IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Auteur:
Topic : Ontsnappen [drugs topic 8] Volgende pagina
G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 03-05-2012 10:28 by G.I.R.L. Wijzig reactieProfiel van G.I.R.L.Quote dit berichthttp://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up



Had Schaep een report gepost over die cactus shit in het vorige topique?

[Dit bericht is gewijzigd door G.I.R.L. op 03-05-2012 10:32]


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


ErikdePerik
...en ik doe woody woodpecker na.
Usericon van ErikdePerik
Posted 03-05-2012 10:36 by ErikdePerik Wijzig reactieProfiel van ErikdePerikQuote dit bericht

En om maar meteen aan te haken op de topictitel en te vervolgen met het onderwerp ayahuasca: er zijn talloze drugs die de uitwerking van ontsnappen/afstompen etc hebben, maar bepaald niet alle middelen hebben dat effect of doel.


MC Hammer Smashed Face


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 03-05-2012 11:41 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Inderdaad een zeer slechte topic titel die alleen van toepassing is op een bepaalde klasse drugs en een bepaalde klasse gebruikers.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 03-05-2012 11:42 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Net als de vorige titel en de volgende ook waarschijnlijk.


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 03-05-2012 11:43 by G.I.R.L. Wijzig reactieProfiel van G.I.R.L.Quote dit berichthttp://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

quote:
Op 3 mei 2012 11:41 schreef ElitE het volgende:
Inderdaad een zeer slechte topic titel die alleen van toepassing is op een bepaalde klasse drugs en een bepaalde klasse gebruikers.

Onzin, de titel is "Ontsnappen [drugs topic 8]. Het woord "drugs" covert alles.

Edit: de mensen die denken dat de titel slecht is, voelen zich waarschijnlijk aangesproken en een beetje busted. Is niet erg.

[Dit bericht is gewijzigd door G.I.R.L. op 03-05-2012 11:44]


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 03-05-2012 11:44 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 3 mei 2012 11:42 schreef bokkie666 het volgende:
Net als de vorige titel en de volgende ook waarschijnlijk.


Hehe ohja

maargoed dat rijmt tenminste nog.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 03-05-2012 11:51 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 3 mei 2012 11:43 schreef G.I.R.L. het volgende:
Onzin, de titel is "Ontsnappen [drugs topic 8]. Het woord "drugs" covert alles.

Edit: de mensen die denken dat de titel slecht is, voelen zich waarschijnlijk aangesproken en een beetje busted. Is niet erg.


Mja is ook niet erg, maar de meeste mensen hebben het idee dat drugs alleen gebruikt wordt om aan de realiteit te ontsnappen omdat die te zwaar is, en of ze de verantwoordelijkheid ervoor niet meer willen dragen. Dat is nu juist het type probleem gebruikers.

Nu is even kort ontsnappen op zich niet eens zo erg want dat doen alle mensen door even pauze te houden of even op vakantie te gaan, of in de sfeer van drugs: een keertje bier te drinken ofzo.

Echter kun je met veel drugs ook juist de confrontatie aangaan met jezelf en de wereld. Zo kunnen alle tripmiddelen best confronterend zijn en je juist met je neus op de feiten drukken, vandaar dat het een effectief middel kan zijn bij verslavingstherapie. In 1 of 2 trips kunnen zwaar verslaafden er soms vanaf zijn. Echter werkt dit niet als gewoon medicijn maar alleen met de juiste insteek verwachtingen en therapie.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ErikdePerik
...en ik doe woody woodpecker na.
Usericon van ErikdePerik
Posted 03-05-2012 11:52 by ErikdePerik Wijzig reactieProfiel van ErikdePerikQuote dit bericht

quote:
Edit: de mensen die denken dat de titel slecht is, voelen zich waarschijnlijk aangesproken en een beetje busted. Is niet erg.


Of je gooit er nóg een ongegrond oordeel tegenaan. Ego's a b.i.t.c.h.


MC Hammer Smashed Face


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 03-05-2012 11:53 by G.I.R.L. Wijzig reactieProfiel van G.I.R.L.Quote dit berichthttp://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

quote:
Op 3 mei 2012 11:52 schreef ErikdePerik het volgende:
Of je gooit er nóg een ongegrond oordeel tegenaan. Ego's a b.i.t.c.h.
Hahaha, ErikdePerik is busted!

Edit: Nog drugs gebruikt ErikdePerik?

[Dit bericht is gewijzigd door G.I.R.L. op 03-05-2012 11:55]


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


ErikdePerik
...en ik doe woody woodpecker na.
Usericon van ErikdePerik
Posted 03-05-2012 11:54 by ErikdePerik Wijzig reactieProfiel van ErikdePerikQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2012 11:51 schreef ElitE het volgende:(...) maar alleen met de juiste insteek verwachtingen en therapie.


Set & Setting Ik ben het er roerend mee eens.


MC Hammer Smashed Face


ErikdePerik
...en ik doe woody woodpecker na.
Usericon van ErikdePerik
Posted 03-05-2012 11:55 by ErikdePerik Wijzig reactieProfiel van ErikdePerikQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2012 11:53 schreef G.I.R.L. het volgende:
Hahaha, ErikdePerik is busted!

Nee jij


MC Hammer Smashed Face


ErikdePerik
...en ik doe woody woodpecker na.
Usericon van ErikdePerik
Posted 03-05-2012 11:56 by ErikdePerik Wijzig reactieProfiel van ErikdePerikQuote dit bericht

Op de vraag: "Nog drugs gebruikt" kan ik een aantal dingen antwoorden. Specificeer de term 'drugs' en ik heb een antwoord voor je.


MC Hammer Smashed Face


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 03-05-2012 11:56 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 3 mei 2012 11:53 schreef G.I.R.L. het volgende:
Hahaha, ErikdePerik is busted!


Vanuit de forumervaringen meen ik dat jij toch ook een flinke ontsnappingsgebruiker bent


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 03-05-2012 11:58 by G.I.R.L. Wijzig reactieProfiel van G.I.R.L.Quote dit berichthttp://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

quote:
Op 3 mei 2012 11:56 schreef ErikdePerik het volgende:
Op de vraag: "Nog drugs gebruikt" kan ik een aantal dingen antwoorden. Specificeer de term 'drugs' en ik heb een antwoord voor je.
Verdovende middelen.

@Elite: Helemaal waar! Ik weet dit echter van mezelf en probeer daarvanuit te opereren. Krijg alleen de indruk dat er verschrikkelijk veel gebruikers zijn die dwepen met recreatief gebruik terwijl ontsnappen de hoofdzaak is.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


ErikdePerik
...en ik doe woody woodpecker na.
Usericon van ErikdePerik
Posted 03-05-2012 12:03 by ErikdePerik Wijzig reactieProfiel van ErikdePerikQuote dit bericht

Ai, want dan vraag ik opnieuw: wat versta je precies onder 'verdovend'?
Voor het gemak schaar ik hasj er wel onder en ja, dan heb ik gister drugs tot mij genomen.

Ik ben nu een aantal ayahuasca-ervaringen rijker in het afgelopen jaar en dat kan ik met de beste wil van de wereld geen verdovend middel noemen. Wél "medicijn" (immers de nl vertaling van het begrip drug) en daar kan ik me beter in vinden.
De psychedelische ervaring heeft voor mij juist een ontwakende uitwerking, waardoor ik moeite heb met de negatieve connotaties van het begrip drugs. Dit ligt deels bij mij en mijn eigen invulling van dat begrip, maar ik meen het ook bij veel andere mensen op te merken.


MC Hammer Smashed Face


ErikdePerik
...en ik doe woody woodpecker na.
Usericon van ErikdePerik
Posted 03-05-2012 12:06 by ErikdePerik Wijzig reactieProfiel van ErikdePerikQuote dit bericht

Ik denk dat ik daarom ageer op de term "ontsnappen", aangezien ik in mijn ervaring met entheogene (en veelal natuurlijke) middelen juist keihard de confrontatie zoek en vind met zaken waarvoor, wanneer ik naar slechte innerlijke raadgevers zou luisteren, ik zou kunnen ontsnappen mbv alcohol en dergelijke.


MC Hammer Smashed Face


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 03-05-2012 12:18 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 3 mei 2012 11:58 schreef G.I.R.L. het volgende:
Verdovende middelen.


Dat is geen goede definitie, verdovende middelen zijn drugs, maar drugs zijn niet allemaal verdovende middelen. Zo zal alcohol, lachgas, GHB, poppers, ketamine, pcp, valium en de rest van de -zepam klasse, etc allemaal ervoor zorgen dat bepaalde gevoelens en percepties onderdrukt worden, zo kunnen andere middelen ook stimulerende effecten hebben zoals speed, cafeine, MDMA, etc. Deze zorgen dat bapaalde inkomende prikkels en percepties juist versterkt worden.

En dan nog heb je niet alle drugs te pakken. Drugs zijn middelen die je normale perceptie beinvloeden. Daarom is psychoactief wel een goed begrip, de meeste stoffen werken direct of bijna direct op neurotransmitters in het brein.

Als een stof het orkest van neurotransmitters een andere kant op kan gooien zou je het een drugs kunnen noemen, echter zal het altijd een vage definitie blijven omdat suiker in principe ook een effect daarop zou kunnen hebben. Maar de stoffen die we doorgaans kennen als drugs hebben vrijwel allemaal een direct effect op neurotransmitters of na 1 of 2 scheikundige ombouwingen in het lichaam. (heroine zelf bind bijvoorbeeld niet aan de opiode receptoren maar pas na conversie in het lichaam naar morfine heeft het een werking).

quote:
@Elite: Helemaal waar! Ik weet dit echter van mezelf en probeer daarvanuit te opereren. Krijg alleen de indruk dat er verschrikkelijk veel gebruikers zijn die dwepen met recreatief gebruik terwijl ontsnappen de hoofdzaak is.


Mwa uit de routine komen, is wel wat je bij vrijwel alle drugsgebruikers aantreft, maar het is niet alleen ontsnappen het is complexer als dat het is ook het richten op allerlei andere dingen. het intenser beleven van muziek, kleuren en de wereld. Met MDMA voel je sterke empathie, je voelt meer verbintenis met mensen om je heen, vreemden en vrienden. Van buitenaf ziet dat er een beetje vreemd uit maar dat is omdat we normaal niet snel zulke sterke gevoelens niet durven te tonen naar elkaar.

Drugsgebruik kan ook uit verveling met de gewone wereld zijn waarin je saai moet werken en je dan in het weekend helemaal los kan gaan. Maar drugs gebruik heeft ook veel overeenkomsten met simpelweg reizen. Waar je bij reizen je omgeving veranderd om inspiratie op te doen, tot rust te komen en tegelijkertijd positief te stimuleren kun je iets soortgelijks doen door niet je omgeving te veranderen maar de manier waarop je omgeving binnen komt in je brein.

Zo kun je sporten om je orthosympatische zenuwstelsel te activeren om je actiever te voelen en je beter te kunnen concentreren, maar zo kun je ook speed of ritalin gebruiken.



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ErikdePerik
...en ik doe woody woodpecker na.
Usericon van ErikdePerik
Posted 03-05-2012 12:28 by ErikdePerik Wijzig reactieProfiel van ErikdePerikQuote dit bericht

Hoera voor hanteerbare definities!


MC Hammer Smashed Face


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 03-05-2012 15:28 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

Even een vraagje. Is het normaal dat je onder invloed van xtc geen/weinig reflexen meer hebt? Was me nooit eerder opgevallen aangezien nog nooit iemand het bij me getest had.


Subtiel kamerolifantje


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 03-05-2012 15:44 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 3 mei 2012 11:41 schreef ElitE het volgende:Maar jij gebruikte het dan toch ook om je af te stompen?

Ik zag de smiley maar weet niet wat je er van meende? Ik wou alleen maar lol hebben, meedoen met mijn vrienden. En zoals met alles wat ik leuk vond (muziek, uitgaan, vrouwen) ging ik echt compleet door t lint. Ik vond t zo lekker. Ik nam echt bizarre hoeveelheden paddo's na een hele dag nuchter blijven, de eerste x dat ik XTC nam nam ik gelijk 5 pillen etc etc. Ik denk dat vooral de coke (dat was t enige wat ik nog deed) me flink heeft afgestompt. Ik heb er nog steeds erg veel last van. Ik ben erg verslavingsgeveolig, maar ik was niet de enige bij wie ik zag dat coke echt HEEL erg versalvend is.


When your people matter, menstrual health matters


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 03-05-2012 15:51 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Hoi, ik heb wel eens een joint gerookt en jullie?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Sorceress
Usericon van Sorceress
Posted 03-05-2012 15:52 by Sorceress Wijzig reactieProfiel van SorceressQuote dit bericht

@stigma: geen idee, is mij nooit opgevallen eigenlijk!

quote:
Op 3 mei 2012 12:18 schreef ElitE het volgende:
Mwa uit de routine komen, is wel wat je bij vrijwel alle drugsgebruikers aantreft, maar het is niet alleen ontsnappen het is complexer als dat het is ook het richten op allerlei andere dingen. het intenser beleven van muziek, kleuren en de wereld. Met MDMA voel je sterke empathie, je voelt meer verbintenis met mensen om je heen, vreemden en vrienden. Van buitenaf ziet dat er een beetje vreemd uit maar dat is omdat we normaal niet snel zulke sterke gevoelens niet durven te tonen naar elkaar.

Drugsgebruik kan ook uit verveling met de gewone wereld zijn waarin je saai moet werken en je dan in het weekend helemaal los kan gaan. Maar drugs gebruik heeft ook veel overeenkomsten met simpelweg reizen. Waar je bij reizen je omgeving veranderd om inspiratie op te doen, tot rust te komen en tegelijkertijd positief te stimuleren kun je iets soortgelijks doen door niet je omgeving te veranderen maar de manier waarop je omgeving binnen komt in je brein.

Zo kun je sporten om je orthosympatische zenuwstelsel te activeren om je actiever te voelen en je beter te kunnen concentreren, maar zo kun je ook speed of ritalin gebruiken.



Dit idd. Als ik naar mezelf kijk vergelijk ik een avondje drugs gebruiken met een avondje naar de bioscoop of naar een concert, maar dan (vaak) leuker. Betekent niet dat drugsgebruikers niet blij zijn met hun leven en een uitweg zoeken. Het is gewoon even weg zijn uit de sleur, iedereen heeft daar wel een manier voor, alleen is deze manier wat minder geaccepteerd omdat er ook gebruikers zijn die het om de verkeerde redenen gebruiken (wel omdat het leven te zwaar is bijv) en er vervolgens een hoop ellende mee krijgen.


Retardo
Vet Ziek
Usericon van Retardo
Posted 03-05-2012 15:52 by Retardo Wijzig reactieProfiel van RetardoQuote dit berichthttp://ortegaband.bandcamp.com/ | http://sufferingquota.bandcamp.com/

quote:
Op 3 mei 2012 15:51 schreef Onweerwolf het volgende:
Hoi, ik heb wel eens een joint gerookt en jullie?


BAN



stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 03-05-2012 16:51 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2012 15:52 schreef Sorceress het volgende:
@stigma: geen idee, is mij nooit opgevallen eigenlijk!


Nee, mij dus ook nooit. Totdat men mij wilde kietelen en ik daar niet meer op reageerde en ze me vervolgens met een vinger in mn ooghoek prikte, waar ik ook niet op reageerde. Bij de anderen deden de oogreflexen t wel. Als ik het google kan ik alleen verhoogde reflexen vinden.


Subtiel kamerolifantje


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 03-05-2012 16:53 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2012 16:51 schreef stigma het volgende:
Nee, mij dus ook nooit. Totdat men mij wilde kietelen en ik daar niet meer op reageerde en ze me vervolgens met een vinger in mn ooghoek prikte, waar ik ook niet op reageerde. Bij de anderen deden de oogreflexen t wel. Als ik het google kan ik alleen verhoogde reflexen vinden.

Een reflex is natuurlijk wel afhankelijk van of de impulsen nog wel goed doorkomen. Misschien focuste je door de XTC op hele andere impulsen? Geen idee, hoor, maar speculatie is leuk


Quis moderabat ipsos moderatores?


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 03-05-2012 16:59 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

Geen idee. Vond ook niet dat we ons er druk over hoefde te maken tenzij mn anusreflex verdween. Want dan zou ik dood zijn. Haha! Maar een reflex als ooglidreflex/dreigreflex hoort toch juist niet bewust te zijn. Dus dan kan je het toch ook niet uitschakelen door je bewustzijn te verleggen. Was wel nieuwsgierig of iemand hier een uitleg voor heeft.

Nu is het ook niet raar opzich om onder invloed van verdovende middelen een aantal reflexen afwezig te zien. Wij testen altijd of een dier goed onder zeil was van de domitor/ketamine door zn reflexen te checken.
Maar aangezien de rest nog wel reageerde en ik niet, en xtc geen ketamine is...

[Dit bericht is gewijzigd door stigma op 03-05-2012 17:01]


Subtiel kamerolifantje


Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen