt.



bub


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 04-08-2019 14:20 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 4 augustus 2019 10:00 schreef Bub het volgende:
Het merendeel van die plaat is ook geschreven door Shermann en Denner.



Nouja, 5 van de 11 nummers zijn van King en juist die nummers klinken nou niet bepaald meer als typisch MF vind ik. Iets als My Demon of Witches Dance had zo op The Eye kunnen staan en niet echt op Dont Break The Oath toch? Zelfs tekstueel lijkt My Demon weer terug te grijpen op het House of Amon thema... Beter bewaart ie de horrorverhaaltjes voor zijn solowerk en richt ie zich met MF op het occulte.

Ik heb trouwens nergens beweerd dat het slecht zou zijn he, Time luistert prima weg, alleen hun karakteristieke sound raakten ze wel kwijt.

[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 04-08-2019 14:25]


... hoe de hazen lopen ...


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 04-08-2019 15:44 by Bub Profiel van Bub

quote:
Op 4 augustus 2019 14:20 schreef faalhaas het volgende:
Iets als My Demon of Witches Dance had zo op The Eye kunnen staan en niet echt op Dont Break The Oath toch?


Elk nummer wat ze gemaakt hebben sinds Into The Shadows vind ik niet dat het op DBTO of desnoods Melissa had kunnen staan.
Ik vind de band toch anders klinken.
Een soort Mercyful Fate 2.0 maar nog steeds erg gaaf.

quote:
Ik heb trouwens nergens beweerd dat het slecht zou zijn he.

Heb je ook niet.
Het was meer een toevoeging op mijn mening.


bub


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 04-08-2019 16:08 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 4 augustus 2019 15:44 schreef Bub het volgende:
Elk nummer wat ze gemaakt hebben sinds Into The Shadows vind ik niet dat het op DBTO of desnoods Melissa had kunnen staan.
Ik vind de band toch anders klinken.
Een soort Mercyful Fate 2.0 maar nog steeds erg gaaf.


Heb je ook niet.
Het was meer een toevoeging op mijn mening.



In The Shadows vond ik echt een geslaagde comeback. Aan de ene kant iets echt nieuws en tegelijkertijd hadden ze ook nog steeds die typische MF sound te pakken.

Dat lukte daarna helaas minder goed, songs werden ook minder sterk. Maargoed, wij beleven het duidelijk anders, maakt ook verder niet uit


... hoe de hazen lopen ...


Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 04-08-2019 16:55 by Deceptikoen Profiel van Deceptikoen

Gisteren en vandaag 2 erg lange auto ritten gehad, en had een antal MF cd's meegenomen.

Sommige hebben een of twee mindere nummers, ik vind eigenlijk alleen 9 heel, ja, hoe moet je dat noemen, ik weet niet. Het wordt allemaal erg goed gespeeld, maar de nummers blijven niet hangen, of ik vind de riffs niet catchy ofzo. Bij die cd wil ik na 4 nummers eigenlijk een andere opzetten.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 04-08-2019 18:07 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 4 augustus 2019 16:55 schreef Deceptikoen het volgende:
Gisteren en vandaag 2 erg lange auto ritten gehad, en had een antal MF cd's meegenomen.

Sommige hebben een of twee mindere nummers, ik vind eigenlijk alleen 9 heel, ja, hoe moet je dat noemen, ik weet niet. Het wordt allemaal erg goed gespeeld, maar de nummers blijven niet hangen, of ik vind de riffs niet catchy ofzo. Bij die cd wil ik na 4 nummers eigenlijk een andere opzetten.


Heb ik ook last van. Vind alleen de titeltrack tof.


... hoe de hazen lopen ...


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 04-08-2019 20:27 by Count Usher (Redacteur) Profiel van Count Usher

Onzin. "9" staat bol van de klassesongs.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


spectre
Usericon van spectre
Posted 04-08-2019 21:33 by spectre Profiel van spectre

Jesus and Satan hand in hand!


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 04-08-2019 21:38 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Dat zijn gewoon dubbelaccounts.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 04-08-2019 21:44 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Na 17 jaar gaat er binnenkort een Mercyful Fate deel 2 topic komen. Die zag ik niet aankomen in 2002. En een nieuwe Mercyful Fate tour. Het leven is soms mooi.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 04-08-2019 21:50 by Deceptikoen Profiel van Deceptikoen

Als het goed is komt er binnenkort een grijs Melissa en een grijs Don't break the oath shirtje mijn kant op. Wel reprints, maar wel goede en mooie


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 04-08-2019 22:00 by faalhaas Profiel van faalhaas

Dat die beloofde dubbel dvd nu ook eindelijk eens uit mag komen dan.. hoe lang is het inmiddels geleden dat die is aangekondigd


... hoe de hazen lopen ...


Sadistic Sinner
Usericon van Sadistic Sinner
Posted 05-08-2019 3:22 by Sadistic Sinner Profiel van Sadistic Sinner

Ben net terug van de Lokerse feesten.
En daar werdt me bij de Aardschokstand medegedeeld dat Mercyful Fate ook op Graspop zal spelen in 2020.
Ze waren het bij de Aardschokstand unaniem er over eens dat Denner erbij moet zijn.
Maar ook in Lokeren wist nog niemand waarom hij niet meedoet in 2020.


Buiksmurf
Usericon van Buiksmurf
Posted 05-08-2019 8:06 by Buiksmurf Profiel van Buiksmurf

Kom op jongens only 1983 AArdschokdag line-up is real. Ben blij er toen erbij geweest te zijn en de bootleg zowel op CD als LP te hebben,


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 05-08-2019 9:19 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Jajaja, dat weten we nou wel.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


spectre
Usericon van spectre
Posted 05-08-2019 9:25 by spectre Profiel van spectre

Vind wel jongens, dat Wim dat tweede topic mag aanmaken


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 05-08-2019 9:46 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Zul je zien dat Buiksmurf die eer op gaat strijken. En FIRST gaat posten.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 05-08-2019 11:24 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

En iets mompelt over Aardschokdag.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen