|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
En een grote snuit. |
|
quote: Niet zo snel jongen, er is wel veel veranderd en de kattenwereld is momenteel wel wat beter als de hondenwereld, maar culling bestaat wel. Daarnaast heb je bij fokkers ook aardig wat inteelt wat voor meer ziekte zorgt en zo krijg je vanzelf meer slachtoffers door selectieve fok. Als er niet zoveel haast bij zit valt het allemaal wel mee, maar aangezien fokken tegenwoordig als sport wordt gezien en men snel wil vernieuwen komen er genoeg slachtoffers. De cavia;s die ik gebruikt heb voor mijn verjaardagsfeestje waren afkomstig van NL kampioen met rascavia's. Elk van de 10 beestjes was niet goed genoeg voor de prijs maar ze mankeerden ook allemaal wat. Door te selecteren op extreme eigenschappen zorg je der al snel voor dat een dier beperkt raakt in zijn functioneren en door eigenschappen vast te leggen in een nieuw ras is er veel inteelt waardoor er ongewenst allerlei ziektes in het ras sluipen. Vandaar dat de pers een zielig hoopje verwaande kat is. Door de platten neus hebben ze vrijwel allemaal ademhalingsproblemen en ga zo maar door. In katten valt het wel mee, bij honden is het echt absurd. Bijna elke chihuahua verdient een spuitje. Dat een ziekte genetisch is aangelegd maakt het nog niet natuurlijk. In principe verschilt extreme selectieve fok weinig van een dier naar een plastisch chirurg brengen. Alleen nu valt het niet zo op. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Cavia's? |
|
jah de bekende Peruaanse eiwitbron. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Ik had vroeger een cavia genaamd Trippeltje. |
|
quote: Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: Mijn cavia heette Haas. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
De mijne was de liefste cavia van de hele wereld! |
|
quote: arwtsch, nu, katten is soms echt een passie voor de kwekers, die leven bij hen in huis, iedere keer als er een baasje komt de poes ophalen is het huilen we gaan ook iedere week bijna op bezoek nu tot Miura van de moeder weg mag/moet wanneer die opnieuw krols is. wel erg ja, sommige praktijken. maar met deze mensen is het echt heel goedaardig. Ze komen ook op bezoek na enkele maanden om de leefomstandigheden te checken en zo. Heel lieve mensen. signature |
|
Chihuahua houders en fokkers houden ook erg veel van hun ras maar kijk wat voor gedrochten het zijn geworden door die praktijken. Allemaal ademhalingsproblemen, groei problemen, hersenen te groot voor de schedel, hart problemen, etc. Sommigen denken dat een ziekte nu eenmaal bij het ras hoort. maar het is onherroepelijk inteelt of gewoon de eigenschap zelf die problemen veroorzaakt. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
ik heb wel een heel mooie chiwawawa gezien, grijz met zwarte vlakjes, iets groter dan de meesten die ik ooit zag ook signature |
|
quote:Bij voetballiefhebbers is het precies andersom. |
|
quote: Chihuahua's zijn kuthondjes trouwens. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
Idd, maar met zo'n 700 eu voor een pup is het moeilijk om aan te komen. Anders had ik die allang bij de slang gegooit, dus mocht iemand een mooie *kuch* tegen komen. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Hehe, ik hou sowieso niet van kleine hondjes, enige uitzondering is de Dachshund, die hebben tenminste een leuk karakter. Verder moet het voor mij minimaal formaat Beagle zijn. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
ik zie graag Welsh Corgi Pembrokes signature |
|
In de frituurpan ja. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: Tja leuk die lange rug maar iedereen met een beetje verstand van werktuigbouwkunde ziet dat dat niet goed werkt. Ze hebben dan ook vaak last van hun rug. Zou je een hond zoiets operatief aandoen dan wordt je aan de hoogste boom gehangen maar doe je het genetisch is er niet aan de hand. Doe je het met genetische manipulatie geld hetzelfde, maar dat is in theorie nog zelf beter omdat je slechts 1 gen veranderd ipv een hele zwik. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Ik geloof je op je woord Ellie. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: signature |
|
Miura is er Even aanpassen voor Noor die niet goed gezind is signature |
|
Lief! Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
+1! En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
Wat een prachtig mooi beestje! |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |