IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Niet het onzinnige posts over het Christendom maar het Christendom topic Vorige pagina | Volgende pagina
Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 13-01-2017 10:44 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Dat.


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 13-01-2017 10:56 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 13 januari 2017 10:12 schreef Fusion het volgende:
Ga maar eens wat boeken lezen Hypnos. Christenen en andere gelovigen werden expliciet vermoord, ervolgd en belachelijk gemaakt omdat ze christen/gelovig waren, regeringen hadden expliciet atheïsme in de grondwet laten opnemen als staatslevensvisie, hadden comités die zich expliciet bezighielden met hoe 't christendom (dat toch juist dat opium was dat de massa stil hield?) en alle grommen van geloof van de aardbodem te verwijderen....

En niet steeds t onderwerp net n beetje draaien als bljjkt dat je op gelijk hebt


Atheïsten zijn even erg, maar niet vanuit hun atheïstische overtuiging


signature


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 13-01-2017 11:11 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 13 januari 2017 10:56 schreef Hypnos het volgende:
Atheïsten zijn even erg, maar niet vanuit hun atheïstische overtuiging
Dat waag ik te betwijfelen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 13-01-2017 11:13 by bastianus Profiel van bastianus

Ik vind een Richard Dawkins b.v. op bepaalde punten erg opdringerig.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 13-01-2017 11:15 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 13 januari 2017 9:55 schreef Hypnos het volgende:
het is niet vanuit de atheïstische overtuiging, maar vanuit andere motieven.





Commies in China en Rusland?

Overigens onderscheiden religies zich van atheïsme door de aan of afwezigheid van een god in hun opvattingen. Beide groepen hangen echter een grote verscheidenheid aan opvattingen en dogmas aan waar wetenschap geen oordeel over KAN vestigen. Kijk naar maar vegetarisme.
De meeste discussies over religieuze opvattingen gaan niet over god maar over abortus, euthanasie, homo's. Daar zijn een hoopverschillende opvattingen over binnen religieuze groepen en binnen atheististen.

Het grote verschil dat religieuzen hebben is dat bij argumentatie over een standpunt verwezen wordt naar God. Bij de gemiddelde atheïst komen er heus niet minder drogredenen uit.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 13-01-2017 11:15 by bastianus Profiel van bastianus



Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 13-01-2017 11:58 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 13 januari 2017 10:56 schreef Hypnos het volgende:
Atheïsten zijn even erg, maar niet vanuit hun atheïstische overtuiging
Hypnos jij zou 't goed doen als bepaald type christen: je overtuiging en mening staat vast, hoezeer de gedocumenteerde en door meerdere mensen aangedragen feiten je ook mogen tegenspreken. Blijf je mening vooral steeds herhalen. Ik zie er niet zo veel brood in om met jou in discussie te blijven.

Hier, vooral interessant vanwege sommuge van de bronnen in de voetnoten: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Persecution_of_Christians_in_the_Soviet_Union


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 13-01-2017 12:49 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

jaja, ik weet het, boehoe, arme Christenen.
Waarom zou ik daar medelijden moeten mee hebben? Het zijn ook mensen, en net zoals andere mensen hebben ze hetzelfde gedaan in andere tijden. Als ze het echt niet willen inzien dat ze het uitlokken of een gemakkelijk slachtoffer zijn, dan zijn ze imo slachtoffer van de evolutie waarin ze niet willen meestappen (of kunnen, wegens naïviteit, zwakzinnigheid of masochisme).

de productie van Darwin Awards aan de lopende band in de hand werken en zo de economie stimuleren, daar zijn ze goed in.


signature


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 13-01-2017 13:01 by bastianus Profiel van bastianus

Lijkt me vooral een gevolgtrekking door gebrek aan empathie en generalisatie. Of je probeert de zaak op te ruien, dat kan ook natuurlijk.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 13-01-2017 13:10 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Nee, ik probeer duidelijk te maken dat Christenen gene monopolie hebben op slachtofferschap. Ze hebben - zelfs in naam van de eigen religie - in andere tijden en plaatsen - net hetzelfde gedaan. Dus dat er nu zo "verrast" gedaan wordt, dat is imho bijna lachwekkend.

En natuurlijk is het erg, big deal, welcome to planet Earth. Niets nieuws onder de zon. Te verwachten zelfs. Wist je dat er zelfs ganse dierenrassen uitgestorven zijn? Nee, echt waar!


signature


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 13-01-2017 13:19 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 13 januari 2017 13:10 schreef Hypnos het volgende:
Nee, ik probeer duidelijk te maken dat Christenen gene monopolie hebben op slachtofferschap.
Mee eens.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 14-01-2017 20:19 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487



"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


WMP
Usericon van WMP
Posted 14-01-2017 20:22 by WMP Profiel van WMP

Logisch natuurlijk dat de SGP geen grotere invloed van de islam wil, die wil hun eigen christelijke intolerantie vergroten.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 14-01-2017 20:24 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

ze willen enkel hun eigen negers


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 14-01-2017 21:12 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 14 januari 2017 20:19 schreef F.Jacobse het volgende:
http://nos.nl/artikel/2152937-doodstraf-uit-verkiezingsprogramma-sgp.html

Da's toch verdraaide aardig!



Dat heeft me heel, héél veel favours gekost. Flink wat afgelobbyt


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 14-01-2017 21:17 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

de doodstraf is de vriend van de Koran ende zo.
en de vijand van de vijand is je vriend ende zo.
ende zo.


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 15-01-2017 6:19 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 13 januari 2017 12:49 schreef Hypnos het volgende:
jaja, ik weet het, boehoe, arme Christenen.
Waarom zou ik daar medelijden moeten mee hebben? Het zijn ook mensen, en net zoals andere mensen hebben ze hetzelfde gedaan in andere tijden. Als ze het echt niet willen inzien dat ze het uitlokken of een gemakkelijk slachtoffer zijn, dan zijn ze imo slachtoffer van de evolutie waarin ze niet willen meestappen (of kunnen, wegens naïviteit, zwakzinnigheid of masochisme).

Hier zit wel zo ongelooflijk veel domheid in verwerkt. Sorry heb echt nog even nagedacht hoe 't zo vriendelijk mogelijk te verwoorden, maar kom niet verder dan de naakte waarheid. Mensen verantwoordelijk houden voor wandaden begaan eeuwen terug, mensen verwijten iets uit te lokken doordat ze verborgen in een huiskamer met alle deuren en ramen gesloten een Bijbel lezen,.willen meestappen met evolutie, zwakzinnigheid....

Ik weet dat je n beetje anders denkt enzo, en das best vermakelijk als t om obees slechte plaatjes gaat enzo, maar je bent zelf niet beetje zwakzinnig als t gaat om je eigen visie op een en ander.

enzo


When your people matter, menstrual health matters


Attila_the_hun
Covfefing in Nambia!
Usericon van Attila_the_hun
Posted 15-01-2017 11:13 by Attila_the_hun Profiel van Attila_the_hun

quote:
Op 13 januari 2017 11:58 schreef Fusion het volgende:
Hypnos jij zou 't goed doen als bepaald type christen: je overtuiging en mening staat vast, hoezeer de gedocumenteerde en door meerdere mensen aangedragen feiten je ook mogen tegenspreken. Blijf je mening vooral steeds herhalen.


Het lijkt ook op de tegenwoordige ontkenners van global change (door menselijke activiteiten). Ook zo een groep die blind is voor wetenschappelijke studies etc.


“If you think the economy is more important than the environment, try holding your breath while counting your money.” – Professor Guy McPherson


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 15-01-2017 11:37 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Die zijn er ook ja, hopeloos. Wat ik zo bemerk zijn dat in de VS dan vaak conservatieven, en vaak christen. Die hebben zoiets van 'de aarde is aan ons gegeven', 'Gods Koninkrijk komt toch ooit en Hij ruimt alle teringzooi wel op'. Zijn ook vaak creationisten lijkt t wel. Eng. Héél eng. Maar vooral gevaarlijk. Het zal mij worst wezen wat je gelooft of niet. Maar zodra dat in de weg staat van een gezonde en ecologisch verantwoorde houding jegens jezelf en vooral je omgeving, vind ik er wel wat van. Maar goed, aan de andere kant, zoals ik al eerder zei, iedereen doet lekker mee. De gemiddelde agnost/atheist/ietsist rijdt ook lekker naar de AH om de hoek in zijn oude barrel, eet bio-industrie vlees etc.


When your people matter, menstrual health matters


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 15-01-2017 11:56 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 15 januari 2017 11:37 schreef Fusion het volgende:
De gemiddelde agnost/atheist/ietsist rijdt ook lekker naar de AH om de hoek in zijn oude barrel, eet bio-industrie vlees etc.


Naar de AH om de hoek ga ik lopen, omdat ik het wandelingetje lekker vind. Maar verder: waar mijn vlees vandaan komt zal me jeuken zo lang het me goed smaakt, en ik rijd zo veel kilometers tegen een schandalig verbruik dat er nog net geen rook uit mijn FreeBees-pasje komt... na mij de zondvloed.



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 15-01-2017 12:25 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Dat Is zeer spijtig. Vooral voor de dieren die je eet. Ik snap nooit zo goed waarom het schrijnende leed van de bio-industrie sommige mensen schijnbaar koud laat? Ik snap dat je niet om alles kunt geven in de praktijk, maar in n land als NL heb je zoveel mogelijkheden om redelijk vrij van dierenleed te leven, zonder extra kosten. Ze zouden de bio-industrie moeten verbieden en tot die tijd iedereen die dat soort vlees eet verplicht eens een keertje moeten laten kijken in zo'n nare megastal in bijvoorbeeld Duitsland of Polen of wherever die kiloknaller vandaan komt. Zo'n beest dat zijn hele 'leven' vastgeklemd zit, nooit beweging heeft gehad, laat staan zonlicht heeft gezien en alleen maar veel pijn en stress heeft gekend in de ogen kijken en zeggen "I don't give a fuck about you". Of als dat dier opeens je lieve, favoriete zoogdier zou zijn, bijv je kat of hond.



Nou ben ik zelf ook geen heilige en leef ik ook niet poedelnaakt in een Iglo waar ik alleen van hemelwater-ijsjes leef, maar ik vraag me oprecht af waar dat gebrek aan empathie vandaan komt. Is het de afstand? Van diere tot bord?


When your people matter, menstrual health matters


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 15-01-2017 12:36 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Voor mezelf sprekend: ik heb gewoon geen zin om me iedere keer als ik eten ga kopen een compleet antecedentenonderzoek te doen naar wat ik naar binnen ga schuiven. Uiteraard ben ik in principe tegen onnodig leed van welke aard dan ook, maar er zijn maar zo veel zaken waar ik me in de praktijk druk om kan maken en ik geloof oprecht niet dat er ook maar één beest minder zal lijden als ik moeite ga doen om labels te lezen, mijn slager te ondervragen en weet ik wat al niet. Dus zo lang de bio-industrie niet aan banden wordt gelegd, zal ik er ongetwijfeld van mee-eten.



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 15-01-2017 12:54 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Nou ja, je kunt je rundvlees bestellen bij bijv koopeenkoe.nl of op zijn minst Beter Leven 3 sterren. Varkensvlees op, je raad t al, koopeenvarken.nl. Dan kun je oprecht er van uitgaan dat er wel minder beesten hebben geleden

[Dit bericht is gewijzigd door Fusion op 15-01-2017 12:56]


When your people matter, menstrual health matters


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 15-01-2017 12:59 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Niet heel praktisch, dat bestellen op internet. Als ik 's avonds thuis ben en dus zelf kook, weet ik namelijk pas tegen de avond waar ik zin in heb en dan haal ik dat bij een supermarkt of een slager, net hoe het te pas komt. Zowat helft van de tijd eet ik sowieso in restaurants in het buitenland en dan wil ik gewoon eten, niks meer, niks minder.



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 15-01-2017 13:02 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Laatse poging koop biologisch of 3 sterren Beter Leven (vooral voor rundvlees maakt dat uit) en eet buiten de deur eens wat vaker vega of vis Prima te doen en zou qua financiën eea moeten kunnen balanceren.


When your people matter, menstrual health matters


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen