IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Mercyful Fate, van alles wat topic. Vorige pagina
F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 05-08-2019 12:04 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

bwahahaha....




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 05-08-2019 13:25 by Lampje Profiel van Lampje

Om nog even terug te komen op het drumwerk van Shaw op "The Eye" :
Shaw verklaarde in een interview - volgens mij zelfs in het KD/MF fanclubblad - dat hij zelf totaal niet blij was met z'n werk op "The Eye". Hij zei dat hij van King en de producer op een electronische kit de boel moest indrummen, en dat hij dat helemaal niet wilde.

Echter, op Time laat hij naar mijn mening heel goed horen hoe zijn sound is. Inderdaad, geen drums met volle sustain, maar een droog, enigszins mat geluid. Is wat dat betreft niet veel anders dan bij bijvoorbeeld Memento Mori of Illwill...

Ik vind het drumwwerk te gek, maar, zoals ik al eerder zei, ik vind het niet passen bij de oude MF sound.


lampje


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 05-08-2019 21:39 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 3 augustus 2019 22:46 schreef F.Jacobse het volgende:
Desnoods rij ik naar wacken, heb ik destijds ook voor Carnivore over gehad. 5 uur rijden, maar dan heb je ook wat.






Uitverkocht.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 05-08-2019 21:50 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl




Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 05-08-2019 22:12 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Scheelt een stuk rijden. Beter voor het milieu dat ik dat niet hoef te doen.




[Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 05-08-2019 22:13]


"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


smallie
Usericon van smallie
Posted 05-08-2019 22:17 by smallie Profiel van smallie

quote:
Op 5 augustus 2019 21:39 schreef XXL het volgende:
Uitverkocht.

Jij gaat vast wel weer. Ik sla een jaartje over. Wel mooie dingen gezien en gehoord vorige week maar wel veel last van asociale buren. Bovendien weer Judas Priest, Amon Amarth, enz. Al te vaak gezien.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 06-08-2019 17:57 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 5 augustus 2019 22:17 schreef smallie het volgende:
wel veel last van asociale buren.


Vertel. Het zat wat buren betreft niet mee dit jaar?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 06-08-2019 18:01 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Kan ook niet anders. Buren zijn kut.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


smallie
Usericon van smallie
Posted 06-08-2019 21:37 by smallie Profiel van smallie

Buren op Wacken...
De eerste keer dat ik op Wacken was werd ik de eerste morgen zeer vroeg gewekt met Guten Morgen Sonnenschein van Nana Mouskouri, niet mijn lievelingsmuziek maar ik kon de grap wel waarderen. Het was dan ook eenmalig. Maar waarschijnlijk stond dezelfde groep van jaren geleden nu weer achter mijn camper. En jawel de eerste morgen (woensdag): Nana Mouskouri die de zon welkom heet. Maar ook de donderdag, de vrijdag en zaterdag. Flauw. Dat was 1 irritant iets, maar de 2e irritantere ding: tot een uur of 2 ‘s nachts was het redelijk rustig maar dan gingen de speakers ook vol open. Echter werd er dan muziek gedraaid dat vooral ingegeven werd door “puberemoties” waarmee ik bedoel allerlei POP muziek over verlaten liefdes, doodgaan, vriendschap, enzovoort. Pas uren later werd dan de betreffende “puber” door een groepsgenoot gecorrigeerd. Nou dat dus. En ik weet wel dat muziek tot diep in de nacht, zuipen, gezelligheid en weinig slaap bij Wacken hoort maar het was mij dit jaar net teveel door de muziekkeuze en het tijdstip, eerst rust en dan in je eerste slaap......
Maar ook weer enorm genoten van goede muziek en leuke sfeer op het festivalterrein. En ook weer eens moddervrij. (Vorig jaar was ik er niet met dat mooie weer.)


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 07-08-2019 17:03 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 5 augustus 2019 13:25 schreef Lampje het volgende:
Ik vind het drumwwerk te gek, maar, zoals ik al eerder zei, ik vind het niet passen bij de oude MF sound.


Veels te steriel geluid idd. Dan deed Holm het beter op Dead Again en Into The Unknown. Eindelijk weer die vettige, smerige sound en meer groove en fills.


... hoe de hazen lopen ...


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 08-08-2019 11:07 by Lampje Profiel van Lampje

Ehhhhh, dat is niet wat ik bedoelde. Wat ik ermee zei, is dat ik Shaw's typerende manier van drummen niet zo heel goed vind passen bij het OUDE Mercyful Fate materiaal.

Ik vind het werk van Shaw dus wél echt iets toevoegen op Time. Het omdraaien van maten, de snaredrumroffels, etcetera.
Het maakt wel echt iets aparts van die plaat, die overigens inderdaad qua nummers schrijven en catchyness meer aansluit bij King Diamond dan Mercyful Fate. En dat is geen klacht van mij, ik vind dat een band best mag ontwikkelen in zijn sound.
Into The Unknown heeft ook van die kortere catchy tracks. Maar dan met het saaie spel van Holm. Strak, ook niet grooveloos, maar wel zoooo fucking voorspelbaar.

Holm.... ik snap niets van die beste man. Technisch een echt uitstekende drummer, en hij kan ook echt veel meer dan dat hij bij MF doet, maar....op één of andere manier, klinkt hij in mijn oren als een saaie drummer. Een drumcomputer met een menselijke groove, maar totaal zonder verrassing.
Ken je die Gutrix cd ? Zelfs de partijen met ghostnotes enzo, klinken gewoon saai terwijl het technisch indrukwekkend is....... Maar als een andere drummer precies dezelfde partij speelt, dan vliegen de vonken ervan af.....

Maar misschien dat hij me verrast. KD's Thompson vond ik ook jaaaaaaren doodsaai spelen, terwijl ik bij de laatste 2 of 3 KD gigs hem echt heel overtuigend vind spelen. De eerste keer dat ik hem goed vond spelen, dacht ik serieus dat ze een invaldrummer hadden.... Dag/nacht.


lampje


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 08-08-2019 11:11 by Bub Profiel van Bub

Interview met Dhr Denner.

Betreffende de reunie van Mercyful Fate, hij is er klaar voor maar dus niet gevraagd.
King wilde de lineup van Dead Again / 9.
Best wel erg jammer. Niks tegen Wead verder.

https://youtu.be/QwPNFpI7qmc?t=3233



bub


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 08-08-2019 11:43 by Lampje Profiel van Lampje

Hmm, ja, Denner klinkt toch ook wel enigszins teleurgesteld hierover....


lampje


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 08-08-2019 11:48 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

"King wilde de lineup van Dead Again / 9"

Om daarmee nummers van de mlp en de eerste lp's live te spelen. Dat klinkt niet erg logisch. Maar ik heb het filmpje niet bekeken, nu niet de mogelijkheid daarvoor.

Denner is niet gevraagd... Die zin mag helemaal niet bestaan!




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 08-08-2019 11:55 by Deceptikoen Profiel van Deceptikoen

Dat had ik niet verwacht.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 08-08-2019 12:02 by faalhaas Profiel van faalhaas

Duidelijk een geld dingetje dus.


... hoe de hazen lopen ...


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 08-08-2019 12:13 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 8 augustus 2019 11:07 schreef Lampje het volgende:
Ehhhhh, dat is niet wat ik bedoelde. Wat ik ermee zei, is dat ik Shaw's typerende manier van drummen niet zo heel goed vind passen bij het OUDE Mercyful Fate materiaal.

Ik vind het werk van Shaw dus wél echt iets toevoegen op Time. Het omdraaien van maten, de snaredrumroffels, etcetera.
Het maakt wel echt iets aparts van die plaat, die overigens inderdaad qua nummers schrijven en catchyness meer aansluit bij King Diamond dan Mercyful Fate. En dat is geen klacht van mij, ik vind dat een band best mag ontwikkelen in zijn sound.
Into The Unknown heeft ook van die kortere catchy tracks. Maar dan met het saaie spel van Holm. Strak, ook niet grooveloos, maar wel zoooo fucking voorspelbaar.

Holm.... ik snap niets van die beste man. Technisch een echt uitstekende drummer, en hij kan ook echt veel meer dan dat hij bij MF doet, maar....op één of andere manier, klinkt hij in mijn oren als een saaie drummer. Een drumcomputer met een menselijke groove, maar totaal zonder verrassing.
Ken je die Gutrix cd ? Zelfs de partijen met ghostnotes enzo, klinken gewoon saai terwijl het technisch indrukwekkend is....... Maar als een andere drummer precies dezelfde partij speelt, dan vliegen de vonken ervan af.....



Zal hem vooral in de vlakke productie zitten dan dat ik geen fan van Shaw ben. Hij zal technisch vast prachtige dingen doen maar het klinkt niet erg organisch allemaal iig.. En tja, ik luister gewoon en weet wat ik mooi vind, niet gehinderd door enige muzikale kennis

Gutrix ooit wel eens geluisterd ja, maar te lang geleden om er iets zinnigs over te zeggen.


... hoe de hazen lopen ...


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 08-08-2019 12:35 by Lampje Profiel van Lampje

Oh, maar ik wil jouw mening helemaal niet veranderen hoor ! Dat jij Holm beter vindt dan Shaw is jouw goed recht, en sterker nog : houden zo, want Holm zit inmiddels langer in MF dan welke drummer dan ook. (althans, dat denk ik, ik heb niet gecheckt of dat ook echt zo is).

Ik geef alleen maar aan hoe ik het drumwerk van Holm ervaar tov Shaw. En ook ik vind de sound van Shaw wat minder.

Die Gutrix is trouwens een erg toffe plaat !


lampje


Sadistic Sinner
Usericon van Sadistic Sinner
Posted 09-08-2019 15:33 by Sadistic Sinner Profiel van Sadistic Sinner

De situatie is wel dubbel wat betreft de line up voor 2020.
Vorige week wisten we dat Timi niet zou meedoen vanwege zijn gevecht tegen kanker.
Had hij de ziekte niet gehad blijkt uit Timi zijn reaktie dan deed hij waarschijnlijk wel mee of wilde hij zeker meedoen.
Dit gezien zijn vraag aan de fans of we Joey Vera positief willen onthalen.
Waarom doet Timi een goed woordje voor Joey Vera?
Waarschijnlijk omdat hij hetzelf nu niet kan vanwege zijn ziekte en zichzelf schuldig voelt dat hij de fans de show niet kan geven in 2020.
King zelf heeft nog niets hierover gezegd.
Ik heb wel altijd de indruk gehad dat King en Timi heel goed samengaan.

Michael Denner ging erzelf uit in 1996.
Was hij erbij gebleven t.m. de plaat 9 uit 1999, dan was hij er nu dus nu ook bij geweest.
Zo redeneert King blijkbaar.
Maar goed dan had hij Sharlee D, Angelo ook moeten vragen.
Die kan het natuurlijk te druk hebben met zijn andere bands.


Maar bovenal zullen de rechten omtrent de naam Mercyful Fate wel bij King & Hank liggen.
En dit zal financieel wel weer wat uitmaken in verhouding met de andere drie.




faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 05-09-2019 23:07 by faalhaas Profiel van faalhaas

Michael Denner says that he wasn't approached to take part in MERCYFUL FATE's upcoming reunion.

When it was announced last month that the influential Danish heavy metal act would reunite for an unspecified number of concerts throughout Europe during the summer of 2020, it was revealed that MERCYFUL FATE's lineup for the shows would consist of King Diamond on vocals, Hank Shermann on guitar, Bjarne T. Holm on drums, Mike Wead on guitar and Joey Vera (ARMORED SAINT, FATES WARNING) on bass.

Denner, who was a member of MERCYFUL FATE's classic lineup, addressed his exclusion from the band's reunion in a recent statement to Denmark's Metalized. He said (translated from Danish): "I was not asked to join, and was told only two days before it was public news. I think it's a pity for the fans of the original MERCYFUL FATE. Especially since I'm in the shape of my life right now. But now it's just a matter of putting it behind me, and look forward to the release of the upcoming DENNER'S INFERNO album 'In Amber'."

Prior to the MERCYFUL FATE reunion being announced, Denner gave an interview to Rat Salad Review in which he said that he was prepared to play with the band if asked. "I'm in shape for it and I'm ready — anytime, anyplace, man," he said. "But I'm not sure King [Diamond, MERCYFUL FATE frontman] has the same plans. He's busy doing his stuff [with KING DIAMOND] and he's doing very, very good. So why should he split [the pie] in three when he can have a hundred percent? But then again, I saw an interview with him he did a few months ago, and he said if it should be done, it might be with the lineup who did the last two albums. And that leaves me out. [Laughs] Then it's not the original lineup he wants. He wants to do it with the Swedish guys."

Denner added: "I mean, it's a bit sad, but if that's how he feels, I cannot do anything about it."

https://www.blabbermouth.net/news/michael-denner-says-he-was-not-approached-to-take-part-in-mercyful-fate-reunion/



... hoe de hazen lopen ...


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 06-09-2019 8:39 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Het is idd zoals het is, helaas.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Sadistic Sinner
Usericon van Sadistic Sinner
Posted 06-09-2019 18:27 by Sadistic Sinner Profiel van Sadistic Sinner

Misschien inmiddels al bekend maar Mercyful Fate manager Ole Bang werdt ook gevraagd waarom Michael niet mee deed. Die speelde de vraag terug met de vraag: Wanneer heeft hij voor het laatst op een groot podium gestaan?
Natuurlijk weer een lul argument want Timi nog minder.
Maar daar wordt de ziekte kanker als alibi voor gebruikt.
Kreten dat het dan Mercyful FAKE is en of Mikkey Dee niet een drummer zou zijn.
Worden de journalist niet in dank afgenomen.
Te lezen in de Aardschok van deze maand bij festival reviews.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 06-09-2019 18:36 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 6 september 2019 18:27 schreef Sadistic Sinner het volgende:
Misschien inmiddels al bekend maar Mercyful Fate manager Ole Bang werdt ook gevraagd waarom Michael niet mee deed. Die speelde de vraag terug met de vraag: Wanneer heeft hij voor het laatst op een groot podium gestaan?



Als die journalist een beetje zijn huiswerk had gedaan had ie kunnen zeggen in 2011 met MF + Metallica:



[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 06-09-2019 18:38]


... hoe de hazen lopen ...


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 06-09-2019 18:54 by faalhaas Profiel van faalhaas

Aan wie de eer om het nieuwe topic te openen?


... hoe de hazen lopen ...


Slotje
De slotenmaker
Usericon van Slotje
Posted 06-09-2019 18:54 by Slotje (Administrator) Profiel van Slotjehttp://www.zwaremetalen.com

Maximum aantal reacties is bereikt. Dit topic is automatisch afgesloten door Slotje


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen