IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Niet het onzinnige posts over het Christendom maar het Christendom topic Vorige pagina | Volgende pagina
Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 09-04-2016 16:54 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 9 april 2016 10:56 schreef Mark het volgende:
Maar als er echt een God is die zich kan openbaren aan iedereen ter wereld, en iedereen ter wereld zou de kans moeten hebben om de liefde van God te voelen, waarom is de verdeling van godsdiensten dan volgens culturele en historische lijnen? Waarom voelden duizenden japanners zich in de 16e eeuw dan niet aangetrokken tot God?

Het is een keuze gebaseerd op je omgeving, geen goddelijke openbaring te bekennen.
Dat is jouw mening. Al die mensen die een goddelijke openbaring hebben gehad delen die vast niet. En ja,natuurlijk speelt je achtergrond mee. Als ik in Marroko was geboren was ik misschien wel moslim geworden.


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 09-04-2016 19:36 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

misschien???


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 09-04-2016 20:04 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Ja misschien ja. Of atheïst. Of koptisch christen. Of soefi. Of hindoe. Allemaal met hun eigen mate van waarschijnlijkheid.


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 09-04-2016 20:16 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

met alle respect ... de kans op Moslim is gigantisch groot


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 09-04-2016 20:41 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Die lijkt me t meest grote ja, nogal duidelijk. Alhoewel veel Marokkanen 'cultuur-moslim' zijn (net zoals veel andere moslims; christenen en andere gelovigen hebben ook dergelijke verschijningsvormen). Dus net zoals veel Brabanders bijvoorbeeld nog katholiek zijn als t om communie en huwelijk etc gaat, maar voor de rest eigenlijk niet echt religieus zijn. Zo zijn veel moslims alleen nog maar moslim omdat ze halal eten, geen varkens eten en soms meedoen aan de ramadan. Maar de moskee zien ze ook alleen maar één keer in de zoveel tijd van binnen.


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 09-04-2016 22:31 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

plaatsgebondenheid van religie maakt het voor mij dan ook te relatief om zelfs maar te overwegen om te geloven.


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 09-04-2016 22:53 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Dat kan


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 09-04-2016 22:57 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

dat is


signature


De Vieze Man
Usericon van De Vieze Man
Posted 09-04-2016 23:00 by De Vieze Man Profiel van De Vieze Man

Je zal maar in veenendaal/de bible belt geboren zijn/worden, hehe. Dan Ben je al gauw de lul. Mazzel gehad.




[Dit bericht is gewijzigd door De Vieze Man op 09-04-2016 23:01]


VIESPEUK!!!


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 10-04-2016 1:03 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 9 april 2016 20:04 schreef Fusion het volgende:
Ja misschien ja. Of atheïst. Of koptisch christen. Of soefi. Of hindoe. Allemaal met hun eigen mate van waarschijnlijkheid.


Wat zegt dat dan over godsdienst? Het is een cultureel bepaald fenomeen, geen supernatuurlijk fenomeen. Overigens, als jij dus in een moslim gebied geboren was en nu moslim zou zijn, dan zou jij jezelf dus als verloren hebben beschouwd in het hiernamaals. Puur om waar je geboren bent. Niet om wie je bent of hoe je leeft. Want zonder de juiste religie kom je de desbetreffende hemel immers niet in.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 10-04-2016 7:21 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 9 april 2016 22:57 schreef Hypnos het volgende:
dat is
Voor jou ja.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 10-04-2016 7:23 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 10 april 2016 1:03 schreef Mark het volgende:
Wat zegt dat dan over godsdienst? Het is een cultureel bepaald fenomeen, geen supernatuurlijk fenomeen.
Prima als jij dat wilt concluderen. Ik ben t slechts ten dele met je eens. Grotendeels maar niet geheel. Religie is imho de zoektocht van de mens naar God.

quote:
Op 10 april 2016 1:03 schreef Mark het volgende:Overigens, als jij dus in een moslim gebied geboren was en nu moslim zou zijn, dan zou jij jezelf dus als verloren hebben beschouwd in het hiernamaals. Puur om waar je geboren bent. Niet om wie je bent of hoe je leeft. Want zonder de juiste religie kom je de desbetreffende hemel immers niet in.
Hoe kom je daar nou weer bij??


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 10-04-2016 7:46 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 10 april 2016 7:23 schreef Fusion het volgende:
Prima als jij dat wilt concluderen. Ik ben t slechts ten dele met je eens. Grotendeels maar niet geheel. Religie is imho de zoektocht van de mens naar God.





En wat als die God niet bestaat, zoals geluk, omwille van de veranderlijkheid van de omgeving en het doel? Dan is het enkel een soort van streven om bezig te blijven en niet ongelukkig / goddeloos te zijn. Beetje zelfbegoocheling dus.


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 10-04-2016 10:09 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Ik snap je eerste zin niet. Ja prima als jij dat allemaal vindt. Anderen zijn dat niet me je eens. Ook genoeg mensen die zichzelf 'spiritueel' noemen en de definitie van God in t midden laten, en niet bepaald één specifieke religie volgen. Dat mag jij best zelfbegoocheling noemen. Maar dat is jouw perspectief, ik en vele anderen denken daar weer anders over


When your people matter, menstrual health matters


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 10-04-2016 10:58 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 10 april 2016 7:23 schreef Fusion het volgende:
Hoe kom je daar nou weer bij??


Dus jij beweert dat geen enkele religie zegt dat, als je geen aanhanger bent van die religie, je niet naar de hemel gaat?

Als jij in Saoedi Arabie geboren was ipv in Nederland, dan had je nu geloofd in Allah, en had je je Nederlandse Christelijke alter ego verketterd als heiden en geloofd dat hij niet naar de hemel zou gaan.

Mijn vraag is dan: hoe is dat mogelijk als er echt een God zou zijn? Waarom zou het afhankelijk zijn van plaats en niet van geloof of je wel of niet toegang tot de hemelpoorten zou krijgen?

Of begrijp ik het verkeerd als ik zeg dat Christenen geloven dat je alleen toegang tot de hemel krijgt door Jezus in je hart toe te laten?


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 10-04-2016 16:52 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 10 april 2016 10:58 schreef Mark het volgende:
Dus jij beweert dat geen enkele religie zegt dat, als je geen aanhanger bent van die religie, je niet naar de hemel gaat?
Waarom nu weer opeens 'geen enkele religie'? Wat wil je nu precies. Maar goed,t christendom zegt dat iig niet nee.

quote:
Op 10 april 2016 10:58 schreef Mark het volgende: Als jij in Saoedi Arabie geboren was ipv in Nederland, dan had je nu geloofd in Allah, en had je je Nederlandse Christelijke alter ego verketterd als heiden en geloofd dat hij niet naar de hemel zou gaan.
Je hebt echt totaal geen idee waar je t over hebt he? Volgens de Koran hebben Joden en christenen ook recht op t paradijs. En afhankelijk van welke moskee en substrpming je aanhangt, kun je christenen gewoon als broeders beschouwen.

quote:
Op 10 april 2016 10:58 schreef Mark het volgende:Mijn vraag is dan: hoe is dat mogelijk als er echt een God zou zijn? Waarom zou het afhankelijk zijn van plaats en niet van geloof of je wel of niet toegang tot de hemelpoorten zou krijgen?-
Ja je zit er dus naast. Het christendom noch de islam denkt er niet zo over. Verbazingwekkend voor iemand met zo'n uitgesproken mening dat je dat niet weet...

quote:
Op 10 april 2016 10:58 schreef Mark het volgende:Of begrijp ik het verkeerd als ik zeg dat Christenen geloven dat je alleen toegang tot de hemel krijgt door Jezus in je hart toe te laten?
Nee, wat je zegt klopt niet. Sommige christenen denken dat wel hoor, maar in de Bijbel staat duidelijk dat ongelovigen naar hun daden beoordeeld zullen worden. En trouwens, Jezus gaf ook duidelijk n dergelijke boodschap aan (bijv t verhaal van de barmhartige Samaritaan).


When your people matter, menstrual health matters


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 10-04-2016 17:12 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Oh dus je hoeft helemaal niet te geloven, het hangt van je 'daden' af. En welke 'daden' zijn dat dan precies?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 10-04-2016 17:33 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 10 april 2016 16:52 schreef Fusion het volgende:
Waarom nu weer opeens 'geen enkele religie'? Wat wil je nu precies. Maar goed,t christendom zegt dat iig niet nee.


Bullshit, Christendom zegt wel degelijk dat je niet naar de hemel gaat als je Jezus niet in je hart sluit. Ben ik vaak genoeg op de zondagsschool mee geconfronteerd.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 10-04-2016 17:53 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 10 april 2016 17:33 schreef Mark het volgende:
Bullshit, Christendom zegt wel degelijk dat je niet naar de hemel gaat als je Jezus niet in je hart sluit. Ben ik vaak genoeg op de zondagsschool mee geconfronteerd.
'Bullshit'. Nou goed argument. Dan zal t wel zo zijn he? Je gaat ook lekker in op de rest van Wat Ik schrijf. Moet ik t nog een keer herhalen of kom je dan weer met 'bullshit'? Mocht je je leraren van weleer ooit tegenkomen mag je ze wijzen op Openbaring 20:11-15. En jezelf op Koran 2:62

[Dit bericht is gewijzigd door Fusion op 10-04-2016 17:54]


When your people matter, menstrual health matters


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 10-04-2016 18:22 by XXL Profiel van XXL

Fusion. Heb je nou echt al die boeken uit je hoofd geleerd of ben je gewoon handig met Google?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 10-04-2016 18:27 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Ik kan ze uit mijn hoofd in de oorspronkelijke talen, en achterstevoren.

Nee hoor. Maar ik weet in grote lijnen wel wat de boeken zeggen over bepaalde hekele punten. Maar de versnummers zoek ik op hoor. Holy Google Batman!


When your people matter, menstrual health matters


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 10-04-2016 19:11 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

Het begint gewoon gênant te worden dit.


Against God and Government


De Vieze Man
Usericon van De Vieze Man
Posted 10-04-2016 19:18 by De Vieze Man Profiel van De Vieze Man

Achterstevoren.

De verborgen berichten die je dan hoort!




VIESPEUK!!!


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 10-04-2016 19:20 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 10 april 2016 19:18 schreef De Vieze Man het volgende:
Achterstevoren.

De verborgen berichten die je dan hoort!



Hele,hele enge berichten. Bijvoorbeeld "ik vroeg haar om n pepermuntje"! :een:


When your people matter, menstrual health matters


De Vieze Man
Usericon van De Vieze Man
Posted 10-04-2016 19:22 by De Vieze Man Profiel van De Vieze Man

Of dat het hele gedoetje één grote grap was.




VIESPEUK!!!


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen