IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Films Vorige pagina
PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 18-09-2023 6:16 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Niet te nostalgisch worden - de 'oude' Indiana Jones-films stralen een charme uit die niet meer te reproduceren valt (of toch heel moeilijk) - en dan valt 'ie nog mee. Als je al wat ouder (en cynischer) bent, komen films ook anders binnen dan als onschuldig kind dat zich nog over alles kon verbazen.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 18-09-2023 7:13 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

quote:
Op 17 september 2023 22:34 schreef MediaPlayer het volgende:
Treurnis? Kun je daar iets meer over uitweiden?

Volgens mij is The Dial of Destiny de eerste Indiana Jones film waarbij Steven Spielberg en George Lucas geen vinger in de pap hebben gehad, maar toch. Ik ben zo'n iemand die Crystal Skull niet *zo* verschrikkelijk vond als wat veel mensen zeiden (begrijp me niet verkeerd; het was vrij kut, maar ook weer niet *zo* kut).
Ik kan niet om CGI Indy heen

Daarnaast ook wat Pandroidjack zegt; ik zie characters die het gaat lukken. Ze gaan hun missie weten te voltooien want plot armor (nogmaals, film niet daadwerkelijk afgekeken ).

Ik dacht dat Barbie voor koters was en dat viel wel mee. Deze is, net als Star Wars, niet meer voor mij. Ik bedoel, in de laatste trilogie hadden ze afbuigende lasers in space.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 18-09-2023 14:12 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Dune was lekker zeg!


signature


Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 21-09-2023 9:56 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

De laatste Transformers film. Al jaren vind ik het jammer dat ze geen gebruik maken van "the one" transformer. In deze film is dat anders maar evengoed nogsteeds niet goed gedaan.


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 24-09-2023 21:00 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Vandaag gezien. Sisu.

Heerlijk over de top nonsens over een oud commando die flink wat goud heeft gevonden.
Probleem is dat het afgepakt wordt door de nazi's dit afspelend tegen het einde van WW 2.

Hij zint op wraad. Heerlijk over de top en veel bloed vergieten.
Toffe film



En zojuist nog gezien: Play Dead.
Een low budget horror thriller wat zich afspeelt in een mortuarium.
Een vrouw probeert bewijs te stelen uit een mortuarium maar de lijkschouwer heeft een zekere illegale handel.
De film heeft zijn fouten maar is toch behoorlijk spannend.






bub


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 24-09-2023 21:10 by powertieke Wijzig reactieProfiel van powertiekeQuote dit berichthttp://www.retribution.nl

quote:
Op 18 september 2023 14:12 schreef Hypnos het volgende:
Dune was lekker zeg!


Hoop op een mooie trilogie. Eerste boek en dan gewoon stoppen.


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 02-10-2023 6:47 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Typische Wes Anderson en dat is zeker niet slecht, integendeel. Weer enorm stijlvol gestileerd, elk beeld in elk shot zit perfect in elkaar. Een hele keure aan acteurs passeert de revue (alleen al daarom is het de moeite) en voor wie echt nog overtuigd moet worden, Scarlett Johansson komt 2 seconden naakt in beeld. Redenen genoeg om het een absoluut visueel pareltje te noemen.



The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 06-10-2023 7:07 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Deze op Netflix gekeken. Een thriller over een boerenmeisje, tijdens WO I, die zich niet wil schikken naar haar lot en over lijken wil gaan om te ontsnappen in de showbizz. De gehele stijl van de film baadt in leuke fifties-nostalgie (qua vormgeving en beelden), wat het ook wel een extra sarcastische laag geeft, vanwege het intrieste, gewelddadige verhaal. Die Mia Goth kan ook een aardig stukje acteren. Maar qua verhaal bleef het toch te veel binnen de voorspelbare lijnen kleuren.



The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 06-10-2023 7:49 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Pearl: Te gekke film. De prequel van de eveneens uitstekende film X.
Mia Goth speelt fantastisch.
Die monoloog die ze doet wanneer haar schoonzuster bij haar aan tafel zit.

Ik geloof dat binnenkort het derde deel uitkomt: XXX
Erg benieuwd.


bub


Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 26-02-2024 23:19 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

Vandaag samen met een maat nog eens naar Alien gekeken. Had deze film volgens mij maar één keer gezien, vele jaren geleden. Was vergeten hoe goed deze is



PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 27-02-2024 6:16 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Jahaa, absolute topfilm, ik denk een van de eerste, zoniet de eerste horrorfilm die ik ooit gezien heb, toen nog zonder iets te weten van het hele Alien-universum. Ik was dus even gefascineerd door de acteurs toen John Hurt plots geboorte gaf aan het beroemde filmmonster. Er word ook zeer goed in geacteerd en de sfeer is heerlijk naargeestig. Nagenoeg perfecte film .


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 01-03-2024 10:11 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487



"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 01-03-2024 21:23 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

Pfff...


Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 06-03-2024 0:33 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

Gisteren Eastern Promises gezien, een crime/mafia film uit 2007 van David Cronenberg, met in de hoofdrollen Viggo Mortensen, Naomi Watts en Vincent Cassel.

Zeer degelijke film, al had ik er toch nog net iets meer van verwacht. Vooral het einde was nogal teleurstellend.



Attila_the_hun
Covfefing in Nambia!
Usericon van Attila_the_hun
Posted 10-03-2024 12:21 by Attila_the_hun Wijzig reactieProfiel van Attila_the_hunQuote dit bericht

zo, gisteren Dune II gezien. wat een spektakel. Laat deel III maar komen.


“If you think the economy is more important than the environment, try holding your breath while counting your money.” – Professor Guy McPherson


Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 25-03-2024 22:28 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

Na het herbekijken van Alien enkele weken geleden nu ook opvolger Aliens nog eens bekeken.

Zeker geen slechte film, maar de eerste telg in de reeks is veel sfeervoller en eigenlijk gewoonweg een pak beter.



PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 26-03-2024 6:30 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Het is vergelijkbaar met het verschil tussen de eerste en de tweede Terminator; Aliens is een heel andere film dan de eerste, maar ze hebben allebei wel zeker hun kwaliteiten . Ik ben benieuwd naar de nieuwste, Romulus.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 27-03-2024 1:49 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

Ja, de eerste twee Terminator films zijn exact hetzelfde verhaal. De eerste sfeervol met een protagonist die met veel moeite het einde van de film haalt. Terwijl in beide gevallen het tweede deel vol over the top actie zit. Maar bij Aliens worden er zoveel Xenomorphs afgeknald dat het op de duur een beetje saai begint te worden. Ook qua speelduur is Aliens best wel een lange film met zijn 2,5 uur (heb de director's cut gezien, of special edition of hoe dat ook noemde bij deze Aliens).

Die Romulus ben ik ook wel benieuwd naar. Prometheus vond ik bijvoorbeeld een zeer sterke film, maar Covenant vond ik dan weer enorm slecht. Slechter dan Covenant kan het volgens mij wel niet meer worden.

Binnenkort Alien 3 nog eens zien. Die vond ik ook altijd wel vet


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 27-03-2024 6:55 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Ja, van mij had de Alien-franchise mogen stoppen na de eerste drie films, die een mooie trilogie vormen, alle drie op hun eigen manier sterke films. En dat iconische einde van Ripley op't einde had echt een mooi sluitstuk kunnen zijn.

Prometheus vond ik maar een wankele film, met toch ook redelijk wat domme keuzes van de hoofdpersonages.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


KwelgeestIV
Haat is een deugd!
Usericon van KwelgeestIV
Posted 27-03-2024 6:56 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

quote:
Op 2 oktober 2023 6:47 schreef PandroidJack het volgende:
Typische Wes Anderson en dat is zeker niet slecht, integendeel. Weer enorm stijlvol gestileerd, elk beeld in elk shot zit perfect in elkaar. Een hele keure aan acteurs passeert de revue (alleen al daarom is het de moeite) en voor wie echt nog overtuigd moet worden, Scarlett Johansson komt 2 seconden naakt in beeld. Redenen genoeg om het een absoluut visueel pareltje te noemen.


Ben je met Under the Skin bekend?

Verder is Wes Anderson geweldig en Astroid City ook weer een heerlijke film!
Pas ergens tijdens de pandemie met zijn werk bekend geraakt, maar voor mij een perfecte schot in de roos qua luchtige en innovatieve combinatie van humor, drama en art house.



KwelgeestIV
Haat is een deugd!
Usericon van KwelgeestIV
Posted 27-03-2024 7:00 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

quote:
Op 18 september 2023 6:16 schreef PandroidJack het volgende:
Niet te nostalgisch worden - de 'oude' Indiana Jones-films stralen een charme uit die niet meer te reproduceren valt (of toch heel moeilijk) - en dan valt 'ie nog mee. Als je al wat ouder (en cynischer) bent, komen films ook anders binnen dan als onschuldig kind dat zich nog over alles kon verbazen.
Om heel eerlijk te zijn is The Last Crusade natuurlijk al een draak van een film en Kingdom of the Crystal Skull veel minder slecht dan men wil. Dial of Destiny was vermakelijk. Net als Kingdom net wat veel knipogen naar de eerste drie films waardoor het allemaal wat cheesy en gemakkelijk werd. Niets meer, niets minder.



Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 10-04-2024 0:30 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

Daarnet met een vriendin naar 'The First Omen' gaan zien, de prequel op de horrorkaskraker 'The Omen' uit 1976.

Het werd een trage, sfeervolle, bij wijlen verontrustende en uiterst waardevolle prequel.
Ook de link met de originele zat goed verwerkt in deze film.

Wie fan is van de Omen franchise en graag bovennatuurlijke horror ziet kan hier blind in stappen.

Horror done the right way!



Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 24-04-2024 0:09 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

Gisteren naar de Mortal Kombat film uit 2021 gekeken.

Pretty disappointing I must say.

Had gedurende heel de film het gevoel dat ie snel in elkaar geflanst was.
Ook de dialogen waren bij momenten om te huilen. Een personage zegt iets waarvan je zou verwachten dat een ander personage er verder op in gaat. Maar dan beginnen ze gewoon over iets anders.
De film voelde eigenlijk goedkoop aan.

Jaren geleden zag ik Mortal Kombat Rebirth, een kortfilm. Die was vele malen beter dan de film die ze drie jaar geleden op de wereld hebben losgelaten. Veel duisterder ook.
Er is ook nog een serie genaamd Mortal Kombat Legacy, en ook die ziet er interessanter uit dan deze meest recente film.



Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen