IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : Films Vorige pagina | Volgende pagina
Attila_the_hun
Covfefing in Nambia!
Usericon van Attila_the_hun
Posted 04-08-2024 13:28 by Attila_the_hun Wijzig reactieProfiel van Attila_the_hunQuote dit bericht

quote:
Op 3 augustus 2024 16:25 schreef Freduk het volgende:
Zelf ben ik Rebel Moon beginnen kijken, puur toeval door wat op genre te zoeken op Netflix. Had er geloof ik ook al eens van gehoord.
Helemaal niet onaardig, een Star Wars achtige film die heel veel elementen uit dat saga leent, wat rebellen, wat bountyhunters, goed tegen kwaad, echt een standaardverhaal. De scene in de ruimtereizigersbar, bij gebrek aan een werkelijk bestaand woord, lijkt 100% gespiegeld te zijn aan de barscene op Mos Eisley van de originele film uit 1977.

Misschien is het ook wel een tribute-film ofzo. In ieder geval vond ik het leuk, om het oude Star Wars verhaal nog eens uitgevoerd te zien worden.

Rebel moon was door Zack Snyder bedoeld als een "pitch" voor een nieuws Star warsfilm. Maar het is door Lucasfilm afgewezen.

“If you think the economy is more important than the environment, try holding your breath while counting your money.” – Professor Guy McPherson

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 05-08-2024 13:45 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 4 augustus 2024 13:28 schreef Attila_the_hun het volgende:
Rebel moon was door Zack Snyder bedoeld als een "pitch" voor een nieuws Star warsfilm. Maar het is door Lucasfilm afgewezen.

Ja, of iets genuanceerder; hij had een Star Wars-pitch en die werd (uiteindelijk, al dan niet door de merger met Disney en ander gedoe) afgewezen en daarvan heeft hij Rebel Moon gemaakt.

Ik vond het niet zo slecht als gedacht, en nadien heeft hij de Star Wars-elementen er voldoende uitgewerkt. En ik ben nog best pro-Snyder. Dus stond er positiever voor dan veel van het becommentariërende landschap denk ik.

Maar toch. Was niet best, hoor. Visueel sterk, onnodige slo-mo daargelaten, conceptueel interessant maar weinig ingevuld. Plot zelf niet echt sterk neergezet, deels een probleem van editing, maar ook qua schrijfwerk. Dat een voor een poppetjes ophalen was een gotspe natuurlijk, wat een nietszeggend stuk verhaal (ongeacht of de individuele introdcutie van de poppetjes cool was of niet). Wel wat toffe acteurs, en toffe actiescènes, en zeker punten voor het feit dat er twee verschillende Daario Naharissen uit GoT in voorkomen.

Nee, ik was vantevoren best benieuwd en hoopte voor het beste, maar dit voldoet niet. Ook niet voor Snyder. Heeft de zelfde ziekte als veel van z'n films; style over substance. Maar hier gaat dat goed mis.

Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy.

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Posted 05-08-2024 13:46 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Volgende deel ga ik wel kijken, natuurlijk, director's cuts weet ik nog niet.

Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy.

KwelgeestIV
Haat is een deugd!
Usericon van KwelgeestIV
Posted 06-08-2024 12:37 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

Rebel Moon I gezien. Ongelooflijk fenomenaal slecht. Niet om aan te zien. Alsof een AI-textbot een science fiction-verhaal voor een film had geschreven en dat kritiekloos zonder reflectie is uitgevoerd. Het ene uitgekauwde cliche volgde de andere platitude of dooddoener op. Dat dit van dezelfde man komt als Watchmen...

"Yalla ya Nasrallah, we will fuck you Inshallah, we will return you to Allah, with the entire Hezbollah" https://www.last.fm/user/kwellie

spectre
Usericon van spectre
Posted 06-08-2024 13:14 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Na Watchmen is het ook niet meer goedgekomen imho

Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Posted 06-08-2024 13:17 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Bij Watchmen was er ook al een compleet verhaal in een ander medium van iemand anders, dat scheelt erg bij Snyder.

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Posted 06-08-2024 13:18 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2024 13:14 schreef spectre het volgende:
Na Watchmen is het ook niet meer goedgekomen imho

Dat is zeker waar.

KwelgeestIV
Haat is een deugd!
Usericon van KwelgeestIV
Posted 06-08-2024 13:21 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

quote:
Op 6 augustus 2024 13:17 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Bij Watchmen was er ook al een compleet verhaal in een ander medium van iemand anders, dat scheelt erg bij Snyder.
Dat is met 300 natuurlijk ook het geval. Klopt.

"Yalla ya Nasrallah, we will fuck you Inshallah, we will return you to Allah, with the entire Hezbollah" https://www.last.fm/user/kwellie

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Posted 06-08-2024 13:32 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Yup. Zijn niet voor niets z'n beste twee, wat mij betreft.

PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 10-09-2024 6:26 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Italiaanse film, geregisseerd door een Belgisch koppel, over de vriendschap tussen twee mannen; de ene kan enkel aarden op de berg waar hij al zijn hele leven woont, de ander zoekt zijn heil ver weg van Italië. Sobere, erg mooie film met een pakkende soundtrack ook. En prachtig beelden.

The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.

Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 30-10-2024 0:05 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

Vorige vrijdag de Australische horrorfilm 'Talk To Me' gezien.

Ik verwachtte behoorlijk veel van deze film aangezien de reviews lovend waren, maar wat draaide deze film toch uit op een grote teleurstelling voor mij.

De film kon mij maar matig boeien en bij momenten verveelde ik mij tijdens het zien van deze Aussie flick.

Het verhaal op zich is niet zo heel speciaal... Door het aanraken van een beeldje van een hand en een bepaalde zin uit te spreken, slagen enkele tieners erin om een soort van demonische entiteit bezit te laten nemen van hun lichaam. Al snel loopt het fout natuurlijk...

De sfeer in deze film zat voor mij niet goed. Ook de personages deden mij weinig.

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom het gros van de mensen die deze film gezien hebben hem zo hoog inschatten.

Week of 2 geleden The Exorcist: Believer gezien. De negatieve commentaren die ik overal las bleken terecht. De film voelt behoorlijk gerushed aan en kwam op mij over als vrij amateuristisch. Het snelle irritante camerawerk zat daar zeker voor iets tussen. Wat een zwakke, teleurstellende film!

[Dit bericht is gewijzigd door Steel Jaw op 30-10-2024 0:11]

powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 30-10-2024 9:46 by powertieke Wijzig reactieProfiel van powertiekeQuote dit berichthttp://www.retribution.nl

The Substance.

Was okee.

"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )

Sater
Usericon van Sater
Posted 30-10-2024 11:09 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 30 oktober 2024 0:05 schreef Steel Jaw het volgende:
Ik verwachtte behoorlijk veel van deze film aangezien de reviews lovend waren, maar wat draaide deze film toch uit op een grote teleurstelling voor mij.

Ik zag hem op een filmfestival zonder voorkennis dus had geen hooggespannen verwachtingen, maar ben het wel eens met jouw verhaal. Snap ook echt niet waarom iedereen hier zo idolaat van is.

quote:
Op 30 oktober 2024 9:46 schreef powertieke het volgende:
The Substance.

Ook gezien. Gaaf om zo'n heerlijke uitbundige film met zo'n budget gemaakt op het grote doek te zien, maar het verhaaltje was mij net iets te dunnetjes en lang uitgesponnen. Style over substance (huhu).

En over onzinnig b-vermaak gesproken. Ik zag maandag Dark Match waarin een groep Amerikaanse worstelaars het in de ring opneemt tegen een satanische sekte. Van de regisseur van het geestige Wolf Cop. Deze film had iets minder humor, maar wel erg goede looks en is zelfs deels op vhs geschoten voor het ultieme jaren tachtig gevoel. Geen must-see, maar wel erg vermakelijk.

one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe

Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 30-10-2024 12:34 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2024 6:26 schreef PandroidJack het volgende:
Italiaanse film, geregisseerd door een Belgisch koppel, over de vriendschap tussen twee mannen; de ene kan enkel aarden op de berg waar hij al zijn hele leven woont, de ander zoekt zijn heil ver weg van Italië. Sobere, erg mooie film met een pakkende soundtrack ook. En prachtig beelden.

Toen die uitkwam in de bioscoop gezien. Mooie film inderdaad.

LastFM | Untappd | Bandcamp | Doom what thou wilt shall be the whole of the law

Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 07-11-2024 0:19 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

Vorige week The Substance gezien. Zeker geen onaardige film, maar ik vond hem wat te langdradig. Film had gemakkelijk een half uur minder lang kunnen duren en dan had het verhaal nog altijd deftig uitgelegd geweest. Niet het meesterwerk dat iedereen er van maakt, een 6,5/10 voor mij (half puntje afgetrokken wegens te uitgesponnen/teveel herhaling).

Maar het is bij hedendaagse films nu eenmaal de mode om ze te lang te maken. Ga gewoon niet over de 2u met een film zou ik zo denken. Doe je het toch, dan komt het misschien beter tot zijn recht in de vorm van een serie. Of een reeks van films.

Freduk
Usericon van Freduk
Posted 11-11-2024 13:09 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2024 12:37 schreef KwelgeestIV het volgende:
Rebel Moon I gezien. Ongelooflijk fenomenaal slecht. Niet om aan te zien. Alsof een AI-textbot een science fiction-verhaal voor een film had geschreven en dat kritiekloos zonder reflectie is uitgevoerd. Het ene uitgekauwde cliche volgde de andere platitude of dooddoener op. Dat dit van dezelfde man komt als Watchmen...

Het valt nog mee dan. Althans, zelf vond ik Rebel Moon 1 nogal meevallen. Een zeer uitgekauwd ultrastandaard StarWars1-verhaal, zoals al eerder opgemerkt.
I'll take it.
Dus na een paar maandjes denk je dan: Rebel Moon 2 ook maar even doen. Misschien is ie beter?

Een uurtje gekeken naar deze film. Wat is het ont-zet-tend traag. TRAAG. Rebel Moon 1 voelt al wat traag, omdat alles zo standaard is. Jaja, nu krijgen we dit weer zeker? Denk je tijdens die film - en dan is dat allemaal zo.
Dat was rebel moon 1. Rebel Moon 2 is nóg slechter. Het begint nog wel grappig, met een 4 minuten ofzo durende liefdesscene, nu is dat bij dit soort films wel vaker zo, maar dan moet het na 20 seconden ofzo wel duidelijk zijn zo- bij Rebel Moon 2 krijg je de indruk alsof je naar een jaren '90 softsex film van Andrew Blake zit te kijken.
Kan best, maar ik heb daar niet om gevraagd. Was wel het beste stuk in de film tot nog toe.
Vanaf dat moment zal _alles_ in slow motion zijn opgenomen. Mensen komen met herinneringen die niet boeien, er komen gevechten die niet boeien, er worden ontdekkingen gedaan die niet boeien. Alles in slow-motion.

De film duurt dan ook tweeëneenhalf uur. En dat is een probleem wat ik wel vaker heb met films. Ze duren gewoon te fucking lang, en dat niet omdat er zoveel verhaal is, maar omdat er gestreefd wordt naar het maximale voor een bioscoop kaartje te vragen.

Want "waar voor je geld" enzo. Niet dat ik dat zelf ooit zo voel. Het is tijd dat de 109 minuten film terug komt als standaard. Kwartiertje minder mag van mij dan ook nog wel.

Winter is coming

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Posted 11-11-2024 14:37 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 7 november 2024 0:19 schreef Steel Jaw het volgende:
Vorige week The Substance gezien. Zeker geen onaardige film, maar ik vond hem wat te langdradig. Film had gemakkelijk een half uur minder lang kunnen duren en dan had het verhaal nog altijd deftig uitgelegd geweest. Niet het meesterwerk dat iedereen er van maakt, een 6,5/10 voor mij (half puntje afgetrokken wegens te uitgesponnen/teveel herhaling).

Maar het is bij hedendaagse films nu eenmaal de mode om ze te lang te maken. Ga gewoon niet over de 2u met een film zou ik zo denken. Doe je het toch, dan komt het misschien beter tot zijn recht in de vorm van een serie. Of een reeks van films.

De kunst van het weglaten, dat is denk ik wat mensen nog steeds niet begrijpen. In films, en in series ook niet per se. Of muziek. Of wat dan ook.

Moet deze nog kijken, ben heel benieuwd en was de druppel waardoor ik nu eindelijk een Mubi-abonnement met m'n vriendin heb afgesloten. Dus, hoop dat ik het beter vind dan jij het vond

zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 11-11-2024 14:52 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Ik vond ‘m geweldig! Ook gezien via MUBI, heb inmiddels al best wat jaartjes een abonnement en ben daar nog steeds heel blij mee.

Sater
Usericon van Sater
Posted 11-11-2024 14:52 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 11 november 2024 14:37 schreef Ascendant Grotesque het volgende: een Mubi-abonnement met m'n vriendin heb afgesloten.

Ik vond hem een klein beetje style over substance (jaja) en heb best wel wat kritische puntjes, maar sowieso heel erg de moeite. Liever een deels mislukt experiment dan de zoveelste binnen-de-lijntjes-arthouse-productie. Al blijft de hype eromheen onterecht. De film is duidelijk geïnspireerd door een hoop klassiekers die stuk voor stuk beter zijn.

one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe

Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 11-11-2024 20:50 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Ik twijfel tussen A Different Man en Arcadia momenteel. Iemand?

When your people matter, menstrual health matters

Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 12-11-2024 2:02 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

quote:
Op 11 november 2024 14:37 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
De kunst van het weglaten, dat is denk ik wat mensen nog steeds niet begrijpen. In films, en in series ook niet per se. Of muziek. Of wat dan ook.

Moet deze nog kijken, ben heel benieuwd en was de druppel waardoor ik nu eindelijk een Mubi-abonnement met m'n vriendin heb afgesloten. Dus, hoop dat ik het beter vind dan jij het vond

Maat van mij zei ooit eens: "allez, dat is toch goed dat films nu langer duren dan vroeger, meer waar voor uw geld". Maar tegenwoordig moet alles van entertainment ellenlang duren. Een serie van 10 seizoenen met in elk seizoen 10 a 15 afleveringen die elk een uur duren. Reden genoeg voor mij om geen series te kijken, tenzij er eens een interessante mini-serie is.

Helaas is het tegenwoordig kwantiteit boven kwaliteit. Ik mis de films van back in the day die 90 minuten duurden, kort maar krachtig.

Met muziek hetzelfde, tegenwoordig al veel bands die albums maken die meer dan een uur duren. Dat is gewoon te lang om je aandacht bij te houden, zeker als het intense muziek is die totaal niet geschikt is als achtergrondmuziek en waar je dus je volle aandacht dient bij te houden.
Vorige week de nieuwe plaat van Trelldom beluisterd, 39 minuten als ik mij niet vergis. Perfect qua lengte!

En 'The Substance' is geen slechte film op zich. Naar het midden toe zit er wel een dip in de film wegens teveel herhaling van een bepaald iets (ga hier nu niet spoilen ).
Film is sowieso wel overrated, dat wel. Film van het jaar is ie absoluut niet voor mij. Ik denk dat voor mij persoonlijk die eer is weg gelegd voor 'The First Omen'.

Freduk
Usericon van Freduk
Posted 12-11-2024 17:21 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Helemaal mee eens. Het gekke eraan is dat het zo tegendraads is aan de vermeende tijdsgeest, dat niemand meer een noemenswaardige aandachtspanne kan aanhouden, om al die bokkelange films en albums uit te brengen.

Ik zelf zou inzetten voor albums ca 40 min, voor doom metal ofzo mag 10 minuten langer wel, en rauwe black metal mag gerust 10 minuten korter. Graag zelfs.

Zelfde voor films, 110 minuten of korter; 90 minuten: yes please.
Maar dat zeg je allemaal al.
Ongeveer.

Winter is coming

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Posted 12-11-2024 20:03 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 12 november 2024 2:02 schreef Steel Jaw het volgende:
Maat van mij zei ooit eens: "allez, dat is toch goed dat films nu langer duren dan vroeger, meer waar voor uw geld". Maar tegenwoordig moet alles van entertainment ellenlang duren. Een serie van 10 seizoenen met in elk seizoen 10 a 15 afleveringen die elk een uur duren. Reden genoeg voor mij om geen series te kijken, tenzij er eens een interessante mini-serie is.

Helaas is het tegenwoordig kwantiteit boven kwaliteit. Ik mis de films van back in the day die 90 minuten duurden, kort maar krachtig.

Met muziek hetzelfde, tegenwoordig al veel bands die albums maken die meer dan een uur duren. Dat is gewoon te lang om je aandacht bij te houden, zeker als het intense muziek is die totaal niet geschikt is als achtergrondmuziek en waar je dus je volle aandacht dient bij te houden.
Vorige week de nieuwe plaat van Trelldom beluisterd, 39 minuten als ik mij niet vergis. Perfect qua lengte!

En 'The Substance' is geen slechte film op zich. Naar het midden toe zit er wel een dip in de film wegens teveel herhaling van een bepaald iets (ga hier nu niet spoilen ).
Film is sowieso wel overrated, dat wel. Film van het jaar is ie absoluut niet voor mij. Ik denk dat voor mij persoonlijk die eer is weg gelegd voor 'The First Omen'.

Ik denk dat series iha wel de goede kant op gaan, met kortere seizoenen (qua aantal afleveringen) en meer focus op het verhaal. Er is nog steeds teveel 'filler', daar niet van, maar toch.

In ieder geval met je eens, het gaat niet over de duur, het gaat om de impact. En als je iets te vertellen hebt, vertel dat, niet allemaal blabla eromheen (ja, ik schrijf lange posts, hoeft men nu niet te herhalen).

Wat de ideale duur is, geen idee. In het onderwijs is men geloof ik op 45 minuten aangekomen als tijd dat de meeste mensen hun spanningsboog in stand kunnen houden, maar ik weet niet hoe goed dat onderzocht is. Wat voor een muziekalbum me zat tijd lijkt, maar voor een film niet. Toch, als er een pauze in de bios is (in NL gebeurt dat amper meer), of je kan gewoon op pauze drukken wanneer je wil moet dat te doen zijn.

Over The Substance, moet het nog kijken. Dank voor spoilers achterwege laten!

Tanteloos
Het is je vergeven
Usericon van Tanteloos
Posted 26-11-2024 4:38 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

DE CGI begint er ook gedateerd uit te zien.

Wees niet gefopt door de stenen die ik heb, ik blijf ik blijf Sjannie uit de buurt

Tanteloos
Het is je vergeven
Usericon van Tanteloos
Posted 04-12-2024 15:36 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

Komt wat traag op gang maar levert uiteindelijk wel.

Wees niet gefopt door de stenen die ik heb, ik blijf ik blijf Sjannie uit de buurt

Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com