![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | ||||
Auteur: |
|
|
quote:Alleen de tieten zijn het herkijken al waard. :v Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
quote:Na Mulholland Blue Velvet aangezet. Daar had ik toen toch wel beduidend meer van verwacht. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
quote: Ah, zo. Die twee die je noemt spelen toevallig allebei min of meer in dezelfde tijd als de klassieke noirs dus daar is het onderscheid misschien iets minder groot, maar zodra je naar een moderne setting gaat (net als neo westerns) of te veel stijlvreemde elementen toevoegt is het wel een min of meer nuttig onderscheid vind ik. Ik maakt er nu vooral zelf een onderscheid tussen omdat er naar klassieke noir films werd gevraagd, maar als voorbeeld een veeeeel nieuwere film werd genoemd en ik daardoor betwijfelde dat tanteloos op zoek was naar de beste Humphrey Bogard films. Usual Suspect had ik altijd als supertoffe film in herinnering, maar een herziening eind vorig jaar viel fors tegen. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
quote: Snap ik. Is rechtlijniger, sleept een beetje en heeft een onbevredigend einde. Maar Frank Booth is dan wel weer toffer dan alle personages in MD. ‘Heineken? Fuck that shit!’ one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
quote: Ik dacht dus laatst ook dat ik hem snapte. Ik het later proberen uit te leggen aan degene met wie ik in de bios zat. Gewoon niet te doen ![]() quote: Absoluut. Lost Highway bijv. is me echt te fragmentarisch. Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. ![]() |
|
quote: ![]() Let je op Tom? Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. ![]() |
|
Yas, hij staat in de download. Iedereen bedankt voor de tips, ik kan even vooruit. ![]() Laat het los. Sluit het boek. Kies voor jezelf. Het ga je goed. ![]() |
|
quote:Ik weet niet of het achteraf revisionisme was (denk het eigenlijk wel), maar Lynch zei dat er niet één correcte uitleg/interpretatie van de film was. En dat hij mede daarom ook niet wilde vertellen wat deze volgens hem was. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
quote: Eraserhead, zonder twijfel. Verder in de top drie inderdaad Mulholland Dr., en Inland Empire. Die laatste vind ik het moeilijkst van allemaal, heb er eigenlijk nooit zin in, duurt lang, ziet er niet uit... Maar het is de misschien wel de engste film ooit. [Dit bericht is gewijzigd door zodiac lung op 20-05-2025 9:24] ![]() |
|
Eraserhead moet ik echt eens herzien. Lang geleden in niet ideale omstandigheden gekeken en vond hem toen uniek, maar ook een beetje traag en vaag en nooit zin gehad om hem nog een keer te kijken. Maar ik ‘weet’ ook dat dit onterecht is. Over Inland Empire denk ik hetzelfde als jij. Maar zet hem daarom wel lager in mijn toplijst. Jij hebt ook Mubi toch? Nog kijktips die daarop staan? Ik kijk echt te weinig van wat ze aanbieden. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
quote: Klopt. Hij heeft wel wat clues gegeven: ![]() one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
Dat lijstje tips ga ik er volgende keer eens bij houden. ![]() Ik heb MUBI, ja, maak er veel gebruik van. Ik gebruik daarbij vaak een VPN om via andere landen te kijken, dat vergroot het aanbod enorm. Al maakt het de keuze nog ingewikkelder. Weet niet of je vast zit aan het Nederlandse aanbod? Daarvan vond ik de afgelopen tijd goed: Revenge (Coralie Fargeat), Bring Them Down (Christopher Andrews), Aguirre (Herzog, zoveelste keer dat ik 'm zag), Queer (Luca Guadagnino), Close (Lukas Dhont). Maar denk dat je daar het meeste al wel van gezien hebt. Ik ga binnenkort eens beginnen aan de films van Yasujirô Ozu, die wil ik al lang eens zien. En in de Nouvelle Vague special staan ook nog wat mooie titels die ik nog niet gezien heb. Afgelopen weekend elders gezien: Anatomy of a Fall (zeer goed!); The Florida Project van Sean Baker (idem), en Bastarden (The Promised Land) van Nikolaj Arcel. ![]() |
|
Ik heb geen vpn, maar op vakantie in het buitenland check ik wel altijd even welke obscure horrorfilms daar beschikbaar zijn. Afgelopen zomer bijvoorbeeld The Brood van Cronenberg gezien in Duitsland. Revenge heb ik in de bios gezien. Erg tof. Maar Queer en Close gemist dus die ga ik inhalen. Bring Them Down ga ik ook kijken! Dank! Zag dat Mishima er ook op stond, wil ik ook al tijden zien. Ik vind wel dat er vaak films als 'nieuw' worden toegevoegd die eerder ook al in het aanbod stonden. Empire of Passion, Jules et Jim onlangs. Anatomy en Florida vond ik ook goed. Die laatste niet gezien. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
The Keep gekeken, bedankt voor de tip. Compleet gestoorde film en ik ben fan. Geweldige Mann-ansichtkaartenshots, afgewisseld met pure kaas en een niet te volgen verhaal. Ik heb me goed vermaakt. Nog een noir die me te binnen schoot: Out of the Past. "Apathy 'll kill you!" "I don't care..." https://lucidcream.bandcamp.com/ https://www.facebook.com/lucidcreamology/ ![]() |
|
Mooi! Ik zag gisteren deze zinderende wraakfilm, met een uitstekende Nicolas Cage in de hoofdrol. Speelt zich af op één locatie, namelijk een stuk strand en de naastgelegen parkeerplaats. Het personage van Cage keert terug naar zijn geboorteplek om te surfen, maar krijgt te horen dat alleen locals welkom zijn. Vervolgens krijgt hij een portie ellende te verwerken alsof hij de bijbels Job is en de rest laat zich raden - maar toch net even anders. ![]() [Dit bericht is gewijzigd door Sater op 21-05-2025 11:03] one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
Ohw fuck, er komt alweer een nieuwe Wes Anderson aan! ![]() Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
![]() Dit zijn de pareltjes waar je het voor doet. Laat het los. Sluit het boek. Kies voor jezelf. Het ga je goed. ![]() |
|
https://www.ign.com/articles/28-years-later-danny-boyle-goes-big-with-horror-sequel-widescreen-the-infected Wist niet dat Garland meeschreef gaaf! When your people matter, menstrual health matters ![]() |
|
quote: Dat is een goede selling point, ja! Ook dat ze ook weer hier voor alternatieve maar contemporaine technieken van filmen gegaan zijn. Tuurlijk met aanzienlijk budget, maar wie bedenkt nu een rig waar je tot 20 Iphones in ophangt en daarmee zowel kan maken wat 'nu' is als wat je zelf opneemt als mogelijk cinematografische hoogstandjes. We moeten nog zien wat het wordt, maar de tekenen zijn goed. [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 01-06-2025 13:57] No dogs, no masters. ![]() |
|
Ik hou de verwachtingen laag, maar stiekem.... deel 1 was ook echt enorm goed. When your people matter, menstrual health matters ![]() |
|
quote: Deel 1 was prachtig, een van de beste zombiefilms ooit. Deel 2 vond ik ook gaaf, maar vooral door Robert Carlyle denk ik. Dat deel is ook niet aan (mee)geschreven door Garland. Nu weer naar Garland (en Boyle als regisseur!), ja. Eerdere successen bieden geen garantie voor de toekomst, natuurlijk. Maar vooralsnog ziet dit er wel goed uit. No dogs, no masters. ![]() |
|
De tweede Trainspotting van Boyle vond ik niet zo’n succes. Benieuwd naar deze. Al moet ik de eerste nodig eens opnieuw kijken. De laatste keer was toen hij net in 3 voor 25 bakken van de FRS kwam. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
quote: Is er een tweede Trainspotting? Oh, wat waren die veel te goedkope DVD-combinatiedeals vet, buiten FRS ook... Zoveel films daarmee gekocht, van absolute rommel tot absolute genialiteit. No dogs, no masters. ![]() |
|
Al lees ik net even terug wat ik er toen over schreef en dat is eigenlijk gematigd positief. quote: one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
![]() |
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 |
![]() |
Index / Nieuws, actualiteit en media | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |