|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote:Ja dat heb jk nu al n laar keer gehoord hier, maar waarom? Wat heb jij erop tegen dat iemand anders onderricht krijgt vanuit een christelijk perspectief, betaald door gemeenschapsgeld? Als de kwaliteit van t obderwijs goed is, en men zoals eerder gesteld geen 6 daagse schepping onderricht, of hel en verdoemenis preken afvuurt, maar evenwichtige kinderen met bovengemiddeld empathisch vermogen aflevert. Waar maak je je dan druk om? quote:Wat versta jij onder christelijke waarden? Wat is er mis met leren de zwakkeren te helpen? En om dat te illustreren bijv t levensverhaal van Jezus te gebruiken? quote:Dat doet iedere leraar, dat doet iedere school, dat doet iedereen met wie je met in contact treedt, en al helemaal als dat met enige regelmaat geschiedt. Ik ga toch okk niet protesteren tegen andere vormen van onderwijs, als die scholen goede 'producten' voor onze samenleving afleveren? quote:Eindelijk, een argument! Maar je gaat er hier van uit dat je als christen niet zelfstandig kan denken en dat is nogal onzinnig. En ik snap echt niet wat een neutrale levensbeschouwing is. Neutraal in welk opzicht? Volgens mij is neutrale levensbeschouwing een niet bestaand iets. When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Laten we het erop houden dat je andere redenaties dan de jouwe blijkbaar niet snapt. Boeiender |
|
quote:Ik heb geen moeite met scholen op christelijke grondslag. Sterker nog: mijn kinderen zitten op een christelijke school. Ook al is het geloof niet meer zo mijn ding, de waarden en normen bij het christendom daar kan ik me vaak nog uitstekend in vinden. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Waar ik overigens wel aan toe wil voegen, dat ik het ook belangrijk vind dat er op school begrip wordt getoond voor andere geloven, normen en waarden. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Voor hen die Engels lezen wat lastig vinden. http://newsmonkey.be/article/61585?utm_source=Facebook&utm_campaign=SocialMedia&utm_medium=PostContent Leuk verzonnen, wel. VIESPEUK!!! |
|
quote:Ah toch nog even een sneer. Prima. Laten we erop houden dat jij sneren belangrijker vindt dan argumenten en begrijpend lezen. Ik ga geen tijd meer aan je besteden. When your people matter, menstrual health matters |
|
quote:Dit dus Als islamitische scholen, of hindoeïstische scholen of seculiere scholen goede producten uitpoepen, wie ben je dan om te bepalen dat sommige van hen wel/geen subsidie mogen ontvangen. Het gaat om de kwaliteit van de didactiek, het voortbrengen van lichamelijk en geestelijk gezonde leden van de maatschappij, met hopelijk een nuchtere edoch betrokken kijk op de samenleving. When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Jammer dat jij overal sneren ziet terwijl ze er niet zijn. Jammer dat jij niet inhoudelijk wil / kan ingaan op dingen. Jammer dat jij jezelf als suprieur op stelt terwijl juist jij argumenten niet wil zien. Jammer dat jij een vreemde hippie gedachte hebt als christen en dat over het hele christendom legt. Jammer dat jij zaken als indoctrinatie niet kan zien. Jammer dat ik hier weer tijd aan verspil. Boeiender |
|
quote: Laatste reply die toch in het luchtledige valt: Je gaat totaal voorbij aan het feit dat men kinderen op een vroege leeftijd in een door de ouders gewenst keurslijf drukt. Laat die kinderen met rust en geef ze een goede gedegen bodem waarin alle belangrijke levensbeschouwelijke aspecten goed belicht worden. En laat ze lekker zelf kiezen wat ze willen geloven. Pomp ze niet vol met indoctrinatie. Boeiender |
|
quote:Ochja, want jij geeft jouw kinderen geen lading mee. Nee, daar ben jij natuurlijk te meta voor. If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
Idd. Net zoals een 'neutrale levensbeschouwing', wat is dat dan. Iedere ouder en leraar en buurman en vriend beïnvloedt de ander in mindere of meerdere mate en draagt al dan niet actief bij aan de vorming van een levensbeschouwing van de ander. When your people matter, menstrual health matters |
|
quote:Ik laat dit gewoon staan, als representatief voor t niveau waar jij je op begeeft. Er valt veel uit af te leiden Doei. De rest van je ga ik niet lezen, laat ik me ook niet meer verleiden tot antwoorden. When your people matter, menstrual health matters |
|
quote:Sja, dat jij verschil niet ziet mag ook niemand verbazen. Zo. Nu weer een semi leuke onzinpost van jou en je bent weer helemaal terug helaas. Boeiender |
|
quote: Je zou dergelijke kritiek ook eens ter harte kunnen nemen. Niet specifiek van dat van Mr. N maar ook van anderen. Als je alleen al dit topic doorleest zijn er genoeg anderen die er een vergelijkbare mening als die van Mr. N op na houden. Dus grote kans dat er toch wel een kern van waarheid in zit. Just my 2 cents. [Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 11-12-2015 19:01] Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
quote:(': Wat een droeftoeter ben jij toch ook. Geen enkele twijfel in de bolle kop: "Ik heb gelijk!" Kinderen met rust laten en ze een gedegen bodem geven waarin "alle belangrijke levensbeschouwelijke aspecten" goed belicht worden, is een contradictio, knulletje. Nou is er niets mis met kinderen een "gedegen bodem" geven. Gezien de mens als sociaal wezen, maar direct ook hulpeloos ter wereld komt, moet je kinderen juist sturen, een waardehorizon meegeven. Een mens functioneert slechts als volwaardig persoon wanneer hij/zij een bepaalde mate van autonomie ontwikkeld heeft. Autonomie en identiteit ontwikkel je door een dialectiek van dissonantie en herkenning die slechts mogelijk is door jezelf te bevinden in. verhouden tot, een bepaalde achtergrond. Gezien jij jou in zo'n kader begeeft ben je de neutraliteit al kwijt. Daar is niets mis mee. Dat geldt voor iedereen. En zonder die structuur, om jezelf zowel aan op te trekken als tegen af te zetten, kom je nooit tot wasdom. Het is echter een compleet corrumperend zelfbedrog van misplaatste arrogantie wanneer je voor jezelf veinst daar neutraal in te staan. Als je denkt dat jij jouw kinderen een neutrale opvoeding te kunnen geven. Hun een keurslijf kunt onthouden. Waardepluralisme is ook een houding die een bepaalde Weltenschauung uitdrukt. En gezien jouw inhoudloze gehaat op het christendom, en jouw vergelijkingen en gelijkstellingen tussen christendom en islam, heb jij echt geen benul waar je over raaskalt, laat staan dat jij instaat bent om "alle belangrijke levensbeschouwelijke aspecten" goed te belichten. Er is trouwens ook geen objectieve maatstaaf voor "belangrijke levensbeschouwing", waardoor iedere afbakening er eentje vanuit eigen opinie en perspectief is --> een keurslijf waar jij jouw kinderen in drukt. [Dit bericht is gewijzigd door Kvelgeest op 12-12-2015 12:03] If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
Zie. Begrijpend lezen is niet jouw sterkste kant. Ik geef nergens aan dat ik veins neutraal op te voeden. Dat zou bespottelijk zijn. Maar een indoctrinatie op basis van geloof, dat is niet iets voor op school. Ik geef aan dat ik voor een breder spectrum qua levensbeschouwelijke scholing ben, die niet zeer nadrukkelijk maar 1 kant op gaat. Daarom ben ik tegen bijzonder onderwijs. Boeiender |
|
Niet geloven is ook geloven, pannekoek. Leven = indoctrinatie. Jij loopt jezelf een hele bink te vinden door met een rood-aangelopen kop tegen bijzonder onderwijs te ageren, maar houdt jezelf een hand boven het hoofd wanneer jij je dient te realiseren dat de manier waarop jij jouw kinderen vergalt net zozeer op (valse(?)) aannames gestoeld is. En jezelf maar "woei wauw gaaf"-vinden, "zie mij eens moreel superieur zijn aan die domme christenen die hun kinderen indoctrineren, niet doorhebbend dat het juiste leven de opvoeding is die ÍK aan mijn kinderen geef", terwijl 'bijzonder onderwijs' heel vaak niet meer is dan een uurtje per week contempleren over de universele implicaties van woorden: wat betekent het om je naasten lief te hebben, de andere wang toe te keren, of juist met het zwaard wig te drijven? If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
quote:Als je na het lezen van een topic er achter komt dat je een vergelijkbare mening als Mr. N op nahoudt, dan moet je jezelf écht even achter de oren krabben, hoor. Maar zonder dollen, wat is dit nou voor redenatie? Alsof de meerderheid gelijk heeft. Paradigmaverschuivingen komen juist uit deviantie. Als we jouw beredenering volgen, is er een grote kans dat er wel een god bestaat, gezien het merendeel van de mensen daarin gelooft. If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
Je hebt duidelijk iets gemist. Geeft niet hoor, kan gebeuren. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
Mooi leesvoer weer hier op m'n wekelijkse rustdag. Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling.... |
|
quote: Daarom : apatheïsme Goed beste Goddelijke Godheid, wees er maar. See if I care. Niet voor of tegen, niet ontkennend of belijdend. Ik kan alles geloven, maar ik hoef dat niet te doen. En misschien doe ik het ergens wel, maar ik doe er niets mee. En dan nog, het zou zo weer anders kunnen zijn, dus wat is het waard? signature |
|
Intuïtief denk ik dat dat meer moeite kost dan agnost zij. Sowieso vraag ik me af of t wel n realistische eigen categorie waard is? When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |