![]() |
||||||
![]() |
||||||
|
||||||
| Dit topic is 24 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 | ||||
| Auteur: |
|
|||
|
quote:Hoe meer ik lees, hoe minder ik begrijp. Ben-Hur is toch van 1959, staat er nu al een remake voor 2059 gepland? En het is toch juist een epos van 3,5 uur? Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie |
|||||||||
|
quote: Die Ben-Hur die iedereen uit 1959 kent is al een remake van Ben-Hur: A Tale of the Christ uit 1925. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|||||||||
|
Horror is sowieso maar weinig eng. Ik verlang soms echt naar zo'n horrorfilm die volledig onder je huid kruipt en die worden maar zelden gemaakt. Naar mijn mening en smaak dan tenminste. De laatste waar ik echt "last" van had was de Japanse Ring, en dat is wel even terug. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|||||||||
|
Die was vrij vet, ja. Mid zeroes zijn er een stel Franse horrorfilms die ook vrij naar zijn. Ik noem frontieres, l'interieur, haute tension, martyrs. Misschien zijn er inmiddels weer vettere horrorfilms, maar ik kijk geen nieuwe films meer. Maar deze waren de laatste vette stuiptrekkingen van het genre, imo. Voor zover ik weet, dus. samen voor ons eigen |
|||||||||
|
Martyrs heb ik gezien, inderdaad goed. Meeste moderne horror is goedkope jump scares en/of gore shit omdat het goor is, zoals Saw of Hostel en hoewel ik daar best naar kan kijken, laten dat soort films me verder koud. Of van die groepjes tieners die besluiten om de groep op te breken en per twee een andere kant op te gaan. Eén groepje de mijnen in zonder zaklamp en de ander de bergen in terwijl er een zwabber met een kettingzaag in de buurt is. De meest recente horrorfilm die ik gezien heb waar ik nog wel wat aan vond was volgens mij Hush uit 2016, over die dove chick die constant richting de camera staat te staren terwijl er op de achtergrond een dude met een bijl keihard aan de deur staat te rammelen en zo. Al was die ook super voorspelbaar. [Dit bericht is gewijzigd door Ralph op 19-11-2025 20:53] http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|||||||||
|
Alleen zombie films zijn reel (reel HAHAHAH!!!1!) When your people matter, menstrual health matters |
|||||||||
|
quote: De eerste filmversie van Ben-Hur komt uit 1907, om even met trivia te strooien. Het boek is meerdere malen verfilmd, waarvan de filmversie uit 1959 de meest significante is. I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath |
|||||||||
|
Gangbare moderne horror is niks wat mij betreft. Insert formula -> receive cash. Maar er zijn er uiteraard zat waar ik geen weet van heb. Soms kom ik via via wel wat aardige films tegen. Check bv de films van Damian Mc Carthy (Caveat en Oddity). Kleinschalig, onderhuids, verfrissend. Geen meesterwerken verder, maar zeker de moeite waard. Vibes. En dan zelfs onder de tienertroep zit er aardig spul (voor het genre). Ik denk bv aan Talk To Me. |
|||||||||
|
Als je iets verder kijkt dan wat groots door Pathé wordt aangekondigd is er zat interessants te vinden op horrorgebied. Mocht je je willen verdiepen zijn de jaarlijstjes van Schokkend Nieuws een goed begin. Dit jaar vond ik Nosferatu, Sinners, Fréwaka, 28 Years Later en Bring Her Back allemaal zeer de moeite. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|||||||||
|
A24 horror is misschien is voor je? Midsommar, Hereditary, The Witch. Zelf genoten van The Ritual. Geen A24, maar wel een erg gaaf monster. Succesvol weggetrolled sinds Zaterdag 15 December 2001 - 18:09.59: VAMPIE, Karnivoor, Flebbie, Dwaallicht, Heresie, Mental, Forever After, Slechtheid, Fusion, Snaack. |
|||||||||
|
Ik was wel psyched toen Midsommar uitkwam, maar dat is uiteindelijk toch wel een beetje een kutfilm. Hereditary vond ik wel eng (dat vind ik films al snel) maar ook dat was geen goede film. Robert Eggers' films vind ik wel mooi. Een The Killing of a Sacred Deer van Yorgos Lanthimos ook. |
|||||||||
|
Prima films, niet zo zeuren. Ik snap dat alles wat na 1925 gemaakt is 1 groot remake festijn is, maar daar kan ik toch ook helemaal niks aan doen? Succesvol weggetrolled sinds Zaterdag 15 December 2001 - 18:09.59: VAMPIE, Karnivoor, Flebbie, Dwaallicht, Heresie, Mental, Forever After, Slechtheid, Fusion, Snaack. |
|||||||||
|
Hereditary vind ik eng. In tegenstelling tot Eggers vind ik Aster los van Hereditary alleen maar beter worden per film, hoewel het verder af komt te staan van horror. Eerlijk gezegd zou ik de eerste twee wel moeten herkijken. [Dit bericht is gewijzigd door Dirge for november op 20-11-2025 12:52] |
|||||||||
|
Qua recente erg geslaagde horrorfilms denk ik spontaan aan The Witch, It Follows, The Ritual,... The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
|||||||||
|
The Witch is echt tegek. Een van mijn favoriete films. The Lighthouse ook, hoewel dat nog verder van gangbare horror af staat. Die zou ik niet als horror tippen. |
|||||||||
|
Oh ja, en die Argentijnse, 'Aterrados' is ook echt wel erg eng. 'The Lighthouse' zou ik nog eens een tweede keer moeten zien, geen voor de hand liggende zit. The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
|||||||||
|
quote: Midsommar inderdaad! Het had zoveel kunenn zijn maar sloeg de plank mis. Onlangs The Watchers gekeken. Meer psychologische thriller zou ik zeggen maar wel sterk. Ook eens de klassieker Poltergeist gekeken. Die heeft de tijd niet goed doorstaan. Leek wel slapstick. Ik vind The Strangers ook een goede enge film, maar volgens mij is dat niet echt een unanieme mening. [Dit bericht is gewijzigd door Dypfrys op 20-11-2025 13:12] I give you the Heimlich, you think it's the Heimlich |
|||||||||
| Dit topic is 24 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 |
| Index / Nieuws, actualiteit en media |