IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : "Piet leg aan de verkeerde kant van het gras!" (meld de doden) Vorige pagina | Volgende pagina
Vampire John
alias Lord Neithan
Usericon van Vampire John
Posted 31-10-2010 11:27 by Vampire John Profiel van Vampire Johnhttp://www.lordsofmetal.nl; http://www.myspace.com/neithan_666; www.dynamo666.nl

Nu kan "De ontdekking van de hemel" qua titel verkocht worden als een neo-biografie ;-)

Ik heb eigenlijk nooit Nederlandse schrijvers gelezen; de reden is dat dit destijds allemaal moest voor school en met vwo had je destijds al snel zo veel boeken door moeten worstelen dat de lol van het lezen er wel af was. Maar hoe je het ook went of keert: het was een van de grootste schrijvers van de laatste jaren voor onze taal.


Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis...


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 31-10-2010 11:33 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

Ein-de-lijk.



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 31-10-2010 11:34 by Schaep Profiel van Schaep

Wie is er dood dan?


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 31-10-2010 11:36 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

Volgens mij is vannacht ook de poa van een collega/vriendin van me overleden als ik zo een steunbetuiging op hyves moet interpreteren...


Je moeder.


Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 31-10-2010 11:45 by Sonic Titan Profiel van Sonic Titanhttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

quote:
Op 31 oktober 2010 11:27 schreef Vampire John het volgende:
Nu kan "De ontdekking van de hemel" qua titel verkocht worden als een neo-biografie ;-)

Ik heb eigenlijk nooit Nederlandse schrijvers gelezen; de reden is dat dit destijds allemaal moest voor school en met vwo had je destijds al snel zo veel boeken door moeten worstelen dat de lol van het lezen er wel af was. Maar hoe je het ook went of keert: het was een van de grootste schrijvers van de laatste jaren voor onze taal.


Haha, ja, heel veel mensen hebben dat, was bij mij op het VWO niet anders. Ik vormde zelf de spreekwoordelijke uitzondering op die regel, ik weet nog dat ik voor beide eindexamens literatuur (schriftelijk / mondeling) een 10 heb gehaald. Vorig jaar heb ik op de universiteit colleges gevolgd over de Nederlandse literatuurgeschiedenis van 1800 tot nu, afgezien van postmodernistische literatuur en poëzie was dat best wel interessant als ik eerlijk ben.

Zoals ik al zei is W.F. Hermans hier favoriet, en dan met name de verhalenbundel Paranoia en het boek Onder Professoren, lekkere cynische zwartgalligheid. Ook De Avonden en Werther Nieland van Reve zijn zeer de moeite waard, en wat 'nieuwere' literatuur betreft vond ik Tirza van Grunberg goed, hoewel Gstaad 95-98 van Marek v/d Jagt (pseudoniem van Grunberg) nog meer punten scoort wat mij betreft.


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


Silence
Usericon van Silence
Posted 31-10-2010 11:51 by Silence Profiel van Silence

quote:
Op 31 oktober 2010 11:45 schreef Sonic Titan het volgende:
Haha, ja, heel veel mensen hebben dat, was bij mij op het VWO niet anders. Ik vormde zelf de spreekwoordelijke uitzondering op die regel, ik weet nog dat ik voor beide eindexamens literatuur (schriftelijk / mondeling) een 10 heb gehaald. Vorig jaar heb ik op de universiteit colleges gevolgd over de Nederlandse literatuurgeschiedenis van 1800 tot nu, afgezien van postmodernistische literatuur en poëzie was dat best wel interessant als ik eerlijk ben.

Zoals ik al zei is W.F. Hermans hier favoriet, en dan met name de verhalenbundel Paranoia en het boek Onder Professoren, lekkere cynische zwartgalligheid. Ook De Avonden en Werther Nieland van Reve zijn zeer de moeite waard, en wat 'nieuwere' literatuur betreft vond ik Tirza van Grunberg goed, hoewel Gstaad 95-98 van Marek v/d Jagt (pseudoniem van Grunberg) nog meer punten scoort wat mij betreft.

Ik heb ook altijd, deels opgedrongen door mijn moeder, deels omdat ik het ergens wel leuk vond, veel Nederlandse literatuur gelezen. Ik was geen grote fan van Mulisch, maar dat hij goed kon schrijven was wel duidelijk.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 31-10-2010 11:54 by Schaep Profiel van Schaep

Ik wil binnenkort Het Kaartenhuis ook nog een keer lezen, lekker pretentieus.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 31-10-2010 15:08 by bastianus Profiel van bastianus

Dat is het probleem met Mulisch vind ik, dat hij zo pretentieus is. Bij "de ontdekking van de hemel" ben ik daardoor al na een paar pagina's afgehaakt, zoveel als die man in een paar bladzijden probeert te proppen. De aanslag vond ik wel een heel mooi boek.
Ik vind het jammer dat men Reve, Mulisch en Hermans altijd als de grote drie ziet. Er is veel betere Nederlandse literatuur verschenen m.i. Een Deelder, Johnny van Doorn, Carmiggelt of Bomans zijn m.i. veel genialer en vooral leesbaarder. Maar ja, w.s. niet elitair genoeg omdat het voor gewone mensen ook te snappen is ofzo. Nederlands beste schrijver is ongetwijfeld Karel van het Reve, die man kan zelfs interessant schrijven over Russische letterkunde, terwijl mijn interesse daar niet ligt.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 31-10-2010 15:25 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 31 oktober 2010 15:08 schreef bastianus het volgende:
Ik vind het jammer dat men Reve, Mulisch en Hermans altijd als de grote drie ziet. Er is veel betere Nederlandse literatuur verschenen m.i. Een Deelder, Johnny van Doorn, Carmiggelt of Bomans zijn m.i. veel genialer en vooral leesbaarder.
Giphart.

[Dit bericht is gewijzigd door Greycloak op 31-10-2010 15:26]


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 31-10-2010 19:01 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 31 oktober 2010 15:25 schreef Greycloak het volgende:
Giphart.
Die ook ja.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 09-11-2010 18:08 by XXL Profiel van XXL



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 09-11-2010 18:47 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

Uhhh, waar moeten we die van kennen?


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 09-11-2010 18:48 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

TV.


Je moeder.


Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 09-11-2010 18:50 by Nyghtslave Profiel van Nyghtslave

Oma Veerkamp geloof ik


Black seeds of bunny!


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 09-11-2010 18:57 by XXL Profiel van XXL



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-11-2010 19:35 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 9 november 2010 18:50 schreef Nyghtslave het volgende:
Oma Veerkamp geloof ik
De oma van Rene?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 09-11-2010 20:18 by Forever After Profiel van Forever After

Da's dan een heel recente foto zo te zien.


 


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 09-11-2010 23:56 by Yirroth Profiel van Yirroth



WTF? Google toch!

(Overigens nog steeds geen idee wie de hel het is... of was.)


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 10-11-2010 0:03 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

Moet je wel weten wie het is eh?


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 10-11-2010 1:09 by Yirroth Profiel van Yirroth

Ik doelde op die advertentie.

[Dit bericht is gewijzigd door Yirroth op 10-11-2010 1:09]


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 10-11-2010 1:36 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

DOH!



Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 10-11-2010 13:44 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 9 november 2010 23:56 schreef Yirroth het volgende:


WTF? Google toch!

(Overigens nog steeds geen idee wie de hel het is... of was.)


Google baseert de volgorde van hits toch deels op je opgebouwde zoekgeschiedenis? Dus tja.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 10-11-2010 13:57 by Metalhead22 Profiel van Metalhead22http://www.last.fm/user/kledur

:')


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 10-11-2010 17:14 by Yirroth Profiel van Yirroth

quote:
Op 10 november 2010 13:44 schreef Mark het volgende:
Google baseert de volgorde van hits toch deels op je opgebouwde zoekgeschiedenis? Dus tja.


Nope, de eigenaars van de site hebben waarschijnlijk ook op het woord "oma" resultaten opgekocht.


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 10-11-2010 17:31 by Mark Profiel van Mark

Tuurlijk


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen