IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Films Vorige pagina
Attila_the_hun
Covfefing in Nambia!
Usericon van Attila_the_hun
Posted 04-08-2024 13:28 by Attila_the_hun Wijzig reactieProfiel van Attila_the_hunQuote dit bericht

quote:
Op 3 augustus 2024 16:25 schreef Freduk het volgende:
Zelf ben ik Rebel Moon beginnen kijken, puur toeval door wat op genre te zoeken op Netflix. Had er geloof ik ook al eens van gehoord.
Helemaal niet onaardig, een Star Wars achtige film die heel veel elementen uit dat saga leent, wat rebellen, wat bountyhunters, goed tegen kwaad, echt een standaardverhaal. De scene in de ruimtereizigersbar, bij gebrek aan een werkelijk bestaand woord, lijkt 100% gespiegeld te zijn aan de barscene op Mos Eisley van de originele film uit 1977.

Misschien is het ook wel een tribute-film ofzo. In ieder geval vond ik het leuk, om het oude Star Wars verhaal nog eens uitgevoerd te zien worden.


Rebel moon was door Zack Snyder bedoeld als een "pitch" voor een nieuws Star warsfilm. Maar het is door Lucasfilm afgewezen.


“If you think the economy is more important than the environment, try holding your breath while counting your money.” – Professor Guy McPherson


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 05-08-2024 13:45 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 4 augustus 2024 13:28 schreef Attila_the_hun het volgende:
Rebel moon was door Zack Snyder bedoeld als een "pitch" voor een nieuws Star warsfilm. Maar het is door Lucasfilm afgewezen.

Ja, of iets genuanceerder; hij had een Star Wars-pitch en die werd (uiteindelijk, al dan niet door de merger met Disney en ander gedoe) afgewezen en daarvan heeft hij Rebel Moon gemaakt.

Ik vond het niet zo slecht als gedacht, en nadien heeft hij de Star Wars-elementen er voldoende uitgewerkt. En ik ben nog best pro-Snyder. Dus stond er positiever voor dan veel van het becommentariërende landschap denk ik.

Maar toch. Was niet best, hoor. Visueel sterk, onnodige slo-mo daargelaten, conceptueel interessant maar weinig ingevuld. Plot zelf niet echt sterk neergezet, deels een probleem van editing, maar ook qua schrijfwerk. Dat een voor een poppetjes ophalen was een gotspe natuurlijk, wat een nietszeggend stuk verhaal (ongeacht of de individuele introdcutie van de poppetjes cool was of niet). Wel wat toffe acteurs, en toffe actiescènes, en zeker punten voor het feit dat er twee verschillende Daario Naharissen uit GoT in voorkomen.

Nee, ik was vantevoren best benieuwd en hoopte voor het beste, maar dit voldoet niet. Ook niet voor Snyder. Heeft de zelfde ziekte als veel van z'n films; style over substance. Maar hier gaat dat goed mis.


I wish I was a butterfly || Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 05-08-2024 13:46 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Volgende deel ga ik wel kijken, natuurlijk, director's cuts weet ik nog niet.


I wish I was a butterfly || Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy.


KwelgeestIV
Haat is een deugd!
Usericon van KwelgeestIV
Posted 06-08-2024 12:37 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

Rebel Moon I gezien. Ongelooflijk fenomenaal slecht. Niet om aan te zien. Alsof een AI-textbot een science fiction-verhaal voor een film had geschreven en dat kritiekloos zonder reflectie is uitgevoerd. Het ene uitgekauwde cliche volgde de andere platitude of dooddoener op. Dat dit van dezelfde man komt als Watchmen...



spectre
Usericon van spectre
Posted 06-08-2024 13:14 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Na Watchmen is het ook niet meer goedgekomen imho


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 06-08-2024 13:17 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Bij Watchmen was er ook al een compleet verhaal in een ander medium van iemand anders, dat scheelt erg bij Snyder.


I wish I was a butterfly || Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 06-08-2024 13:18 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2024 13:14 schreef spectre het volgende:
Na Watchmen is het ook niet meer goedgekomen imho

Dat is zeker waar.


I wish I was a butterfly || Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy.


KwelgeestIV
Haat is een deugd!
Usericon van KwelgeestIV
Posted 06-08-2024 13:21 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

quote:
Op 6 augustus 2024 13:17 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Bij Watchmen was er ook al een compleet verhaal in een ander medium van iemand anders, dat scheelt erg bij Snyder.
Dat is met 300 natuurlijk ook het geval. Klopt.



Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 06-08-2024 13:32 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Yup. Zijn niet voor niets z'n beste twee, wat mij betreft.


I wish I was a butterfly || Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 10-09-2024 6:26 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Italiaanse film, geregisseerd door een Belgisch koppel, over de vriendschap tussen twee mannen; de ene kan enkel aarden op de berg waar hij al zijn hele leven woont, de ander zoekt zijn heil ver weg van Italië. Sobere, erg mooie film met een pakkende soundtrack ook. En prachtig beelden.



The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen