IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Auteur:
Topic : Autisme en aanverwante stoornissen Volgende pagina
MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 16-08-2002 23:56 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Dit artikel via tweakers.net gevonden:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/2192611.stm

quote:

Autisme gelinkt met 'nerd-genen'

Wetenschappers vermoeden een verband tussen de genen die coderen voor het 'nerd-schap' zoals dat bij veel computerexperts voorkomt en de genen die coderen voor autistic spectrum disorder (ASD), ofwel autisme. Dit meldt de BBC. Aanleiding voor het onderzoek was het feit dat Silicon Valley 1 op 150 kinderen in meer of mindere mate autistisch is; een recordincidentie. Belangrijk punt is dat hoewel autistische mensen vaak enkele belangrijke sociale vaardigheden ontberen, ze in andere gebieden uitblinken. Deze observaties hebben geleid tot het idee dat mensen die in staat zijn complex analytisch werk te verrichten, zoals vaak in de high-tech industrie, tevens een aantal van de genen die coderen voor autisme bij zich dragen - ook al zijn ze zelf niet duidelijk autistisch. Daarnaast lijken deze mensen ook sneller een partner te vinden die net als zijzelf in meer of mindere mate drager van autistische genen is.

DNA HelixMet de theorie zou het hoge aantal autistische kinderen in het tech-walhalla verklaard zijn: als er relatief veel mannen en vrouwen met een aantal autistische genen rondlopen en zij elkaar ook nog aantrekken, wordt de kans dat ze samen autistische kinderen krijgen natuurlijk relatief groot. Dit vermoeden wordt nog eens versterkt door soortgelijke waarnemingen in het Engelse Cambridge, dat ook veel high-tech werkers aantrekt. Desalniettemin moet in het achterhoofd gehouden worden dat sommige wetenschappers op hun beurt denken dat omgevingsfactoren ook een belangrijke rol hebben bij de openbaring van autisme.



Mijn -ietwat humoristische- reaktie erop:
LOLOLOL!!
* MBM zingt deuntje van "This is the age of Aquarius"
"This is the eeend of intelligence...the eeend of intellige-eence..."

Nee, ff serieus: hoe F*CKED UP natuurgewijs klinkt dit niet?
Straks blijven alleen de meest dommen onder ons over om te vermenigvuldigen en die dommen stoppen dan zo systematisch alle arme "BRILJANTE" autisten in een asiel [omdat ze sociaal toch "niks" kunnen]
Einde intelligentie-hausse [van de mensheid].

Volgens mij is dit het antwoord van Moeder Natuur op de "vooruitgang" van de mensheid. "You screw up MY environment, I screw up YOUR screw!"
*********************************************

Vooral het laatste geloof ik vrijwel zeker, hahahaha. Het toppunt van ironie IMO omdat "intelligentie" ons vermeend doel in dit heelal zou moeten verduidelijken. En juist die intelligente kinderen zouden nooit kunnen komen door de intelligentie van hun ouders. ROFL!
Cruel twist of fate.
Stay stupid!

[Dit bericht is gewijzigd door Saphire op 07-03-2006 17:02]


DimmuChild
Usericon van DimmuChild
Posted 17-08-2002 1:01 by DimmuChild Wijzig reactieProfiel van DimmuChildQuote dit bericht

In Cube kwam alleen de autist eruit. Toeval? I think not!


Child Of Decadence
Ik vind jou niet leuk.
Usericon van Child Of Decadence
Posted 17-08-2002 3:57 by Child Of Decadence Wijzig reactieProfiel van Child Of DecadenceQuote dit berichthttp://go.to/swordsofmetal

quote:
Straks blijven alleen de meest dommen onder ons over om te vermenigvuldigen en die dommen stoppen dan zo systematisch alle arme "BRILJANTE" autisten in een asiel [omdat ze sociaal toch "niks" kunnen]

De dommen zouden eerder onder de macht van de nerds komen. Bijna ALLES ivm controle (denk maar aan elektriciteitscentrales, luchtruimcontrole,...) wordt ontworpen, ontwikkeld, getest én bediend door "nerds".
Ghehe ik ben een nerd



elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 17-08-2002 8:31 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

Oew ik geloof dat het in de laatste EOS was dat er een heel stuk over "Savants" stond, meestal autistische mensen die achterlijk goed zijn in bijvoorbeeld pianospelen, of een heel telefoonboek uit hun hoofd kennen. Wel interessant.

Het gaat om dit artikel, helaas niet online te lezen:
http://www.eos.be/blad/nieuw/bl020706.htm



blacksoul666
at war with satan
Usericon van blacksoul666
Posted 17-08-2002 9:07 by blacksoul666 Wijzig reactieProfiel van blacksoul666Quote dit berichthttp://www.zwaremetalen.com/image/zooi/venom3.jpg

mijn zoontje van 13 is autisties er is erg moeilijk contact met hem te krijgen .maar rekenen kan hij sneller dan dat ik iets met een calculator kan uitrekenen.een computer kan hij van binnen en van buiten.maar verder leeft hij in zijn eigen wereldje


welcome to hell,fuckin, hell yeah


DimmuChild
Usericon van DimmuChild
Posted 17-08-2002 9:13 by DimmuChild Wijzig reactieProfiel van DimmuChildQuote dit bericht

Mijn broertje van 15 is ook autistisch (licht) en wordt sinds kort geintroduceerd met het fenomeen internet. Computers zijn hem niet vreemd, hij speelt al een aantal jaar games op de bak die hij op zijn kamer heeft staan. Doch er zijn geen aanwijzingen om aan te nemen dat we hier een potentiele wizz kid in ons midden hebben.

Wel heeft hij een aparte 'gave', namelijk het onthouden van data. Hij kan precies negaan wat er op welke dag is gebeurd, met de datum en zelfs de weersomstandigheden van die dag erbij. Een beetje zo'n gave die veel autistische mensen hebben, ook te zien in Rain Man.


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 17-08-2002 9:15 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

Eigenlijk dat de conclusie van het onderzoek verkeerd het is niet nerd IS autist (of heeft die genen) het moet volgens mij zijn autist (of iemand met de genetische aanleg) WORD nerd, want met een computer kan hij wel communiceren, die hebben geen lastige ingewikkelde rare sociaale gewoontes zoals al die rare bewegende geluiden makende soort genoten.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 17-08-2002 10:30 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2002 9:13 schreef DimmuChild het volgende:
Mijn broertje van 15 is ook autistisch (licht) en wordt sinds kort geintroduceerd met het fenomeen internet. Computers zijn hem niet vreemd, hij speelt al een aantal jaar games op de bak die hij op zijn kamer heeft staan. Doch er zijn geen aanwijzingen om aan te nemen dat we hier een potentiele wizz kid in ons midden hebben.

Wel heeft hij een aparte 'gave', namelijk het onthouden van data. Hij kan precies negaan wat er op welke dag is gebeurd, met de datum en zelfs de weersomstandigheden van die dag erbij. Een beetje zo'n gave die veel autistische mensen hebben, ook te zien in Rain Man.


Hmm.. zo 'extreem' als in Rain Man, dat hebben slechts enkele mensen op de hele wereld.. Ik heb toevallig nog niet zo lang geleden een BBC docu gezien hierover, zo was er ook een jongen die heel goed kon tekenen. Niet zo bijzonder, ware het niet dat hij ook nog eens exact alles natekende.. Zo tekende hij een compleet uitzicht over een skyline ofzo, waarbij hij precies het goede aantal raampjes enzo per flat tekende, en dat allemaal in zeer weinig tijd.

Om hem op de proef te stellen hebben ze vervolgens een vlucht over Londen gemaakt met de helicopter, in 20 minuten snel eroverheen dus. Vervolgens begint hij met tekenen (weer op de grond zijnde), en tekent hij zeer precies alles wat hij heeft gezien..

Verklaring hiervoor was min of meer dat de jongen (en andere met een gelijksoortige gave) in zijn hoofd geen selectie maakte van wat hij zag. 'normale' mensen nemen slechts een heel klein deel op van wat ze zien, en kunnen dus bijv. onmogelijk daarna nog zeggen hoeveel raampjes er in dat gebouw zaten, etc. Hij echter nam vrijwel alles in zich op..

Verder was er nog een jongen die op de piano exact alles kon naspelen wat hij hoorde, al op de leeftijd van 4..



DimmuChild
Usericon van DimmuChild
Posted 17-08-2002 10:35 by DimmuChild Wijzig reactieProfiel van DimmuChildQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2002 10:30 schreef Valorian666 het volgende:
...

Verder was er nog een jongen die op de piano exact alles kon naspelen wat hij hoorde, al op de leeftijd van 4..




Dit heeft mijn broertje ook. Hij hoeft maar een keer een nummer op de radio te horen bijvoorbeeld, en na amper 2 minuten speelt hij het na op zijn keyboard. Het is nooit vastgesteld of dat te maken heeft met zijn conditie, of dat hij gewoon over een superfijn gehoor beschikt.

Wat de oorzaak ook is, ik ben stikjaloers.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 17-08-2002 11:24 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

Veel mensen hebben een slecht beeld van autisten. Maar reken er maar wel op dat zij tenminste weten hoe je het slimmere deel van je hersenen moet gebruiken en het onzinnige gedeelte minder ontwikkeld hebben.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


elmar
kutbak
Usericon van elmar
Posted 17-08-2002 13:15 by elmar Wijzig reactieProfiel van elmarQuote dit bericht



ZwaarMetaal
.357
Usericon van ZwaarMetaal
Posted 17-08-2002 13:23 by ZwaarMetaal Wijzig reactieProfiel van ZwaarMetaalQuote dit berichthttp://www.kommando.nl

quote:
Op 17 augustus 2002 13:15 schreef elmar het volgende:



wat voegt dit toe?



Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 17-08-2002 13:24 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Hij geeft zichzelf als voorbeeld.


ZwaarMetaal
.357
Usericon van ZwaarMetaal
Posted 17-08-2002 13:24 by ZwaarMetaal Wijzig reactieProfiel van ZwaarMetaalQuote dit berichthttp://www.kommando.nl

ah ok..



Volthor Kahn
Wolf among sheep
Usericon van Volthor Kahn
Posted 17-08-2002 19:35 by Volthor Kahn Wijzig reactieProfiel van Volthor KahnQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2002 11:24 schreef Cadaveria het volgende:
Veel mensen hebben een slecht beeld van autisten. Maar reken er maar wel op dat zij tenminste weten hoe je het slimmere deel van je hersenen moet gebruiken en het onzinnige gedeelte minder ontwikkeld hebben.


het onzinnige gedeelte?
Ik vind het leggen van sociale contacten en met andere mensen omgaan anders niet onzinnig.
en wat is dan zinnig?
dat je grote hoeveelheden data kunt onthouden en goed met computers omgaan?
de techniek heeft volgens mij niet overal een antwoord op en volgens mij zijn autisten niet degenen die uitblinken in geschiedenis, filosofie, enz..


Eyes the mirror of the soul, in mine the reflection of the world in my head. A world where everything is ancient, where all weak things die. Cursed are all who look into these eyes


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 17-08-2002 20:12 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

intresting!!

Autisme is moeilijk! moeilijk om te begrijpen en er mee om te gaan. In heb regelmatig contact met mensen die autistisch zijn. Ik probeer het te begrijpen maar, bij sommige mensen zit het zo ver weg. Dit komt ook omdat sommige autisten erg in hun eigen wereld of denkbeeld leven. Dat uiten ze ook niet of nauwelijks en je komt er moeilijk tussen.

Een autist die ik ken, is helemaal in de ban van kalender data. Hij weet precies op welke dag ik jarig was 6 jaar geleden. Zonder moeite binnen 2 seconden. BAM!!! info! of op welke dag mijn verjaardag is over 8 jaar. Appart en super fascinerend!


Suck my piss


Volthor Kahn
Wolf among sheep
Usericon van Volthor Kahn
Posted 17-08-2002 20:14 by Volthor Kahn Wijzig reactieProfiel van Volthor KahnQuote dit bericht

Everyone needs a hobby


Eyes the mirror of the soul, in mine the reflection of the world in my head. A world where everything is ancient, where all weak things die. Cursed are all who look into these eyes


General Skullfucker
Eerlijk delen
Usericon van General Skullfucker
Posted 17-08-2002 21:09 by General Skullfucker Wijzig reactieProfiel van General SkullfuckerQuote dit berichthttp://www.metalhints.nl

Overigens heeft niet elke idioot en/ of autist "supergaven". Je hebt ook autisten die dom en lelijk zijn.



ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 17-08-2002 21:49 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

autisme en hoog begaafdheid is zelfs een zeer zeldzame combinatie.
bovendien als je moeder een bepaalde inzicht heeft in ruimtelijk denken kan de zoon zowel autisme als dislexie krijgen.
is namelijk hetzelfde gen.


elmar
kutbak
Usericon van elmar
Posted 17-08-2002 22:38 by elmar Wijzig reactieProfiel van elmarQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2002 13:24 schreef Slechtheid het volgende:
Hij geeft zichzelf als voorbeeld.


STERF


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 17-08-2002 22:41 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

weer een nuttige inbreng...........


NecRomantica
Usericon van NecRomantica
Posted 17-08-2002 23:04 by NecRomantica Wijzig reactieProfiel van NecRomanticaQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2002 9:13 schreef DimmuChild het volgende:
...
Wel heeft hij een aparte 'gave', namelijk het onthouden van data. Hij kan precies negaan wat er op welke dag is gebeurd, met de datum en zelfs de weersomstandigheden van die dag erbij. Een beetje zo'n gave die veel autistische mensen hebben, ook te zien in Rain Man.


Ja dat heeft mijn gehandicapte broer ook.
En als ik hem vraag op welke dag 15 december is weet hij dat binnen een paar seconden! Hij heeft gewoon een ingebouwde kalender. Erg handig, bespaart mij weer moeite


elmar
kutbak
Usericon van elmar
Posted 18-08-2002 1:53 by elmar Wijzig reactieProfiel van elmarQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2002 22:41 schreef ghoulliette het volgende:
weer een nuttige inbreng...........

he, verdomme, mag ik niet mijn eigen humor hebben?


campske666
Usericon van campske666
Posted 27-11-2003 15:47 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

Zo...


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 27-11-2003 17:14 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Ik dacht net te zeggen dat dat een jaar geleden al op Slashdot stond.

Het klopt natuurlijk wel nog.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 27-11-2003 20:00 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Volgens mij is dit inderdaad niet zulk schokkend nieuws, misschien wel nieuwe ontdekkening, maar vergezocht is het niet.

Wat er al vaker gezegd werd: autistische kinderen leven in hun eigen wereld (moeilijk contact maken) en kunnen ergens supergefocussed op zijn of nemen een bepaald soort signalen erg goed op, waardoor ze in dat ene ding ongelooflijk goed worden. Nou ja, nerds zullen dat wel in mindere mate hebben.

Is het trouwens ook niet zo dat vrouwen bijna nooit autistisch zijn? Of in ieder geval ten opzicht van mannen niet?

Respect trouwens voor de mensen met autistische familieleden (broers, zoons), lijkt me soms erg moeijlijk.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen