IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 34 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34
Auteur:
Topic : UFO's Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 10-08-2004 21:49 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ja he


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 10-08-2004 21:50 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2004 21:46 schreef ZelThoR het volgende:
er kan bij het verbranden een reactie plaats vinden waardoor er een explosie plaatsvindt, dat hangt natuurlijk van het materiaal af


Yes. Maar volgens mij zijn het niet de meteorieten zelf die ontploffen maar de airburst inclusief niet volledig verbrande stofdeeltjes van de meteorieten.


Dat is zeg maar het verjaardagstaart met veel kaarsen principe. Als je die uitblaast bestaat er een grote kans op ontploffing van de stofdeeltjes die boven de (nog ongebluste) kaarsen zweven...


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 10-08-2004 21:50 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

OF door de enorme wrijvingswarmte kan het zijn dat de lucht zo snel uitzet dat die explodeerd (like bliksem)


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 10-08-2004 21:50 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2004 21:50 schreef Chelman het volgende:
Yes. Maar volgens mij zijn het niet de meteorieten zelf die ontploffen maar de airburst inclusief niet volledig verbrande stofdeeltjes van de meteorieten.


Dat is zeg maar het verjaardagstaart met veel kaarsen principe. Als je die uitblaast bestaat er een grote kans op ontploffing van de stofdeeltjes die boven de (nog ongebluste) kaarsen zweven...

ik bedoelde ook zo iets, dus aan de buitenkant van de meteoriet, jenje heeft het over het ontploffen van de meteoriet zelf

quote:
Op 10 augustus 2004 21:50 schreef Jenje het volgende:
OF door de enorme wrijvingswarmte kan het zijn dat de lucht zo snel uitzet dat die explodeerd (like bliksem)

kewl!

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 10-08-2004 21:51]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 10-08-2004 22:24 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

stel nu dat dat blok metaal echt buitenaards is. Hoe bewijs je dat? een bepaald element is toch identiek door het hele heelal(de natuurwetten gelden ook overal).


Digerdoden
Usericon van Digerdoden
Posted 10-08-2004 22:49 by Digerdoden Wijzig reactieProfiel van DigerdodenQuote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2004 22:24 schreef attila_de_hun het volgende:
stel nu dat dat blok metaal echt buitenaards is. Hoe bewijs je dat? een bepaald element is toch identiek door het hele heelal(de natuurwetten gelden ook overal).

misschien is het een onbekend element


"Martyrdom is the only way a man can become famous without ability. " Arthur Schopenhauer


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 10-08-2004 22:55 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2004 22:24 schreef attila_de_hun het volgende:
stel nu dat dat blok metaal echt buitenaards is. Hoe bewijs je dat? een bepaald element is toch identiek door het hele heelal(de natuurwetten gelden ook overal).


Sporenonderzoek..

Als het daadwerkelijk van een andere wereld komt is het voertuig door een intelligente beschaving gebouwd.

Als er intelligent leven is, is er ook "eenvoudig" leven. Bacterieën bijvoorbeeld.

Als ze dus een onbekende bacterie vinden op/ in het metaal zou de herkomt best wel eens buitenaards kunnen zijn.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 10-08-2004 23:07 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2004 22:55 schreef Snaack het volgende:
Sporenonderzoek..

Als het daadwerkelijk van een andere wereld komt is het voertuig door een intelligente beschaving gebouwd.

Als er intelligent leven is, is er ook "eenvoudig" leven. Bacterieën bijvoorbeeld.

Als ze dus een onbekende bacterie vinden op/ in het metaal zou de herkomt best wel eens buitenaards kunnen zijn.


ja, dat zou idd kunnen. maar het bewijs zal keihard moeten zijn. Ik weet niet of je die controverse omtrend gevonden bacterien in meteorieten(die van Mars afkwamen) hebt gevolgd?

en een probleem is dat van de micro-organismen op onze planeet van de micro organismen nog geen volledige soortenlijst is. dus een nieuwe soort hoeft dan nog niet per se van een andere planeet te komen.
dus men zal echt met iets uiterst overtuigend moeten komen.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 10-08-2004 23:22 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2004 23:07 schreef attila_de_hun o.a. het volgende:
en een probleem is dat van de micro-organismen op onze planeet van de micro organismen nog geen volledige soortenlijst is. dus een nieuwe soort hoeft dan nog niet per se van een andere planeet te komen.
dus men zal echt met iets uiterst overtuigend moeten komen.


Inderdaad.. In onze diepzeeën bijvoorbeeld komen "ontelbare" nog niet ontdekte organismen voort..

Als zo'n gevonden bacterie al daadwerkelijk een buitenaardse oorsprong zou hebben is dat volgens mij niet/ nauwelijks aantoonbaar aangezien de voorwaarden waaronder leven kan ontstaan universeel zijn. De DNA-structuur van deze bacterie zal dan behoorlijk overeenkomen met die van hier bekende bacterieën, dan is het niet uit te sluiten dat de bacterie een Aardse oorsprong heeft.

Euhm, maar ik bevind me op glad ijs, ik ben geen moleculair bioloog o.i.d.

Wetenschappers hebben ongetwijfeld een manier gevonden waarop ze dit onderscheid (met grote waarschijnlijkheid) wel kunnen maken.

Interessant trouwens, ik ga even g00glen, zoeken naar een artikel over dit onderwerp


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 10-08-2004 23:34 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2004 23:22 schreef Snaack het volgende:
Inderdaad.. In onze diepzeeën bijvoorbeeld komen "ontelbare" nog niet ontdekte organismen voort..

Als zo'n gevonden bacterie al daadwerkelijk een buitenaardse oorsprong zou hebben is dat volgens mij niet/ nauwelijks aantoonbaar aangezien de voorwaarden waaronder leven kan ontstaan universeel zijn. De DNA-structuur van deze bacterie zal dan behoorlijk overeenkomen met die van hier bekende bacterieën, dan is het niet uit te sluiten dat de bacterie een Aardse oorsprong heeft.




Dat ben ik geheel met je eens. Ik ben er ook vast van overtuigd dat een bewust buitenaards wezen "mensachtig" zou kunnen zijn. De natuur bewijst hier dat er maar een beperkt aantal bouwplannen functioneren voor een bepaalde milieu/levenswijze. Het leven in de zee zal een duidelijk voorbeeld zijn. Visachtige structuren komen hier het meest voor. Zoogdieren die weer in de zee zijn gaan leven zijn ook ge-evolueerd ook naar zo een vorm, in de zee levende dinosauriërs hadden zo een vorm en de vogels (pinguins) zijn onderweg. Dus voor verschillende groepen van organismen heeft een zelfde milieu hetzelfde bouwplan opgeleverd, gewoon omdat dit een van de "beste" is.
Ook om tot "intelligentie" te komen heb je volgens mij bepaalde randvoorwaarden nodig. (ratio hersen/lichaam, zicht, waarschijnlijk tweebenig).
Er is nog veel meer voor aan te voeren maar het is nu laat. Daarom effe kort door de bocht durf ik te wedden dat als morgen de UFo's landen ik niet denk dat er een slijmklont uit komt rollen maar een tweebenig wezen.

(aan de andere kant is het heelal zo groot dat statistisch gezien zowat elke mogelijke vorm wel een keer moet ontstaanen nu weet ik het ook niet meer. )


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 10-08-2004 23:39 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2004 23:34 schreef attila_de_hun het volgende:
....

(aan de andere kant is het heelal zo groot dat statistisch gezien zowat elke mogelijke vorm wel een keer moet ontstaanen nu weet ik het ook niet meer. )


Hehehe, maar heeft dat wezen dan eenzelfde kans op overleven

De "bouwplannen" waar je het over had "werken" omdat ze de grootste kans op overleven bieden, natuurlijke selectie, jadda jadda jadda et cetera ()


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 12-08-2004 12:56 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

in principe zijn de mogelijkheden waarop intelligent leven zou kunnen (ont)(be)staan redelijk gigantisch.

Alleen omdat op deze planeet het intelligentste ( ) leven toevallig rechtop staat, hoeft nog niet te betekenen dat al het leven op weg naar intelligentie zich zo zal gaan ontwikkelen.


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 13-08-2004 13:13 by SkinPeeleR Wijzig reactieProfiel van SkinPeeleRQuote dit berichthttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

Persoonlijk denk ik ook dat buitenaards intelligent leven grofweg een humanoide (gemakshalve zo genoemd) bouw heeft.

Een mensachtige bouw is nl niet geschikt om te vliegen,zwemmen, hard te rennen e.d. kortom in de dierenwereld zijn wij nogal sneue types... Daarom worden wij geprikkeld om dingen zelf te maken.. evolutie..
Plus een intelligente levensvorm die nix met technologie te maken wil hebben zullen we ook niet snel vinden.. maar volgens mij lul ik meerdere kanten op


Een kleine snol zit zo vol.


campske666
Usericon van campske666
Posted 13-08-2004 13:18 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

12/08 Resten buitenaards ruimteschip gevonden in Siberië
Russische wetenchappers zeggen in het Siberische Toengoeska brokstukken van een buitenaards ruimteschip te hebben gevonden, zo heeft het Franse persbureau AFP onder aanhaling van het onafhankelijke Russische persbureau Interfax gemeld. Het tuig zou in 1908 op die plaats zijn neergestort.

In Toengoeska vond op 30 juni 1908 een grote ramp plaats, die één van de grootste wetenschappelijke mysteries van de twintigste eeuw werd. Er zou een enorme steenklomp zijn ingeslagen op enkele kilometers van de gelijknamige rivier. Dit veroorzaakte een schokgolf, honderden kilometers in het rond. Tweeduizend vierkante kilometer Siberisch woud werd vernietigd.

Maar zekerheid over wat er precies is ingeslagen, bleef een mysterie. Wetenschappers van het (publieke) Fonds voor het Ruimtefenomeen Toengoeska zeggen op de site nu de resten van een buitenaards ruimteschip te hebben gevonden, alsmede een steen van vijftig kilo die zij voor analyse naar de stad Krasjonarsk hebben gestuurd.

Het Franse persbureau AFP spreekt althans van een "vaisseau extra-terrestre", ruimteschip dus. Het Engelstalige Interfax gewaagt van "alien technical device", of iets als "buitenaards technisch ding". Het Britse internetpersbureau Ananova heeft het, onder aanhaling van Interfax, over een "alien craft" of "buitenaards toestel".


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 13-08-2004 17:53 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2004 13:18 schreef campske666 het volgende:
12/08 Resten buitenaards ruimteschip gevonden in Siberië
Russische wetenchappers zeggen in het Siberische Toengoeska brokstukken van een buitenaards ruimteschip te hebben gevonden, zo heeft het Franse persbureau AFP onder aanhaling van het onafhankelijke Russische persbureau Interfax gemeld. Het tuig zou in 1908 op die plaats zijn neergestort.

In Toengoeska vond op 30 juni 1908 een grote ramp plaats, die één van de grootste wetenschappelijke mysteries van de twintigste eeuw werd. Er zou een enorme steenklomp zijn ingeslagen op enkele kilometers van de gelijknamige rivier. Dit veroorzaakte een schokgolf, honderden kilometers in het rond. Tweeduizend vierkante kilometer Siberisch woud werd vernietigd.

Maar zekerheid over wat er precies is ingeslagen, bleef een mysterie. Wetenschappers van het (publieke) Fonds voor het Ruimtefenomeen Toengoeska zeggen op de site nu de resten van een buitenaards ruimteschip te hebben gevonden, alsmede een steen van vijftig kilo die zij voor analyse naar de stad Krasjonarsk hebben gestuurd.

Het Franse persbureau AFP spreekt althans van een "vaisseau extra-terrestre", ruimteschip dus. Het Engelstalige Interfax gewaagt van "alien technical device", of iets als "buitenaards technisch ding". Het Britse internetpersbureau Ananova heeft het, onder aanhaling van Interfax, over een "alien craft" of "buitenaards toestel".



die claim lijkt me enigszins voorbarig (ook al kan het natuurlijk wel). het bericht komt dus van 1 groep (mogelijk vooringenomen)wetenschappers? nu hoort het materiaal ook onderzocht te worden door een onafhanklijke groep (of meerdere groepen). als die ook met zo een verklaring komen is de kans groot dat het echt waar is.

als dat zo is moeten die aliens eens iets aan hun voertuigen doen aangezien ze niks anders doen als crashen: rusland, roswell, brazilië.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 13-08-2004 17:56 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Mijn standaard reactie bij dit soort berichten is:


Ik gok dat een statistisch onderzoek naar de periodes wanneer merendeel van UFO berichten in de media plaatsvinden zou uitwijzen dat die meestal in de komkommerseizoen vallen.....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 13-08-2004 18:03 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2004 17:56 schreef Chelman het volgende:
Mijn standaard reactie bij dit soort berichten is:


Ik gok dat een statistisch onderzoek naar de periodes wanneer merendeel van UFO berichten in de media plaatsvinden zou uitwijzen dat die meestal in de komkommerseizoen vallen.....

dat weet ik niet. ik weet niet waarom dat onderzoeksteam net nu naar die crash-site is gegaan.
maar als jij doet fluister ik zachtjes in je oor "belastingformulier invullen" waarop jij onmiddellijk en daarna doet.




Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 13-08-2004 18:06 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2004 18:03 schreef attila_de_hun het volgende:
dat weet ik niet. ik weet niet waarom dat onderzoeksteam net nu naar die crash-site is gegaan.
maar als jij doet fluister ik zachtjes in je oor "belastingformulier invullen" waarop jij onmiddellijk en daarna doet.



eerder


....behalve hypotheekrenteaftrek..die is weer




KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 13-08-2004 20:01 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2004 18:06 schreef Chelman het volgende:
eerder


nee nee, we leven in Nederland en daar mag dat lekker niet (zelfs politie agenten die op het punt staan om dood gestoken/geschoten te worden halen het nieuws als ze hun vuurwapen trekken).

Maar goed, terug naar UFO's. Zelfs Der spiegel besteed nu aandacht aan die expeditie in Rusland.

http://www.spiegel.de/wissenschaft/weltraum/0,1518,312983,00.html

hier is een sceptische beandering;

http://www.space.com/scienceastronomy/tunguska_event_040812.html

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 13-08-2004 20:05]


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 13-08-2004 20:11 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2004 13:13 schreef SkinPeeleR het volgende:

Plus een intelligente levensvorm die nix met technologie te maken wil hebben zullen we ook niet snel vinden.. maar volgens mij lul ik meerdere kanten op

Inderdaad, want dolfijnen hebben niks met techniek van doen en toch zijn ze waarschijnlijk even intelligent als ons


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Spiritist
Usericon van Spiritist
Posted 13-08-2004 20:11 by Spiritist Wijzig reactieProfiel van SpiritistQuote dit bericht

.

[Dit bericht is gewijzigd door Spiritist op 14-08-2004 14:27]


You don't need to have respect for him because he pretends that he's holy...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 13-08-2004 20:21 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

ja, sommige van die schilderijen zijn mogelijk reflecties op ufo-waarnemingen. maar ook hier weer geldt: het is vast en zeker op meerdere manieren te interpreteren.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 13-08-2004 20:26 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Ik heb godverdomme een paar jaar geleden mijn abductie gemist


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Lord Gore
black metal zuigt als dikke stront
Usericon van Lord Gore
Posted 13-08-2004 20:30 by Lord Gore Wijzig reactieProfiel van Lord GoreQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2004 20:26 schreef Mutilator het volgende:
Ik heb godverdomme een paar jaar geleden mijn abductie gemist

Hadden we jouw toch moeten hebben ?? Klote. Ik zei nog zo...


Unholy Mary
Anno domini MMXIII
Usericon van Unholy Mary
Posted 14-08-2004 19:04 by Unholy Mary Wijzig reactieProfiel van Unholy MaryQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2004 13:18 schreef campske666 het volgende:
12/08 Resten buitenaards ruimteschip gevonden in Siberië
Russische wetenchappers zeggen in het Siberische Toengoeska brokstukken van een buitenaards ruimteschip te hebben gevonden, zo heeft het Franse persbureau AFP onder aanhaling van het onafhankelijke Russische persbureau Interfax gemeld. Het tuig zou in 1908 op die plaats zijn neergestort.

In Toengoeska vond op 30 juni 1908 een grote ramp plaats, die één van de grootste wetenschappelijke mysteries van de twintigste eeuw werd. Er zou een enorme steenklomp zijn ingeslagen op enkele kilometers van de gelijknamige rivier. Dit veroorzaakte een schokgolf, honderden kilometers in het rond. Tweeduizend vierkante kilometer Siberisch woud werd vernietigd.

Maar zekerheid over wat er precies is ingeslagen, bleef een mysterie. Wetenschappers van het (publieke) Fonds voor het Ruimtefenomeen Toengoeska zeggen op de site nu de resten van een buitenaards ruimteschip te hebben gevonden, alsmede een steen van vijftig kilo die zij voor analyse naar de stad Krasjonarsk hebben gestuurd.

Het Franse persbureau AFP spreekt althans van een "vaisseau extra-terrestre", ruimteschip dus. Het Engelstalige Interfax gewaagt van "alien technical device", of iets als "buitenaards technisch ding". Het Britse internetpersbureau Ananova heeft het, onder aanhaling van Interfax, over een "alien craft" of "buitenaards toestel".



Hé, hier heb ik net een artikeltje uit de Natuur en Techniek van april 2002 van weggegooid. Ligt nog in de papierbak...zo terug......

Volgens dat artikeltje is de Toengoeska-explosie een aards verschijnsel geweest, nl. een straal koolwaterstoffen uit de bodem, aldus althans ene Vladimir Epifanov:

"In de Siberische vlakten waar de Toengoeska-explosie plaatsvond, bedekt een laag bassalt van 200 miljoen jaar oud gesteenten die gas en olie bevatten. Twee breuken doorsnijden de basaltlaag. Epifanov denkt dat, mogelijk na een lichte aardbeving, gasvormige koolwaterstoffen uit de onderaardse lagen ontsnapten en als een straal vrijkwamen. Er ontstond een grote aërosolwolk die zich uitstrekte tot bovenin de atmosfeer. Na een week zorgde een elektrische ontlading in de atmosfeer voor een vuurbal die zich van de top van de wolk voortplantte naar het aardoppervlak en daar in de zuurstofrijke omgeving explodeerde. De ontploffing, met de kracht van een vijftig megaton waterstofbom, bracht de bodem in beroering en dichtte zo het lek. Sporen van een meteoriet of een ruimteschip zijn nooit gevonden. Een belangrijke aanwijzing voor de nieuwe theorie vormt het overleven van de bomen in het centrum van de explosie. Epifanov denkt dat door het uitstromen en vervolgens uitzetten van de koolwaterstofgassen uit de bodem een soort ijskoepel ontstond. Die beschermde de naaldbomen rondom het uitstroompunt tegen de explosie."

Maar ja, in 2002 toen hadden ze het 'ruimteschip' nog niet gevonden...


Hatsjikidee!


Dit topic is 34 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen