![]() |
||||||
![]() |
||||||
|
||||||
| Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 | ||||
| Auteur: |
|
|||
|
quote: Niet zomaar, nee, dat begrijp ik. Maar als het onderwerp me niet ligt, dan voel ik ook geen aandrang om te gaan kijken. Of het nou een film die enorm hoog aangeschreven staat of middelmatig is. Dat niet iedereen die mening deelt, tsja, daar kan ik ook niets aan doen. Zo is er altijd iets wat je verlamd. En is het niet de wiet. Dan is het wel de drank of zo, het spookt maar in je hoofd. |
|||||||||
|
quote: Ik zit me nu af te vragen of ik die twintig niet wat heb aangedikt. Het zou wel kunnen kloppen hoor. Eén van de weinige DVDs die ik had in mijn studententijd, keek die toch al snel twee keer per jaar. Daarvoor en erna ook nog best wat keren gezien. |
|||||||||
|
![]() Ondanks de 2 uur en 45 minuten aan speeltijd kreeg ik nooit het idee van "pff, hoe lang nog?". Er gebeurt daarvoor simpelweg teveel. En in tegenstelling tot The Banshees van dat Ierse Eiland moest ik bij deze zwarte comedy wel regelmatig gniffelen. En ik heb een zwarte humor hart, dus ik weet waar ik het over heb. All round goed acteerwerk, shots, dialoog, alles. En een aparte (positieve) rol voor de "muziek". Denk wat dat betreft aan Birdman (2014). |
|||||||||
|
Siked. |
|||||||||
|
Naar aanleiding van de eerdere discussie vanavond op de bank gehangen en The Godfather gekeken. Het was lang geleden, maar ik was oprecht kwijt wat een meesterwerk het is. Dat eerste half uur met die bruiloft is een fenomenaal staaltje character building. Iedereen die ook maar half belangrijk is komt voorbij, wordt geïntroduceerd en gaandeweg worden er ook al plotpunten uitgezet. En alles wat daarna volgt is eigenlijk gewoon tragisch. Dit is een film vol pratende mannen die dingen weten over elkaar en afschuwelijke dingen doen omdat het nou eenmaal moet, ook al zouden ze het eigenlijk liever niet willen. De verandering van Michael de oorlogsheld naar Michael de Godfather is fascinerend; van "dit is mijn familie, ik ben niet zo" naar een nog killer figuur dan zijn vader, dat is zo enorm goed neergezet. En behalve dat Brando bij tijd en wijle wel heel kazig overkomt met dat accentje en die constant opgetrokken wenkbrauw, zit er eigenlijk geen slechte performance tussen. Ook blijft het echt een film waarbij ik op het puntje van mijn stoel blijf zitten, zoals die scene in die diner; natuurlijk hangt dat pistool gewoon achter die pisbak, maar op de één of andere manier blijft dat toch spannend, net als dat magistrale einde, met die juxtapositie van die doping en het afstand doen van Satan en het kwaad tegenover het goddeloze geweld wat ondertussen plaats vindt. Heb echt genoten weer. Zondag deel twee. Dirge, dank voor het oprakelen hiervan, het werd duidelijk weer een keer tijd. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|||||||||
|
Vet! Bedankt voor je review |
|||||||||
|
quote: nou, dan kun je nog door. Deel II is net zo goed! “If you think the economy is more important than the environment, try holding your breath while counting your money.” – Professor Guy McPherson |
|||||||||
|
Deel II vond ik altijd nog beter dan de eerste. Zin an. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|||||||||
|
quote: en als je helemaal veel tijd hebt --> Soprano's. beste maffia serie ooit naar mijn mening “If you think the economy is more important than the environment, try holding your breath while counting your money.” – Professor Guy McPherson |
|||||||||
|
Ja en The Wire is ook keigoed. /2007 Gaat men nu serieus een discussie voeren/reviews schrijven over films die letterlijk en figuurlijk al eeuwenlang bediscussieerd en geriewed worden? 4/10. |
|||||||||
|
The Secret Agent. Gaat dat zien. |
|||||||||
|
Benieuwd naar! Net Melancholia nog eens gezien. Blijft indrukwekkend. |
|||||||||
|
quote:De tieten van Kirsten Dunst, ja! Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie |
|||||||||
|
Goeie genade. |
|||||||||
|
Godsbewijs nr. 1 & nr. 2. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie |
|||||||||
|
Ga er vanuit dat de mensen hier die hun muziek scrobblen ook bijhouden naar welke films ze kijken en doen jullie dat dan ook bij IMDb? Ik zit inmiddels op 2k+ ratings |
|||||||||
|
Ik gebruik sinds kort Letterboxd en heb daar veel plezier in. Net een last.fm voor film. Ik mis vele honderden titels, minstens, maar geen zin om met terugwerkende kracht in het verleden gekeken films in te voeren. Heb wel met een Pythonscript mijn mubi-ratings en watchlist kunnen importeren, dus mijn profiel is nu toch al aardig gevuld. Mocht je interesse hebben, vanuit imdb is het een stuk makkelijker over te zetten. https://letterboxd.com/about/migrating-from-imdb/ |
|||||||||
|
Ik zal er binnenkort eens naar kijken, leuk [Dit bericht is gewijzigd door Mark Z op 22-02-2026 9:02] |
|||||||||
|
quote:Ik houd het wel bij op IMDB, maar dat is echt een privébestand. Niet je daar opeens ziet dat ik fan van E.R. en Grey's Anatomy ben, maar ik zie mezelf niet als filmkenner/nerd/autoriteit. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie |
|||||||||
|
Wij hebben wel een spreadsheet met een lijst van films op dvd en blu-ray die we hebben. Telt dat ook? Voor muziek en boeken gebruik ik LibraryThing. [Dit bericht is gewijzigd door XXL op 22-02-2026 9:51] Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|||||||||
|
quote: Ik ook niet, was gewoon benieuwd of meer mensen dat ook bijhouden. Niets mis met E.R. trouwens, volgens mijn vrouw, die in het ziekenhuis heeft gewerkt, de meest realistische ziekenhuisserie. |
|||||||||
|
Wuthering Heights best braaf qua seks mooi in beeld gebracht. Weinig op aan te merken. signature |
|||||||||
|
Last.fm, Goodreads, Discogs, Letterboxd. Alles moet bijgehouden. Ik maak nog net geen lijstjes van wat ik heb gegeten.. :’) |
|||||||||
|
quote: Daar is facebook voor. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|||||||||
| Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 |
| Index / Nieuws, actualiteit en media |