IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Mercyful Fate, van alles wat topic. Vorige pagina | Volgende pagina
Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 01-08-2019 22:43 by Bub Profiel van Bub

Mocht het nog niet bekend zijn...
Timi post wel op zijn eigen Facebook, in het Deens.
Timi vecht tegen kanker en is hiervoor in behandeling.
Anders had hij wel, zoals ik het begrijp, mee willen spelen mwt Mercyful Fate.
Belangrijker is dat hij hersteld van deze verschrikkelijke ziekte.




bub


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 01-08-2019 22:47 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Ai, slecht nieuws, zeg.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Sadistic Sinner
Usericon van Sadistic Sinner
Posted 02-08-2019 9:53 by Sadistic Sinner Profiel van Sadistic Sinner

Treurig nieuws inderdaad wat betreft Timi Grabber Hansen:

https://www.themetalvoice.com/single-post/2019/08/01/Mercyful-Fate-bassist-Timi-Hansen-reveals-cancer-diagnosis-stand-in-for-2020-reunion-shows?fbclid=IwAR0X4z3fH9FVTEcIsa-J4lh8Oi0D5iuJqbmfeCbtyEY6PJLxCm1hgvqZ3Mc

Die Rickenbacker bassist Sharlee D"Angelo wordt niet meer over gesproken.
Zal het ook wel te druk hebben met Arch Enemy & Witchery.

In 1993 deed Timi trouwens ook maar 2 optredens mee 28 mei Gentofte in Denemarken & 30 mei Dynamo Open Air.

Denner hoort wel in de klassieke line up erbij te zijn.
Hoewel ik denk dat Mike Wead een nog betere gitarist is dan Michael Denner.

Over Kim Ruzz wordt helemaal niet meer gesproken, in 1993 werdt hij wel nog verwacht.

Joey Vera, de naam vaak gehoord, maar zijn basspel nooit echt goed beluisterd.
Ik zal toch eens beter naar mijn Armored Saint & Fates Warning platen gaan luisteren nu.
En naar die Seven Witches-Passage to the other Side cd.


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 02-08-2019 10:02 by Bub Profiel van Bub

Joey kan verdomd goed bassen.

Ik had hem alleen nooit in Mercyful Fate verwacht.
Hij is wel vriendjes met Metal Blade baas, Brian Slagel.
King ook. De link is snel gelegd.



bub


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 02-08-2019 10:09 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Mercyful Fates Warning zag ik ergens staan, lol.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 02-08-2019 16:40 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 2 augustus 2019 9:53 schreef Sadistic Sinner het volgende:
Denner hoort wel in de klassieke line up erbij te zijn.



Dit.

Shermann heeft natuurlijk wel meer muziek geschreven, maar Denners gitaargeluid is onmiskenbaar verbonden met de MF sound.


... hoe de hazen lopen ...


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 02-08-2019 19:46 by Lampje Profiel van Lampje

Ik vind Mike Wead echt een supergitarist. Schrijft ook echt goede muziek.
Maar Denner is heilig, en vooral omdat er toch enkel beginjaren materiaal gespeeld wordt, is het best logisch dat hij op het podium zal staan. Maar Mike zal niet onder doen, dat heeft hij ten tijde van Dead Again en 9 duidelijk laten horen.

Bjarne Holm daarentegen, dat vind ik nou weer jammer. Holm speelt heus erg goed, supersolide, en zijn werk op de studioplaten is ook erg goed, maar..... Er zijn meer dan genoeg drummers die het materiaal van de oude MF gewoon beter spelen. Meer swing, meer tomrolls, meer 'Kim'......


lampje


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 02-08-2019 19:54 by Lampje Profiel van Lampje

Ik zag het nieuws gisteren al wel, incl dat ze het oude materiaal gaan spelen, maar ik had het volgende niet gezien , of er overheen gelezen... :

"the set list will only consist of songs from the very first ‘Mini LP’, the “Melissa” and “Don’t Break The Oath” albums, plus some brand new songs written specifically in that very same style."

Staat op de site van Shermann. (en ook op MF facebookpage)

Dan zal dat 'Brand new' vast ook nog wel uitgebracht worden !




[Dit bericht is gewijzigd door Lampje op 02-08-2019 19:59]


lampje


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 02-08-2019 19:59 by Lampje Profiel van Lampje

King kan deze keer niet meer zeggen dat ze Kim Ruzz niet konden vinden...

https://www.facebook.com/mercyfulfateofficial/photos/rpp.272015245564/10158216125000565/?type=3&theater


lampje


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 02-08-2019 20:31 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Ik kan me ook best voorstellen dat Ruzz er gewoon geen zin in heeft. Dat heeft hij kennelijk nooit gehad? Ik had liever Shaw als invaller gehad.

Natuurlijk is Wead erg goed, maar het zijn de solo's die Denner zo goed maakt. Hij heeft een enorm relaxte manier van solo's spelen, zijn "feeling" of hoe noem je dat ook alweer is zo gaaf. Dat is misschien wat lastig om na te spelen.

In 93 was de reunie ook niet met alle leden van toen en op de tour KD/MF toch wel niet en toch vond ik die optredens geweldig en ik denk dat dat nu niet anders zal zijn.

"We" moeten het maar met deze line up doen.

Erg benieuwd naar die nieuwe nummers en idd zal er hopelijk toch nog een nieuwe plaat verschijnen.

Opvallend dat ze niets van de latere MF platen spelen, maar ik zit er niet mee, hehe.

Wát een setlist zal dit gaan worden.




[Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 02-08-2019 20:33]


"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 02-08-2019 21:21 by Deceptikoen Profiel van Deceptikoen

Ja, ik kijk hier naar uit.

Supervet ook dat ze alleen nummers uit die eerste periode spelen, maar "In the shadows" en "Dead again" bevatten toch ook wel enkele van mijn MF favorieten


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 02-08-2019 21:26 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Het zijn weer die hele ouwe lullen die alleen maar de mlp en de eerste twee lp's heel erg hoog hebben zitten.

Toch maar een edit.

Het is niet zo dat ik de latere platen niet goed vind. Er staan imo echt wel een paar goede nummers op. Maar ik vind dat het niveau van de eerdere platen niet meer gehaald werd. Ik heb onlangs heel wat nummers op een zaterdagavond geluisterd en sommige skipte ik meteen toen een nummer begon en ik het nummer me weer herinnerde. Die skipte ik toen ook al.




[Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 02-08-2019 21:32]


"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 02-08-2019 22:09 by Lampje Profiel van Lampje

Ik vind hun latere werk maar weinig onder doen voor het oude werk. Sterker nog, ik vind 'In The Shadows' en 'dead Again' misschien nog beter aansluiten bij 'Melissa' dan de 'Nuns Have No Fun' mlp. Maar dat geldt niet voor de andere latere platen. Die ik ook supervet vind, maar, in het geval van Time komt dat toch ook wel door de drums van Shaw. (één van mijn favoriete drummers binnen metal in het algemeen)

Of Shaw een betere optie is dan Holm voor deze set weet ik zo net nog niet. Shaw is net zo'n speciale drummer als Ruzz, maar ze spelen heel verschillend, en op het oude werk hoor ik gewoon erg graag Ruzz.....

Net zoals we de Hell Awaits nummers willen horen met Lombardo op drums, Wim !

[Dit bericht is gewijzigd door Lampje op 02-08-2019 22:10]


lampje


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 02-08-2019 22:36 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Lol @ Slayer opmerking, maar dat is wel zo, ja.

Ik noemde Shaw als drummer omdat hij ook de reunie show in 1993 deed (toch, of zit ik er nu helemaal naast...) en dat deed hij imo prima. Maar hey, ik ben geen drummer.

Ik dacht dat Ruzz sowieso niet in aanmerking kwam, omdat hij iig nooit met een andere band iets uitgebracht heeft. Vandaar dat ik zei dat hij er gewoon geen zin in had. Maar ik zie nu op metal archives dat hij toch een band had. Metalruzz.

Misschien geen zin om te touren, misschien heeft Denner dat ook.

https://www.metal-archives.com/artists/Kim_Ruzz/9856




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 02-08-2019 23:00 by Bub Profiel van Bub

Ik geloof nadat hij postbode was geworden nooit meer heeft gedrumd en ook geen drumstel meer heeft aangeraakt.
Dan Holm maar. Hij springt er niet uit in zijn spel maar solide is het allemaal wel.


bub


Sadistic Sinner
Usericon van Sadistic Sinner
Posted 02-08-2019 23:24 by Sadistic Sinner Profiel van Sadistic Sinner

De setlist zal ons vermoedelijk niet echte grote verrassingen gaan brengen, sowieso van de mini l.p Doomed by the Living Dead.
Eventueel Nuns have no Fun of A Corpse without Soul.
Geen Devil eyes, in 1993 staan voor te roepen tijdens Dynamo Open Air, maar geen Devil Eyes.
Gezien hoe de setlist latere jaren werdt was het nog een meevaller dat in 1993 Nuns have no Fun en A Corpse without Soul werden gespeeld.
Ok, ze hadden in 1993 natuurlijk wel nog maar 3 albums en 1 m.l.p..

Met In the Shadows hadden ze wel de comeback plaat van 1993 en de beste van de reeks die ze later in de jaren negentig maakten.
Het zijn de riffs en dus de sfeer/het gevoel wat aan energie gaat verliezen waardoor de impact minder is.

En het wordt te zeer productie, tussen 6 juni 1995 en 9 juni 1998 worden 2 Mercyful Fate platen uitgebracht en 3 King Diamond platen.
Dat lijkt meer op een productiefabriek zoals het Canadese Razor dat deed midden jaren tachtig.

Als er nog een volledig nieuw album uitkomt zijn de verwachtingen natuurlijk hooggespannen.
Brian Slagel staat er blijkbaar voor te springen.
Misschien wel hetzelfde scenario wat Black Sabbath de laatste jaren heeft doorlopen.


Sadistic Sinner
Usericon van Sadistic Sinner
Posted 02-08-2019 23:32 by Sadistic Sinner Profiel van Sadistic Sinner

Er ging vroeger het verhaal de ronde dat Kim Ruzz zich een heel duur nieuw drumstel zou hebben gekocht en dat dat gestolen zou zijn geworden.
Dat postbode verhaal is bekend.
King vroeg hem ook niet om Fatal Portrait in te drummen.
Mikkey Dee is natuurlijk wel een completere drummer.


spectre
Usericon van spectre
Posted 03-08-2019 11:17 by spectre Profiel van spectre

SPELUH!


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Sadistic Sinner
Usericon van Sadistic Sinner
Posted 03-08-2019 11:59 by Sadistic Sinner Profiel van Sadistic Sinner

Er is nu wel opheldering eindelijk over de hoeveelheid die er geperst zijn met witte rand en zwarte rand wat betreft de Mercyful Fate m.l.p.
Jarenlang was het gerucht dat van de versie met witte rand er maar 200 geperst zouden zijn.
Heel goed dat via Facebook Rob Reinders het nu heeft nagevraagd bij de toenmalige eigenaar Jack van Rave On records:


Heren , ik heb antwoord gekregen van Jack Hustinx, de toenmalige enige eigenaar van Rave-On. Dit geeft alvast een hoop opheldering;

Hallo Rob, zoals beloofd hierbij wat opheldering over alle Indianenverhalen omtrent de hoes van die Mercyful Fate mini-LP. In eerste instantie had die hoes een witte rand, maar omdat we dat achteraf niet zo fraai vonden, hebben we na de eerste batch besloten dat te veranderen in een zwarte rand. Die eerste batch waren er 1000 of 2000, dat weet ik niet meer precies, en dat is ook niet meer te achterhalen. Verhalen van slechts 200 of 250 zijn echt absolute onzin, de minimale oplage bij drukkerijen voor platenhoezen was 1000 stuks in die tijd. Ik hoop dat ik je hiermee wat verder geholpen heb ...
Ter aanvulling: Natuurlijk is die witte-rand-versie (waarvan er dus 1000 of 2000 gemaakt zijn) een stuk zeldzamer dan die zwarte-rand-versie waarvan er ettelijke tienduizenden gemaakt zijn.
Vriendelijke groeten, Jack.




Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 03-08-2019 16:36 by Bub Profiel van Bub

Tegen mij zei hij een paar jaar geleden dat de witte rand ook nog een misdruk kon zijn of inderdaad dat ze een zwarte rand inderdaad toch mooier vonden.
Hij wist dit toen niet meer zeker. Ook omdat dit al weer zolang geleden is.
De tweede batch werd daarop inderdaad met zwarte rand.


bub


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 03-08-2019 19:51 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 2 augustus 2019 20:31 schreef F.Jacobse het volgende:
Ik had liever Shaw als invaller gehad.



Echt? Ik vind zijn drumwerk op The Eye en Time echt niet om aan te horen, zo getriggerd en zonder enige feel, swing of hoe je het ook wilt noemen. Soms net of je naar een drumcomputer zit te luisteren.

Misschien is ie live beter hoor, dat zou natuurlijk kunnen.


... hoe de hazen lopen ...


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 03-08-2019 22:46 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Ik vond hem live in 93 iig prima.

Ze staan ook op wacken 2020, lees ik net op facebook.

Ik hoop echt op een Nederlandse datum. Desnoods rij ik naar wacken, heb ik destijds ook voor Carnivore over gehad. 5 uur rijden, maar dan heb je ook wat.

Judas Priest boven MF op de bill, dat snap ik. Maar Amon Amarth? Blijkbaar zijn die zo populair, sjeezzz...









"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 03-08-2019 23:12 by Bub Profiel van Bub

Als ik nu de beelden van Wacken dit jaar zie en hoe gigantisch druk het daar wel niet is, niet te doen.
Als Wacken de enige mogelijkheid zou zijn om Mercyful Fate te zien, dan moet ik helaas overslaan.
Ik vermoed echter dat ze volgend jaar op D.O.A. staan of Fortarock.



bub


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 03-08-2019 23:23 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Toen met Carnivore was het ook superdruk. Maar het was te doen, omdat ik en eega er even van te voren waren en daarna was Celtic Frost, dus die hebben we ook nog gekeken en daarna weer 5 uur terug gereden.




[Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 03-08-2019 23:23]


"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 03-08-2019 23:49 by Bub Profiel van Bub

Nou, mocht het dan zo uitkomen. Rij dan over Heerenveen. Ga ik wel achter zitten met een kist bier.


bub


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen