Freduk |
|
 |
 |
|
Posted 01-06-2025 17:47 by Freduk |
      |
|
Gezien vanwege Hemelvaart:
1) Borrego. Een lowbudget film over drugssmokkel in de woestijn nabij San Diego. Een botaniste doet onderzoek in de woestijn en ziet nabij een vliegtuigje neerstorten. Ze kart erheen om hulp te verlenen maar wordt natuurlijk gekidnapt. Een standaardverhaaltje zonder verbijsterend slecht acteerwerk, dus best te doen.
2) The Leisure Seeker. Een aandoenlijk verhaal over een op leeftijd zijnd koppel waarvan de man (Donald Sutherland) aan geheugenverlies leidt, zij het bij vlagen, en de vrouw terminaal longkanker heeft. Ze beginnen nog een laatste reis samen. Het is bij vlagen een romantische komedie. Deze film heeft mijn wokegetal verhoogd.
3) Sisu. Het speelt zich af in de tweede wereldoorlog. Korpi, de hoofdpersoon ziet eruit alsof hij zonder moeite bij Amon Amarth kan gaan solliciteren. Hij is een goudzoeker en ze hebben hem pissig gemaakt. Het verhaal ontvouwt zich als een soort ondermaatse Tarantino film waarin bovenmenselijke kapriolen ala John Wick 3 de norm zijn.
4) Bridget Jones' Diary. Altijd ver weg gebleven van romantische komedies had ik deze film nog niet gezien. Een jongedame van begin 30 zoekt een lover. Hugh Grant doet mee. Feelgood en romantische komedie alom. Deze film heeft mijn wokegetal verhoogd.
5) Havoc. Met Tom Hardy. Een moeilijk te volgen actiefilm met overal plotseling opdoemende vijanden. Een film die flink geholpen is door CGI maar door het budget laat dat wat te wensen over. De Japanse mafia is niet blij met Tom Hardy en het resultaat is hakwerk alom. Een tamelijk slecht te volgen film vol met automatische wapens met onbeperkte kogels.
6) The Big Short. Een leuke film over de huizencrisis en beurscrisis en al zo meer welke 2008 en de eropvolgende jaren tekende. We volgen verschillende individuen en clubjes die het allemaal aan zagen komen en dus gingen speculeren op het krimpen van de hypotheken, iets wat tot dat moment nog nooit eerder was gebeurd. Een leuke film die ook nog wat duiding probeert te geven aan hoe die crash van 2008 nou precies is ontstaan.
Winter is coming
 |